1. leht 1-st
P: Laadimispinge kõigub
Postitatud: 05 Apr 2011 20:47
Postitas Rannamäe
Tegemist on G221 tüüpi generaatoriga.
Probleem seisneb peamiselt selles, et nii tühikäigul kui ka kõrgematel pööretel on näha nii voltmeetri kui ka tarbijate (kõik auto tuled ja signaallambid) pealt, et pinge kõigub. Tuled värelevad ning annavad omapärase diskoefekti.
Võtsin generaatori korra maha, vahetasin harjad ja viisin ta Hiiule Salve tänavale parandusse. Seal võeti asjapulk lahti, kontrolliti üle ja käis mitu korda stendis. Viimasel korral sai minu silme all üks väike pirn taha ühendatud, et kontrollida seda pinge kõikumist. Töötas laitmatult. Auto peal kordus ikka sama vana jama.
Olen vahetanud pingeregulaatoreid, poest ostsin uue ning lisaks veel proovisin enda varudes leiduvaid uuetüübi ja vanatüübi omi, probleem jätkub ikka. Puhastasin ja kontrollisin ka pingeregulaatori massi ja mootori massi üle, kõik paistab ka seal korras. Ometigi iga kord kui tarbijad taha ühendada algab sama kõikumine, pinge kasvab ka mõnikord liiga suureks (üle 15V).
Ootan targemate nõu. Mida võiksin veel üle kontrollida?
Postitatud: 05 Apr 2011 22:53
Postitas Arvos
Hiiul stend veab ühtlase kiirusega genekat ringi, sinu mootor aga mingil määral ikka vähe lainetab. Lisaks ühendati Hiiul järgi üks väike pirnike ainult. Ma ei tea kas ja kuidas see stend neil ampreid taha riputab aga hea oleks panna sinna umbes 6 H4 järgi ja siis testida.
Postitatud: 05 Apr 2011 23:03
Postitas viaccess
Mul teeb täpselt sama tuttuus genekas. Vana nii pole teinud.... vanemad mehed räägivad et mõnel genekal ongi selline needus peal, sellega tuleb lihtsalt leppida.
Postitatud: 05 Apr 2011 23:53
Postitas Rannamäe
Algselt postitas: Arvos
Hiiul stend veab ühtlase kiirusega genekat ringi, sinu mootor aga mingil määral ikka vähe lainetab. Lisaks ühendati Hiiul järgi üks väike pirnike ainult. Ma ei tea kas ja kuidas see stend neil ampreid taha riputab aga hea oleks panna sinna umbes 6 H4 järgi ja siis testida.
Tõsi, Hiiul oli tõesti sellel ajal stendi reostaat katki ja kiirust ei saanud muuta, kuid usun, et selline viga ei peitu mootori lainetamises (kui rihm on õige pinge all). Tarbimise suhtes olen nõus, viga ei pruugi avalduda väikese koormusega.
Sellistesse needustesse ei tahaks ka uskuda, mis varem korralikult töötanud aparaadile ennast külge poogivad. Paistab, et pean siiski tegema väljamineku ning proovima täiesti uut generaatorit. Eriti mõru saab olema enesetunne kui ka see ei aita.
[Muudetud: 5-4-2011 hyper7]
Postitatud: 06 Apr 2011 00:43
Postitas PuZuP
Sama jama mul, asi ei ole mitte pingekas, vaid juhtmeühendustes.
Kui nüüd hetk tagasi starterit sai remonditud, sai ka genekas sinna viidud - koormusstend töötas ja sai koormuse all testitud. Genekaga kõik okei.
Puhastasin ja pingutasi juhtmeühendused üle ja diskot enam ei tekkinud. Nüüd on jälle tekkinud, kuid tõenäoliselt genekasse minevad juhtmed on need, mis probleemi allikaks.
Postitatud: 06 Apr 2011 13:33
Postitas Arvos
Algselt postitas: PuZuP
Sama jama mul, asi ei ole mitte pingekas, vaid juhtmeühendustes.
Kui nüüd hetk tagasi starterit sai remonditud, sai ka genekas sinna viidud - koormusstend töötas ja sai koormuse all testitud. Genekaga kõik okei.
Puhastasin ja pingutasi juhtmeühendused üle ja diskot enam ei tekkinud. Nüüd on jälle tekkinud, kuid tõenäoliselt genekasse minevad juhtmed on need, mis probleemi allikaks.
Seda minagi kaldun arvama. Juhtmed ja nende ühendused võivad igasuguseid nalju teha. Kord on isegi tänu vanale oksüdeerunud juhtmele Scania mootorile korralikult kuuma antud. Rihm lendas tükkideks ja temperantuuri andur näitas kõigest 90. Bussil mootor taga ja nii ei olnud ees arugi saada, et kuumaks läks. Pärast põhjust otsides ja näidukit ja juhet kontrollides selle massi ühendasin, kõikus näidiku seier kenasti 85-90 vahel. Oleks pidanud põmm põhja minema ja 120 näitama.
Hiiu mehed on küll üsna asjalikud aga on nemadki puusse pannud paaril korral. Ühe genekaga sai seal kolm korda käia ja samamoodi starteriga.
Soovitaks võtta kelleltki korras genekat ja seda peale proovida. Siis saab asja selgeks. Minulgi peab olema kusagil üks aga seda annab üles leida.
Postitatud: 04 Okt 2011 14:45
Postitas Rannamäe
Peaaegu aasta minu autot vaevanud probleem sai viimaks lahenduse, vähemalt ma loodan. Terve suve sõitsin tühikäigul virvendavate tuledega, laiskus on jube asi.
Proovisin teist generaatorit, mis töötas muidu laitmatult. Minu autol tõi esile ikka selle sama vilkumise. Kapoti all olid kõik kontaktid juba puhtaks tehtud ja üle vaadatud, jäi üle minna ainult armatuuri alla. Hakkasin kahtlustama 3 aastat tagasi uuena poest ostetud "sdelana v rassii" süütelukku. Haarasin kesklaost ühe CCCP-aegse luku ja probleem lahenes. Müstiline Venemaa!
Loodetavasti on sellest kellelgi teisel kasu oma vea otsimisel. Aitäh kõigile, kes nõu andsid.
Postitatud: 04 Okt 2011 16:20
Postitas reiner
Mul oli kopikaga(21013) sama lugu, ehk ratastel diskokuul. Kuna vahetasin mootorit, siis läks ka teine genekas külge. Peale seda midagi ei muutunud. Proovisin ka poeuut pingereleed, ei aidanud seegi. Asi lahenes peale kaitsmeploki vahetust..
Postitatud: 05 Dets 2011 18:20
Postitas PVA
Mul oli sama jama.Madalatel pööretel voltmeeter kukkus 12 voldi peale,pöördesse minnes laadis mingi 15 või rohkemgi,nii kui gaasi andsid,tuled heledamad kohe. Ühtlase sõidu ajal vilkusid armatuurituled. Aitas siis šokolaadi ehk pingeregulaatori vahetus.Aga kardan,et see ei jää kestma,sest eelmisel 05 oli sama jama. Mõni genekas on lihtsalt selline
Postitatud: 05 Dets 2011 19:24
Postitas MuKi14
See pinge kõikumine on vist mingi tüüp viga, minu autol on see nüüd tekkinud. Sõbra autol tekkis siis, kui kunagi sai helissüsteem sisse pandud - tollel autol siiani, genekaid ja pingeregulaatoreid vahetatud aga ikka, the party goes on...

Postitatud: 05 Dets 2011 20:58
Postitas nymmik
Mul oli sama tulede vilkumine null-kahel. Veaks oli vananev aku mis ei võtnud voolu enam vastu. Uue akuga seda viga pole.