1. leht 1-st

K: Starter ... .

Postitatud: 08 Dets 2010 21:24
Postitas ROJEV
Olen 18 aasta jooksul vahetanud 5 ,,klassikud,, aga sellise probleemiga pole kohtunud.
Probleem siis sterteris. Süüte võtit keerates on kuulda kuidas starteri tõmberelee laksatab ja ... ja vaikus - mootor käima eilähe. Keeran võtit ni 3- 6 korda siis starter läheb tööle. Vahest läheb käima ilusti, ütleks et 2 -3 korda ilusti - kord jamab.
Probleemi lahenduseks vahetasin starteri - eiaidanud, vahetasin süütelukku kontaktid - ikka ei, puhastasin akku klemmid ja mass juhtmed - ei!
Kuhu kaevata, mida veel teha/vadata?

Postitatud: 08 Dets 2010 21:30
Postitas lada
Enda masina starteril on täpselt sama probleem. Pean võtit mitu korda keerama ja alles siis hakkab starter vedama, iga kord kui vedama ei hakka siis käib lihtsalt plõks starteri juures.
Kuskilt lugesin, et starteri sees pidid kontaktid olema mis mustaks minemise korral pidid sellist asja põhjustama aga pole kindel kas mäletan õigesti.
Igatahes sooviks ise ka teada milles probleem on.

Postitatud: 08 Dets 2010 21:56
Postitas ROJEV
Tõmberelee sees olevatest kontaktidest olen teadlik, selle pärast ma vahetasin starteri tervikuna kuna ei viitsinud tõmbereleed lamutada.
Ja mäletad Sa õigesti, tõmbereleel on kaan, kaks polti sees vasest - need just pikkapeale põlevad läbi. Vene/vaesel ajal sai need poldid keeratud 180 graadi ja starter mingi aeg veel elas. Nüüd aga osta poldid ja laena tinutuskolb - asi korras!

Postitatud: 08 Dets 2010 23:04
Postitas lada
Aga selle starteri kontaktide seisukorda tead mis külge panid?
Kas otse oled proovinud starterile voolu anda? Et sealt aku kõrval olevast punasest juhtmest mis starterisse läheb, lahti ühendada ja aku pealt plussi anda, kas siis ka hakkab plõksima?
Muidu oskaks soovitada ainult mootori mass üle vaadata, et kui see on kehv siis võib ka jamada.

Postitatud: 08 Dets 2010 23:46
Postitas viaccess
Taldrikud läbi ka teisel starteril! Ma loomulikult loodan et jõukaabel on korras ja korralikult kinni. Ka akuklemmid tasub üle vaadata. Muud viga ei saa olla. Kui tõmbrelee ikka tõmbleb siis süütelukus ja vaherelees kõik OK.

Postitatud: 09 Dets 2010 00:01
Postitas ROJEV
Laos veel kaks tükki, plus see mis ka klõpsis vahel. Eks proovin kõike järgi ja kui ei siis neljast ühe korraliku ikka saab ehitada.
See teine töötas viis aastat beezhi 06 peal ja kui sattus helesinise kapoti alla siis lausa järgmisel päeval põles läbi! Hmm, on se võimalik?
Uurin asja ja tulemusest kirjutan.

Postitatud: 09 Dets 2010 00:13
Postitas viaccess
Algselt postitas: ROJEV
järgmisel päeval põles läbi! Hmm, on se võimalik?
Ma ka enda laost võtsin 2 tükki, proovisin autoväliselt järgi, mõlemad töötasid. Valisin puhtama :D. Järgmine päev jõud kadus ja ketras jube vaevaliselt. Mis siin ikka, panin teise, see hakkas ilusti tööle kuid..... paari tunni pärast ka ainult tõmbles releega ja ketrama ei hakanud.... Pidin salaja Tartsi lattu minema :D
Nii et kõik on võimalik.

Postitatud: 14 Dets 2010 18:22
Postitas hautz
Äkki siiski starteri küljes olev "akujuhe" ei anna ühendust? Ühel Audil oli selline asi, et vahepeal töötas, vahepeal mitte. Otse starteril klemmid kokku ühendades ei teinud midagi. Samas akult teise juhtmega proovitud ja starter töötas.

Postitatud: 18 Dets 2010 11:24
Postitas tiit
Mina vaataks ka aku ja starteri vahelise + juhtme väga kriitilise pilguga üle.

Postitatud: 18 Dets 2010 18:44
Postitas ROJEV
Tõin maalt neli starterit, ehitan nendest korraliku ühe, kui veab siis kaks. Vaatan mis eelmisel viga oli ja mis selel.
Enne jõule kindlasti siin kajastub milles viga oli.

Postitatud: 18 Dets 2010 18:46
Postitas kopp
Vaata mõlemad aku juhtmed üle ja kui starter maha võetud siis prooviks otse akult.

Postitatud: 22 Dets 2010 18:03
Postitas ROJEV
Kahtlustasin et tõmberelees on kontaktpoldid läbipõlenud aga ei uskunud et kahel sterteril järjest. Lammutasin selle mis esimesena laksatas ja starterit ei vedanud, olid küll poldid põlend aga mitte hullusti. Puhastasin - vahetasin puksid ja kapoti alla. Sai veidi katsetada (üle 10 käivitamise) ja tulemusega rahul - laks ja sterter käis.
Teist samuti lammutasin ja olid poldid vägagi põlenud.Väike puhastus, paremad jupid sisse ja kontroll - toimib. Kolmanda sterteri viga ei teadnudki, midagi juppidest veel oli ja sai kokku pandud ja kontrollitud.
Noh, viest kolm kokku sain. Esimene sort kapotti all, teine - kolmas rijulile.
Tänud kõikidele!Pilt

Postitatud: 11 Aug 2012 23:38
Postitas loonik
Sama müstiline viga hetkel minu autot vaevamas. Keerad starterit - käib tõmberelee plõks - ja vaikus ehk starter ringi käima ei hakka.
Esimesel remondikatsel võtsin lahti tõmberelee, pukastasin ja keerasin 180 kraadi vaskpoldid. Tulemus ei erinenud eelnenud olukorrast. Otse akult testides kõik OK. Mass olemas, lisaks panin krokidilliga lisamassi akult starterile.
Teisel katsel avasin tõmberelee, puhastasin jälle. Avasin starteri, puhastasin, kontrollisin harjad jne... Ikka sama jama.
Kolmandaks ostsin uue tõmberelee ja proovisin sellega. Käib plõks - ning edasi vaikus.
Neljanda asjana hankisin kasutatus kuid korras starteri. Panin peale ja lootsin, et asi korras. Sama jama ikka :o
Viiendaks lammutasin süüteluku laiali ja avastasin, et see on sulanud. Lähipäevil kui selle uue saan siis oskan tulemuse öelda.
Kui seal ka viga ei peitu siis ei oska enam midagi arvata.:P

Postitatud: 12 Aug 2012 00:12
Postitas GTA
Süütelukk võib see süüdlane olla küll. Omalgi on süüteluku põhja vahetus taolise vea korra kõrvaldada aidanud.

Postitatud: 12 Aug 2012 12:10
Postitas loonik
Süüteluku põhi vahetatud ning seal viga ei olnud.

Lõpuks leidsin ka süüdlase üles. Viga oli + juhtme akuklemmi klambris. Peale vaadates oli juhe igati OK. Vaskjuhe on pressitud ilusti seatinast akuklambri sisse. Aga kahtlus jäi ikkagi.
Panin originaal juhtme asemel krokodilli aku + klemmilt starterile ning asi toimib normaalselt. Seega viga ikkagi akujuhtme ühenduses. Lõin vasaraka + klambri ja kaabli ühendust pingumale ja sai asja korda.