1. leht 2-st

Probleemid 21073'ga

Postitatud: 05 Nov 2010 16:23
Postitas JUSTer
Nagu pealkiri ütleb siis autoks on Lada 21073 (mono-pritse).

Probleemid on sellised praegu, et generaator ei lae akut.
Paned laetud aku peale ja nii kaua saad sõita kuni akust enam mingit voolu ei ole võtta. Ventilaator ei ole ka veel tööle hakanud ja temepratuuri ka ei näita.

Generaatori juures avastasin 2 lahtist juhet. 1 panin ära sinna kus ta peaks olema ka. Siis panin aku peale ja nägin AKU tule märki. Pole seda varem näinud. See võis selle pärast olla, et aku oli tühi ka suhteliselt.
Panin laadima ennem. Kuid jah aku ennemgi tühi olnud aga seda märki pole näidanud. 2. juhe generaatori juures on max 2 CM pikk, seal otsas on väike valget värvi "kuubik". Ehk selline plastik julla kuubiku kujuga kus on veel kinnitus aga ei osand seda kusagile kinnitada ega tea mis see ongi.

On veel 4 lahtist juhet, ma ei tea mis nad olla võivad.
Kahest tegin pilti ka mis olid lausa pistikud mitte juhtmed.
Et äkki keegi oskab õelda kuhu need käivad ja mis otstarve neil on?
Küsiks seda ka, et mis kopsik see esimese pildi pistiku kõrval on?

Pilt

Pilt

Mis asi seal peaks olema kus on kruvi ja ära murdunud plastikutükk?
Pilt

Suured tänud teile.

[Muudetud: 5-11-2010 JUSTer]

Postitatud: 05 Nov 2010 19:17
Postitas IceStorm
Lahtiste pistikute koha pealt niipalju, et need on elektrisüsteemi ise lisatud. Originaalis neid pole, äkki signalisatsiooni juhtmestik?

Geneka juures lühike lahtine juhe koos "kuubikuga" peaks olema raadiolaintete segamise vastu. Kinnitub kruviga geneka külge, laadimist ei sega. Kui seal juba mõni juhe lahti oli, siis soovitaks laadimisrelee ja geneka harjad üle vaadata (kinnitub generaatorile).

Postitatud: 05 Nov 2010 21:05
Postitas JUSTer
Kus tal see laadimis relee asub? Ehk oskad ka seda õelda?

Võrreledes mu 05'ga on nagu releesi vähem, vb asi selles, et 073'l on aju.

Postitatud: 05 Nov 2010 21:17
Postitas Insert
Esimesel pildil peaks olema plokisoojendus ehk.

Postitatud: 05 Nov 2010 22:30
Postitas IceStorm
Algselt postitas: JUSTer
Kus tal see laadimis relee asub? Ehk oskad ka seda õelda?

Võrreledes mu 05'ga on nagu releesi vähem, vb asi selles, et 073'l on aju.
Relee (pingeregulaator) asub geneka küljes koos harjadega. Täpselt selle vidina juures, mis raadiolainete segamist takistab. Mõnel varuosana pakutaval releel on raadiolainete segaja juba harjade ja pingeregulaatori juurde integreeritud. 073 ajul pole laadimisega seost.

Postitatud: 05 Nov 2010 23:16
Postitas JUSTer
Ei mõelnudki, et laadimisega seost on ajul. Lihtsalt tõin näite, et äkki selle pärast releesi vähem kuna auto omab parda-kompuutrit.

Ega seal releel midagi vaadata otseselt ju pole. Ainuke võimalus proovida teisega.
Homme viskan aku peale vaatan kas midagi muutus ka kui juhtmeid sai seal sätitud ja lahtistele kohti otsitud. Kuna auto minu jaoks uus siis vaikselt vaatan kõik juhtmed üle.

Eelmine omanik ikka eriti head tööd teinud. Isoleeritud oli ka nii "hästi", et pool vasktraati (+) käis vastu kere ja tekitas mõnes kohas lühist.
On see normaalne, et 073 läheb väga madalatel pööretel käima?
05'l käib starter hääle järgi tunduvalt kiiremini ringi.

Postitatud: 06 Nov 2010 19:50
Postitas Arvos
Algselt postitas: JUSTer
On see normaalne, et 073 läheb väga madalatel pööretel käima?.
Igati loogiline kui sul laadmist pole ja pea tühja akuga käivitad. Nagu ma aru saan, mõtlesid starteri vedamise kiirust.

Postitatud: 07 Nov 2010 16:21
Postitas JUSTer
Mõtlesin küll jah. Peale lahtise juhtme ühendamist on laadimine olemas ja läheb käima koguaeg. Pole mingit probleemi. Kuid mis kopsik see esimesel pildil pistiku kõrval asetseb?
Teab keegi?

Postitatud: 07 Nov 2010 16:36
Postitas lada
Algselt postitas: JUSTer
Kuid mis kopsik see esimesel pildil pistiku kõrval asetseb?
Teab keegi?
Kütusefilter? http://lmgtfy.com/?q=sct+st+330
Ma vene keelt eriti ei jaga aga tundub küll nii. Vaata kuhu selle jupi küljes olev toru läheb ja saad teada.

Postitatud: 14 Nov 2010 20:54
Postitas JUSTer
Ei ma mõtlesin ikka seda kopsikut tegelikult aga suva.
Genekas ei laadinud kuna 1 juhe oli lahti küljest :) Nüüd kõik OK.

Postitatud: 23 Mai 2011 23:42
Postitas JUSTer
Nüüd selline küsimus, et auto töötab 5 minutit rahulikult. Selle aja jooksul võib pöördesse ajada kõik OK
Aga peale seda kui auto mootor juba natuke soojaks töötanud lakkavad osad pütid töötamas kui gaasi natuke anda.
Siis kui gaasi maha lased hakkavad jälle kõik 4 tööle...

Ning kui natuke veel käib siis sureb üldse välja kui gaasi ei hoia sest siis ei taha ka madalatel pööretel kõik pütid töötada.

Täna proovisin nii, et tõmbasin igalt poolt pistikuid jäjest lahti, et vaadata kas muutub midagi. Kõiki ei jõudnud tõmmata muidugi veel sest pimedaks läks aga on kellelgi aimu milles viga võib olla?

Postitatud: 24 Mai 2011 09:46
Postitas maalo
ei saa mainimata jätta, et esimeses postituses olev lause ajas natuke muigama.. Et termostaat ja generaator pole üldse omavahel seotud, seega "laba andmisest" jääb väheks, et laadimist tagasi saada.. :D Aga tubli, et lahenduse leidsid..

Aga nüüd uue mure juurde, siin võib olla mitu varianti, mina pakuks valet süüteajastust, natuke hiliseks keeratud ehk... või on siis toitesüsteemis mingi "omalooming", et külmast peast saab hästi käia, kuid soojalt vajub ära..
Uuri toda värki.. :P

Postitatud: 24 Mai 2011 11:13
Postitas JUSTer
Sellel ladal ei saa süüteajastust muuta. Pole jagajat.

Ning toitesüsteemi ei ole ma ise näppinud ning vanasti toimis asi...

Vahepeal on selline imelik asi kah, et starter jääb peale.
Täpselt nagu lühis tekiks kuskil sest starter käib ka siis elu aeglaselt ja mitte järjest vaid u 3 sekundi tagant teeb 1 ringi vms.
Kuna vent on ka lülitist siis venti proovisin see käis ka nii aeglaselt et anna näpuga või hoogu juurde...
Okei, see ilmsalt ei loe, et mõni pütt ära kaob järelt aga jah. Kõige tähtsam oleks auto käima saada korralikult ka sooja mootoriga.
Eks ma täna proovi veel andureid lahti võtta ja vaadata mis saab. Vilkkoodi ma ka lugeda ei saanud millegi pärast, ei näidanud lihtsalt midagi.
Aga tänud :) Ma usun, et mu jutt tihti muigama ajab. Mind ennast ka ausaltõeldas kui ma kuid hiljem tulen oma vana teemat lugema või nt aasta 2 hiljem... :)

Postitatud: 24 Mai 2011 11:58
Postitas maalo
ahjah, see pagana monopritse :P
kurjam küll, eks siis ikka kuskil see kala peab olema, mingis anduris.. Võimalik, et ka temperatuuri või miski rõhu andur on vigane.. Et kui külmalt käib hästi ja soojalt ära vajub, siis peab asi sõltuma kuidagi temperatuurist..

Postitatud: 24 Mai 2011 13:01
Postitas JUSTer
Temperatuurist ilmsalt jh. Temperatuuri andurist ei saa see sõltuda.
Temperatuuri andur ju ainult annab signaali ajule, et aju saaks vastava küttesegu reguleerida.
Pistik lahti siis aju saab aru, et mootori temp on 80 kraadi umbes.

Võtsin lambda lahti, gaasiklapi andur oli ka vist seal, selle võtsin lahti, ikka sama jama lihtsalt pöörded tõusid ja siis langesid.
Ning esimesel pildil selle pistiku kõrval on mingi kopsik kus peal GM, võtsin selle pistiku ka lahti, pöörded tõusid kohe ja siis vajusid alla aga ikka gaasi ander osad pütid lakkasid töötamast.
Ma sellel autol vahetasin ära küünlad ja kui ei eksi siis küünlajuhtmed ka.

Postitatud: 31 Mai 2011 22:16
Postitas JUSTer
On kellelgi ideid veel miks sooja mootoriga autol säde kaob osadest püttidest vms? :O See pole vist võimalik ju, et sooja mootoriga süüteajastus muutub kuidagi? :O

Postitatud: 31 Mai 2011 22:49
Postitas gigull
Soojalt muutuvad ühendused kehvemaks, süüteajastus ei muutu.

Postitatud: 03 Juun 2011 05:47
Postitas plant88888
Minu teada see auto kapoti alune temperatuuri amplituud ehk siis 0-100 kraadi ei tohiks omada piisavat mõju ainete eritakistuse tõusule, et tekitada piisav voolutuguvuse langus, et sädet ei saaks tekkida.

Postitatud: 03 Juun 2011 12:00
Postitas PuZuP
 
JUSTer kirjutas: Temperatuuri andur ju ainult annab signaali ajule, et aju saaks vastava küttesegu reguleerida.
Pistik lahti siis aju saab aru, et mootori temp on 80 kraadi umbes.
Esiteks Sa vastasid ise juba oma küsimusele esimese lausega ära.
Teiseks kui pistik lahti ja signaali pole, siis minuteada peaks enamik ajusid minema režiimi kus kütusetabel töötab -40 kraadi jahutusvedeliku temperatuuri juures.
Ehk siis kui andur lahti, siis aju arvab, et oled oma monopritse vedanud kuhuga antarktikasse.

Panen Sulle mõned andmed mida võid ajaviiteks kontrollida:

Kütusesüsteemi rõhk 1,9 - 2,1 bar
Jahutusvedeliku tempi anduri takistus 80 kraadi juures - 332 oomi
Pihusti takistus 1,4 - 2,0 oomi
Väntvõlli asendi andur 500 - 700 oomi

Andmete õigsust võivad mõned teadjamad mehed kinnitada, aga nii programm näitas.

Postitatud: 03 Juun 2011 16:32
Postitas GTA
Kunagise 1700i omanikuna võin öelda, et igasuguste paukumiste, mittekäivitumiste ja musta viskamiste eest vastutas mõlemal ettetulnud korral temperatuuriandur. Lihtsalt hakkas segast panema.

Kundepoolne lahtine pistik peaks kuuluma oktaan-potensiomeetrile (kinnituse jäänus on lahtiselt seal mutri all ka näha). Selline relee mõõtu karbike, millel reguleerimiskruvi peal. Ma toda puutuma ei pidanud kuid ei oska arvata mis mõju selle puudumine mootori tööle avaldab. Ümmargune pistik peaks (vist?) olema vist kiiruseanduri oma - kui sul spidotross otse kasti külge läheb ja pistikuga üleminekut vahel pole, siis see andur ka puudu.