1. leht 1-st

Laadimine

Postitatud: 21 Okt 2010 21:33
Postitas plant88888
Vaatasin teiste kasutajate postitusi ja probleeme, kuid otsest vastust enda omale ei leidnud.
Nimelt laadimisega pikemalt probleeme olnud- mõnipäev laeb, teinepäev mitte. Võib olla juhuslik, aga niiskete ilmadega pigem ei lae. Voltmeeter kuskil 11,3 V juures. Üldjuhul külma mootoriga ( enne 90 kraadi) laadinud, ja isegi laadimise kaotamisel laadimine tagasitulnud peale mõningat aega. Vaatasin üle kontkaid, leidsin isegi ühe purenud kontakti geneka juures, sai see lapitud- peale seda oli korras kuni eilseni, kus laadimine täiesti ära kadus ( ei tulnud tagasi) ja peale 30 min sõitu aku kees- susisev heli aku juurest.
Esiteks kas korraliku laadimise juures 13.4 v läheb aku keema? ning kas minu puhul e laadimist ei toimu armatuuri voltmeetri järgi, kuidas aku kuumaks/ keema läks? mingid vastuvoolud vms?
Autoks 09, kuid läbisõit 55 tuhat. Et asjade liigset kulumist ei tohiks olla ( geneka harjad jne)?
Infoks ka see, et just vahetasin aku ( kuu tagasi) kuna ei võtnud enam voolu sisse, aga enne seda oli auto 2 aastat külmas seisnud ( aku peal), kuigi algselt toimis.

palju infot, loodan et mõistate
ette tänades

Postitatud: 21 Okt 2010 21:57
Postitas Tarvks
äkki on pingeregulaator läbi? (kui see sul on?)

Postitatud: 21 Okt 2010 22:16
Postitas Arvos
Algselt postitas: plant88888
Esiteks kas korraliku laadimise juures 13.4 v läheb aku keema?
Infoks ka see, et just vahetasin aku ( kuu tagasi) kuna ei võtnud enam voolu sisse, aga enne seda oli auto 2 aastat külmas seisnud ( aku peal), kuigi algselt toimis.
Ei lähe. Korralik laadimine on 13,8-14,2 V. Seda auto voltmeetrit ära usu, need näitavad nii kuidas jumal juhatab, vahel juhtub muidugi ka, et õigesti. Arvan, et sul on geneka tablett üles sulanud.
Pean tunnistama, et viimast lõiku ei suutnud küll desifreerida.

Postitatud: 21 Okt 2010 22:46
Postitas plant88888
Viimase lõigu all mõtlesin, et vana aku võis vigane olla kuna oli pikalt seisnud, kuid probleem võis ka selles olla, et auto elektrisüsteem rikkus ära eelmise aku, sest igakord kapotti ei avanud ja ei kuulanud kas aku susiseb või mitte.

Armatuuri voltmeetrit ise ka väga ei usaldanud, niiet vahepeal kasutasin ka eraldi ühendatud tavalist voltmeetrit, aga need näitasid pm sama asja, et loobusin sellest.

Pingeregulaator e tablett ei ole sulanud ning väliselt näib okei:D- esimesel võimalus vahetan ära, kuid ei usu, et sealt probleem lahenduse leiab.
Samas tekkis küsimus selle poldi kohta mis genekast tuleb ja millel juhtmed kinnituvad- kas see polt peabki seal oma ~käigus~ vabalt edasi tagasi, ehk sisse välja liikuma?

[Muudetud: 21-10-2010 plant88888]

Postitatud: 21 Okt 2010 22:56
Postitas Arvos
Kõige lihtsam - võta viska genekas stendi, on kohe selge pilt. Hiiul maksis geneka kontroll stendis 25.- .
Tablett ei pruugi väliselt sulanud olla. Ühel autol laadis tänu sellele 18V. Poldi kohta ei oska midagi kosta, ei kujuta ette mis polt.

Postitatud: 21 Okt 2010 23:01
Postitas plant88888
Seda laadimist peaks siis tuvastama voltmeetriga, kuid voltmeeter näitab, et laadimine puudub.
Genekale kinnituvad ühtekohta 3 juhet. Need istuvad rõngastega ühe poldi külge, mis plastikuga eraldatud generaatori korpusest, et massi ei saaks, kindlasti tead seda polti, aga keeruline seletada.

Postitatud: 21 Okt 2010 23:45
Postitas logman
Kunagi sai vaeva nähtud, pilte skännitud ja mulagi juurde aetud. Ei tea küll kus see teema olla võiks :puzzled
Aaa, :) siin, esiveduste all kuram. Nojah, samaar ju!
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9533

Postitatud: 22 Okt 2010 00:08
Postitas plant88888
Kuidagi siiralt lootsin, et pääseb ilma geneka eemaldamisest, aga kuidagi tundub mööda pääsmatu siinkohal. Eks ma nädalavahetusel uurin ja annan teada.

tänud

Postitatud: 22 Okt 2010 09:47
Postitas pavlik
Kui sul geneka plussklemm rõõmsalt logiseb (ma saan aru, et tollest poldist jutt käib), siis suure tõenäosusega see vigade allikaks ongi. Logisevast klemmist tingitud pingekõikumine võib muidugi olla igasugu muud kurja teinud, nagu pingeregulaatori ära küpsetanud jms (ok, "tablett" peaks olema vooluringis enne polti ega tohiks seega mõjutatud saada, aga elekkeri vägi on ennegi mõistatuslikke asju korda saatnud).
Ja teine asi - kui on kahtlus juhtmeühenduste suhtes, siis tasub pinget mõõta mitte ainult akult (või lausa armatuuris, nagu originaalvoltmeeter) vaid ka otse geneka klemmidel - kui vool genekast akusse ei jõua, siis geneka klemmidele voltmeetri ühendamisel vooluring ju taastub. Kui siis on pinge normis, on genekas ilmselt ka normis.

Postitatud: 22 Okt 2010 19:38
Postitas plant88888
Mõtlesin yap, geneka plussklemmi- ei suutnud õiget nime välja mõelda:D. Panen homme uue pingeregulaatori ja võtan generaatori lahti korra, äkki leian sellele poldile õige sisemise kinnituse kust ta lahti on tulnud ning loodan, et kasvõi nende mutritega saan ta ära fikseerida õigesse kohta.
Tänud abi eest, pöidlad pihku:D

Postitatud: 25 Okt 2010 19:58
Postitas plant88888
Pingeregulaator vahetatud, samuti veelkord ülekäidud kõik kontaktid. Laadimine tundub stabiilsem olevat, kuid ainukene probleem mis jäi on see, et peale 5-7 minutit kohapeal käimist ja laadimist sinna 13,4 voldi kanti, hakkab aku vaikselt juba sisisema- äkki see on suhteliselt uue aku puhul normaalne?

Postitatud: 26 Okt 2010 16:31
Postitas Patrioot
See võib ka aku viga olla. Endal ostsin uue aku ning proovisin laadijaga laadida, panin otsad külge ning ampermeeter ei näidanud midagi, tükkaega jamasin, kui lõpuks proovisin nii, et panin laadija pluss otsa miinuse külge ja miinuse plussi, siis hakkas laadima. Tähendab, et akul olid otsad valetpidi või noh, otsad olid õiged aga miinus oli pluss ja pluss miinus. Pikk ja keeruline jutt, aga ürita aru saada. :lol

Postitatud: 31 Okt 2010 00:02
Postitas plant88888
Plaan ongi selline, et esmaspäeval võtan ühendust akukeskusega kellelt see värkse aku ostetud on ja uurin kas uue aku puhul võib see normaalne olla- või soovivad nad äkki mulle uut akut anda enne kui väike plahvatus kapoti all käib:D.