1. leht 1-st
Automaatsed tuled
Postitatud: 08 Juul 2010 15:16
Postitas Clirck
Ütlen kohe ära, auto on VAZ 2110/LADA 110
Probleem on selles, et süüdet andes hakkavad põlema auto esi ja tagatuled automaatselt ning neid pole võimalik välja lülitada, kui ainult süüdet välja võttes. See on muidugi väga kasulik asi ja puha, ei pea meeles olema tulede sisse lülitamine, aga ikka on soov mootor välja lülitada aga raadiot edasi kuulata ning kui ajapikku näiteks ununebki raadio mängima, plõks aku tühi, tuled ju jäid põlema.
Ehk siis sooviksin teda, kas (ja kuidas) on võimalik muutada tuled automaatselt lülituvatest manuaalseks (nupust)? Nupp on olemas armuatuuril, sellel isegi kolm astet (kinni/lähi/kaug), aga kasutada saab seda ainult kaugtulede sisselülitamiseks.
Postitatud: 08 Juul 2010 18:09
Postitas Viin
Armatuuril olev nupp peaks olema kinni/ääretuled/lähituled. Kaugtuled roolisambal! Või ma eksin?
Postitatud: 08 Juul 2010 18:34
Postitas Clirck
Kaugtuled lähevad sisse roolisambalt kui nupp on kolmandas asendis, ehk lõpus.
Süüde väljas ja nupp sisse lülitades lähevad põlema pargid (ääretuled?), süüdet andes lähevad päevatuled põlema nii või naa. Minu soov oleks, et kui nupp pole sisse lülitatud ja süüdet anda, jääksid tuled kustu. Põhimõtteliselt puudub mul võimalus välja lülitada tulesid kui süüde on sees.
Postitatud: 08 Juul 2010 19:40
Postitas GTA
Kui soov on tulede lülitumist vaid maki tõttu ringi teha, siis miks mitte hoopis maki enda plussid (reeglina on neid kaks) otse akule ühendada?
Postitatud: 08 Juul 2010 20:10
Postitas Viin
Pidev süüte sees hoidmine ei mõju süütepoolile hästi. Soovitan GTA varianti.
Edit: Sa ei saagi ääretulesid kasutada kui mootor töötab, jama värk. Automaat tuledega autodel põlevad ääretulede sisselülitamisel ääretuled igal-juhul. Kas see on isepandud süsteem või tehasest?
[Muudetud: 8-7-2010 ladasaeabz]
Postitatud: 08 Juul 2010 21:44
Postitas Clirck
Käisin näppisin veidi nuppe ja kange ja tuli välja, et kui mootor töötab on ainuke viis ääetulesid põlema panna tõmmates käsipidur peale, siis nad süttivad. Muul ajal ikka päevatuled ainult. See kas see on tehasest või isepandud puudub mul informatsioon. Aga juhul kui ma ühendaks maki plussid akule, kas siis ta tarbiks seistes voolu ning kuidas oleks kaitsmetega?
Postitatud: 08 Juul 2010 21:51
Postitas hautz
Võid maki tagant punase ja kollase kokku panna ja ühendada kas kollasesse voolijuhtmesse,või punasesse. Ei mäleta kummas pidev vool on.
Mingit tarbimist pole, kui makk ei tööta.
Postitatud: 08 Juul 2010 22:31
Postitas Clirck
Ma arvan, juhtmete kokkuviimine oleks kõige lihtsam lahendus mu probleemile, siis pole vaja vajuda sügavale tulede elektroonika maailma ja ma ei pea ise hakkama toppima kaitsmeid maki ja aku vahele. Samas kui kellegil on midagi tulede koha peal rääkida võib vabalt sõna võtta.
Postitatud: 08 Juul 2010 23:04
Postitas Viin
Mõned tähele panekud äkki on abi: Ääretuled põlevad tegelikult koguaeg. Makk ei hakka rohkem voolu võtma kuna üks juhe(kollane/punane) on sul tegelikult koguaeg plussis ja teine(kollane/punane) lülitab maki lihtsalt sisse/välja. Siis kui on kokkuühendatud pead makki välja lülitama hakkama või võtad displei eest. Kui on vabu lüliti kohti võid panna lülitus plussi läbi lüliti. Ühel oma autol tegin nii. Juhtmete värvus erineb maki tootjate puhul. Kui on viitsimist nikerdada on auto makil tavaliselt kleeps pistikuklemmide paigutuse ja ülessannetega kui lahti võtad näed (kõigeparem on muidugi kasutusjuhend). Osadel makkidel on ka kaitse küljes;)
Edu!
[Muudetud: 8-7-2010 ladasaeabz]
Postitatud: 08 Juul 2010 23:13
Postitas Clirck
Maki juhtmete ühendamine on kõige väiksem mure, auto sain polnud seal ei makki, ei kõlareid, ega pistikut kuhu makki ühendada. Is aretasiin sinna vabast juhtmesabast ja iso pistikust ühendused, siinai töötanud laitmatult. Makil käib displei eest ära nii et lüliti jaoks pole mõtet.
Postitatud: 09 Juul 2010 11:05
Postitas ruudi
Algselt postitas: ladasaeabz
Pidev süüte sees hoidmine ei mõju süütepoolile hästi.
[Muudetud: 8-7-2010 ladasaeabz]
Juba vanadel kommutaatoriga ja jagajaga süütesüsteemidel on selline funktsioon ,et kui väntvõll ei pöörle siis võetakse süütepoolilt pinge maha kindlasti on see nii ka 110-l. Ainuke asi on see , et kui süüde on sees on mootoriaju ja muud plokid sisselülitatud ja tarbivad voolu.
Postitatud: 09 Juul 2010 11:07
Postitas ruudi
Algselt postitas: Clirck
Ütlen kohe ära, auto on VAZ 2110/LADA 110
Probleem on selles, et süüdet andes hakkavad põlema auto esi ja tagatuled automaatselt ning neid pole võimalik välja lülitada, kui ainult süüdet välja võttes. See on muidugi väga kasulik asi ja puha, ei pea meeles olema tulede sisse lülitamine, aga ikka on soov mootor välja lülitada aga raadiot edasi kuulata ning kui ajapikku näiteks ununebki raadio mängima, plõks aku tühi, tuled ju jäid põlema.
Kas tõesti ei ole siis 110-l süütelukus nn. "raadio" asendit kus süüde ei oleks sees aga raadio veel mängiks ?
Postitatud: 09 Juul 2010 11:54
Postitas Clirck
Makk sai ühendatud mingile vabale juhtmesabale, mille leidsin, kui pistsin käe sinna kuhu pidi minema makk, siis väheke kääre ja voltmeetrit ning muid asju ja asi sai tööle. Mis puutub süütelukku siis on põhimõtteliselt 3 asendit, kinni/süüde/käivitus, pole välja toodud seal teisi asendeid.
Postitatud: 17 Juul 2010 08:17
Postitas mesasja
mul peres 2 2001.a. ladat, mõlemal tehasest see automaat tulede lülitus,, samas on ühel makk ka tehases pandud(pioneer)
mina saan mõlemaga makki kuulata nii, et mootor ei käi.