1. leht 1-st

K:Mass

Postitatud: 03 Mai 2010 21:46
Postitas fuego
Küsiks siis et kuidas vedada mass salongi,kas panna lüliti aku pluss juhtme vahele või miinus juhtme.Kahe klemmiga,poldiga lüliti.Ise panin muidu miinus juhtme vahele,lõikasin aku miinuse pooleks,sinna külge ühendasin teise kaabli,teipisin kinni ja edasi salongi,sealt lülitisse,lülitist edasi keresse,peaks nagu olema,aga ei toimi millegipärast.Panen süüdet ikka hakkavad armatuuris tuled põlema,aga ei tohiks vist,peaks voolu nagu ära katkestama.Mis valesti võis minna,et ei toimi?

Postitatud: 03 Mai 2010 22:05
Postitas altsu
Minul on sama süsteem, miinus juhtmega. Täpselt nii nagu sa kirjeldasid ja töötab ilusti. Vaata lüliti üle, ilmselt on seal mingi kala..

Postitatud: 03 Mai 2010 22:25
Postitas fuego
Siis võibolla lüliti rikkega,praak.Kas plussi vahele aitab ka panna.On mingi eelis,kui miinus juhtmel.

Postitatud: 03 Mai 2010 22:28
Postitas fuego
altsu:kui sa massi välja lülitad kas siis,sinul katkestab voolu ära,armatuur kustus.

Postitatud: 04 Mai 2010 00:50
Postitas soosu3
Peab toimima nii + kui - sega, võidukatel tehakse + katkestus.
Kui aku klemmilt tuleb - otse lülitisse peab toimima, mõõda lülitit kas ikka katkestab.

Postitatud: 05 Mai 2010 14:23
Postitas fuego
Selge,proovime siis uut lülitit.Tänud abi eest.

Postitatud: 05 Mai 2010 16:29
Postitas PuZuP
Algselt postitas: soosu3
Peab toimima nii + kui - sega, võidukatel tehakse + katkestus.
Kui aku klemmilt tuleb - otse lülitisse peab toimima, mõõda lülitit kas ikka katkestab.
Katkestab küll, aga auto jääb ikka tööle.

Postitatud: 13 Mai 2010 22:25
Postitas apsu
siis saab kuskilt enne lülitit massi keresse

Postitatud: 14 Mai 2010 01:18
Postitas Arvos
Masslüliti katkestab küll aga auto jääb ikka tööle?
Peabki töötava mootoriga tööle jääma, genekas toodab elektrit ja massi väljalülitamisel sa katkestad ainult ühenduse akuga. Sedasi katkestades saab vahel peotäiest pirnidest, makkidest ja muust elektrilisest kolast lahti.

Postitatud: 14 Mai 2010 11:40
Postitas PuZuP
Algselt postitas: Arvos
Masslüliti katkestab küll aga auto jääb ikka tööle?
Peabki töötava mootoriga tööle jääma, genekas toodab elektrit ja massi väljalülitamisel sa katkestad ainult ühenduse akuga. Sedasi katkestades saab vahel peotäiest pirnidest, makkidest ja muust elektrilisest kolast lahti.
Alustuseks saab lahti genekast ja siis lähevad muud komponendid.

Lüliti läheb + liini vahele ning lisaks plussi katkestamisele tuleb katkestada ka generaator ning süütepool. FIA lülititel on kaasas ka kondensaator, mis vahele ühendatakse, et näiteks käredam ja kallim süütepool või süüteplokk liiga kiire pingelanguse tõttu saba ei annaks kui miskit juhtuma peaks ning lülitist vool maha tõmmatakse.

Postitatud: 14 Mai 2010 15:10
Postitas VäikeMägilane
kas see kondekas võib ka kuumaks minna, kui peavoolulüliti suht kauaks sisse jätta?

Või ei tohiks see üldse kuumeneda? On ka see "vingem" lüliti, aga selle kondeka (risttahukas, valge, mingi keraamika ja juhe läheb seest läbi) asjus ma suht tumba... et mis ta teeb ja kus tema asukoht täpselt olema peaks ning kuda kinnitatud/ühendatud

Postitatud: 14 Mai 2010 17:11
Postitas PuZuP
Kõik kondensaatorid kuumenevad kui sealt vool läbi juhitakse.
Aga kui seistes kui tarbijaid ei peaks taga olema ikka soojaks läheb, siis kuskil on ikkagi mingi tarbija.
Isiklikult ei ole täheldanud, et lüliti seesolles kondekas soojeneks kui kõik asjad välja lülitatud.

See "vingem" lüliti ongi see, millest ma räägin. Koosneb kolmest ahelast: Plussvoolu peaahel, normaalselt suletud ahel, normaalselt avatud ahel.
Ehk siis suletud ja avatud ahelad siis vastavalt lülituvad ümber kui peaahelas asend ümber lülitada.
Kondekas pannakse vastavalt vajadusele vahel. Ning sinna kus vastavalt vaja
Näiteks: suure võimsusega poolidel on suur voolutarve täiskoormusel ning kui sealt järsult vool maha võtta võivad tekkida erinevad häired mis võivad viia pooli riknemiseni. (antud situatsiooni kirjeldan nii, et kus näiteks peale katust jääb gaas peale vms ja kui keegi tuleb ja tõmbab järsult voolu maha vms...)
Põhiliselt kasutatakse seda aga generaatori ergutusvoolu ahela vahel, et voolukõikumine ei lõhuks dioodplokki vms ära.

P.S. Tuli meelde, et osadel masinatel (vanemad nissanid näiteks) on generaatori ergutus otse aku pealt. Kui generaator on natuke vussis, siis võib juhtuda, et generaatori enda korpus osutub tarbijaks ning sealt ka "vooluliikumine" mille tulemusena võib kondekas soojeneda.

Postitatud: 14 Mai 2010 19:37
Postitas VäikeMägilane
ahah...tähendab, peab asja uurima