K:Mass

K:Mass

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
f
fuego
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 24 Aug 2009 23:37
Asukoht: Saaremaa
Autod: Lada 2107

K:Mass

Postitus Postitas fuego »

Küsiks siis et kuidas vedada mass salongi,kas panna lüliti aku pluss juhtme vahele või miinus juhtme.Kahe klemmiga,poldiga lüliti.Ise panin muidu miinus juhtme vahele,lõikasin aku miinuse pooleks,sinna külge ühendasin teise kaabli,teipisin kinni ja edasi salongi,sealt lülitisse,lülitist edasi keresse,peaks nagu olema,aga ei toimi millegipärast.Panen süüdet ikka hakkavad armatuuris tuled põlema,aga ei tohiks vist,peaks voolu nagu ära katkestama.Mis valesti võis minna,et ei toimi?
a
altsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 13 Aug 2008 21:59
Asukoht: Viimsi
Autod: 21061 1.5 54kw, A6 2.8 142 kw

Postitus Postitas altsu »

Minul on sama süsteem, miinus juhtmega. Täpselt nii nagu sa kirjeldasid ja töötab ilusti. Vaata lüliti üle, ilmselt on seal mingi kala..
f
fuego
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 24 Aug 2009 23:37
Asukoht: Saaremaa
Autod: Lada 2107

Postitus Postitas fuego »

Siis võibolla lüliti rikkega,praak.Kas plussi vahele aitab ka panna.On mingi eelis,kui miinus juhtmel.
f
fuego
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 24 Aug 2009 23:37
Asukoht: Saaremaa
Autod: Lada 2107

Postitus Postitas fuego »

altsu:kui sa massi välja lülitad kas siis,sinul katkestab voolu ära,armatuur kustus.
Kasutaja avatar
soosu3
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 29 Nov 2009 14:17
Asukoht: Tallinn-Haapsalu
Autod: mazda,toyota,opel,ford,lada

Postitus Postitas soosu3 »

Peab toimima nii + kui - sega, võidukatel tehakse + katkestus.
Kui aku klemmilt tuleb - otse lülitisse peab toimima, mõõda lülitit kas ikka katkestab.
f
fuego
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 24 Aug 2009 23:37
Asukoht: Saaremaa
Autod: Lada 2107

Postitus Postitas fuego »

Selge,proovime siis uut lülitit.Tänud abi eest.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: soosu3
Peab toimima nii + kui - sega, võidukatel tehakse + katkestus.
Kui aku klemmilt tuleb - otse lülitisse peab toimima, mõõda lülitit kas ikka katkestab.
Katkestab küll, aga auto jääb ikka tööle.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

Postitus Postitas apsu »

siis saab kuskilt enne lülitit massi keresse
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Masslüliti katkestab küll aga auto jääb ikka tööle?
Peabki töötava mootoriga tööle jääma, genekas toodab elektrit ja massi väljalülitamisel sa katkestad ainult ühenduse akuga. Sedasi katkestades saab vahel peotäiest pirnidest, makkidest ja muust elektrilisest kolast lahti.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: Arvos
Masslüliti katkestab küll aga auto jääb ikka tööle?
Peabki töötava mootoriga tööle jääma, genekas toodab elektrit ja massi väljalülitamisel sa katkestad ainult ühenduse akuga. Sedasi katkestades saab vahel peotäiest pirnidest, makkidest ja muust elektrilisest kolast lahti.
Alustuseks saab lahti genekast ja siis lähevad muud komponendid.

Lüliti läheb + liini vahele ning lisaks plussi katkestamisele tuleb katkestada ka generaator ning süütepool. FIA lülititel on kaasas ka kondensaator, mis vahele ühendatakse, et näiteks käredam ja kallim süütepool või süüteplokk liiga kiire pingelanguse tõttu saba ei annaks kui miskit juhtuma peaks ning lülitist vool maha tõmmatakse.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

kas see kondekas võib ka kuumaks minna, kui peavoolulüliti suht kauaks sisse jätta?

Või ei tohiks see üldse kuumeneda? On ka see "vingem" lüliti, aga selle kondeka (risttahukas, valge, mingi keraamika ja juhe läheb seest läbi) asjus ma suht tumba... et mis ta teeb ja kus tema asukoht täpselt olema peaks ning kuda kinnitatud/ühendatud
Festina lente!
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Kõik kondensaatorid kuumenevad kui sealt vool läbi juhitakse.
Aga kui seistes kui tarbijaid ei peaks taga olema ikka soojaks läheb, siis kuskil on ikkagi mingi tarbija.
Isiklikult ei ole täheldanud, et lüliti seesolles kondekas soojeneks kui kõik asjad välja lülitatud.

See "vingem" lüliti ongi see, millest ma räägin. Koosneb kolmest ahelast: Plussvoolu peaahel, normaalselt suletud ahel, normaalselt avatud ahel.
Ehk siis suletud ja avatud ahelad siis vastavalt lülituvad ümber kui peaahelas asend ümber lülitada.
Kondekas pannakse vastavalt vajadusele vahel. Ning sinna kus vastavalt vaja
Näiteks: suure võimsusega poolidel on suur voolutarve täiskoormusel ning kui sealt järsult vool maha võtta võivad tekkida erinevad häired mis võivad viia pooli riknemiseni. (antud situatsiooni kirjeldan nii, et kus näiteks peale katust jääb gaas peale vms ja kui keegi tuleb ja tõmbab järsult voolu maha vms...)
Põhiliselt kasutatakse seda aga generaatori ergutusvoolu ahela vahel, et voolukõikumine ei lõhuks dioodplokki vms ära.

P.S. Tuli meelde, et osadel masinatel (vanemad nissanid näiteks) on generaatori ergutus otse aku pealt. Kui generaator on natuke vussis, siis võib juhtuda, et generaatori enda korpus osutub tarbijaks ning sealt ka "vooluliikumine" mille tulemusena võib kondekas soojeneda.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

ahah...tähendab, peab asja uurima
Festina lente!
Vasta