K:Mass
K:Mass
-
ffuego
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 52
- Liitunud: 24 Aug 2009 23:37
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: Lada 2107
K:Mass
Küsiks siis et kuidas vedada mass salongi,kas panna lüliti aku pluss juhtme vahele või miinus juhtme.Kahe klemmiga,poldiga lüliti.Ise panin muidu miinus juhtme vahele,lõikasin aku miinuse pooleks,sinna külge ühendasin teise kaabli,teipisin kinni ja edasi salongi,sealt lülitisse,lülitist edasi keresse,peaks nagu olema,aga ei toimi millegipärast.Panen süüdet ikka hakkavad armatuuris tuled põlema,aga ei tohiks vist,peaks voolu nagu ära katkestama.Mis valesti võis minna,et ei toimi?
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Masslüliti katkestab küll aga auto jääb ikka tööle?
Peabki töötava mootoriga tööle jääma, genekas toodab elektrit ja massi väljalülitamisel sa katkestad ainult ühenduse akuga. Sedasi katkestades saab vahel peotäiest pirnidest, makkidest ja muust elektrilisest kolast lahti.
Peabki töötava mootoriga tööle jääma, genekas toodab elektrit ja massi väljalülitamisel sa katkestad ainult ühenduse akuga. Sedasi katkestades saab vahel peotäiest pirnidest, makkidest ja muust elektrilisest kolast lahti.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Alustuseks saab lahti genekast ja siis lähevad muud komponendid.Algselt postitas: Arvos
Masslüliti katkestab küll aga auto jääb ikka tööle?
Peabki töötava mootoriga tööle jääma, genekas toodab elektrit ja massi väljalülitamisel sa katkestad ainult ühenduse akuga. Sedasi katkestades saab vahel peotäiest pirnidest, makkidest ja muust elektrilisest kolast lahti.
Lüliti läheb + liini vahele ning lisaks plussi katkestamisele tuleb katkestada ka generaator ning süütepool. FIA lülititel on kaasas ka kondensaator, mis vahele ühendatakse, et näiteks käredam ja kallim süütepool või süüteplokk liiga kiire pingelanguse tõttu saba ei annaks kui miskit juhtuma peaks ning lülitist vool maha tõmmatakse.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
kas see kondekas võib ka kuumaks minna, kui peavoolulüliti suht kauaks sisse jätta?
Või ei tohiks see üldse kuumeneda? On ka see "vingem" lüliti, aga selle kondeka (risttahukas, valge, mingi keraamika ja juhe läheb seest läbi) asjus ma suht tumba... et mis ta teeb ja kus tema asukoht täpselt olema peaks ning kuda kinnitatud/ühendatud
Või ei tohiks see üldse kuumeneda? On ka see "vingem" lüliti, aga selle kondeka (risttahukas, valge, mingi keraamika ja juhe läheb seest läbi) asjus ma suht tumba... et mis ta teeb ja kus tema asukoht täpselt olema peaks ning kuda kinnitatud/ühendatud
Festina lente!
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Kõik kondensaatorid kuumenevad kui sealt vool läbi juhitakse.
Aga kui seistes kui tarbijaid ei peaks taga olema ikka soojaks läheb, siis kuskil on ikkagi mingi tarbija.
Isiklikult ei ole täheldanud, et lüliti seesolles kondekas soojeneks kui kõik asjad välja lülitatud.
See "vingem" lüliti ongi see, millest ma räägin. Koosneb kolmest ahelast: Plussvoolu peaahel, normaalselt suletud ahel, normaalselt avatud ahel.
Ehk siis suletud ja avatud ahelad siis vastavalt lülituvad ümber kui peaahelas asend ümber lülitada.
Kondekas pannakse vastavalt vajadusele vahel. Ning sinna kus vastavalt vaja
Näiteks: suure võimsusega poolidel on suur voolutarve täiskoormusel ning kui sealt järsult vool maha võtta võivad tekkida erinevad häired mis võivad viia pooli riknemiseni. (antud situatsiooni kirjeldan nii, et kus näiteks peale katust jääb gaas peale vms ja kui keegi tuleb ja tõmbab järsult voolu maha vms...)
Põhiliselt kasutatakse seda aga generaatori ergutusvoolu ahela vahel, et voolukõikumine ei lõhuks dioodplokki vms ära.
P.S. Tuli meelde, et osadel masinatel (vanemad nissanid näiteks) on generaatori ergutus otse aku pealt. Kui generaator on natuke vussis, siis võib juhtuda, et generaatori enda korpus osutub tarbijaks ning sealt ka "vooluliikumine" mille tulemusena võib kondekas soojeneda.
Aga kui seistes kui tarbijaid ei peaks taga olema ikka soojaks läheb, siis kuskil on ikkagi mingi tarbija.
Isiklikult ei ole täheldanud, et lüliti seesolles kondekas soojeneks kui kõik asjad välja lülitatud.
See "vingem" lüliti ongi see, millest ma räägin. Koosneb kolmest ahelast: Plussvoolu peaahel, normaalselt suletud ahel, normaalselt avatud ahel.
Ehk siis suletud ja avatud ahelad siis vastavalt lülituvad ümber kui peaahelas asend ümber lülitada.
Kondekas pannakse vastavalt vajadusele vahel. Ning sinna kus vastavalt vaja
Näiteks: suure võimsusega poolidel on suur voolutarve täiskoormusel ning kui sealt järsult vool maha võtta võivad tekkida erinevad häired mis võivad viia pooli riknemiseni. (antud situatsiooni kirjeldan nii, et kus näiteks peale katust jääb gaas peale vms ja kui keegi tuleb ja tõmbab järsult voolu maha vms...)
Põhiliselt kasutatakse seda aga generaatori ergutusvoolu ahela vahel, et voolukõikumine ei lõhuks dioodplokki vms ära.
P.S. Tuli meelde, et osadel masinatel (vanemad nissanid näiteks) on generaatori ergutus otse aku pealt. Kui generaator on natuke vussis, siis võib juhtuda, et generaatori enda korpus osutub tarbijaks ning sealt ka "vooluliikumine" mille tulemusena võib kondekas soojeneda.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt: