1. leht 1-st
P: (2108) Säde
Postitatud: 30 Jaan 2010 09:40
Postitas Ervn
Nimelt puudub säde, tegemist on 2108 karburaator mootoriga. Sai proovitud erinevaid kommutaatoreid, releed puhastatud, süütelukupõhi lahti võetud, erinevaid süütepoolesid proovitud, jagajal vahetasin rootori ja kaane ära (uued). Massid on ülevaadatud, samuti testriga kõik üle käidud. Juhtus see nii, et sõiduajal hakkas mootor puterdama ja suri välja.
Oleksin väga tänulik kui saaksite aidata!
Postitatud: 30 Jaan 2010 18:41
Postitas olaaf
jagajas oleva hall'i anduri oled ka ära vahetanud?
lihtsam on vast siis sul teist jagajat proovida - vahel kipuvad need andurid pekki minema

Postitatud: 30 Jaan 2010 19:10
Postitas Ervn
Nüüd peab kuskilt jagaja või hall'i anduri soetama, tuttavad arvasid samuti, et viga hall'i anduris. Suur tänu Olaaf.
säde
Postitatud: 01 Veebr 2010 17:45
Postitas ruudi
Mul on pakkuda üks töötav samara jagaja Viljandis kui huvi on siis PS
Postitatud: 04 Veebr 2010 17:48
Postitas Ervn
Nonii, probleem lahendatud, vahetasin jagaja ja panin uued releed kah, säde olemas, kusjuures tutika vene rootoriga ei tulnud säde läbi.. kahtlane. Igatahes, teema võib sulgeda.
Postitatud: 24 Veebr 2010 17:08
Postitas uve6
Ei hakka uut teemat tegema.
Masin oli lume alla ära kadunud,mõtlesin ,et kaevan üles ja prooviks käima.
Panin mingi aku peale ,ei jõudnud eriti midagi teha,tõin siis teise aku veel juurde,ei teinud see ka midagi.
Panin siis kaks akut jadamisi ja siis juba masinal starter vedas lõpuks tuli bena ka üles ja läks käima,käis siis 30sec ja suri välja ja peale seda rohkem käima ei lähe.
Säde puudus,vaatasin kas süütepoolil on säde olemas,kuid seal ka puudub.
Küsimus kohe ,et kas KAKS AKUT jadamisi tegi millegile liiga?
Lada Samara 1986
Mootor: 1.3 rihm, 46kW
karpa mootor
[Muudetud: 24-2-2010 uve6]
Postitatud: 24 Veebr 2010 18:31
Postitas Arvos
Küsimus kohe ,et kas KAKS AKUT jadamisi tegi millegile liiga?
Kindlasti. Laetud akud, 30 volti.
Postitatud: 24 Veebr 2010 18:54
Postitas m6mm
Algselt postitas: Arvos
Küsimus kohe ,et kas KAKS AKUT jadamisi tegi millegile liiga?
Kindlasti. Laetud akud, 30 volti.

Kuidas neid lisa volte tuleb:puzzled?
Postitatud: 24 Veebr 2010 20:32
Postitas hautz
Algselt postitas: m6mm
Algselt postitas: Arvos
Küsimus kohe ,et kas KAKS AKUT jadamisi tegi millegile liiga?
Kindlasti. Laetud akud, 30 volti.

Kuidas neid lisa volte tuleb:puzzled?
Pigem ikka 24,..
Postitatud: 24 Veebr 2010 21:27
Postitas m6mm
Algselt postitas: hautz
Algselt postitas: m6mm
Algselt postitas: Arvos
Küsimus kohe ,et kas KAKS AKUT jadamisi tegi millegile liiga?
Kindlasti. Laetud akud, 30 volti.

Kuidas neid lisa volte tuleb:puzzled?
Pigem ikka 24,..
Ot-ot, kui annan teisele autole täkku on kohe 24 volti?
Pane kas või seitse akut omavahel ahelasse, ikka on 12 volti:puzzled!
Postitatud: 24 Veebr 2010 22:05
Postitas france2
Ei ole m6mm nii, bussidel on ka ju 24v ja kasutusel on enamasti 2akut mille pingeks 12v!
Postitatud: 24 Veebr 2010 22:09
Postitas ando
Vooluallikate jadaühendus
Vooluallikate jadaühendust kasutatakse kõrgema pinge saamiseks. Ühendatakse ühe positiivne klemm teise negatiivse kleemiga ja teise positiivne kllemm kolmanda negatiivse klemmiga jne. Jadamisi ühendatud emj. liituvad, samuti liituvad ka vooluallikate sisetakistused. Vool ahelas on arvutatav Ohmi seadusega.
Kõrgem pinge aga toob sama takistuse järel kaasa suurema voolutugevuse, mis võis midagi rõõmsalt läbi kärsatada.
[Muudetud: 24-2-2010 ando]
Postitatud: 25 Veebr 2010 01:06
Postitas Arvos
Aku korralikult ja värskelt laetuna on a 15 volti. Kuna pandi jadaühendusse, s. o järjestikku, siis tuleb 15 + 15 v. 20 voltigi on juba liig, 30-ga on asi kähku otsustatud. Kusagil 17-18 volti kannatavad asjad veel välja.
Kui teisele oma auto pealt täkku annad, siis on paraleelühendus ja 12 v jääb alles, kuid võimsus kasvab.
Postitatud: 25 Veebr 2010 04:28
Postitas hautz
Algselt postitas: Arvos
Aku korralikult ja värskelt laetuna on a 15 volti. Kuna pandi jadaühendusse, s. o järjestikku, siis tuleb 15 + 15 v. 20 voltigi on juba liig, 30-ga on asi kähku otsustatud. Kusagil 17-18 volti kannatavad asjad veel välja.
Kui teisele oma auto pealt täkku annad, siis on paraleelühendus ja 12 v jääb alles, kuid võimsus kasvab.
Laetud aku üle 13v olla ei tohiks.
Enamustel siiski 12,3xv näiteks.
Laadimispinge on ka siksidel 13,8v umbes(kuni 15v)
Postitatud: 25 Veebr 2010 07:23
Postitas uve6
need akud olid tühjad,nii võib rohkem öelda,sest kumbki aku ei suutnud midagi eraldi teha,koos küll.
Mis viga otsima võiks hakata?
Postitatud: 25 Veebr 2010 10:54
Postitas logman
Jadamisi ei panda mitte kunagi 12V pillile akusid järele!!

Rööbiti, ikka rööbiti - siililegi selge
On isegi seda tsirkust tehtud. Diisli starteri ergutamiseks, aga siis olid ka kõik muud asjad lahti ühendatud ja ainult starterile 24v pauk taha.
Vahvalt ketras ja käivitus nigut miilenki
Muide, 30volti kahelt akult ikka naljalt kätte ei tule. 28V on veoautodel jne. veel miskine normaalne laadimispinge. 32v maksimum.
Laadimiselt võetud aku pinge on max. 14V ja see langeb kah üsna kiirelt 12,8-13,6 piiridesse. Minu silmad pole veel sellist akut näinud, mis suudaks 15V näidikule ette manada.
[Muudetud: 25-2-2010 logman]
Postitatud: 27 Veebr 2010 17:22
Postitas uve6
Kas kommutaatorit kuidagi kontrollida ka saab?peale selle ,et panen töötava auto külge.
Panin testri piiksuvasse asendisse ja ühe otsa rootori keskele ja teise otsa panin rootori otsa,siis tester häält ei teinud,kas rootor ka läbi?
Testri punase otsa panin aku + ja testri musta otsaga käisin kõik hallianduri pistiku otsad üle siis näitas ~12v
Kas tartus oleks võimalik kellegi masina peal kommutaatorit proovida??
[Muudetud: 27-2-2010 uve6]