1. leht 1-st

Generaator laeb üle

Postitatud: 01 Nov 2003 18:55
Postitas zar
Probleem selles, et generaator laeb kusagil 16-17 voldiga. Tuled tööle panen, siis asi normaliseerub natuke, aga siiski voltmeeter on napilt rohelise peal.
Vahetasin relee ära, siis oli asi päris hull, voltmeetri osuti kõikus ja kõik tuled kah virvendasid/võnkusid

Postitatud: 01 Nov 2003 20:07
Postitas motamees
Sul on kuskil laadimise ergutusahelas natuke vilets ühendus.
Liiguta juhtme pistikuid mõlemalpool musta kasti. Vaata et kaitse (laadimise) oleks puhas ja hea ühendusega.

Postitatud: 01 Nov 2003 22:56
Postitas zar
no eksma homme üritan vaadata ja liigutada....

Postitatud: 20 Mär 2004 12:45
Postitas Marcuz
Nii... mul umbes sama probleem. Panin eile külge voltmeetri ja näit on järgmine:
Süüde sees, mootor ei tööta.

Pilt

Kui voltmeeter külge sai, näitas süüde sees osuti täpselt 12 V, pärast esimest käivitust näitab aga süüde sees koguaeg nii, nagu eelmisel pildil.

Mootor töötab.

Pilt

Voltmeetri seier hüppab seal teises rohelises alas täpselt enne punast 16 V ala ja ka tuled võnguvad. Äkki on asi selles, et veic aega tagasi läks mul natuke tosooli genekasse?? Kuigi tuled võnkusid ka enne seda. Kui mul aasta tagasi voltmeeter enam ei töödanud ja ta ära võtsin, siis enne kui ta läbi läks, näitas natuke vähem kui 12 V ja seier seisis paigal. Kas keegi oskab aidata? :( Voltmeeter ja tahhokas on ühe juhtme küljes, aga see ei tohiks vist midagi mõjutada.

EDIT: mingit suurt viga vist polegi, sest lugesin raamatust, et laadimise pinge ongi 14 V ringis ja seier näitab vist natuke rohkem kaa, sest aku lihtsalt ei saa olla rohkem kui 12V. :D

Postitatud: 22 Mär 2004 00:25
Postitas Ardi Soovik
Tegu on ühe tüüpilisema 05 geneka veaga.05(tabletiga) genekatel toimub pinge reguleerimine massipõhiselt.Kui nüüd kuskilt mass üle jookseb ergutusahelasse,siis hakkabki üle laadima.Lihtne võimalus oleks osta tavalise 01 geneka harjad ja panna 01 relee-regulaator vahele.

Postitatud: 22 Mär 2004 09:33
Postitas Marcuz
Algselt postitas: Ardi Soovik
Lihtne võimalus oleks osta tavalise 01 geneka harjad ja panna 01 relee-regulaator vahele.
Palju need maksavad?

Postitatud: 22 Mär 2004 21:43
Postitas Ardi Soovik
Relee 50-60kr ja harjad 30-40kr poes.

Postitatud: 23 Mär 2004 14:23
Postitas kenu
Siin on viga kapoti all asuvas kaitsmeplokis, tinutatud ühendused hakkavad ära vajuma.
Omal oli sama asi mitu aastat -- vahel laadis üle , vahel ei laadinud üldse.
Sai kaitsmeplokk maha võetud ja kahtlased jootekohad üle tinutatud. Nüüd probleeme pole.

Postitatud: 23 Mär 2004 21:04
Postitas Marcuz
Aga äkki pole midagi hullu praegu, sest kui üle laeb, peaksid ju kaitsmed järjest läbi minema või mis.. praegu pole minuteada ükski läinud.. :puzzled

Postitatud: 24 Mär 2004 09:25
Postitas olaaf
Algselt postitas: Marcuz
Aga äkki pole midagi hullu praegu, sest kui üle laeb, peaksid ju kaitsmed järjest läbi minema või mis.. praegu pole minuteada ükski läinud.. :puzzled
üle laadminime kahjustab tugevalt akut, peale selle ei mõju see pirnidele hästi. kui see poh siis küta edasi..

kaitsmed ei saa läbi põleda kuna kõrgema pingega väheneb vool :)

Postitatud: 26 Mär 2004 20:36
Postitas Marcuz
Võtsin kaitsmeploki lahti ja vaatasin üle, kõik tundub korras olevat, samuti ka muud ühendused geneka ümber. Aga kui panna 01 geneka harjad ja relee, kas siis tableti süsteem kaob ära ja pinge reguleerimine ei toimu enam massipõhiselt? Krt mai jaga seda värki üldse. Mida see voltmeeter siis peaks näitama kui kõik korras oleks??

Postitatud: 26 Mär 2004 21:30
Postitas motamees
01 geneka harjad sinna ei sobi. Tuleb see sama tabletihoidja ümber ehitada. Viskad selle väikse relee sealt seest välja ja ühendad juhtmed vajalikul viisil.

Postitatud: 26 Mär 2004 22:03
Postitas motamees
Kui aega saan siis homme sama teema kallal nokitsemiseks läheb. Mu 04 laeb ka üle. Vaatan mis teha annab ja hiljem siia kirjan kuda välja tuli ja mismoodu (tehniliselt).

Postitatud: 27 Mär 2004 14:46
Postitas Marcuz
Täna tegin ühe pikema sõidu ja voltmeetri osuti ei värise enam nii väga ja on kahe rohelise ala vahel kriipsu juures(sõidu ajal).

Postitatud: 27 Mär 2004 22:36
Postitas motamees
Nii minu auto laadimine korras. Hommikul mõõtes oli 14,9v. Eelnevatel aegadel mõõtes olen ka saanud üle 15v. See oleneb sellest ergutusahela takistusest parasjagu.
Tegin siis järgmist:
Kõigepealt võtsin geneka küljest pistikust välja ergutus juhtme (oranz ja klemm 15). Siis panin selle asemele teise juhtme. Ühendasin teise juhtme otse aku plussklemmiga (kontrolliks). Tulemus kohe 14,6v (normaalne). Töötava mootoriga (tester ühendatud akuga) kontrollisin paar kordaveel vahetades otsi. Kord oergutusahela külge ja siis akuklemmi küge. Akuklemmi küljes laadimine korras ergutusahela kaudu ülelaadimine.
Nüüd otsisin ühe vaherelee. Selline mis 05/08 käivad kaitsmeplokis. Võtsin geneka küljest eemaldatud oranzi juhtme ja ühendasin sellerelee klemmiga 85. Uus juhe mis genekast tuleb klemmilt 15 ühendasin relee klemmiga nr 87. Aku plussklemmilt tuleva juhtme ühendasin relee klemmiga 30. Ja massist tultva juhtme releelklemmiga 86.
Nii on voolukontroll palju täpsem ja ühendused kõik silma all. Klemmid ja ühendused teha kõik kvaliteetselt. Laadimine tipp-topp. Voltmeetri osuti rohelisel skaalal oleval mustal kriipsul (14,6v).
Võib muidugi ka kogu juhtmestiku lahti lammutada ja kõik ergutusahelaga seoses olevad klemmid üle kontrollida ja puhastada. Siis pole seda vahereleega silda vaja. Mina läksin kergema ja kindlama vastupanu teed.
Kogu see jutt kehtib nende autode kohta millel pingeregulaator geneka sees. Siis 04/05/07. Ka 08 kohta aga ma ei tea kas seal juhtmevärvid samad.
Simpel :P