Tuled süüte alla

Tuled süüte alla

Audio, elektrisüsteem, turva
p
pvr
Suletud kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Tuled süüte alla

Postitus Postitas pvr »

kuidas seda taha autox kyll mosse 2140 aga ehk on siin teadjaid mehi kes nõu annaxid kuna kogu aeg on sellega jama kord jäävad põlema kord unustan põlema panna ja ega sixilki ei olex selline väike mugavus liigne ???
r
raitl
Suletud kasutaja
Postitusi: 45
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas raitl »

lihtsalt võtad tulede plussi sellest samast juhtmest/kaitsmest kust kohast juhe süütepooli läheb.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

tuled soovitavalt viitega panna. muidu kui süüte sisse paned kohe tuled põlevad.. talvel suurema külmaga ei pruugi käima vändata..

Ise olen automaat tulesid teinud releega. Esimest releed tüürib akutuli - kui akutuli põleb on relee tõmbunud ja tulederelee toide katkestuses. Kui mootor käivitub siis parimal juhul kustub kohe ka akutuli :D - sellest tulenevalt esimene relee pole enam tõmbunud ja selle kontaktid kommuteerivadki tulede releele toite.. :rolleyes

väga lihtne :)
EDIT: Toide mida esimene relee tulede releele kommuteerib peab tulema süüte alt ;) muidu tuled seisva mootoriga töötavad..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Vaadake ka: http://gena-tallinn.narod.ru/autotuli1.gif
Tüürijana võib muidugi kasutada ka õli märgutule andurit, kellel see on.
p
pvr
Suletud kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pvr »

olaaf'i idee on hea ja toimib e-30'el oligi vist nii tehtud, ei olnud taipu uurida, aga kahjux ei jõudnud mosse 1978-dax aastax sellise arengu tasemieni, et panna laadimisvooluindikaatorix lamp, vaid on ampermeeter:)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja 2107
Vaadake ka: http://gena-tallinn.narod.ru/autotuli1.gif
Tüürijana võib muidugi kasutada ka õli märgutule andurit, kellel see on.
Selle skeemi puhul ei saa kasutada õlitule andurit (kui just vahereleed ei pane). Õliandur tüürib massi aga laadimise lambi relee tüürib plussi.:(
C
a
Anonymous
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Anonymous »

overspeedi idee oli muidugi hea, kui tahad veel infi selle kohta mul on terve raamat auto elektrinippide kohta kui oled huvitatud anna teada saan äkki laenata sulle!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ma ise kasutan overspeedi pakutud skeemi. Hea õkonoomne lahendus. Kuna ma ei tahtnud auto välisilmet rikkuda päevatuledega kasutasin ma päevatuledeks auto originaaltulesid. 02el on ju gabariit ja suund eraldi tule sees. Peadulede sees on ka gabariidituleaugud (011e tuleelemendid). Sinna sisse panin 25w halogeenpirnid. Sokkel on sama mis armatuuripirnil. Neid kasutatakse mootorrataste suunatuledes, mis on hästi väiksed (nt. Harlid) Neid pirne on müüa poodides ja maksavad umbes 25EEKi tükk.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja Väike Mati
overspeedi idee oli muidugi hea, kui tahad veel infi selle kohta mul on terve raamat auto elektrinippide kohta kui oled huvitatud anna teada saan äkki laenata sulle!
Mis raamat see on? Kes selle välja on andnud ja millal?:P
C
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Esialgne postitaja 2107
Tüürijana võib muidugi kasutada ka õli märgutule andurit, kellel see on.
Õli tulega on selline jama, et see kustub veidi enne mootori käivitumist. talvel peab peale õlitule kustumist veel ca sek käivitama aga see oleneb ka mootorist..

ja kellel geneka tuld pole võib tüürida ka otse genekast läbi dioodi.. aga siis tuleb natuke kompunnida :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: motamees
Ma ise kasutan overspeedi pakutud skeemi. Hea õkonoomne lahendus. Kuna ma ei tahtnud auto välisilmet rikkuda päevatuledega kasutasin ma päevatuledeks auto originaaltulesid. 02el on ju gabariit ja suund eraldi tule sees. Peadulede sees on ka gabariidituleaugud (011e tuleelemendid). Sinna sisse panin 25w halogeenpirnid. Sokkel on sama mis armatuuripirnil. Neid kasutatakse mootorrataste suunatuledes, mis on hästi väiksed (nt. Harlid) Neid pirne on müüa poodides ja maksavad umbes 25EEKi tükk.
Vabandust, et tõstan nii vana teemat, kuid milline see overspeedi skeem välja näeb?

Kas neid 25W pirne võib peatuledesse panna ilma releedeta-värkideta? Mõte oli armatuurivalgus viia üldise lüliti alla ning vabaksjäänud lülitit kasutada päevatulede lülitamiseks.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Muuseas ülevaatusel üteldi ,et park tuled peavad põlema ka siis ,kui süüdet sees pole. Sellex tuleb kogu tulede asi ajada sellisesse seisu ,et aind lähituled ja kaugtuled läävad ise põlema ( koos park tuledega) kui süüde sisse panna ning lisa lüliti sellex ,et kui vaja ,siis parke põlema panna.Või siis üldse lüliti ära kaotada ja teha relee peale nii ,et kui vaja tulesid ,siis saab neid lülitist lülitada ( kui süüdet pole) süüte keelamisel läävad lähituled põlema)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Raxo
Vabandust, et tõstan nii vana teemat, kuid milline see overspeedi skeem välja näeb?

Kas neid 25W pirne võib peatuledesse panna ilma releedeta-värkideta? Mõte oli armatuurivalgus viia üldise lüliti alla ning vabaksjäänud lülitit kasutada päevatulede lülitamiseks.
Huvitav-huvitav. Minu mäletamist mööda oli Overspeedil pandud skeem üles siia. Nüüd kogu krempel kadunud.
Need pisikesed halogeenid ei vaja vahereleed. Mul küll ikkagi nad relee pealt, sest relee automaatselt paneb päevatuled põlema. Relee saab impulsi aku laadimistule releelt. Tagatuled saavad läbi vahereleede (saab ka dioodidega aga nendega langeb valgustugevus) toite päevareziimil ilma numbrivalgustuseta. Selgemalt siis, päeval hakkavad automaatselt põlema ainult neli pirni. Kaks eest ja kaks tagant. Ei mingeid muid (armatuuri valgustus, märgutuli armatuuris) tarbiaid. Veel üks relee võtab toite päevatuledelt maha, kui lülitada sisse põhituled. Eeskirjade järgi ei tohi päevatuled põhituledega koos põleda.
Sinu pakutud mõttest ei saa ma hästi aru. Mis mõte siis asjal on, kui ikkagi ise lülitama peab. Vaid koormuse vähendamise pärast? Pane siis ikka automaatika alla juba.
C
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: motamees
Sinu pakutud mõttest ei saa ma hästi aru. Mis mõte siis asjal on, kui ikkagi ise lülitama peab. Vaid koormuse vähendamise pärast? Pane siis ikka automaatika alla juba.
Koormuse vähendamist mõtlesingi.

Teisel Ladal on tulede automaatika, kuid seal ei saa lülitada parktulede peale, kui auto käib. Kuid eks erinevaid süsteeme ole palju.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: motamees
Ma ise kasutan overspeedi pakutud skeemi. Hea õkonoomne lahendus. Kuna ma ei tahtnud auto välisilmet rikkuda päevatuledega kasutasin ma päevatuledeks auto originaaltulesid. 02el on ju gabariit ja suund eraldi tule sees. Peadulede sees on ka gabariidituleaugud (011e tuleelemendid). Sinna sisse panin 25w halogeenpirnid. Sokkel on sama mis armatuuripirnil. Neid kasutatakse mootorrataste suunatuledes, mis on hästi väiksed (nt. Harlid) Neid pirne on müüa poodides ja maksavad umbes 25EEKi tükk.
Aga mis siis tuled esimeste park tuledena kasutuses on, kas suuna tuled? Ma tahaks ka oma originaal elektriskeemiga 02-le päevasõidutulesid. Pole ju mõtet päeval elektrit asjatult raisata, see avaldab mõju ju bensiini kulule ja pirnide elueale.
Kas kuidagi esimesi tulesid ei saa poole võimsusega tööle panna? (halogeen pirni eluiga pidavat pikenema kui ta väiksema pingega töötab)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kui nüüd hoolega sedasama minu teksti lugeda siis seal kirjas ju. Suund ja gabariit on ühes tules (2niidiga pirn). Päevatule panin suure tule sisse gabariidi auku (011 versioonil).
C
m
moosmoosik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 636
Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
Asukoht: Tallinn/Mustamäe
Autod: ei ainsatki ladat enam !

Postitus Postitas moosmoosik »

lugesin teie keerukat elektrotehnilist juttu ja mõtlesin kuda endal on.
kui lülitan tuled sisse ja süütevõti on esimeses asendis (s.t. rool lukus) siis tuled põlevad. kui keeran võtme teise asendisse siis tuled kustuvad aga samas saan ka võtme kätte. sellisel variandil ei ole tõenäoliselt seda viidet (pole neid tulesid jälginud) ja ka rooli ei saa lukku panna. kuid hea on siiski see et kui sõites lühikesed otsi siis ei pea kogu aeg muretsema kas tuled ikka said põlema või mitte.
mis aga puutub viite vajalikusesse siis ei peaks sõitma ringi sellise akuga mis mitu korda päevas laadimist vajab.

minu puhul pani sõna sekka elektrikauge inimene ja arvatavasti ma avastasin uuesti jalgratta........
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Vanadel lukkudel tuli võti välja kahes asendis. Uumatel kaotati see vahepealne võtme väljavõtu võumalus ära. Keskmine asend aga on kõigil (garage) ja selles asendis enamus tarbiaid väljas.
Ostsin oma 02 jaoks uue luku poest. Natuke hiljem leidsin komisjoni poest sellise vanemat (aga täiesti uus) tüüpi süüteluku. Viisin oma ilusas pappkarbis luku komkasse, kus müüa selle heameelega ümber vahetas (ilus pakend ju).
:lol Kuu aega hiljem ostis Overspeed selle sealt komkast ära. Odavam ju, kui tavapoes. Muidu oleks ta pidanud omale varuvõtit valmistama minema.:lol
C
t
trim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 133
Liitunud: 16 Apr 2004 06:56
Asukoht: kose
Autod: vaz 2106 sl
Kontakt:

Postitus Postitas trim »

kui unustad siis osta endale parem tulesummer et kui süüte välja keerad hakkab piiksuma armatuuri all maksab mingi 37 või 47 krooni ei mäleta ja paigaldamine on ka lihtne ühe juhtme otsa paned süüte kaitsmesse ja teise tulede kaitsmesse ...ainult soovitus muidugi ...
a
aeromen
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas aeromen »

kas selle asjanduse nimi ongi tulesummer ...kui seda poest küsima minna
Vasta