1. leht 1-st
(samara) müstika laadimisega
Postitatud: 17 Veebr 2008 21:03
Postitas atzkarik
jama siis on järgmine. viga hakkas sellest pihta et ühel päeva hakkas generaaator üle laadmima pinge oli 17-19 V. mis siis ikka poodi ja uus generaator. Kui oli paigaldatud uus generaator oli kõik ok auto töötas nii umbes tund aega, laadmisega oli kõik korras. hakkasin siis koju sõitma ja sai natuge rohkem pööret antud nii 4000-5000 kui järsku lõi geneka tule põlema. Esimene mõte oli et selge praaki poest saanud , sai siis vana generaator tagasi peale pandud ja müstika see ka enam ei lae:yllatunud sai siis genekal harjad ja pingeregulaatori uuesti ää vahetatud aga ikka sama jama aku tuli põleb ning pinge 11,4 V. Sai siis veel mõõdetud ergutus juhtmest tulev pinge see oli 8.4 V (kui palju peab olema?). Proovisin siis ka akult ergutusse pinget anda aga ikka ei midagi.
Ja endal sai mõtted otsa et mis siis ikka võib viga olla? Imelik on selle asja juures kõige rohkem see et miks ei tööta enam vana generaator:P
Et äkki on kellegil teadjamal midagi kosta (näiteks Tiit)? Mida edasi teha?
autoks siis 2002a samara.
Postitatud: 17 Veebr 2008 22:27
Postitas logman
Ainus viga, mis väljaspool genekat saab eksisteerida asub montaazhiplokis.
Ma ei tea, kas 2002. a samaaril on olemas montaazhiplokk, kus sees kaks takistit. Kui nende takistitega asjad korras pole (näiteks tinutusest lahti, külmjoode, takisti ise kutu), siis ka genekas ei lae - lamp põleb, voltmeetri seier allpool normaalset.

Postitatud: 18 Veebr 2008 09:07
Postitas atzkarik
aga kus kandis see montaazi plokk ennast peita võib???
Postitatud: 18 Veebr 2008 09:51
Postitas tiit
Montaa?iplokk on see kus kaitsmedki sees. Kaitsmete all on trükkplaat millel ülemised ,alumised pistikud ja kaitsmed omavahel ühendatud. Eks tuleb sul ikka gene lahti võtta ja ükshaaval tükid üle vaadata. Staatori mähise ega dioodide viga ei usu kui üldse ei lae. Võta kõigepealt montaa?iplokk maha ja otsi sealt 2 paralleelühenduses 100 oomist takki. Jooda üle. Siis vaata et pistikud oleks korras. Minul oli see pistik päris roostes mis kaitsme(montaa?)ploki peal on taga ääres. Montaa?iplokke on ka palju erinevaid versioone. Selles raamatus kust logmani pildid (mul samasugune) on juba mingi 4-5 erinevat. 2002 aasta oma seal kindlalt ei ole.
[Muudetud: 18-2-2008 tiit]
Postitatud: 18 Veebr 2008 09:57
Postitas atzkarik
selge hakkan uurima.
Postitatud: 18 Veebr 2008 10:05
Postitas tiit
Algselt postitas: atzkarik
jama siis on järgmine. viga hakkas sellest pihta et ühel päeva hakkas generaaator üle laadmima pinge oli 17-19 V. mis siis ikka poodi ja uus generaator.
Ülelaadimine saab olla AINULT pingeregulaatori viga. Ei lülita ergutust õigel ajal välja. Uus gene sel puhul suht mõttetu raharaise. Pingeregulaatori rikke põhjus juba teine teema, näiteks sädelus kuskil ergutusahelas mis nüüd siis päris katkestuses tundub olevat.
Postitatud: 18 Veebr 2008 11:38
Postitas atzkarik
Algselt postitas: tiit
Algselt postitas: atzkarik
jama siis on järgmine. viga hakkas sellest pihta et ühel päeva hakkas generaaator üle laadmima pinge oli 17-19 V. mis siis ikka poodi ja uus generaator.
Ülelaadimine saab olla AINULT pingeregulaatori viga. Ei lülita ergutust õigel ajal välja. Uus gene sel puhul suht mõttetu raharaise. Pingeregulaatori rikke põhjus juba teine teema, näiteks sädelus kuskil ergutusahelas mis nüüd siis päris katkestuses tundub olevat.
sai nüüd kaitseme plokk maha kisutud seal olid osad klemmid oksudeerunud, sai need puhtaks tehtud ja peale tagasi, aga ei midagi:sein. kaitsme plokki täielikult lahti ei saanud alumise plaadi sain ää aga seda trükkiplaati sealt kätte ei saanud. ja üks klemm mis on ülemises pistikus kaitsmete kõrval on imelikult ää sulanud
kas on mõtet osta uus kaitsmeplokk või mitte??? ja kui keegi teaks palju umbes hind on?
Postitatud: 18 Veebr 2008 11:40
Postitas atzkarik
seda ka veel et kas saaks keegi ää mõõta kui palju peab olema pinge ergutusahelas???
präegusel hetgel on ergutus ahelas 3.4V seda suts vähe:puzzled
ja see kõigub (ennem mõõtes oli 8.2v)
Genekas hakkas laadima kui panna ergutus ahelasse 12v otse akult (laadimis pinge 12,9-13,4v)
aga kas on veel kuskil olemas mingi pistik mis võib jamada??? aõi ainult kaitsme plokkis???
[Muudetud: 18-2-2008 atzkarik]
Postitatud: 18 Veebr 2008 13:34
Postitas atzkarik
nüüdseks olen otsustanud et lään ostan uue kaitsme ploki ja vaatab mis saab:P
Postitatud: 18 Veebr 2008 14:07
Postitas tiit
Vaata skeemi mis logman pani. Ergutusahelas on kaitse (mingil versioonil nr) 2 100oomist takki ja kontrollpirn. Kas pinget mõõtsid ots küljes või lahtiselt. Lahtiselt peaksid akupinge ikka enamvähem kätte saama sealt. Kui ergutusmähis taga siis võib pinge maha koormata takkidel. Pingeregulaator on 5A, ju siis sinnakanti see vool on ergutusmähises.
Postitatud: 18 Veebr 2008 17:00
Postitas atzkarik
Nüüd asja muutus (peale kaitsmeploki vahetust) autol on peal automaat tuled. tuled läävad põlema kui auto lääb tööle aga kustuvad kui pöörded alla kukuvad ja kui pööret anda siis jälle läävad põlema. aku tuli ka vaikselt hõõgub (ära ei ole kustunud) arvan et poodi ja uus pingeregulaator ja siis peaks ka ok olema kui ei ole siis panen peale uuesti uue generaatori.
kui see ka ei aita siis jälle mõistus otsas:(
Postitatud: 18 Veebr 2008 17:15
Postitas tiit
Pingeregulaator on lihtne kontrollida. Võtad reguleeritava toiteploki 10-15V. ühendad pingeregulaatori külge, miinus kruvi auku, + pistikusse. harjade külge paned mingi 12V pirni mille su toiteplokk jaksab ära toita. kui nüüd toiteplokis pinget tõstad siis 13,7-14V juures peab pirn ära kustuma. Väiksema pingega peab pirn põlema (geneka ergutus).
See et pööretega pinge tõuseb vihjab pigem dioodi rikkele. Kuskohta automaattulede relee juhtots on ühendatud? Mis voltmeeter aku otstel näitab?
Postitatud: 18 Veebr 2008 17:52
Postitas atzkarik
tulede kohta ei tea eriti midagi kuna pandud vist lada eesti poolt. pingeregulaator ka vahetatud nuud uuesti garaazi ja panen uue geneka kuna sellest regulaatori vahetusest eriti kasu ei olnud:P
akult näitab voltmeeter 11,4-11,9V
Aga selge annan teada kui saan geneka vahetatud!
Postitatud: 18 Veebr 2008 20:42
Postitas atzkarik
nu nüüd siis auto töötab normaalselt jälle. lõpp tulemuseks tuli siis, et poest ostetud generaatoril oli rootori mähis tuksis ja vanal generaatoril deoodid puruks. ning kogu vea põhjustajaks oli niiskus mis oli pääsenud kaitsme karbi pistikusse.
Et viga leida tuli poest osta uus generaator(mida tegelt ei olnud vaja:) ), pingeregulaator, kaitsmeplokk. hinnaks tuli kokku umbes 3000 eeku

aga nuh ei nurise, vähemalt töötab asi ja sai jälle natuge targemaks.
Kuigi jälle tuli torrero kapsaaeda pool viga kirjutada kuna sealt see vigane generaator tuli!!! Aga nuh vahete vahel peab ka praaki saama.
Seda ka veel et täna sai torrerost ostetud gaasiklapiasendi andur ja see ka ei tööta:mad:
Aga nüüd teema lukku ja suur tänu Tiidule ning logmanile, et viitsisid tarkuseid jagada!!!
[Muudetud: 18-2-2008 atzkarik]