1. leht 1-st

aku saab tühjaks(muudetud pealkiri)

Postitatud: 26 Sept 2007 18:03
Postitas -karla-
probleem selline et aku saab tühjaks mingi aja peale kui too autol peal seisab.

ma ise mõtlesin et hakkan testriga järjest seadmeid vaatama et kes kere ja plussi vahel ühendus on, ning sel juhtmel mis akust otse genekasse läheb on ühendus kerega-samas ma mõtlesin et see võib ju normaalne olla sest vool käibki seadmest läbi ju, või mis :puzzled
ma autoelektriga eriti tegelenud pole ja suht segane tundub asi olevat.

et kokkuvõttev kusimus oleks siis miks saab aku tühjaks ?

[Muudetud: 26-9-2007 -karla-]

Postitatud: 26 Sept 2007 18:27
Postitas IceStorm
Võta välja kaitsmed, milledest vool seisval autol läbi läheb. Kui aku ikka tühjeneb, siis võiks uurida starteriga ja genekaga seotut. Endal kogemus pingeregulaatoriga, mis aku tühjaks imes. Viimati mainitud süsteemid pole kaitsmega kaitstud.
Kui aku aga pärast kaitsmete eemaldamist ei tühjene hakka neid tasapisi tagasi panema. Nii peaksid leidma ahela, kuhu vool kaob.
Otsinguga leiab samuti abi.

Postitatud: 26 Sept 2007 19:26
Postitas -karla-
jamh. käisin nokitsemas, seletan nüdd pikalt ja laialt kuidas talitasin ja mis oled järeldused:
võtsin maha aku (-) juhtme ja hakkasin mõõtma pinget aku klemmi ja kere vahel,
kõik juhtmed seal kus peavad olema, süüde valjas, no nagu auto ikka seisab nt. öösel (masslüliti puudub) pinge 12,6 V. jama ju ?
aku kõrval on miski arukarp vms kuhu on kokku pandud 4 juhet(akult +, salongi minev juhe, genesest tulev juhe ja 1 veel (pingeregulaator?) hakkasin siis kordamööda neid sealt välja võtma ning järeldus:
geneka juhtmest läheb minema 12.6 v ja juhtmest mis salongi läheb 11.4v.
salongis on süüdi vasakpoolse kaitsme alla olev seade seda uurib hiljeb.

miks siis genekasse selline pinge läheb??

ja samas ka läheb starterisse 0.17 v :) vähe aga ikkagi

Postitatud: 27 Sept 2007 14:43
Postitas olaaf
:D nii saab küll mõõta, kuid mingeid põhjapanevaid järeldusi teha ei saa tulenevalt voltmeetri suurest sisetakistusest... mõõdetakse ikkagi voolutugevust..
salongis võtab kell enamasti elektrit..

korda oma mõõtmist nüüd 1ampri skaalas ja pane uuesti tulemused :D

Postitatud: 27 Sept 2007 20:40
Postitas -karla-
ma ise mõtlesin kah pärast et pinge peaks koguaeg sama olema:rolleyes, aga miks starterisse siis 0.17v läks?

Postitatud: 04 Okt 2007 18:55
Postitas -karla-
vahepeal siis niipalju et see tester mis mul on, ei ole enam töövõimeline vist, kuna võtsin kõik juhtmed lahti (genee ja starter jne, mis seal aku läheduses on) ja ikka näitas ta mingit ühikut, ise ka ei saanud aru.
ja siis panin ühe testri juhtme vastu (-) klemmi ja teise seina ääres oleva pleki külge ja ohoo ikka mingi ühik ees :D pisut pekkis vist :P
aga aku saab ikkagi tühjaks, nii et tuleb vist minna lihtsama vastupanu teed ja elektriku juurde viia.

Postitatud: 04 Okt 2007 21:25
Postitas MuKi14
Mul võtavad akut näiteks makimälu ja alarmituli. aga mitte suurle määral...:rolleyes

Postitatud: 05 Okt 2007 09:58
Postitas atzkarik
seda saab ka mõõta heade amper tangidega!!! saad teada mis sul vooli tarbivad.

toimingi siis selline paned aper tangid aku juhtme(+ juhtme) peale ja vaatad näitu kui on näit olemas mingi sugunegi siis on hea ja tangid töötavad korralikult. siis hakkad üks haaval asju lahti ühendama ja vaatad kui näit ää kaob siis ongi selge et mis trbib!!!:)

Postitatud: 05 Okt 2007 10:00
Postitas atzkarik
endal sama probleem et kui auto seisab üle kolme päeva siis enam tööle ei saa:sein aga ega see laiskus ole ikka jube suur probleem ja olen seda mingi kaks kuud juba edasi lükanud et viga ülesse leida:rolleyes

Postitatud: 05 Okt 2007 10:23
Postitas oxecot
Akut tühjendava tarbija leidmiseks ühendatakse ampermeeter aku klemmi ja aku juhtme vahele. Kasutada tuleb alla 1A mõõtepiirkonnaga ja soovitavalt 1 mA täpsusega ampermeetrit ning seda on mõistlik ühendada nii, et kõigepealt ühendad juhtmejupiga aku klemmi ja juhtme, siis paned ampermeetri vahele ja seejärel võtad juhtmejupi ära. Nii on vaja teha kuna toite ühendamisel võib voolutarve tõusta hetkeliselt ca 10A juurde mis küpsetab ampermeetri kaitsme läbi.

Normaalne tarbimine väljakeeratud süütevooluga on vahemikus 10 - 80 mA, ideaalis kuni 40 mA. Kuid kui aku mahtuvus juba väikseks jäänud ei käivitu auto peale paari päevast seismist ka juhul kui tarbimine ain't 50 mA on.

Kui ampermeeter näitab suurt tarbimist siis kaitsmeid välja võttes või tarbijaid tagant ära ühendades on näha millal voolutarve langeb. Siis kontrollid vea põhjustaja leidmiseks selle ahela tarbijad ükshaaval üle.

Korralik makk peaks väljakeeratud asendis tarbima mõne milliampri, alarm koos tulukesega sisselülitatud olekus 12 - 20 mA. Relee juhtahel tabib kuni 150 mA aga need muidugi väljakeeratud süütevooluga ei tohiks taga olla.

Kui selgub et voolutarbimine on normaalne siis kontrolli kas genekas akut ikka laeb ehk vaata kas töötava mootoriga kõrgemate kui tühikäigu pööretega on auto elektrisüsteemi pinge vahemikus kuskil 13,2 - 14,5 V. Kui ka genekas laeb siis vaheta aku ära.

Postitatud: 05 Okt 2007 11:24
Postitas atzkarik
Algselt postitas: oxecot
Akut tühjendava tarbija leidmiseks ühendatakse ampermeeter aku klemmi ja aku juhtme vahele. Kasutada tuleb alla 1A mõõtepiirkonnaga ja soovitavalt 1 mA täpsusega ampermeetrit ning seda on mõistlik ühendada nii, et kõigepealt ühendad juhtmejupiga aku klemmi ja juhtme, siis paned ampermeetri vahele ja seejärel võtad juhtmejupi ära. Nii on vaja teha kuna toite ühendamisel võib voolutarve tõusta hetkeliselt ca 10A juurde mis küpsetab ampermeetri kaitsme läbi.

Normaalne tarbimine väljakeeratud süütevooluga on vahemikus 10 - 80 mA, ideaalis kuni 40 mA. Kuid kui aku mahtuvus juba väikseks jäänud ei käivitu auto peale paari päevast seismist ka juhul kui tarbimine ain't 50 mA on.

Kui ampermeeter näitab suurt tarbimist siis kaitsmeid välja võttes või tarbijaid tagant ära ühendades on näha millal voolutarve langeb. Siis kontrollid vea põhjustaja leidmiseks selle ahela tarbijad ükshaaval üle.

Korralik makk peaks väljakeeratud asendis tarbima mõne milliampri, alarm koos tulukesega sisselülitatud olekus 12 - 20 mA. Relee juhtahel tabib kuni 150 mA aga need muidugi väljakeeratud süütevooluga ei tohiks taga olla.

Kui selgub et voolutarbimine on normaalne siis kontrolli kas genekas akut ikka laeb ehk vaata kas töötava mootoriga kõrgemate kui tühikäigu pööretega on auto elektrisüsteemi pinge vahemikus kuskil 13,2 - 14,5 V. Kui ka genekas laeb siis vaheta aku ära.
ma arvan et ikka lihtsam on kasutada amper tange kui hakata ise leiutama ampermeetrit sinna vahele!!!!
muidu on susteem sama maida uritasin seletada!!!!

Postitatud: 05 Okt 2007 15:53
Postitas oxecot
Loomulikult on ampertangide kasutamine lihtsam aga mitte nende kättesaadavus. Atzkariku mainitud head ehk siis 1mA täpsusega tangid maksavad umbes 2 500.- ja rohkem ning muretsevad neid endale vaid need kellel seda tõesti tihti vaja läheb. Seega on häid tange suhteliselt raske leida ning enamasti ei soovita neid välja laenata.

Lihtsaim 1mA täpsusega ampermeetriga testri saab kätte 150.- eest ning neid võib ka ainult ühe mõõtmise tegemiseks osta kuna maksavad nad ehk isegi vähem kui elektrikule selle töö eest makstav summa.

Postitatud: 17 Nov 2007 11:50
Postitas mummik
aku jookseb tühjaks seistes??.Arvan ,et üks tavalistest vigadest on generaatori diood vigane.teiseks,kui auto on seisnud vähemalt nädala,siis tuleks kindlasti enne käivitamist kontrollida.. Te nii tõmba kaugtuled peale korraks noh ütleme pooleks minutiks,siis vaata kas sa ka saad signaaliga hakkama? Kui saad ja tuled 4ei maandus.t. ei lähe nõrgaks,siis ei ole akul häda midagi.Aga,kui tühjenenud on,siis kaldun arvama ka,et viga on genekas .Pinge regul. võib sama nalja teha??klemmid jooksevad kinni ja jäävad kinni,Siis pol4e ka ime ,kui aku tühijaks jookseb.MINA ISE OLEN SEDA LÄBI ELANUD.