Probleem starteriga
Probleem starteriga
-
mM.I.R.
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 58
- Liitunud: 10 Mai 2003 20:41
- Asukoht: TALLINN
- Autod: VW GOLF GL '94
Probleem starteriga
Elujõulise aku korral käivitus parimal juhul vaevaline(nagu oleks aku tühi), starteri kontrollimisel vahetasin harjad, praoga plastikpuksi, puhastasin tõmberelee kontaktid. Võlli otsa puksidel kulumist vms. ei täheldanud. Tulemuseks oli samasse punkti jõudmine.
Milles siis asi???:puzzled
Milles siis asi???:puzzled
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
!starter!
Mul endalgi olid starteriga suured jamad, nii, et kogemusi kogunenud omajagu...
Juttust ei selgu, kas starter ise ka kuumeneb või mitte. See, et massijuhe tugevalt kuumeneb tähendab:
1) Starter tarbib liiga palju voolu
2) Massijuhtme ristlõige on liiga väike. (vähemalt 5mm2)
3) massijuhe on kerega halvasti ühenduses.
Starteri ebaloomulikku temperatuuri tõusu võivad põhjustada:
1) Lühiskeerud staatori mähises.
2) Harjahoidikute korpuse otsas olevad massist eraldatud needid annavad lühist.
3) Tõmberelee kontaktrõngas ei ühenda täielikult.
4) Lühiskeerud rootori mähises.
5) rootori klemmide mustumine, lühistumine, läbikulumine.
Ja eks neid põhjuseid ole veel aga kõik ei tule meelde nii kohe.
Rootori klemme saab puhastada, käia peal teritatud rauasae lehe jupiga, kraapides klemmide vahet mähise poolt väljapoole.
-Olen näinud rootorit millel polnudki enam mõnel klemmil vahesid, sellisel juhul on targem muretseda uus rootor/starter!
Veel soovitan ma üle vaadata starteri puksid, võib juhtuda, et starter poob ennast lihtsalt kinni!!!
Seda saab kontrollida keerates starteri poldid veidi lahti (niipalju, et starterit saaks millimeetri jagu liigutada) ja siis käivitades. Kui olukord läheb paremaks vaadata üle starteri puksid.
Mul endalgi olid starteriga suured jamad, nii, et kogemusi kogunenud omajagu...
Juttust ei selgu, kas starter ise ka kuumeneb või mitte. See, et massijuhe tugevalt kuumeneb tähendab:
1) Starter tarbib liiga palju voolu
2) Massijuhtme ristlõige on liiga väike. (vähemalt 5mm2)
3) massijuhe on kerega halvasti ühenduses.
Starteri ebaloomulikku temperatuuri tõusu võivad põhjustada:
1) Lühiskeerud staatori mähises.
2) Harjahoidikute korpuse otsas olevad massist eraldatud needid annavad lühist.
3) Tõmberelee kontaktrõngas ei ühenda täielikult.
4) Lühiskeerud rootori mähises.
5) rootori klemmide mustumine, lühistumine, läbikulumine.
Ja eks neid põhjuseid ole veel aga kõik ei tule meelde nii kohe.
Rootori klemme saab puhastada, käia peal teritatud rauasae lehe jupiga, kraapides klemmide vahet mähise poolt väljapoole.
-Olen näinud rootorit millel polnudki enam mõnel klemmil vahesid, sellisel juhul on targem muretseda uus rootor/starter!
Veel soovitan ma üle vaadata starteri puksid, võib juhtuda, et starter poob ennast lihtsalt kinni!!!
Seda saab kontrollida keerates starteri poldid veidi lahti (niipalju, et starterit saaks millimeetri jagu liigutada) ja siis käivitades. Kui olukord läheb paremaks vaadata üle starteri puksid.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Kontrolli massi peenikese juhtme abil aku - klemmilt mootorisse.Pika käivitamisega põleb juhe läbi.Siis pane jäme juhe akult mootori külge.
Starteri mähise juhtmed on selle klemmi küljes põlenud mis tõmbereleesse lähevad,edasi jääb vaid ankur.
Muide viga võib peituda ka nendes klemmides mis aku külge käivad(juhtmed klemmides oksüdeerunud).
Starteri mähise juhtmed on selle klemmi küljes põlenud mis tõmbereleesse lähevad,edasi jääb vaid ankur.
Muide viga võib peituda ka nendes klemmides mis aku külge käivad(juhtmed klemmides oksüdeerunud).
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kohe peale käivitamist või selle ajal käi käega üle kõik elektriühendused, mis on seotud starteri jõuahelaga. Kusagilt ei tohi kätt ära kõrvetada. Veidi soe on loomulik. Kui sellised asjad on korras siis võta starter lahti. Eemalda korpuse seest mähise padjad. Pese need kenasti bensiiniga puhtaks. Uuri ega seal ei ole mingeid voolulekke jälgi(keevitusjäljed). Kui ei ole suuri vigastusi siis edasi pista mähised ML laki sisse likku. Nii täituvad kõik mähiste vahed lakiga. Laki ka korpus seespoolt ja mähise rauast südamikud ära. Pärast kuuma kuivama. Ankrutel tavaliselt lekkeid ei esine, KUI ta pole käinud vastu korpust. See silmaga nähä. Veel üks nipp, kui starter ei võta taha---- las üks mees lülitab ja sina koputa vastu korpust mingi eebli otsaga. kui siis võtab taha on viga 80% harjades.
C