1. leht 1-st
Kontaktivaba süüde
Postitatud: 21 Juun 2003 16:25
Postitas crusader
Tere!
Ma ehitasin enda 05-le kontaktivaba jagaja (Halli andur) ja Opel Rekordi kommutaatori + süütepooliga uue süütesüsteemi. Kõik läks üsna libedalt, kuid mul tekkis paar küsimust.
1) Kui palju panna küünla sädevaheks?
2) Kas süütemoment panna ikka rihmarattal oleva keskmise kriipsu järgi paika? Vähemalt tühikäigul töötab umbes 7-10 kraadi hilisema süütega stabiilsemalt. Suurematel pööretel on üsna raske aru saada, kuid minu arvates on ka seal hilisema süütega rohkem jõudu.
Küll tekib hilise süütega (ma arvan, et see on sellest, ei viitsi ju koguaeg süüdet kah edasi-tagasi kruttida) selline efekt, et kiirendamise pealt gaasi lahti laskmisel paugub summutis. Ma ise arvan, et see on sellest, et kiirendamisel keerab vaakumregulaator süüte hilisemaks ja gaasi lahtilaskmisel jääb see inertsist veel hetkeks hiliseks ning siis seetõttu ta ka paugub.
Tänud juba ette!
--
Crusader
Postitatud: 22 Juun 2003 00:11
Postitas Kristo
Võib olla panen väga puusse, aga kas vaakumregulaator mitte süüdet varasemaks ei keera

Postitatud: 22 Juun 2003 13:11
Postitas serbin
Esialgne postitaja Acid
Võib olla panen väga puusse, aga kas vaakumregulaator mitte süüdet varasemaks ei keera
samad sõnad:puzzled
Postitatud: 23 Juun 2003 10:37
Postitas crusader
Nojah, eks see nii vist on

Huvitas mis see paukumine sel juhul on? Äkki on see siis hoopis liiga varajasest süütemomendist tingitud ja paukumine ei olegi summutis? Igatahes see paukumine on siis, kui suure koormusega sõites gaas lahti lasta. Suure kiiruse ttu ei saa ma ka ise kapoti alla ronida ja järgi kontrollide, mis seal täpselt toimub.
Aga igaljuhul küsimus küünla sädevahe kohta säilib. See on üsna madala surveastmega mootor ja seetõttu ma ise arvan, et tuleks panna umbes 1 mm.
--
Crusader
Postitatud: 23 Juun 2003 11:45
Postitas Kristo
Kui madal sul see surveaste siis on, Ladadel on ikke tavaliselt 8,5. Küünlavaheks peaks olema 0.5-0.6mm
Aga ma soovitan sul ikke süüde täpseks kruttida ja küll siis vaakumregulaator teeb oma töö

Postitatud: 25 Juun 2003 12:11
Postitas olaaf
elektronsüütega võid vabalt panna 1mm
Postitatud: 25 Juun 2003 22:24
Postitas Mike
Esialgne postitaja olaaf
elektronsüütega võid vabalt panna 1mm
Õige jutt, mul 01 säde vahe 1,2mm. Kaks süütepooli, kaks kommukat jne.. Tahax proovida nüüd ka kolme elektroodiga küünlaid.
Postitatud: 25 Juun 2003 23:44
Postitas Kristo
Kolmega

Ikka neljaga vast

Postitatud: 26 Juun 2003 18:15
Postitas crusader
Kuidas te süütemomenti paika panete? Ma üritasin kõrva järgi panna nii, et 50 km/h kiiruselt gaasi põhja vajutamisel mõned korrad detoneeriks.
Postitatud: 26 Juun 2003 19:39
Postitas Marcuz
jah kuulad. näiteks kohapeal üks keerab jagajat ja teine annab gaasi. kohe on tunda kus on kõige parem.
Postitatud: 26 Juun 2003 19:42
Postitas crusader
Marcuz: kas nii, et hoian pöörded tühikäigust kõrgemal ja samal ajal jagajat keerates vaatan, millise asendi juures mootor kõige kiiremini käib?
--
Crusader
Postitatud: 26 Juun 2003 19:48
Postitas Marcuz
jah umbes nii. üks istub ja annab gaasi, hoiab pöördeid väheke kõrgemal kui tyhikäigul ja annab vahepeal järsemalt tuure üles, teine samaaeg keerab jagajat ja kohe on aru saada kus on kõige parem, endal sai kaa nii paika pandud hiljuti. jagajat keerates on kuulda kui hääl läheb väga alla ja mootor ei käi hästi ja siis teise koha peal on hääl palju parem ja mootor käib hästi, vot sinna jätatki. jagajal ja selle augul on äärtes sellised sakid ja siis lihtsalt tõstad jagaja välja ja keerad kuni hääl on parim ja paned tagasi.
Postitatud: 27 Juun 2003 01:03
Postitas Laurix
et nagu selllisel meetodil see asi nyyd ka ei käi!!! ise panin ka sedasi ja kui läksin tuttava automehaaniku juurde see kontrollis syyte pystoliga üle ja see syyde oli mul suht vale! Peale paika panemist ja karbussi reguleerimist oli autol hoopis teine minek...ei mingit tagasihoidlikku vaz-i enam... seega otsige keegi kellel on syytepüstol ja las paneb selle järgi paika...muidu pole asjal mõtet eriti...vale süütega võtab rohkem bensiini ja tõmme on ka s**em
Postitatud: 27 Juun 2003 11:35
Postitas Marcuz
süütepüstoliga on muidugi kõige täpsem aga mul oli näiteks nii et ise keerates kui õige koha üles leidsin ja sealt mujale keerates läks tunduvalt halvemaks nii et kuhugi mujale keerata eriti ei saanudki ja sai sinna jäetud kus tundus parim olevat. kui täpselt ei saa aru kus parim koht on võid ju proovisõite kaa teha, Laurix sul oli pärast seda kyll hoopis teine minek kuid peale süüte paika panemist sai karbussi ka näpitud nii et see andis ka siis juurde. aga ega ma ei väida vastu et süütepüstoliga parem ei ole.
Postitatud: 27 Juun 2003 11:37
Postitas crusader
Jutt tegelikult algaski sellest, et ma rääkisin, kuidas "süütepüstoli" ehk stroboskoobiga süütemomendi paikapanekul ei käi mootor kõrva järgi korralikult...
Postitatud: 27 Juun 2003 11:44
Postitas Marcuz
ise vaata siis kas mootor käib paremini ja minek on parem kui paned püstoli järgi või kõrva ja tunde järgi.
Postitatud: 27 Juun 2003 16:33
Postitas Laurix
püstoliga paika pandud süütega alguses tundubki et mootor käib ebaühtalsemalt ja ei lähe korralikult pöördesse, seepärast timmitaksegi koheselt ka karbuss selle järgi ära! need käivad nag ukäsikäes!
