1. leht 3-st

Jama Laadimisega!!

Postitatud: 23 Apr 2007 16:29
Postitas MuKi14
Nüüd on sihuke teema, et genekas laeb üle. Tühikäigul 13.9-14.4 ja pööretel ~2000rpm 14,4-15,4 (kui kõik tarbijad järgi). Kui tuled põlema panen, siis tühikäigul põlevad tuled tumedalt ja ühtlaselt (aga see peaks tavaline olema).Aga kõrgematelpööretel põlevad tuled eredalt ja tumedalt vaheldumisi. :regan Ei sa aru mis kamm on. :yllatunud Eeldan, et üle laadimisest.:puzzled

Postitatud: 23 Apr 2007 17:20
Postitas atzkarik
kontrolli pinge regulaatorit

Postitatud: 23 Apr 2007 18:58
Postitas grimes
Ei hakka uut teemat tegema. Aga endal kah üks jama.
Et siis suht tühi aku oli alguses peal, ja ei läinud ise käima. Siis anti krokodillidega voolu. Läks käima ja laadis ise akut niipalju et läks ilusti ise tööle. Kogu aeg oli laadimine olemas. Aga tarbidaid oli kh. Makk, tuled (vahel täistuled) puhur, vahepeal kojamehed. Ja siis see aku laadivus seier vms ikka 05-el on. Kogu aeg natuke langes. Kuni jõudis üldse punaseni. Maanteel sai sõidetud ja siis jäigi punasesse. Gaasi andmine ei mõjuta midagi. Siis tuled juba olid nii tuhmid et halb nähtavus oli. Jäime seisma ja tuled ja kõik muu kinni et natuke laeks. Siis oli laadivust üle valge natuke rohelise peal. Siis natuke aega kogus ja sai jälle sõita. Vahepeal koha peal kauem seistes tühikäigul läx rohkem rohelise peale. Kuid mitte palju. Sai siis aku laadima pandud. Ja öö läbi laadis. Panin täna peale ja käima. Siis oli nagu laadmini korras. Roheline oli juba suht lõpunu. Aga arvan et sõites tekib sama jama. Et vaikselt hakkab seier kahanema ja siis lõpuks jälle aku tühi.
Mõtlesin et ostan selle pingeregulaatori ja harjad(need selle geneka puhul koos) ja siis ka geneka rihma uue. ET ehk peaks aitama. Või äkki mingi teine viga :puzzled


[Muudetud: 23-4-2007 grimes]

Postitatud: 23 Apr 2007 19:02
Postitas olaaf
libisev rihm või vigased dioodid/pingeregulaator või kulunud harjad - kõik võivad koos ka olla

Postitatud: 24 Apr 2007 17:35
Postitas grimes
Algselt postitas: olaaf
libisev rihm või vigased dioodid/pingeregulaator või kulunud harjad - kõik võivad koos ka olla
Nii täpsustan veits. Täna sai siis uuesti jamatud sellega. Aku laadis 3-m päeva ilusti madala vooluga. ;)

Nii nüüd sai ka proovitud täis aku peale panna. Ja asi tööle jne. Kõik nagu alguses hea. Siis laadimine korras 14,50 Siis panin tarbijad taha : Tuled, puhur, makk. Veel oli korras. Siis tegin väikese prooviringi ja siis vaatan jälle voltmeetrit vms. Ja jälle valge lähedal kohe :yllatunud
Tegin oma tiiru ära ja panin uuesti testri peale ja siis oli 12,7 ja läx veel allagi vaikselt.
Siis panin tähele seda. Et kui veel olid parktuled peal. Siis testri peal läx nii et 13,20 13,21 13,22 jne. Et tõusis. Kui panin tavatuled peale. Ikka makk ja puhur töötasid. Siis vastupidi langes niimodi. ET nii kui natuke sõita siis langebgi see suht madalale ja enam ei lae :sein
Et milles see jama võib siis seisneda ? :rolleyes

Postitatud: 26 Apr 2007 11:52
Postitas tiit
Dioodsild 99% tõenäosusega. Üks diood 6-st on oma töölepingu lõpetanud.

[Muudetud: 26-4-2007 tiit]

Postitatud: 26 Apr 2007 14:28
Postitas grimes
Algselt postitas: tiit
Dioodsild 99% tõenäosusega. Üks diood 6-st on oma töölepingu lõpetanud.

[Muudetud: 26-4-2007 tiit]
Et siis nüüd vaja uut kenekat mul hankida jh ?
Endal on 3 genekat olemas. Aga kõik need vanema tüübi omad vms. Ilma selle pingeregulaatoritta jne... ehitama küll ei tahaks hakata midagi ümber. Tahaks ikka originaali jätta.
Et ei ole mõtet siis muid asju ostma hakata ...
Nüüd peab vaatama kust saaks korraliku uue geneka.
Uued harjad ja muu paneks ikka külge.

On ehk kellegil pakkuda sellist genekat ? :puzzled

Postitatud: 26 Apr 2007 15:09
Postitas siim789
dioodiploki võid kah eraldi ära vahetada. Mul oli talvel laadimisega probleem ja siis sai see vahetatud(käisin tuttava elektriku juures kontrollimas ja 6-st dioodist 2tk töötasid normaalselt ainult) ja vahetasin ka pingeregulaatori koos harjadega ära. Sain asja korda lõpuks. Mul oli veel probleem, et sain ming defektiga pingeregulaatori(koos korpuse ja harjadega), seega neid läks 2 tk.

Postitatud: 26 Apr 2007 22:11
Postitas grimes
Tänud sulle info eest muidu siim789 :)
Aga mis nende dioodide läbi minemist põhjustab ? :rolleyes
Lihtsalt vanus ja oma aeg. VÕi midagi valesti teinud ...
Eks läheb vaatab kas laulikus on müüa neid dioode. Ja isal üks tuttav on. Viib tema juurde ja las vaatab asja üle ja teeb korda :spin
Eks üks jant ole jälle selle kätte saamisega. Kuna mootoriall on karteri kaitse + see poriplekk kah veel... mida tavaliselt ma enamus autodel täitsa lahti ei saa. Mõni mutter tavaliselt keeldub lahti tulemast. Aga lootust on et selle ladaga peaks kergemini asjad minema :P
Eks annan teada kui midagi teeb... see nv ei saa kahjuks midagi teha. Maale minek :sein


[Muudetud: 26-4-2007 grimes]

Postitatud: 02 Juul 2007 17:40
Postitas logman
Juhtub aeg-ajalt igasugust jama.
Ühel hommikul võtsin seinaäärest auto, et linna minna ja siis äkitselt selgus, et lähituled ei tööta. No sai kohe kontrollitud kaitsmeid ja releed. Kõik olid korras.
Lõin asjale käega, aga linnas parklas kiskusin igaks juhuks välja ühe esitule pirni. Lähitule niit oli katki. Teisest laternast avastasin sama puudujäägi. Kaks korraga? Ei või olla! :P Aga näe on küll võimalik....
Kiire käik poodi, sain uued pirnid jälle laternatesse, kõik töötas nagu kellavärk kuniks järgmise peatuseni. Jälle läbi! Siis sai hing täis, sest pirnid ei olnud mitte just odavate killast ja koju sõites põletasin täistuleniidid kah läbi. Läks trumm, mingu ka pulgad....:kuri
Kahjuks polnud kohe käepärast võtta testrit, muidu oleks palju raha alles jäänud.
Kodus kontrollides selgus tõsiasi, et aeg-ajalt laeb genekas päris hea valuga, pinge küündis 18-19 voldini. Hea veel, et midagi muud läbi ei kärsatanud. Pritsungipool jne... Isegi tavalised pirnid jäid kõik ellu.
Põhjus ise väga lihtne. Kunagi kellegi poolt kahjustada saanud regulaatori üks klemm otsustas lõpuks ometi pooleks murduda.
Ja oma klassikutelt ärge sellist vidinat otsima hakake, tegemist lääne genekaga. Lihtsalt hea näide, mis asjad kannatavad kerget ülepinget, mis asjad mitte.Pilt

Postitatud: 17 Nov 2007 12:33
Postitas mummik
tuleb tuttav ette küll.Omalgi oli sellega tegu.muide pinge regu. ongi selleks,et niisugusi jamasi ei jutukss.t.ÜLEPINGE Algul arvasin sama,aga tili samuti välja,et geneka klemm.

Postitatud: 11 Dets 2007 16:39
Postitas valge06
vb käib sama teema alla :p pull on siis selles, et laadimine kõik funkab aga millegipärast akutuli põleb koguaeg :p ei ole saanud aru millest see tulla võib tegu on siis soomest toodud auto elektroonikaga eeldan et vist 05

Postitatud: 05 Jaan 2008 01:19
Postitas anckin
hehehee, tuttav jama, mul nimelt selline probleem, et kui käima panen, siis testeriga näitab aku klemmidel normaalset pinget, sõidu ajal pole küll testeriga jälginud pinget kuid kui hakkan kiirustel 100+ km/h siis järsult langeb salongis oleva voltmeetri tase ning ka tuled muutuvad ähmasemaks (seda juhtub ka kõrgetel pööretel väiksematel kiirustel). Samas ei ole mul autol hetkel peal lisaseadmeid nagu automakk jne, hiljuti said küll vahetatud geneka harjakesed, mis pidi veits ise kokku tinutama, samuti ei tohiks ka genekarihmas probleem olla, sest see on normaalselt pingutatud. Kas probleem võib olla siis harjakestes või võib seda otsida pingeregulaatorist / dioodidest.
Enne ei saagi audiosüsteemi sisse panna kui elektrisüsteemiga kõik korras, mine tea pärast tõmbab veel aku täiesti tühjaks ning ei saagi kuhugi liikuda :lol

[Muudetud: 4-1-2008 anckin]

Postitatud: 07 Jaan 2008 19:23
Postitas hautz
PINGREGULAATOR...;)

Postitatud: 08 Jaan 2008 00:13
Postitas anckin
okei, eks ma siis asun uurima seda asja :D
tänud :spin

Postitatud: 08 Jaan 2008 08:37
Postitas SexSix
Voltmeeter;kui käivitate autot läheb seier punasesse,(punane skaala osa)käivitades tarbite ju aku voolu,auto käivitub ja seier ronib rohelisse(roheline skaala osa) nüüd hakkas generaator tühjenenud akut laadima,sõidate ja voltmeetri seier hakkab langema rohelisest skaala osast punase poole(ei tohi punasesse langeda)sest aku laadimiseks vajalik voolutugevus langeb(aku hakkab "täis" saama),see ongi pingeregulaatori tööpõhimõte,et akut mitte üle laadida.
Või panin puusse?

Postitatud: 08 Jaan 2008 09:06
Postitas olaaf
üldiselt saab selliseid jälgimisi rohkem ampermeetriga teha - kui tühi aku siis võib tõesti veidi kõrgem pinge esialgu olla, kuid korras pingeregulaatoriga 2000 pöörde juures mitte kõrgem kui 14,7v ning mitte madalam kui 14v

tavaliselt kulub vanadel genekatel, millel miljon selgajaga, harjade vasest puutepind rootoril ära ning muutub loperguseks, seda eriti siis, kui keegi kunagi mingist valest materjalist harjasid aretanud.
teine probleem on genekasse kogunev muda ja sodi.
kolmas on teise auto käivitamine kaablitega nii, et mõlevad mootorid töötavad mis nopib kenasti dioode.

[Muudetud: 8-1-2008 olaaf]

Postitatud: 11 Veebr 2008 23:05
Postitas MuKi14
Mul laadimisega selline probleem, nimelt kui pööre jõuab kuskil 2000-3000rpm vahele hakkab sihuke disko valgus möllama. Ei ole just kõige toredam paarutada nii... :/

Postitatud: 11 Veebr 2008 23:13
Postitas Indy
Algselt postitas: SexSix
Voltmeeter;kui käivitate autot läheb seier punasesse,(punane skaala osa)käivitades tarbite ju aku voolu,auto käivitub ja seier ronib rohelisse(roheline skaala osa) nüüd hakkas generaator tühjenenud akut laadima,sõidate ja voltmeetri seier hakkab langema rohelisest skaala osast punase poole(ei tohi punasesse langeda)sest aku laadimiseks vajalik voolutugevus langeb(aku hakkab "täis" saama),see ongi pingeregulaatori tööpõhimõte,et akut mitte üle laadida.
Või panin puusse?
Ei lähe käivitamisel punasesse,vaid see on algasend, punasesse läheb alles siis kui generaator laeb akut üle(parempoolne äärmine punane), tavareziim ikka rohelises alas.
Ajad segamini ampermeetri käitumisega.

[Muudetud: 11-2-2008 Indy]

[Muudetud: 11-2-2008 Indy]Pilt

Postitatud: 11 Veebr 2008 23:25
Postitas Indy
Algselt postitas: MuKi14
Mul laadimisega selline probleem, nimelt kui pööre jõuab kuskil 2000-3000rpm vahele hakkab sihuke disko valgus möllama. Ei ole just kõige toredam paarutada nii... :/
Soovitan voltmeetriga mõõta akule tulevat pinget, samal ajal muidugi pöördeid muutes, hoides.
Kui pinge hakkab hüplema siis juba viga edasi otsida kas pingeregulaatorist või generaatorist(harjad).