Jama Laadimisega!!

Jama Laadimisega!!

Audio, elektrisüsteem, turva
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Jama Laadimisega!!

Postitus Postitas MuKi14 »

Nüüd on sihuke teema, et genekas laeb üle. Tühikäigul 13.9-14.4 ja pööretel ~2000rpm 14,4-15,4 (kui kõik tarbijad järgi). Kui tuled põlema panen, siis tühikäigul põlevad tuled tumedalt ja ühtlaselt (aga see peaks tavaline olema).Aga kõrgematelpööretel põlevad tuled eredalt ja tumedalt vaheldumisi. :regan Ei sa aru mis kamm on. :yllatunud Eeldan, et üle laadimisest.:puzzled
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

kontrolli pinge regulaatorit
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Ei hakka uut teemat tegema. Aga endal kah üks jama.
Et siis suht tühi aku oli alguses peal, ja ei läinud ise käima. Siis anti krokodillidega voolu. Läks käima ja laadis ise akut niipalju et läks ilusti ise tööle. Kogu aeg oli laadimine olemas. Aga tarbidaid oli kh. Makk, tuled (vahel täistuled) puhur, vahepeal kojamehed. Ja siis see aku laadivus seier vms ikka 05-el on. Kogu aeg natuke langes. Kuni jõudis üldse punaseni. Maanteel sai sõidetud ja siis jäigi punasesse. Gaasi andmine ei mõjuta midagi. Siis tuled juba olid nii tuhmid et halb nähtavus oli. Jäime seisma ja tuled ja kõik muu kinni et natuke laeks. Siis oli laadivust üle valge natuke rohelise peal. Siis natuke aega kogus ja sai jälle sõita. Vahepeal koha peal kauem seistes tühikäigul läx rohkem rohelise peale. Kuid mitte palju. Sai siis aku laadima pandud. Ja öö läbi laadis. Panin täna peale ja käima. Siis oli nagu laadmini korras. Roheline oli juba suht lõpunu. Aga arvan et sõites tekib sama jama. Et vaikselt hakkab seier kahanema ja siis lõpuks jälle aku tühi.
Mõtlesin et ostan selle pingeregulaatori ja harjad(need selle geneka puhul koos) ja siis ka geneka rihma uue. ET ehk peaks aitama. Või äkki mingi teine viga :puzzled


[Muudetud: 23-4-2007 grimes]
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

libisev rihm või vigased dioodid/pingeregulaator või kulunud harjad - kõik võivad koos ka olla
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Algselt postitas: olaaf
libisev rihm või vigased dioodid/pingeregulaator või kulunud harjad - kõik võivad koos ka olla
Nii täpsustan veits. Täna sai siis uuesti jamatud sellega. Aku laadis 3-m päeva ilusti madala vooluga. ;)

Nii nüüd sai ka proovitud täis aku peale panna. Ja asi tööle jne. Kõik nagu alguses hea. Siis laadimine korras 14,50 Siis panin tarbijad taha : Tuled, puhur, makk. Veel oli korras. Siis tegin väikese prooviringi ja siis vaatan jälle voltmeetrit vms. Ja jälle valge lähedal kohe :yllatunud
Tegin oma tiiru ära ja panin uuesti testri peale ja siis oli 12,7 ja läx veel allagi vaikselt.
Siis panin tähele seda. Et kui veel olid parktuled peal. Siis testri peal läx nii et 13,20 13,21 13,22 jne. Et tõusis. Kui panin tavatuled peale. Ikka makk ja puhur töötasid. Siis vastupidi langes niimodi. ET nii kui natuke sõita siis langebgi see suht madalale ja enam ei lae :sein
Et milles see jama võib siis seisneda ? :rolleyes
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Dioodsild 99% tõenäosusega. Üks diood 6-st on oma töölepingu lõpetanud.

[Muudetud: 26-4-2007 tiit]
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Algselt postitas: tiit
Dioodsild 99% tõenäosusega. Üks diood 6-st on oma töölepingu lõpetanud.

[Muudetud: 26-4-2007 tiit]
Et siis nüüd vaja uut kenekat mul hankida jh ?
Endal on 3 genekat olemas. Aga kõik need vanema tüübi omad vms. Ilma selle pingeregulaatoritta jne... ehitama küll ei tahaks hakata midagi ümber. Tahaks ikka originaali jätta.
Et ei ole mõtet siis muid asju ostma hakata ...
Nüüd peab vaatama kust saaks korraliku uue geneka.
Uued harjad ja muu paneks ikka külge.

On ehk kellegil pakkuda sellist genekat ? :puzzled
Kasutaja avatar
siim789
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
Asukoht: Rapla, Alu
Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a

Postitus Postitas siim789 »

dioodiploki võid kah eraldi ära vahetada. Mul oli talvel laadimisega probleem ja siis sai see vahetatud(käisin tuttava elektriku juures kontrollimas ja 6-st dioodist 2tk töötasid normaalselt ainult) ja vahetasin ka pingeregulaatori koos harjadega ära. Sain asja korda lõpuks. Mul oli veel probleem, et sain ming defektiga pingeregulaatori(koos korpuse ja harjadega), seega neid läks 2 tk.
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Tänud sulle info eest muidu siim789 :)
Aga mis nende dioodide läbi minemist põhjustab ? :rolleyes
Lihtsalt vanus ja oma aeg. VÕi midagi valesti teinud ...
Eks läheb vaatab kas laulikus on müüa neid dioode. Ja isal üks tuttav on. Viib tema juurde ja las vaatab asja üle ja teeb korda :spin
Eks üks jant ole jälle selle kätte saamisega. Kuna mootoriall on karteri kaitse + see poriplekk kah veel... mida tavaliselt ma enamus autodel täitsa lahti ei saa. Mõni mutter tavaliselt keeldub lahti tulemast. Aga lootust on et selle ladaga peaks kergemini asjad minema :P
Eks annan teada kui midagi teeb... see nv ei saa kahjuks midagi teha. Maale minek :sein


[Muudetud: 26-4-2007 grimes]
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Juhtub aeg-ajalt igasugust jama.
Ühel hommikul võtsin seinaäärest auto, et linna minna ja siis äkitselt selgus, et lähituled ei tööta. No sai kohe kontrollitud kaitsmeid ja releed. Kõik olid korras.
Lõin asjale käega, aga linnas parklas kiskusin igaks juhuks välja ühe esitule pirni. Lähitule niit oli katki. Teisest laternast avastasin sama puudujäägi. Kaks korraga? Ei või olla! :P Aga näe on küll võimalik....
Kiire käik poodi, sain uued pirnid jälle laternatesse, kõik töötas nagu kellavärk kuniks järgmise peatuseni. Jälle läbi! Siis sai hing täis, sest pirnid ei olnud mitte just odavate killast ja koju sõites põletasin täistuleniidid kah läbi. Läks trumm, mingu ka pulgad....:kuri
Kahjuks polnud kohe käepärast võtta testrit, muidu oleks palju raha alles jäänud.
Kodus kontrollides selgus tõsiasi, et aeg-ajalt laeb genekas päris hea valuga, pinge küündis 18-19 voldini. Hea veel, et midagi muud läbi ei kärsatanud. Pritsungipool jne... Isegi tavalised pirnid jäid kõik ellu.
Põhjus ise väga lihtne. Kunagi kellegi poolt kahjustada saanud regulaatori üks klemm otsustas lõpuks ometi pooleks murduda.
Ja oma klassikutelt ärge sellist vidinat otsima hakake, tegemist lääne genekaga. Lihtsalt hea näide, mis asjad kannatavad kerget ülepinget, mis asjad mitte.Pilt
m
mummik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Okt 2007 08:41
Asukoht: saaremaa
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas mummik »

tuleb tuttav ette küll.Omalgi oli sellega tegu.muide pinge regu. ongi selleks,et niisugusi jamasi ei jutukss.t.ÜLEPINGE Algul arvasin sama,aga tili samuti välja,et geneka klemm.
v
valge06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Mai 2006 00:34
Asukoht: Väike-Maarja vald
Autod: vaz 2106 1986/vaz 2101 1972

Postitus Postitas valge06 »

vb käib sama teema alla :p pull on siis selles, et laadimine kõik funkab aga millegipärast akutuli põleb koguaeg :p ei ole saanud aru millest see tulla võib tegu on siis soomest toodud auto elektroonikaga eeldan et vist 05
a
anckin
Suletud kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas anckin »

hehehee, tuttav jama, mul nimelt selline probleem, et kui käima panen, siis testeriga näitab aku klemmidel normaalset pinget, sõidu ajal pole küll testeriga jälginud pinget kuid kui hakkan kiirustel 100+ km/h siis järsult langeb salongis oleva voltmeetri tase ning ka tuled muutuvad ähmasemaks (seda juhtub ka kõrgetel pööretel väiksematel kiirustel). Samas ei ole mul autol hetkel peal lisaseadmeid nagu automakk jne, hiljuti said küll vahetatud geneka harjakesed, mis pidi veits ise kokku tinutama, samuti ei tohiks ka genekarihmas probleem olla, sest see on normaalselt pingutatud. Kas probleem võib olla siis harjakestes või võib seda otsida pingeregulaatorist / dioodidest.
Enne ei saagi audiosüsteemi sisse panna kui elektrisüsteemiga kõik korras, mine tea pärast tõmbab veel aku täiesti tühjaks ning ei saagi kuhugi liikuda :lol

[Muudetud: 4-1-2008 anckin]
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

PINGREGULAATOR...;)
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
a
anckin
Suletud kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas anckin »

okei, eks ma siis asun uurima seda asja :D
tänud :spin
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Voltmeeter;kui käivitate autot läheb seier punasesse,(punane skaala osa)käivitades tarbite ju aku voolu,auto käivitub ja seier ronib rohelisse(roheline skaala osa) nüüd hakkas generaator tühjenenud akut laadima,sõidate ja voltmeetri seier hakkab langema rohelisest skaala osast punase poole(ei tohi punasesse langeda)sest aku laadimiseks vajalik voolutugevus langeb(aku hakkab "täis" saama),see ongi pingeregulaatori tööpõhimõte,et akut mitte üle laadida.
Või panin puusse?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

üldiselt saab selliseid jälgimisi rohkem ampermeetriga teha - kui tühi aku siis võib tõesti veidi kõrgem pinge esialgu olla, kuid korras pingeregulaatoriga 2000 pöörde juures mitte kõrgem kui 14,7v ning mitte madalam kui 14v

tavaliselt kulub vanadel genekatel, millel miljon selgajaga, harjade vasest puutepind rootoril ära ning muutub loperguseks, seda eriti siis, kui keegi kunagi mingist valest materjalist harjasid aretanud.
teine probleem on genekasse kogunev muda ja sodi.
kolmas on teise auto käivitamine kaablitega nii, et mõlevad mootorid töötavad mis nopib kenasti dioode.

[Muudetud: 8-1-2008 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Mul laadimisega selline probleem, nimelt kui pööre jõuab kuskil 2000-3000rpm vahele hakkab sihuke disko valgus möllama. Ei ole just kõige toredam paarutada nii... :/
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Algselt postitas: SexSix
Voltmeeter;kui käivitate autot läheb seier punasesse,(punane skaala osa)käivitades tarbite ju aku voolu,auto käivitub ja seier ronib rohelisse(roheline skaala osa) nüüd hakkas generaator tühjenenud akut laadima,sõidate ja voltmeetri seier hakkab langema rohelisest skaala osast punase poole(ei tohi punasesse langeda)sest aku laadimiseks vajalik voolutugevus langeb(aku hakkab "täis" saama),see ongi pingeregulaatori tööpõhimõte,et akut mitte üle laadida.
Või panin puusse?
Ei lähe käivitamisel punasesse,vaid see on algasend, punasesse läheb alles siis kui generaator laeb akut üle(parempoolne äärmine punane), tavareziim ikka rohelises alas.
Ajad segamini ampermeetri käitumisega.

[Muudetud: 11-2-2008 Indy]

[Muudetud: 11-2-2008 Indy]Pilt
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Algselt postitas: MuKi14
Mul laadimisega selline probleem, nimelt kui pööre jõuab kuskil 2000-3000rpm vahele hakkab sihuke disko valgus möllama. Ei ole just kõige toredam paarutada nii... :/
Soovitan voltmeetriga mõõta akule tulevat pinget, samal ajal muidugi pöördeid muutes, hoides.
Kui pinge hakkab hüplema siis juba viga edasi otsida kas pingeregulaatorist või generaatorist(harjad).
Vasta