1. leht 3-st

lihtne elektronsüüde

Postitatud: 07 Juun 2003 16:07
Postitas kopec
point oli algselt selles,et kõrvetas kontakte läbi.sai vahetatud kondekaid, lihvitud kontakte,jne aga tolku ei miskit.sai siis vähe kirjandust uuritud ja oma mälus sobratud ja leidsingi lahenduse! gaz53 ja zil-idel on süüte transistorblokk(küsige vanematelt autojuhtidelt,nad peaksid teadma küll)seda annab väga lihtsalt peale aretada.4juhet ära ühendada ja kondekas küljest ära.originaalis peaks olema ka eeltakistid(umbes sellised nagu mossedesüütepoolidel),aga neid pole mõtet panna,säde jääb lahjem.muidugi peaks ära vahetama ka süütepooli(kontaktivaba süsteemi oma vastu.n.t. 08-j.m.v.mida ta siis juurde andis?1/kontakte enam ei lõhkunud,kuna takistus kontaktide vahel on väike.2/kontaktide vahelise väikese takistuse tõttu annab süütepool kõvema matsu välja ja mootorikäik muutus ühtlasemaks+jõudu tuli juurde. hea asi on ka see,et kui peakski elektronblokk otsad andma,siis tõsta üks juhe ringi ja kruvi kondekas külge tagasi.nii saabki edasi sõita,kuigi see blokk pidi suht töökindel asi olevat. kui kellelgi huvi on siis püüan ka üles joonistada skeemi ning annan bloki markeeringu,peast ei mäleta. mul endal on see süsteem juba aastapäevad toiminud ja soovitan soojalt teistelegi!!!

Postitatud: 07 Juun 2003 16:15
Postitas serbin
kui viitsid siis tee jah mingi skeem ja markeeringud

Postitatud: 07 Juun 2003 18:25
Postitas skahar
No näed, leidub ka selliseid kes asja puust ja punaseks teevad - rõõm ja eeskuju teistelegi;)

ilmselt see skeem on lihtsam ja kvaliteedi/hinna suhte poolest parem kui elektronsüüte täis komplekt!?

Postitatud: 11 Juun 2003 14:51
Postitas crusader
Mina oleksin kah sellest huvitatud.

Postitatud: 11 Juun 2003 17:09
Postitas Valdz
Ma olen ka kunagi kuulnud sellest asjast, aga mulle käi mulje et see on paras kodjakas.

Kui suur see on ja kuhu sa selle panid?

Postitatud: 12 Juun 2003 11:14
Postitas olaaf
Seda peaks mõnes varuosade poes saada ka olema ma usun.. peaks uurima..
äkki keegi juba teab ?

Postitatud: 12 Juun 2003 12:29
Postitas 2107
Asja nimi peaks olema TK-102 ja mõõdud on umbes 10x15x5 cm. saada peaks olema igas vene veoautode juppe müüvas poes. PS. Kardab kuuma! Kindlasti peab olema asja kirjeldus K.Aleksiuse raamatus Autode elektriseadmed.

Postitatud: 14 Juun 2003 10:04
Postitas olaaf
küsiks siis kus tallinas müüakse vene veoautode varuosi?

Postitatud: 17 Juun 2003 20:09
Postitas kopec
mõtlesin,et ei hakkagi joonistama-kirjutada on lihtsam.sellel transistorlülitil on 4 otsa(vasakult paremale lugedes.juhul kui hoiate klemmid endapoole muidugi).1on M see läheb massi.2 on K see tuleb ühendada süütepooli klemmiga kuhu jookseb süütelülitist tulev toitejuhe.3 on märgistuseta klemm,see ühendage süütepooli teise klemmi külge(sinna kus ennem oli juhe mis läks kontaktidesse).4 on P selle alt läheb kontaktide peale.ärge siis unustage kondekat küljest ära kruvimast!kui midagi jäi segaseks,küsige üle,võiotsige kuskilt raamat- Kalju Aleksius."Autode elektriseadmed."üks väga hea raamat!soovitansoojalt!!!

Postitatud: 17 Juun 2003 21:05
Postitas muhemeel
Kas see on ikka nii hea nagu ütled? Süütepool jamama ei hakka või, kuidagi kahtlane asi on see.!

Postitatud: 18 Juun 2003 11:05
Postitas olaaf
gaz-id zil-id sõidavad nendega sadu tuhandeid. Mis seal kahtlast on :puzzled:puzzled:puzzled
pealegi on zil il ju v8 mootor see tähendab, et koormus ju kõvasti suurem kui r4-jal :D
eks tuleb endal ära proovida ege enne ei tea :)

Postitatud: 18 Juun 2003 20:09
Postitas kopec
mul endal pole aasta jooksul küll probleeme olnud.kindlasti tuleb originaal süütepool vahetada kontaktivaba süütesüsteemi oma vastu.minuteada ei tohiks vene ja lääne omadel suurt vahet olla,aga selle koha pealt päris mürkki võtta ei riski.ise panin 53-e pooli,kärab küll!seda mõtlesin isegi,et 4 silindrilisel mootoril on sel kopsikul koormus väiksem,järelikult peaks vastu pidama küll!

Postitatud: 18 Juun 2003 22:51
Postitas olaaf
aga miks peab pooli vahetama. kas tavalisega ei saa?
või ei pea tavaline matsule vastu

Postitatud: 19 Juun 2003 18:23
Postitas kopec
pealtnäha on nad ühesugused küll,aga ühel on primaarmähise üks ots massis,teisel mitte ja mähise keerdude arv pidi kah erinev olema.kui vahetamatta jätta,pidi selle kopsiku tuksi keerama.pealegi annab kontaktivaba kõvema litaka välja.

Postitatud: 19 Juun 2003 21:38
Postitas serbin
aga mul selline küssa et kas 08 süütepooli vuib panna kontaktidega süsteemi külge......08 teatavasti kontaktivaba jagajaga
ma siin ennem olen nagu arusaand et vuib panna küll aga nüüd siin teie kutu pääle jäin motlema, 08 süütepooli panen selleks et see annab kõvemat matsu ;) :P

Postitatud: 25 Juun 2003 20:15
Postitas kopec
põhimõtteliselt saab panna küll mul endalgi on selline mõte pähe tulnud,kuid räägitakse ,et see pidavat jälle omakorda pooli tuksi panema, kuid mürkki võtta ei julge!!!

Postitatud: 03 Juul 2003 13:47
Postitas asjamees
aga kas see varjant ei ole kergem: 08süütepool, Niva kontaktivaba jagaja, 08 komutaatorplokk , siis veel ostad sobivad juhtmed sinna vahele (lada poest) ja ongi kõik . Maksma see läheks . ... süütepool 190.- komutaatorplokk ~200.-
jagaja ~300.-
+juhtmed

Postitatud: 03 Juul 2003 19:50
Postitas serbin
Esialgne postitaja asjamees
aga kas see varjant ei ole kergem: 08süütepool, Niva kontaktivaba jagaja, 08 komutaatorplokk , siis veel ostad sobivad juhtmed sinna vahele (lada poest) ja ongi kõik . Maksma see läheks . ... süütepool 190.- komutaatorplokk ~200.-
jagaja ~300.-
+juhtmed
oh oh kust sa jagaja nii odavalt saad:puzzled

Postitatud: 04 Juul 2003 17:34
Postitas asjamees
ladadele on kontaktivaba jagaijaid hinnaklassis 300-1000 see on mingi uus jagaja odav sellepärast et see on vist mingi katse eksemplar

Postitatud: 05 Juul 2003 11:26
Postitas kopec
muidugi on kõige parem üldse kontaktivaba süsteem-jagaja,kommutaator,süütepool-see minu pakutud varjant on tiba parem kui tavaline originaal.kuigi jah,eelmine nädala vahetus kooles süütepool ära.tegelt see oligi üks vana rape.nüüd on mul jälle originaal,aga ainult ajutiselt!!!