1. leht 1-st

P: suvalised vahelejätud

Postitatud: 26 Mär 2007 17:22
Postitas GTA
Nii... olen selle probleemiga maadelnud juba mitmeid kuid, foorumist ka kõike tarka lugenud ja proovinud aga miski ei paista aitavat. Nimelt hakkab auto vahele jätma. Sagedamini tuleb seda ette külmalt, kuid ka kuumaks aetud mootoriga esineb seda küllaltki tihti. Ühesõnaga, niipalju olen jälginud, et pidevalt taob kontakte mustaks... Neid puhastan ennetavalt umbes iga 200km tagant, kuid ka sellest pole märkimisväärset abi.

Vahetusse on läinud: küünlad, karburaatorid (3tk, igaüks neist remonditud, atsetoonis leotatud, reguleeritud), alguses veel jagaja ise ja sellel olen vahetanud: rootori, jagaja kaane, süütejuhtmed, kontaktid (2x), kondensaatorid (miljon x :rolleyes), süütepooli (2x), ja ka tahhomeetri olen proovimiseks mitmeid kordi lahti ühendanud. Loomulikult on korduvalt veendutud süütehetke, kontaktivahe ja kontaktide suletud nurga õigsuses, küünalde puhtuses. Küünlaid kontrollisin viimati eelmisel nädalal peale 2000km läbisõitu (uued) ja olid korralikud.

Käivitumine on hea, nii külmalt kui ka kuumalt, lahti olen saanud silindrite ükshaaval järgi tulemisest käivitumisel ja raginast raadiovastuvõtus aga mitte vahelejättudest... mine võta siis kinni, millest viga on.

Veel et tahhomeeter hakkab ka loopima kui juba hüplemiseks läheb. Viitab nagu kontaktidele-kondekale, aga kui ma neid koguaeg puhastan ja vahetan ning muidu silma peal hoian? On ka juhtunud, et peale poest ostetud uue kondensaatori peale kruvimist läheb olukord hoopis hulluks ning kukub päris paukuma. Päris seisu pole veel jäänud.

Silindrisurved on viimastel andmetel 6-7-7-8,5:viletsad küll aga kas tasub juba sealt seda viga otsima hakata?Elektrikala? On soovitatud vahetada ka generaator, aga kas sel soovitusel on ka mingi sisu?
Ühesõnaga, igasugune abi on teretulnud...

Postitatud: 26 Mär 2007 18:56
Postitas olaaf
generaatorit võid tõepoolest vahetada ja akut ehk.

minu vana roheline sõi ka kondekaid ja kontakte - mina jõudsin kõik asjad ära vahetada - ei aidanud mitte midagi - lõpuks aitas auto müük..

kontakte kulus parasjagu - isegi ülikonna ja lipsuga sai kontakte vahetada :D
kõige kauem kestsid tv saatja reservkondensaatorid - tervelt 2-3000 km.
poe omadest osad polnud üldse töövõimelised mõned kestsid kauem..
igatahes mõõtes ei vastanud ükski ostetutest nõuetele.. 0,22uF ja 300V peab olema kuid juba 100v juures lööb poe oma läbi ja 150v oli täielik piir peale mida kippusid kondekad näpust ära minema :)

lahendus nagu ikka elektronsüüde!

[Muudetud: 26-3-2007 olaaf]

Postitatud: 26 Mär 2007 19:32
Postitas marzer
Kas klapivahed on paigas?

Postitatud: 26 Mär 2007 20:18
Postitas GTA
Klapid sai reguleerida sügisel, kuid teen varsti üle, 3. silindri emb-kumb klõbiseb vist...

Eks peaks vist tõesti kontaktivaba poole pöörduma... on sest kindlalt abi? Pmst valmis ka selle jupi ostma kui pääsu pole (kondekate-kontaktide-rootorite-kaante ja mu pudi eest oleks saanud juba ammu tolle kätte:mad: ) Mis sinna komplekti õigupoolest kuulub ja kui kalliks see võib minna?

Generaator käis muidu eelmisel suvel stendis, seal mingit viga ei tuvastatud, kõik graafikud olid kenad (vahetasin tableti, harjad ja kontaktpinnad lihvisin puhtaks), aku on ka mullukevadine, millest muidu käivitamisel ikka tõhusat abi on, vahetama ei raatsi veel hakata...

[Muudetud: 26.3.07 GTA]

Postitatud: 26 Mär 2007 20:23
Postitas olaaf
kontaktivaba jagaja ostadki komplektsena - aasta tagasi oli hind 300 ringis - kindlasti vaata, et lühikese varrega võtad..
ja lisaks siis veel kommutaatori (mitte vene!) 150-300.- ja süütepooli. ~180.-
kommutaatori ja jagaja vahele juhtmed ka oleks hea, kuid need võib ise ka teha :)

Postitatud: 26 Mär 2007 20:32
Postitas GTA
Aga kas pika varrega jagajat on võimalik ka 1300cc mootorile mingi vahetükiga sobitada? Peas mõlgub ka 1600cc mõte ja hea kui sobiks mõlemale mootorile...

Postitatud: 26 Mär 2007 22:03
Postitas tuhajuhe
Vahetükiga kinindlasti sobib.Vahe ongi võlli pikkuses.

[Muudetud: 3-26-2007 tuhajuhe]

[Muudetud: 3-26-2007 tuhajuhe]

Postitatud: 05 Apr 2007 19:26
Postitas GTA
Enne kui kontaktivaba süütesüsteemi ka ostan ja maha põletan, siis veel üks tähelepanek: mõned korrad olen märganud tahhomeetrinoole tõmblemist ka lihtsalt sisselülitatud süütega. Nii kahetuhandeni, väga närviliselt ja maha rahuneb ca 3-4 sekundi jooksul. Vahetult peale sellist nalja ei soovinud auto ka käivituda - imelik, sest tavaliselt sellega mingeid probloeeme pole.

Postitatud: 05 Apr 2007 19:51
Postitas olaaf
suuremat sorti massiviga?!

Postitatud: 05 Apr 2007 21:38
Postitas motamees
Vaata, kas jagaja kontaktilaagri massijuhe on terve (kui sul on vaakumregulaatoriga jagaja).

Postitatud: 15 Apr 2007 16:56
Postitas GTA
Uurisin ka süütelukku - originaalil olid mõned klemmid põlenud küll (05 kokkuneeditud kontaktimoodul). Asendasin selle korraliku traditsioonilise kontaktidega kontaktplaadiga ja esialgu pole 200km läbimisel tahhomeetri hüppamist täheldanud... Kas olen murest lahti või lihtsalt hea nädalavahetus?

Postitatud: 13 Sept 2007 15:18
Postitas GTA
Nii... sisuliselt terve suve selle probleemiga kokku ei puutunud, asi piirdus mõne üksiku vahelejätuga siin-seal.
Kuid nüüd jälle:mad: Üleloomuliku kiirusega taob mustaks nii kontaktid kui süütevoolu klemmid süütelukus. Kondensaator tundub aga funksivat. Vahetasin veel korra süüteluku kontaktplaati, kuid mõnekümne km probleemivaba sõidu järel hakkas asi jälle pihta. Eelmistele kontaktidele oli lausa jõhkra augu sisse põletanud - seda umbes 5000km-ga.

Peale kõikide kontaktide puhastamist näeb asi välja umbes nii: sõidan mingi paarkümmend kuni sada kilti, selle aja jooksul algab asi mõnest jõnksust ja areneb kuni selleni, et tahhomeeter tõmbleb ühtlasel sõidul, auto jätab stabiiliselt matse vahele ja kiirendusel hakkab lihtsalt paukuma - kontaktid juba nii mustad, et edasine sõit on mõttetu. Tühikäigul samas auto ei puterda, kuid võib ootamatult välja surra.

Lisaks autol ka teisi lolle elektrivigu, mida ei oska küll selle probleemiga seostada, aga mainiks ära:
1. Piduritulede süttides muutub sisselülitatud suunatulede re?iim umbes 3x aeglasemaks, mis jala pidurilt võttes jällegi normaalseks muutub.
2. Vasak pooltuli keeldub töötamast, kui sisse lülitada tagumised udukad. Udutuled välja lülitades taastub mingi aja pärast normaalne esitulede töö. Võtsin udukate lülitilt lihtsalt pistiku tagant ära, siis on garanteeritud, et pooltuli (vahel ka iseeneslikult) ära ei kustu.

Et kas mingi viga tagatulede plokis, või mingi ühine sasipundar, mis ka süütekotermanniga koopereerunud on?

Postitatud: 13 Sept 2007 20:34
Postitas toomer
Kõige tõenäolisem, et küünlad on kehvad. Ja vaata üle kõik massi kohad.

Postitatud: 13 Sept 2007 23:19
Postitas viaccess
Lõhnab sellega et mootori ja kere vaheline massijuhe on katki või üldse peale mootorivahetust panemata jäetud...

Postitatud: 13 Sept 2007 23:56
Postitas GTA
Massijuhe on täitsa omal kohal, kuid kontrollin ta siiski kindluse mõttes üle.
Aga kuna ka vana mootoriga sai lisamass küll veetud (aku miinuselt jagaja mutri alla)ja seda juhet enam tagasi ei pannud - polnud tookord nagu kasu, ikka suutis jamama hakata, siis katsetan uuesti ka sellega...

Ahjaa, tänase nokkimisega sai suunad õnneks kerge vaevaga korda, oligi konkreetselt parempoolse tule massijuhe kehvasti massis ja sellega on ok.

Kas mõnel 05-omanikul ka tolle "musta kastiga" probleeme olnud on? Kuna kõik juhtmed sealkaudu läbi lähevad, oleks ehk mõistlik too maha kruttida ja ära puhastada? Oskab ehk keegi öelda, mis värvikoodiga pistikust konkreetselt süütevool läbi läheb?

Postitatud: 14 Sept 2007 17:15
Postitas hautz
Aga proovi ka süütepooli vahetada(kui ei ole vahetand)

Samuti tasuks lisajuhe süütepoolimassile vedada ja akult otse vool vedada süütepooli.