- Kus kaudu ?+? juhe vedada tagant aku juurest ette starterini (kas põhja alt või läbi salongi)?
- Kust saab mõistliku hinnaga 50ruutmillimeetrise ristlõike pindalaga juhet osta?
- Kuidas aku pagasnikus kinnitada ja millist alust kasutada?
[/list=1]
Näiteks väljamaal kasutatakse aku jaoks tehtud spetsiaalset kasti.
Siin ilma kastita kit-i paigaldamisest
BMW-dele on olemas aga näiteks selline raam:
http://www.my2002tii.com/2006/march/images/battery.jpg
Minul oli mõte 01-e akualusraam koos originaal aku hoide klambriga panna tagasilla kohale. Aga kust saada uus alusraam?
Küsimused aku pagasnikusse paigaldamisega
Küsimused aku pagasnikusse paigaldamisega
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Küsimused aku pagasnikusse paigaldamisega
Mul tekkisid mõned küsimused aku pagasnikusse paigaldamise eel:
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
Kust saab mõistliku hinnaga 50ruutmillimeetrise ristlõike pindalaga juhet osta?
http://www.tameo.ee/
enda kogemusest kuna satun tihti selliste rist lõigetega kokku ja seal kõige mõistlikuma hindega!!!
Aga miks ültse nii jäme????
vaatasin tabelist järgi et 50 mm2 kaabel peab 220v vastu (maks võimsus) 236A.
Siis lihtsa arvutus tulemuse järgi kasutades ohmi seadust tuleb see 51920w.
NB! see on 220V juures mis need võimsused on siis 12V juures kordi suuremad ning arvan et 16 ruudust on küll kui on korralik kaabel;)
[Muudetud: 22-1-2007 atzkarik]
[Muudetud: 22-1-2007 atzkarik]
http://www.tameo.ee/
enda kogemusest kuna satun tihti selliste rist lõigetega kokku ja seal kõige mõistlikuma hindega!!!
Aga miks ültse nii jäme????
vaatasin tabelist järgi et 50 mm2 kaabel peab 220v vastu (maks võimsus) 236A.
Siis lihtsa arvutus tulemuse järgi kasutades ohmi seadust tuleb see 51920w.
NB! see on 220V juures mis need võimsused on siis 12V juures kordi suuremad ning arvan et 16 ruudust on küll kui on korralik kaabel;)
[Muudetud: 22-1-2007 atzkarik]
[Muudetud: 22-1-2007 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Mina veaksin juhtme läbi salongi. Aku kinnitamiseks kasutaks seda sinu poolt näidatud teist varianti. Lumeraja masinal vähemalt kasutasin seda/kasutan siia maani. See teine variant kõige lihtsam ja ka minu arust kõige kätte saadavam.
Lähipäevadel saadan pilte sellest kuidas mina kinnitasin aku pagassi.
Lähipäevadel saadan pilte sellest kuidas mina kinnitasin aku pagassi.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
Algselt postitas: motamees
220 ja 12 volti on erinevad asjad. 12 voldiga on voolukadu pikas juhtmes meeletu.
Nii peenike kaabel, kui Ladal originaalis on, ei kõlbagi hästi tagant voolu transportimiseks. Vaja on läbi lasta kusagil 160A ja natuke varu ka.
lada originaal vist 10mm2 (ei ole mõõtnud ristlõiget)
homme vaatan täpselt töö juurest kui palju see takistus on 50mm2 kaablil ja mõõdan 6m kaablil voolu kao ära 12v juures
NB! korralikul kaablil hakkab eritakistus alles mängima 20m juures ja see ka nii vähe et ei olegi märgatav!
[Muudetud: 22-1-2007 atzkarik]
[Muudetud: 22-1-2007 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Endiselt I=U/R , mida pikem või peenem juhe, seda suurem takistus. Mida suurem vool, seda jämedam ja lühem juhe peaks olema, seega akujuhe peaks kindlasti olema võimalikult lühike ja jäme, seetõttu pole ka aku mootorist kaugele viimine eriti arukas mõte. Kaalujaotuse parandamiseks võistlusautol võib sellisest asjast muidugi aru saada.
Edit: 10mm2 kandis kaabliga pole sellise asja puhul midagi peale hakata, arvestada tuleb veel sellega, et akukaabel tuleb ülimalt hoolikalt isoleerida, originaalis jookseb ta tavaliselt eraldi plastrennis.
[Muudetud: 23-1-2007 Laada]
Edit: 10mm2 kandis kaabliga pole sellise asja puhul midagi peale hakata, arvestada tuleb veel sellega, et akukaabel tuleb ülimalt hoolikalt isoleerida, originaalis jookseb ta tavaliselt eraldi plastrennis.
[Muudetud: 23-1-2007 Laada]
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Su arutlus on totaalselt valepidi. See 5 kW 220 juures ei tähenda mitte midagi. Tuleb arvestada just sellega et autos (lada) on tarbijaid umbes 200A jagu (peab ju arvestama et starteriga koos võivad ka tuled põleda ja salongi ventki töötada + raadio jne). Nii et 50 ruutu ei ole üldse üle pingutatudAlgselt postitas: atzkarik
Kust saab mõistliku hinnaga 50ruutmillimeetrise ristlõike pindalaga juhet osta?
http://www.tameo.ee/
enda kogemusest kuna satun tihti selliste rist lõigetega kokku ja seal kõige mõistlikuma hindega!!!
Aga miks ültse nii jäme????
vaatasin tabelist järgi et 50 mm2 kaabel peab 220v vastu (maks võimsus) 236A.
Siis lihtsa arvutus tulemuse järgi kasutades ohmi seadust tuleb see 51920w.
NB! see on 220V juures mis need võimsused on siis 12V juures kordi suuremad ning arvan et 16 ruudust on küll kui on korralik kaabel;)
[Muudetud: 23-1-2007 tiit]
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Sa oled oma arutlusega ikka 220v juures. Räägime siis sellel teemal elust, kuna valemites ei ole ma tugev. Tuginen "ilmavaatlustele".Algselt postitas: atzkarik
NB! korralikul kaablil hakkab eritakistus alles mängima 20m juures ja see ka nii vähe et ei olegi märgatav!
Kui alajaam asub küla alguses, siis küla lõppu pole mõtet töökoda ehitada, seal voolud ikka väga paigast ära.
Narvast tuuakse voolu kõrgepingega. Miks? Sellepärast, et muidu pole saarel midagi tarbida. Merekaablitel tõstetakse kõrgepinge veel "kõrgemaks".
Kui minna nüüd tagurpidi väiksemate voolude poole, siis pole juba teises hoovi otsas 12v suurt midagi teha. Sellepärast hakatakse ka autodel ilmselt tulevikus kasutama 36 voldiseid süsteeme. Vene ajal mindi juba suurematel autodel (suuremad tarbimised) üle 24 voldi peale. MAZi starter on väikse veeämbri mõõtudes. Kui seal oleks tarvitusel 12v, siis peaks see vist tünni mõõdus olema. Kaabel nagu solgiveetoru.

Need olid näited elust enesest.
Kui kaabel on autol paigas, siis tuleks see läbi katsetada. Mootoril kõrgepingejuhe maha ja anda starterit mingi 20 sekki. Kaabel ei tohi selle ajaga soojaks minna.
C
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Ei leidnud just parimat tabelit (max 400W) aga mingi pildi saab ikka http://www.effex.ee/?pg=37
[Muudetud: 23-1-2007 tiit]
Rohkem räägitakse küll 42V standardist aga põhjus ikkagi sama, et saaks kasutada peenemaid juhtmeid.Sellepärast hakatakse ka autodel ilmselt tulevikus kasutama 36 voldiseid süsteeme.
[Muudetud: 23-1-2007 tiit]
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Tänud kõigile vastajatele!
See aretus läheb mul tänavasõiduauto peale. Eesmärgiks on kaalujaotust parandada (siis ehk ei pea talvel nii palju liivakotte pakiruumi panema).
See aretus läheb mul tänavasõiduauto peale. Eesmärgiks on kaalujaotust parandada (siis ehk ei pea talvel nii palju liivakotte pakiruumi panema).
Kas pikkusest ikka piisab? Minu teada BMW -del aku tagumise istme all, minul läheb aga aku pagasnikusse mis on natuke kaugemal ja järelikult pikemat juhet vaja.Algselt postitas: fanatt
Kõige lihtsam: otsi kuskilt lammerist rullnoka bemmi aku pluss juhe, 2,5 liitristel mootoritel veeti akud taha(võib olla ka erandeid). See on täpselt paras juhe.
Juhe on mul plaanis panna plastmasstorusse ja painduvatesse kõridesse.Algselt postitas: Laada
.... akukaabel tuleb ülimalt hoolikalt isoleerida, originaalis jookseb ta tavaliselt eraldi plastrennis.
-
nnawu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 27
- Liitunud: 13 Nov 2006 15:50
- Asukoht: Rapla
- Autod: 2101 71' 1700i
- Kontakt:
minul kah pandud aku pagassi.
aga selle mõttega, et ml polnud väiksemat akut võtta mis kapoti alla ära mahuks. niisiis sai tehtud vinkelrauast väike raam ja aku sisse.
aku ise on 88 ampertundi ja + juhe on ma ei tea mäleta täpselt kui paks
.igatahes 4 m ml seda on starterist kuni pagassi, läbi salongi viidud. minu mäletamist mööda oli juhtmel 68.- meeter. kõik tuled ja puhurid vähemalt ära toidab käima saab kah hästi... noh vähemalt mu lumeraja masinal kyll 
pilt:

aga selle mõttega, et ml polnud väiksemat akut võtta mis kapoti alla ära mahuks. niisiis sai tehtud vinkelrauast väike raam ja aku sisse.
aku ise on 88 ampertundi ja + juhe on ma ei tea mäleta täpselt kui paks


pilt:

- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
ikka 51kw peab vastu 220v juures!!!Algselt postitas: tiitSu arutlus on totaalselt valepidi. See 5 kW 220 juures ei tähenda mitte midagi. Tuleb arvestada just sellega et autos (lada) on tarbijaid umbes 200A jagu (peab ju arvestama et starteriga koos võivad ka tuled põleda ja salongi ventki töötada + raadio jne). Nii et 50 ruutu ei ole üldse üle pingutatudAlgselt postitas: atzkarik
Kust saab mõistliku hinnaga 50ruutmillimeetrise ristlõike pindalaga juhet osta?
http://www.tameo.ee/
enda kogemusest kuna satun tihti selliste rist lõigetega kokku ja seal kõige mõistlikuma hindega!!!
Aga miks ültse nii jäme????
vaatasin tabelist järgi et 50 mm2 kaabel peab 220v vastu (maks võimsus) 236A.
Siis lihtsa arvutus tulemuse järgi kasutades ohmi seadust tuleb see 51920w.
NB! see on 220V juures mis need võimsused on siis 12V juures kordi suuremad ning arvan et 16 ruudust on küll kui on korralik kaabel;)
[Muudetud: 23-1-2007 tiit]

[Muudetud: 24-1-2007 atzkarik]
[Muudetud: 24-1-2007 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
ikka kõrge pinge on ikka selle päras et ei peaks nii suuri ampreid elektri jaamast välja kütma (kui alandada pinget siis tõuseb vool) ja mida suuremad amprid seda suurem peab olema ristlõige!! mida suurem on ristlõige seda kallim!Algselt postitas: motameesSa oled oma arutlusega ikka 220v juures. Räägime siis sellel teemal elust, kuna valemites ei ole ma tugev. Tuginen "ilmavaatlustele".Algselt postitas: atzkarik
NB! korralikul kaablil hakkab eritakistus alles mängima 20m juures ja see ka nii vähe et ei olegi märgatav!
Kui alajaam asub küla alguses, siis küla lõppu pole mõtet töökoda ehitada, seal voolud ikka väga paigast ära.
Narvast tuuakse voolu kõrgepingega. Miks? Sellepärast, et muidu pole saarel midagi tarbida. Merekaablitel tõstetakse kõrgepinge veel "kõrgemaks``
[Muudetud: 24-1-2007 atzkarik]
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Nii pika juhtme puhul on 16 või 25mm2 ilmselgelt liiga vähe, selline juhe läheb natukegi suurema koormamise korral soojaks. Omast käest tean, ühel autodest on tehasepoolt aku tagumise istme all ja külmema ilma korral mõtlen, et miks autoinsenerid sellise lollusega hakkama on saanud.Algselt postitas: atzkarik
tegelt see on igaühe enda asi kui jämeda ta paneb kas või 150mm2 (kui rahakott lubab) kuigi arvutuste ja nõuete järgi on 16mm2 küll ja kui tahadgi varuga siis 25mm2!!!! (seda 12V juures)
Voolu transportimisel pika maa taha on pinge tõstmine ennekõike ikkagi kadudega seotud, kuna suurt voolu ei saa läbi peenikese juhtme lihtsalt kätte. Autoga on täpselt sama lugu, seega ei ole kuidagi mõistlik akut pagassi toppida.
-
nnivamees66
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
- Asukoht: pealinn
- Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td
Täpsed andmed palju juhe voolu kannatab leiab vastavatest tabelitest ning juhtme spetsifikatsioonist. Kirvereegel aga on, et vahelduvvoolu korral iga 10A kohta peab juhtme ristlõiget olema 1,5 mm2. Alalisvoolu korral on lubatud vool isegi mõnevõrra kõrgem. Seega kannatab 50 mm2 (d~ 8 mm) juhe üle 330A mis on enam kui küll. Tavaliselt nii jäme pakiruumis asuvast akust mootorisse minev juhe ka on.
Juhtme paigaldamisel veendu, et läbiviiguava ei hõõruks isolatsiooni katki: sealt tavaliselt lühised alguse saavad. Muidugi veendu, et auto liikuvad osad vastu juhet ei käi. Paha ei teeks kaitse akujuhtme vahel aga suured kaitsemed on suht kallid. Neid võid ka lammutustest otsida, Japsid kasutasid suuri 100 - 200A kaitsmeid juba ammusest ajast.
Juhtme paigaldamisel veendu, et läbiviiguava ei hõõruks isolatsiooni katki: sealt tavaliselt lühised alguse saavad. Muidugi veendu, et auto liikuvad osad vastu juhet ei käi. Paha ei teeks kaitse akujuhtme vahel aga suured kaitsemed on suht kallid. Neid võid ka lammutustest otsida, Japsid kasutasid suuri 100 - 200A kaitsmeid juba ammusest ajast.