1. leht 2-st
ECON näidikuteplokis (07) - tööpõhimõte, vead > lambda
Postitatud: 18 Aug 2006 21:50
Postitas IceStorm
07 kellade juurde kuulub näidik, millel kiri ECON - näitab sõidu ökonoomsust.
Varem liikus seier punasele alale (suur küttekulu) järsemal gaasipedaali vajutamisel või suurtel mootori pööretel.
Nüüd liigub seier sinna ka siis, kui sõita stabiilselt näiteks 90 km/h. Kui enne kulus niimoodi sõites vähe või keskmiselt kütet, siis nüüd on vähemalt näidiku järgi küttekulu maksimaalne.
Kuna nähtus vaid paar päeva esinenud, siis ei oska öelda, kas kütet ka tegelikult rohkem kulub.
Kuidas ja mille põhjal näidik töötab.
Mis võiks näidiku käitumist mõjutuda?
Postitatud: 18 Aug 2006 21:57
Postitas olaaf
lisaõhk...
econ töötab hõrenduse põhimõttel - mida rohkem avatud segulõõr seda väiksem hõrendus ja seda punasem manomeeter..
kui voolikus leke või võtab lisaõhku kas pidurivõimust või mujalt siis tekib selline fenomen...
lekke koha leiad visuaalse vaatluse teel + tuleohtliku aerosooliga...
ettevaatlik pead muidugi olema.
kui mootori pöörded tõusevad kuskile pihustades siis seal leke...
aju peaks lahja küttesegu näitama hakkama ka varsti..
Postitatud: 18 Aug 2006 22:12
Postitas logman
Postitatud: 18 Aug 2006 22:42
Postitas veiko
Kas mingil (uuemal) Ladal selline näidik ka on, mis hetke kütusekulu näitab (liitrites 100km kohta näiteks)? Muidu mõningatel autodel olen näinud. huvitav kuidas selline asi töötab, lihtsalt hõrenduse mõõtmisest jääb ju sel juhul väheks, on ju vahe kas sõita 1. või 4. (5.) käiguga segusiibri ühesuguse asendi juures.

Postitatud: 18 Aug 2006 22:42
Postitas olaaf
el bensiinipumba impulss

Postitatud: 18 Aug 2006 22:45
Postitas veiko
OK, selge. Aga millistel Ladadel selline asi on? Kui näiteks o6-le tahaks seda peale panna, mida sealt võtta on vaja? El. bensiinipump ja näidik põhimõtteliselt või on mingid vidinad veel?
Edit: ahjaa, kas see el.pump peab asuma (asub) paagis või väljaspool paaki? Selles mõttes et paagi sisse vähe keerukam töö seda aretada. Muidu on vist mõlemaid variante (sees ja väljas), aga kuidas uuematel Ladadel on?
Postitatud: 18 Aug 2006 22:59
Postitas logman
Päris hea koht ,kust otsida:
http://www.autocat.ru/catalog/?atype=0&mark=3
Siia tõin ühe välja:
http://www.autocat.ru/catalog/?model=12&group=114
Neid pumpasid mitme markeeringuga ,aga kui uskuda autocat.ru-d ,siis tööpõhimõte ja asukoht kõigil Ladadel sama - imevad põhjast (ei vaja pealevoolu) ja asuvad paagis.
Küllaltki jupatsid teised. Klassikule läheb hoopis midagi muud:
http://www.autocat.ru/catalog/?model=8&group=82 (07 oma).
Postitatud: 19 Aug 2006 23:24
Postitas IceStorm
Kuigi CHECK ENGINE tuluke sõidu ajal ei põle, tegin ikkagi kompuutrile diagnostikat ning sain teada, et puudub lambdaanduri signaal. Kardan, et kompuuter ise teeb seetõttu vale segu ning ECON seda ka näitab. Kas lambdaanduri korrasolekut on võimalik testida ka heitgaaside mõõtmiseta?
Olen teatud põhjustel üsna kindel, et lambda ise töötab ja lühis kompuutris, kuid see läheb juba teemast välja.
Postitatud: 19 Aug 2006 23:30
Postitas olaaf
mõõdad töösooja mootoriga lamdat..
vaata kas lamdal küte on enne kui lammutama hakkad.
3 või 4 juhtmeline junn siis vajab massi ja +12v ülejääv juhe on signaal mida digitestriga mõõdadki massi suhtes..
Postitatud: 20 Aug 2006 00:38
Postitas IceStorm
Digitestrile pole kahjuks ligipääsu.
4 juhtmega junniga tegemist. Elektriskeem:
http://to.ts.ru/vlad/nivaefi4.jpg
Lambdaandur (16) ülal paremas nurgas. Lisan siis ka OT: autol on kokku ühendatud klemmid C ja D, kuna kompuutri vea tõttu mass puudus. Mass tuleb praegu kütte jaoks mõeldud massijuhtmest.?
Kompuuter lambdat aga ei leia (diagnostika), kuigi see võib töötada. C. ENGINE tuli ei sütti. Küttekulu suur.
Enne juhtmete ühendamist C. ENGINE tuli süttis vaid lambdaanduri soojenemisel. Tühikäigul tuli kustus ning kompuuter viga ei leidnud. Küttekulu oli väiksem kui praegu.
Kas on võimalik midagi veel ringi teha või tuleks vana kompuuter ära visata:puzzled? Mõlematel variantidel ju oma vead.
Edit: roosa/must juhe on "+" juhe, kuhu vool tuleb süüte alt. Roosa juhe on voolujuhe kompuutri poolt. Enne C, D ühendamist ei töötanud ainult pruun/valge (mass).
Postitatud: 20 Aug 2006 10:49
Postitas tiit
C ja D kokkuühendamisest ei ole abi. D on mass kütte toitmiseks. C on lamda signaali mass ja A (roosa) signaali + . C ja A kaudu peab minema lamda signaal ajusse, ajust välja ei tule nende juhtmete kaudu midagi. Tester ühenda sooja mootoriga A ja C külge, kui lamda korras siis näitab ka analoogtestriga kuigi see võib näidu pisut maha koormata. Pane 1V skaala, gaasi vajutamise korral (töötava mootoriga loomulikult) peaks siis vähemalt 0,5-0,6V näitama analoogtestriga.
Econ näidikul ei ole küttesegu koostisega midagi pistmist. See on mehhaaniline näidik mis mõõdab hõrendust (vaakumit) kollektoris. Lamda signaal seda kindlalt ei mõjuta
Postitatud: 20 Aug 2006 14:36
Postitas IceStorm
Tõin poest digitestri. Ühendasin C ja D lahti, mõõtsin pinge A ja C vahel - ~0,6 V. Lambdaanduris viga pole. Lahtiühendatud juhtmetega (C, D) tegin kompuutrile diagnostikat, millest sain koodi 12 - viga pole. Sõidu ajal C. ENGINE aga süttib. Kompuutri viga, kuid seda vist kuskil ei parandata? Netis EFI-4 elektriskeeme pole näha.
Kui mul C ja D kokku olid ühendatud, siis kompuuter signaali ei saanud. Kas see ei saaks kuidagi küttesegu mõjutada, kompuuter kompenseerib vms?
Postitatud: 20 Aug 2006 15:46
Postitas tiit
Algselt postitas: IceStorm
Lahtiühendatud juhtmetega (C, D) tegin kompuutrile diagnostikat, millest sain koodi 12 - viga pole. Sõidu ajal C. ENGINE aga süttib. Kompuutri viga, kuid seda vist kuskil ei parandata? Netis EFI-4 elektriskeeme pole näha.
Ei usu et kompuutri viga. Ta lihtsalt ei mõõdagi lamdat tühikäigul ja kohapeal seistes, see paljudel autodel nii
Algselt postitas: IceStorm
Kui mul C ja D kokku olid ühendatud, siis kompuuter signaali ei saanud. Kas see ei saaks kuidagi küttesegu mõjutada, kompuuter kompenseerib vms?
Võib mõjutada küll küttesegu, aga kindlasti mitte econ näidikut. Kui lamdast üldse signaali ei saa siis tehakse küttesegu lihtsalt sisse imetud õhukoguse järgi. Samas ei tohiks signaal ajusse minemata jääda sellepärast et C ja D koos olid. Need on anduris niikuinii koos. Kontrolli üle need juhtmed mis lähevad A ja C-st ajusse.
Postitatud: 20 Aug 2006 16:30
Postitas IceStorm
Käisin vahepeal proovisõitu tegemas, C ja D olid üksteisest lahti ühendatud. Kui Check engine jupp aega põlenud oli, parkisin auto ära ja tegin koheselt diagnostikat. Tulemuseks oli midagi uut, nimelt sain vahetult pärast peatumist ja sooja mootoriga veakoodiks 13 - lambda andurilt signaali ei tule. Külma mootoriga viga ei leia. Kas ikkagi on süüdlane siis tööle hakkav andur?
Lähen kontrollin A ja C juhtmed ära...
Lahtiühendatud juhtmetega oli ka ECONi järgi sõit ühtlase gaasiga ökonoomne. Fakt on see, et mingi seos neil juhtmetel C ja D sellega siiski on, kuid mina seda seletada ei oska.
Edit: juhtmed A ja C on terved
Postitatud: 21 Aug 2006 10:28
Postitas veiko
Algselt postitas: olaaf
el bensiinipumba impulss
Tegelikult üks asi jäi mulle selgusetuks. Ok, et mõõdab siis reaalset bensiinikulu, aga kuidas see hetkekiirusega seotakse ning kulu 100 km kohta näitab? Peab ju reaalset kiirust arvestama ka, kuna oleneb millise käiguga sõidad.

Postitatud: 21 Aug 2006 12:27
Postitas olaaf
aju näeb ju hetkekiirust, gaasiasendit ja õhukulu ka

Postitatud: 21 Aug 2006 12:59
Postitas veiko
Selge, siis sellise süsteemi klassikalisele Ladale peale panek polegi eriti mõeldav.

Postitatud: 21 Aug 2006 19:56
Postitas olaaf
niva pritsega on tegelt mõeldav..
Postitatud: 24 Aug 2006 09:16
Postitas karel
Ühe tuttava samaral on niimoodi, et CHECK ENGINE tuluke hakkab põlema siis, kui kehvema bensiiniga sõita. Kui tanklast võtta 98, siis kustub ära. Niiet võta kinni, või mõõdavad uuemad Ladad juba ise kütuse oktaanarvu kah:D
Postitatud: 24 Aug 2006 10:19
Postitas tiit
et siis GM monopritsel on elektriline ECON näidik

samara GM multipritsel ei ole igaljuhul.