P: tahhomeeter põhjustab auto "jõnksutamist"
P: tahhomeeter põhjustab auto "jõnksutamist"
P: tahhomeeter põhjustab auto "jõnksutamist"
Probleem selline: järgiühendatud tahhomeeter hakkab põhjustama tõsiseid vahelejätte ja jõnksutavat sõitu maanteel kiirustel >90 ja <70 (4. käik), samuti ka kiirendustel kui pöörded pisut kõrgemale ajada. Vahepeal on süüde hoopiski ära kadunud ja mootor sõidul välja surnud, peale seda uuesti käima läinud. Samamoodi ka kohapeal ühtlasi pöördeid hoida üritades hakkab auto väga ebaühtlaselt käima... Ühendades lahti anduri juhtme süütepoolilt vead kaovad. Probleem esineb juba teise tahhomeetriga järjest. Kuna eelmine, "tuuningtahokas" nagunii õigeid pöördeid ei näidanud, polnud sellest ka suurt lugu et teda järgi ühendada ei saanud. Nüüd sain aga kella, mis muidu täitsa viisakalt näitab aga ikkagi järgi teda ühendada ei saa:puzzled.
Anduri juhe on metallvarjestusega, tinutatud ühendustega ja terve isolatsiooniga...
Kui keegi aidata oskab, oleksin tänulik!
Sepp
Anduri juhe on metallvarjestusega, tinutatud ühendustega ja terve isolatsiooniga...
Kui keegi aidata oskab, oleksin tänulik!
Sepp
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ei oska midagi suurt paikapanevat öelda sellise asja kohta.
Nii kodus elektriteadmistega pole. Võin vaid oletada üht-teist praktika poolelt teema jätkuks ,mõtlemiseks.
Kõigepealt need tahhokad. Võib-olla nad peavadki nii tegema ,s.t. on juba ise pekkis ,kasutatud kraam - mine tea... Tasub mõne teise lada peal proovida.
Ja teiseks ,süütepool. Kas ei või olla ,et konkreetne isend on miskitpidi lahjem ,et lihtsalt ei salli enda külge ühendatud tahhomeetrit?
Kui oma samaarile selle "tuuningvidina" peale panin ,siis kartsin kah algul ,et hakkab mootori tööd segama või läheb too kell ise lolliks ,nagu digitahhomeetriga juhtus. Õnneks sobib see leiutis mu autole küll.
edit: Näh ,Olku juba jõudis...
Nii kodus elektriteadmistega pole. Võin vaid oletada üht-teist praktika poolelt teema jätkuks ,mõtlemiseks.
Kõigepealt need tahhokad. Võib-olla nad peavadki nii tegema ,s.t. on juba ise pekkis ,kasutatud kraam - mine tea... Tasub mõne teise lada peal proovida.
Ja teiseks ,süütepool. Kas ei või olla ,et konkreetne isend on miskitpidi lahjem ,et lihtsalt ei salli enda külge ühendatud tahhomeetrit?
Kui oma samaarile selle "tuuningvidina" peale panin ,siis kartsin kah algul ,et hakkab mootori tööd segama või läheb too kell ise lolliks ,nagu digitahhomeetriga juhtus. Õnneks sobib see leiutis mu autole küll.
edit: Näh ,Olku juba jõudis...

Praeguse seisuga olen proovinud kolme süütepooli ja kõigiga on sama viga esinenud rohkemal või vähesemal määral, kuigi päris väljasuremist pole enam ette tulnud. Viimase pooliga muutus auto lisaks kergele jõnksutamisele ka suhteliselt uimaseks... Kuni 90-ni sõitis auto siiski suhteliselt hästi, kuid kiirust suurendades hakkab ikka järjest rohkem perutama. Proovisin ka Motamehe soovitatud ühendamise viisi, selle puhul ei hakanud tahhomeeter tööle, kuigi koorisin juhet rohkemgi kui ette nähtud, kokku 8 tiiru.
Kas impulssi saaks veelt mingist alternatiivsest kohast võtta?
Kas impulssi saaks veelt mingist alternatiivsest kohast võtta?
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Geneka pealt peaks kah saama. Nii nagu diislitel võetakse W-klemmilt. Kas ka lada genekalt seda otsa välja kannatab tuua ,ses küsimuses jään esialgu vastuse võlgu ,sest pole enam ei skeeme ega ka genekaid ,mida võrrelda. Vastav dokumentatsioon ja vahendid jäid kõik eelmise tööandja valdusesse.
Mul oli harveril peal kaks genekat ,milledest ühel vabriku poolt W-klemm olemas ja teisel avariijuhtumiks ise mähise pealt juhe välja toodud. Kui üks genekas otsad andis ,siis sai selle mõneks ajaks remonti saata ja teise peale seniks tahhoka ühendada ning päeval eduliselt edasi toimetada. Öösel ühe genekaga eriti pikalt ei teinud ,koormus oli liiga suur. 20x75W=1,5kW läks juba paljalt valgustusele + veel mõned muud lisad.
Mul oli harveril peal kaks genekat ,milledest ühel vabriku poolt W-klemm olemas ja teisel avariijuhtumiks ise mähise pealt juhe välja toodud. Kui üks genekas otsad andis ,siis sai selle mõneks ajaks remonti saata ja teise peale seniks tahhoka ühendada ning päeval eduliselt edasi toimetada. Öösel ühe genekaga eriti pikalt ei teinud ,koormus oli liiga suur. 20x75W=1,5kW läks juba paljalt valgustusele + veel mõned muud lisad.
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
genekast saad signaali võtta suvalise mähise otsa pealt mis dioodi külge läheb. Tahho loeb impulsside arvu minuti jooksul. 4 sil bensumootori katkesti väljastab ühe pöörde jooksul 2 impulssi. Kui nüüd eeldada et gene rihmaratas on vända rihmarattast täpselt 2x väiksem, siis peaks õigust hakkama näitama.
Aga proovi alguses lihtsalt diood jagaja ja tahho vahele panna
Aga proovi alguses lihtsalt diood jagaja ja tahho vahele panna
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Diood alaldab pinge ära - tekib alalispinge,
Tahoka sisendis on kondekas mis alaliskomponenti läbi ei lase seega diood nagu ei sobiks..
ehk kondeka vahele suruda hoopis - 100nF näiteks või midagi sinnapoole..
genekast õnnestub ehk tõesti võtta, kuid olen päris kindel, et viga on kas süütesüsteemis või tahokates - kuna tahokas teise auto peal töötab siis ilmselt süütesüsteemis..
jagaja pead kriitilise pilguga üle vaatama - kontaktid või kondekas ilmselt süüdlane ikka - olgugi et uued
Tahoka sisendis on kondekas mis alaliskomponenti läbi ei lase seega diood nagu ei sobiks..
ehk kondeka vahele suruda hoopis - 100nF näiteks või midagi sinnapoole..
genekast õnnestub ehk tõesti võtta, kuid olen päris kindel, et viga on kas süütesüsteemis või tahokates - kuna tahokas teise auto peal töötab siis ilmselt süütesüsteemis..
jagaja pead kriitilise pilguga üle vaatama - kontaktid või kondekas ilmselt süüdlane ikka - olgugi et uued

Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Küsimus on hoopis see et kumba pidi diood panna? Katse-eksituse meetod?
Kui kontaktid koos siis on seal juhtmes ju mass, kui kontaktid lahus siis läbi primaarmähise +. Kumba pulssi mõõdetakse, kere suhtes või plussi suhtes? Vahelduvat mõõta ei saa sest +/- pinget kere suhtes ju ei ole. Genes jällegi on +/- st. et sinna oleks küll diood vajalik ilmselt.
Kui kontaktid koos siis on seal juhtmes ju mass, kui kontaktid lahus siis läbi primaarmähise +. Kumba pulssi mõõdetakse, kere suhtes või plussi suhtes? Vahelduvat mõõta ei saa sest +/- pinget kere suhtes ju ei ole. Genes jällegi on +/- st. et sinna oleks küll diood vajalik ilmselt.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
juhtmes on nii alaliskomponent kui ka vahelduvkomponent..
kontaktid katkestavad alalispinget tekitades madala sagedusega vahelduvpinge.. dioodi asja katsetan kuigi tundub kahtlane.. dioodi vahele panekuga kaotame kas positiivse või negatiivse poolperioodi... dioodil kaovad pooled poolperioodid ära - dioodil saab olla vaid ühe polaarsusega pulseeruv alalispinge mis laeb tahomeetri sisendil oleva kondeka täis ning selle tulemusena suureneb märgatavalt tahoka sisendakistus kuni lõpmatuseni välja...
kontaktid katkestavad alalispinget tekitades madala sagedusega vahelduvpinge.. dioodi asja katsetan kuigi tundub kahtlane.. dioodi vahele panekuga kaotame kas positiivse või negatiivse poolperioodi... dioodil kaovad pooled poolperioodid ära - dioodil saab olla vaid ühe polaarsusega pulseeruv alalispinge mis laeb tahomeetri sisendil oleva kondeka täis ning selle tulemusena suureneb märgatavalt tahoka sisendakistus kuni lõpmatuseni välja...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Algselt postitas: roim88
Kas keegi oskaks ütelda kuidas 2101-le tahomeetrit paigaldada ?:puzzled
sellest on foorumis juba juttu olnud
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 9#pid72588