eletriventilaator ei tööta
eletriventilaator ei tööta
eletriventilaator ei tööta
Sõitsin eile autoga maalt koju, kui üks hetk vaatasin, et jahutusvedeliku temperatuuri seier hakkas kahtlaselt punasele lähenema, pidasin siis auto kinni, et vaadata kas ventilaator ikka töötab- ei töödanud, liigutasin siis neid juhtme otsi mis radika klemmide külge lähevad ja vent hakkas tööle. Sain siis paar kilomeetrit edasi sõita, kui temperatuur jälle kõrge, egas midagi jälle autoga tee äärde ja ventilaatorit kontrollima, mis jälle muidugi seisis, kuid seekord ei aidanud ka juhtmete liigutamine, kontrollisisn siis kaitsmeid- kõik korras lõpuks jõudsin järeldusel et ei anna kusagilt voolu läbi kuigi klemmid ja juhtme otsad puhtad, viimases hädas siis võtsingi kätte ja tegin ühe kõlari juhtme lühemaks ja ühendasin selle abil klaasipesumootori juhtmed ventilaatori omadega ning nii kui juhtmed sellise süsteemiga radiaatori klemmide külge tagasi ühendasin hakkas vetilaator tööle.
Siit ka palve, et järsku keegi tarem oskaks nõu anda, kust
viga otsida, sest ise ennast autoeletroonikas kodus eriti ei tunne.
Autoks siis 05 03-e mootoriga
Siit ka palve, et järsku keegi tarem oskaks nõu anda, kust
viga otsida, sest ise ennast autoeletroonikas kodus eriti ei tunne.
Autoks siis 05 03-e mootoriga
-
cCozmonauT
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 644
- Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
- Asukoht: Saku/Haapsalu
- Autod: BMW V8, Pontiac V8
- Kontakt:
võta anduri juhtmed ära ning ühenda kokku, kui vent tööle siis hakkab siis on andur peetis..mul on nii et käivitamisel ühendan juhtmed lahti ja kui auto käib siis panen juhtmed kokku tagasi, et vent tööle hakkaks, aga teen ka lülitiga, ei viitsi sinna kapotialla ronida koguaeg... ennem seda tegin ventika külge minemvate juhtmete otsad puhtaks ning panin juhtmetele uued "emased" otsad..
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... nr=615-105
Mina kasutan selliseid. Pildil küll viie klemmiga (üks jääb lihtsalt tavaliselt ülearuseks) ja kui uurid minu joonist ning skeemi releel ,saad aru ,kuidas töötab.
Mähisest lased lülitiga voolu läbi (nimetame tinglikult "väikseks vooluks") ,mähises tekkiv magnetjõud tõmbab klemmid kokku (tinglik "suur vool" läheb läbi kontaktide el. mootorisse).
Selline relee kaitseb lülitit järgiühendamisel tekkiva sädeluse ja koormuse eest. Koormus käib läbi releekontaktide ja sädelus on väiksem ,sest magnetjõud ühendab kontakte kiiremini ,kui sinu käsi seda lülitit plõksides teeks.
Mina kasutan selliseid. Pildil küll viie klemmiga (üks jääb lihtsalt tavaliselt ülearuseks) ja kui uurid minu joonist ning skeemi releel ,saad aru ,kuidas töötab.
Mähisest lased lülitiga voolu läbi (nimetame tinglikult "väikseks vooluks") ,mähises tekkiv magnetjõud tõmbab klemmid kokku (tinglik "suur vool" läheb läbi kontaktide el. mootorisse).
Selline relee kaitseb lülitit järgiühendamisel tekkiva sädeluse ja koormuse eest. Koormus käib läbi releekontaktide ja sädelus on väiksem ,sest magnetjõud ühendab kontakte kiiremini ,kui sinu käsi seda lülitit plõksides teeks.
Tuleb välja, et peale anduri veel kusagil mootoris jama, arvasti jahutussärk kusagilt umbes(kuna endal polnud ega sellel nädavahetusel kodus käia tuleb lähtuda ema ütlustest),sest peale seda ema oli autoga maakodus käinud helistas ta mulle ja rääkis, et mootor läheb ikka kuumaks, nimelt kui ta oli maale sõitnud püsis temperatuuriseier punase lähedal kuid keema ei läinud, kuid linna tagasi tulles oli mootor keema läinud,kuigi ventilaator töötas:o
Nüüd kirun ka ennast et eelminkord kui see jama oli ei olenud aega enam autot korralikut üle vaadata kuna oli vaja rongile jõuda:kuri
Ise kardan kõige rohkem et veepump läbi ja kuuma tõttu sai nüüd plokikaan kannatada, ise ei tea ka kui hästi siguli plokikaas kuuma kannatab.
Eks kõige selgema ülevaate saan kui ikkagi ise koju lähen ja asja üle vaatan.
Nüüd kirun ka ennast et eelminkord kui see jama oli ei olenud aega enam autot korralikut üle vaadata kuna oli vaja rongile jõuda:kuri
Ise kardan kõige rohkem et veepump läbi ja kuuma tõttu sai nüüd plokikaan kannatada, ise ei tea ka kui hästi siguli plokikaas kuuma kannatab.
Eks kõige selgema ülevaate saan kui ikkagi ise koju lähen ja asja üle vaatan.
jõudsin siis ka lõpuks täna koju plaaniga auto korda teha(kusjuures koju jõudes"rõõmustas" ema mind uudisega et auto oli lisaks veel vett võtma hakanud:kuri)
Lõppkokkuvõteks järeldan mina et plokiaas ja plokikaanetihend on tuksis, kuna peale termostaadi vahetust ja veesärgi läbipesu kaob vedelik radiakst ja õli tase on poole kõrgem:( ja sumbutist tuleb hulgaliselt valget suitsu, vahepeal kui vett juurde lisasin tuli sumpast niipalju suitsu et tuli niisugune tunne peale et ma üritaks nagu taga sõitjatele suitsukatet teha.
Arvan, et lihtsam odavam lahendus on panna peale maal olev 1,2 mootor mis alles 2 aastat tagasi sõitis, kuid millel veepump vajab vahetust.Olen sellisel arvamusel, sest uus plokiaas ei ole vist kõige odavam ja kui präegu peal olev mootor lahti võtta, tuleks teha juba korralik kapitaalremont, mis ei ole vist kõige odavam? Järsku osakb keegi ligikaudset hinda korralikul mootri remondil öelda, eriti kui tuleb see kellegi lasta teha(kuna kergemate remondi töödega saan hakkama aga mootori lahti lammutama remontimise eesmäriga pole seni julgenud hakkata)?
Vähemaltl -säästaks aega ja raha...
Lõppkokkuvõteks järeldan mina et plokiaas ja plokikaanetihend on tuksis, kuna peale termostaadi vahetust ja veesärgi läbipesu kaob vedelik radiakst ja õli tase on poole kõrgem:( ja sumbutist tuleb hulgaliselt valget suitsu, vahepeal kui vett juurde lisasin tuli sumpast niipalju suitsu et tuli niisugune tunne peale et ma üritaks nagu taga sõitjatele suitsukatet teha.
Arvan, et lihtsam odavam lahendus on panna peale maal olev 1,2 mootor mis alles 2 aastat tagasi sõitis, kuid millel veepump vajab vahetust.Olen sellisel arvamusel, sest uus plokiaas ei ole vist kõige odavam ja kui präegu peal olev mootor lahti võtta, tuleks teha juba korralik kapitaalremont, mis ei ole vist kõige odavam? Järsku osakb keegi ligikaudset hinda korralikul mootri remondil öelda, eriti kui tuleb see kellegi lasta teha(kuna kergemate remondi töödega saan hakkama aga mootori lahti lammutama remontimise eesmäriga pole seni julgenud hakkata)?
Vähemaltl -säästaks aega ja raha...

-
ggrimes
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 910
- Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
- Kontakt:
Võtsin mingi vana teema...
Tekkis selline küsimus et mis olex präägusel ajal normaalne mootri töö temperatuur ? Endal kipub sinna 90c juurde minevat
Tundub kuidagi suur temperatuur olevat. Eriti kui sellisel talvisel ajal. Eks vahepeal on ka alla 90c. Pole üle 90c veel läinud. Ei ole mootorit piinanud kah nii ,et kuumemaks peaks minema. Salongi tuleb väga sooja õhku. Pigem juba tulist. Ja tundub olevat täis ringel vms.. Kas termostaat ei lase piisavalt äkki läbi vms ? 
Tekkis selline küsimus et mis olex präägusel ajal normaalne mootri töö temperatuur ? Endal kipub sinna 90c juurde minevat


-
pPriidic
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 615
- Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Samara 2108 Baltic
normaalne ongi 90C, nii et kõik korras, anna ainult minnaAlgselt postitas: grimes
Võtsin mingi vana teema...
Tekkis selline küsimus et mis olex präägusel ajal normaalne mootri töö temperatuur ? Endal kipub sinna 90c juurde minevatTundub kuidagi suur temperatuur olevat. Eriti kui sellisel talvisel ajal. Eks vahepeal on ka alla 90c. Pole üle 90c veel läinud. Ei ole mootorit piinanud kah nii ,et kuumemaks peaks minema. Salongi tuleb väga sooja õhku. Pigem juba tulist. Ja tundub olevat täis ringel vms.. Kas termostaat ei lase piisavalt äkki läbi vms ?
![]()

*salongis olemas selline kang(hoob) millega saab salongi temperatuuri reguleerida, kui sa varem ei teadnud:spin
9x mõtle, 1x postita!!! 
