1. leht 1-st

Kas autosse võib lasta 24v voolu?

Postitatud: 06 Apr 2006 18:47
Postitas Allar21
Niisiis...sai peal pandud uus mootor. Uute värkidega(saaled ja kolvirõngad). Mootorit saab mutrivõtmega ringi ajada aga starter jääb natuke lahjaks. Kõigepealt proovisime ühe aku pealt - tegi ainult nõksu. Siis tõime konnadega teise aku ka järele ja siis suutis juba mootorit ringi ajada. Küsimus siis selles ,et kas otse akulaadjast võib autosse 24v lasta või peab aku vahele panema:puzzled. Samas 24v tugevusega pidi aku ära surema lõpuks. Kaitsmete läbi kärssamist ei karda:D, neid saab alati juurde odava hinnaga. Just suuremaid elektrisüsteeme ei tahaks ära rikkuda:sein.
Ärge väga hullult sõimake sellise jutu peale, suht võhik veel elektriasjadega:D

Postitatud: 06 Apr 2006 18:49
Postitas Raxo
Siksi elektrisüsteem on siiski 12V peal.

Postitatud: 06 Apr 2006 20:11
Postitas znif
Tõmba teise autoga. Ei maksa 24V hakata mängima.

Postitatud: 06 Apr 2006 20:12
Postitas Laurimetall
Mis mootori sa sinna panid? Kui kõik ikka lada oma ,siis lahenduseks pole 24 v aku ega mingi laadijaga käivitamine 24. Halval juhul võib sul aku õhku lennata ja saad ise üleni happega kokku. Ning kui mootor ringi ei käi ,siis viga arvatavasti liiga tihedalt käivas mootoris või katkises starteris.

Postitatud: 06 Apr 2006 21:05
Postitas olaaf
starteri pealt hoidsid raudselt kokku - kindlalt on seal pool sajandit vanad harjad ja puksid ka ovaalsed..
starteri võimsus on 1,3kW ja mõtle mis ülekanne starteril on :o

24v peale teeb süütepool päris ruttu piiks..
huvitav miks ta sul ikka nii raskelt käib?
vänt oli ikka sirge - kas kokku panid dünamomeetrilise võtmega?
kui surve silindrites takistab võta küünlad maha..
kui siis ka ringi ei aja on asjad kahtlased!

Postitatud: 06 Apr 2006 22:45
Postitas Ardi Soovik
Vaid starter+tõmbereleele võid küll 24V anda.Mul diiselNiva juba pea aasta toimnud sellise valemiga.Otsad võib anda vaid pendiks,mis pole arvestatud sellise kõva laksuga.Aga soovitaksin vedada ikkagi slepis.

Postitatud: 07 Apr 2006 00:31
Postitas Moss
Mul tuttav töötas kunagi puksiiri peal, seal saad valida kas annad 12V või 24V krokodillidega, nupukeeramise vaev. Ise olen näinud kuidas ta Zazile 24 lasi, tookord jäi tehnika terveks, starter hakkas oluliselt suurema hooga vibama küll.

Muuseas: kaitsmeid ei põleta mitte voldid vaid amprid.

Postitatud: 08 Apr 2006 20:48
Postitas Allar21
Nii nüüd siis mootor käib ringi juba ühe aku pealt:). Vaevaliselt, aga ikkagi käib. Kaks akut tuleb taha panna kui käima saada tahaks saada. Praegu ka süüde vale millest võib olla tingitud mootori mitte käima minemine.

Postitatud: 07 Juul 2006 08:37
Postitas olaaf
ja saaled vahetasid ära kuid süüdet ei oska enam vähem käimisele keerata :o

märgid paika ja peab 4ndas laks olema..
jagaja sead nii et kontaktid on just lahti läinud.

4ndast edasi on spikker plokikaane peal.. ;)

ja ongi süüde nii paigas et käima ikka läheb.
:)

Postitatud: 08 Juul 2006 12:33
Postitas Allar21
Peale saalede vahetust keerasin 2 korda jagajat ja läks käima. Märkidest pole selle mootori puhul vist mingit kasu. Väga ebaloogiline värk. Tundub ,et selle mootori käimiseks peab säde tulema siis, kui silinder on kolvi keskosas:(. Kui mootor oli tööle saadud, võtsind jagaa kaane maha ja keerasin selle järgi sädeme 3. silindrisse. Siis keerasin maha 3. küünla ja proovisin kruvikaga, kolvist polnud haisugi. Tegelikult oleks pidanud ju sellises olukorras 3. kolb olema ü.s.s? Igatahes mootor töötab juba ammu, nii ,et vahet pole enam. Tunde järgi saab süüte paika küll:)

Postitatud: 08 Juul 2006 23:47
Postitas fanatt
kui sa kaks akut järgi ühendasid oleneb ühendus viisist kas said 24 volti või mitte. kui panid plusi plusi külge siis said 12 volti aga ampertunde rohkem. kui aga plusi miinusega kokku siis said 24 volti

Postitatud: 09 Juul 2006 00:15
Postitas Allar21
Pole mõtet enam vaielda probleemi üle, mida enam pole. Auto töötab alates ,30-5-2006 20:25(vb eksin ka mõne minutiga:spin) ,samuti starter ja ÜKS aku:D, mis kapoti all on.

TEEMA LUKKU!