1. leht 2-st

Ei lae korralikult

Postitatud: 15 Jaan 2006 22:40
Postitas omega
Ühel Ladal (2106 -77) mul selline viga, et genekas madalatel pööretel ei lae. Kui tarbijaid taga ei ole hakkab gen. laadima kuskil ~1500 pöörde juures. Kui näiteks tuled põlema panna, siis gen. laeb alles ~2500 pöörde juures. Pingeregulaatoris viga kindlalt ei ole (teise töötava auto pealt võetud, aga ikka ei lae). Relee on ka kontrollitud ja kontaktid puhastatud. Generaatoril on äsja vahetatud harjad. Ise arvan, et äkki on mõni gen. diood läbi?

Postitatud: 15 Jaan 2006 23:30
Postitas motamees
Genekas on kolmefaasiline. Kui üks faas on rivist väljas (mähis, diood), siis on taolised sümptomid.

Postitatud: 04 Mär 2006 19:45
Postitas Allar21
Tere jälle:D. Alles oli kui mul oli trumli maha saamisega probleeme:)
Nüüd siis uus jama:kuri. Nimelt generaator ei lae. Vahetatud harjad, pingeregulaator ja laadimisrelee. Veel puhastasin ära kõik ühendused ja kontrollisin juhtmed üle. Generaator ise on võetud teise töötava(laadiva) auto pealt. Milles võib veel viga olla? Kaitsmed on korras ja puhastatud.

Postitatud: 04 Mär 2006 20:03
Postitas tiit
kõigepealt mis on pingeregulaator ja mis on laadimisrelee? Minuarust üks ja seesama asi. Ladal kasutusel vähemalt 3 erinevat varianti.
1. Relee- mehaaniliselt kontaktidega töötav pingeregulaator.
2. Elektrooniline generaatorist eraldi asetsev pingeregulaator.
3. Generaatoris koos harjadega asetsev elektrooniline pingeregulaator (tablett).
Milline on sinu autol????

Postitatud: 04 Mär 2006 20:19
Postitas Allar21
pingeregulaator - asetseb piduri-ja sidurivedeliku paakide juures(musta värvi. kaks juhet jookseb sisse).
Laadimisrelee - Asetseb parempoolsel küljel aku läheduses.(halli värvi karp millele kinnitub 4 juhet millest 2 tulevag generaatorist). Vähemalt nii olen ma nendest asjadest aru saanud:puzzled.
Nüüd siis targem jälle paari grammi võrra:lol
olen kuulnud veel mingst juhtmete ümbertõstmisest aga see variant mulle eriti ei meeldi.

Autoks on 86' Vaz 21013

Postitatud: 04 Mär 2006 21:52
Postitas tiit
ok see nelja juhtmega siis ilmselt laadimise kontrolltule relee. See iseenesest laadimist ei puuduta. Mille järgi üldse aru saad et ei lae?

Postitatud: 04 Mär 2006 21:59
Postitas tiit

Postitatud: 05 Mär 2006 10:06
Postitas Allar21
Algselt postitas: tiit
ok see nelja juhtmega siis ilmselt laadimise kontrolltule relee. See iseenesest laadimist ei puuduta. Mille järgi üldse aru saad et ei lae?
laadimistuli põleb ja kui tuled põlema panna langevad mootori pöörded.
Mootori käimise ajal tuled vilguvad. kord põleb heledamalt, siis jälle tumedamalt. Vilkumine toimub u. iga poole sekundi tagant. tuli ei kustu kunagi täielikult ära.

Postitatud: 05 Mär 2006 13:25
Postitas Ladarider
Mul muidu ka autol selline asi, et kui auto käima panen ja tuled põlema, siis mootoril pöörded langevad ja kui näiteks kohapeal suunatuled põlema panna, siis hakkavad väga vaevaliselt vilkuma ja kui jälle gaasi vajutada, siis hakkavad kiiremini tööle.Geneka laadimisega küll mingeid probleeme pole tähele pannud, tuli ka ei põle ja aku koguaeg väga võimas, aga millest need voolukõikumised võivad tulla kas kuidagi midagi teha ei saaks sellise värgiga?

Postitatud: 05 Mär 2006 21:56
Postitas Allar21
Kusjuures:yllatunud Täna käisime aku pealt jäärada sõitmas ja peale paari tiiru hakkas genekas ise järsku laadima. Samamoodi, et auto käima pannes generaatori märgutuli ei põle enam aga kui tuled põlema panna siis mootori pöörded langevad ja suunad hakkavad ka aeglasemalt vilkuma:puzzled

Postitatud: 05 Mär 2006 22:41
Postitas olaaf
tühikäik 1500 ja probleemid kaovad.
lihtsalt 7-800 pöörde juures käib generaator liiga aeglaselt ringi.

koormuse taha lülitades peavadki mootori pöörded langema - koormus ju tõuseb.

Postitatud: 05 Mär 2006 23:17
Postitas Ladarider
Algselt postitas: olaaf
tühikäik 1500 ja probleemid kaovad.
lihtsalt 7-800 pöörde juures käib generaator liiga aeglaselt ringi.

koormuse taha lülitades peavadki mootori pöörded langema - koormus ju tõuseb.
Aga kui ma õigesti mäletan, siis normaalne tühikäik on just 700-800 pööret, ise olen reguleerind 1000 tühikäigul, aga 1500 juba liiga palju, et kas näiteks just selle 800 või 1000 peal ei peaks juba normaalselt töötama, sest kui näiteks kuskile ristmikule seisma jääda ja tahan pööret teha siis suunakad vilguvad väga vaevaliselt.Väljamaistel autodel vist mingi regulaator või asi selle jaoks peal, et tuled vilguks normaalse kiirusega kui pöördeid tõsta ja madalamaks lasta, sest pole nagu sellist värki tähele pannud nagu, et hakkaks vilkumisel kiirust muutma.

Postitatud: 05 Mär 2006 23:26
Postitas Allar21
Algselt postitas: Ladarider
Algselt postitas: olaaf
tühikäik 1500 ja probleemid kaovad.
lihtsalt 7-800 pöörde juures käib generaator liiga aeglaselt ringi.

koormuse taha lülitades peavadki mootori pöörded langema - koormus ju tõuseb.
Aga kui ma õigesti mäletan, siis normaalne tühikäik on just 700-800 pööret, ise olen reguleerind 1000 tühikäigul, aga 1500 juba liiga palju, et kas näiteks just selle 800 või 1000 peal ei peaks juba normaalselt töötama, sest kui näiteks kuskile ristmikule seisma jääda ja tahan pööret teha siis suunakad vilguvad väga vaevaliselt.Väljamaistel autodel vist mingi regulaator või asi selle jaoks peal, et tuled vilguks normaalse kiirusega kui pöördeid tõsta ja madalamaks lasta, sest pole nagu sellist värki tähele pannud nagu, et hakkaks vilkumisel kiirust muutma.
Minu arust polnud minu eelmisel autol(85' 21063) küll sellist probleemi aga praegusel(86' 21013)võib seda küll täheldada.
Kas tõesti on siis aastaga tööstust raske nii palju edasi aretada ,et 01-le ka mingi viguri peale saaks mis suundasid kontrolliks?:puzzled

Postitatud: 05 Mär 2006 23:28
Postitas logman
Geneka rihma pingsust võiks kah vahel kontrollida.
Ja see mehaaniline kontaktiktega pingerelee panebki tuled aeg-ajalt tuhmimalt põlema. Mehaanilist annab isegi timmida kangema voolu peale ,vaja ainult teha seda täpselt ,et ülelaadimist ei tekkiks. Selle saab edukalt krudida 13,6-13,8V tootma.
Lääne pillidel kõigil elektroonilised laadimisreleed ,mis töötavad palju kiiremini. Tähendab ,reageerivad kiiremini ja selle tulemuseks on ühtlasem süsteemipinge ,nii ei saagi hästi aru ,millal pingelang tekkib.
Suunakaid ei kontrolli küll mingi vidin.

Postitatud: 05 Mär 2006 23:47
Postitas motamees
Algselt postitas: Ladarider
Väljamaistel autodel vist mingi regulaator või asi selle jaoks peal, et tuled vilguks normaalse kiirusega kui pöördeid tõsta ja madalamaks lasta, sest pole nagu sellist värki tähele pannud nagu, et hakkaks vilkumisel kiirust muutma.
Väljamaistel autodel enamuses elektrooniline suunarelee peal (ka uuematel ladadel). Vanematel on elktromehhaaniline suunarelee ja see on voolu kõikumistele tundlik. Selle probleemi (vilkumissageduse muutumine)kaotamiseks tuleks paigaldada elektrooniline suunarelee.
Muidugi saab ka reguleerida vanemat tüüpi suunarelee mingile "kuldsele keskteele".

Postitatud: 06 Mär 2006 08:47
Postitas olaaf
Algselt postitas: Ladarider
Aga kui ma õigesti mäletan, siis normaalne tühikäik on just 700-800 pööret, ise olen reguleerind 1000 tühikäigul, aga 1500 juba liiga palju...
miks 1500 liiga palju :o ise mõnda aega sõitnud ja jube hea on.
siis saab nukvõll veidigi õli :)
pidevalt vahetada on liiga kallis - korralikku nukki alla tonni ei saa ja erilised nukid maksavad veelgi rohkem.

80000 sõitnud 01 pealt võtsime nuka maha kunagi siis nukkasid polnudki. ümarad väljad :P
endine omanik kiitles, et alati ilusti mootor 700 pöörde juures käinud tal - vahele ei jäta jne...

(peal on 06 mehh karpa - seega sõidu ajal küttekulu ei sõltu tühikäigust :))
voh

Postitatud: 06 Mär 2006 21:54
Postitas Ladarider
No ma ei tea 1500 pööret hakkab juba kõrvapihta käima, 1000 tundub kuldne kesktee:D Auto sõitnud 145 000 ja mingit nukki pole küll vahetatud.
Lihtsalt minu arvamus see, et 1500 on nüüd küll palju.

Postitatud: 08 Mär 2006 10:53
Postitas tiit
mina olen kuulnud 900-1100 normaalne. Samaral raamatu järgi min 800
Aga teemasse - kui mootori pöörded langesid tulede lülimisel, siis tõenäoliselt laadis ta sul koguaeg. Pakun et viga oli ainult laadimistule relees.

Postitatud: 09 Mär 2006 00:05
Postitas Indy
Algselt postitas: tiit
mina olen kuulnud 900-1100 normaalne. Samaral raamatu järgi min 800
Aga teemasse - kui mootori pöörded langesid tulede lülimisel, siis tõenäoliselt laadis ta sul koguaeg. Pakun et viga oli ainult laadimistule relees.
Olen samal arvamusel!!!
Kui pöörded langevad,järelikult generaator töötab koormusega...

Postitatud: 09 Mär 2006 09:08
Postitas vaz2101
kui minu autol on 700-800 pööret, pole laadimisega probleeme ;)