1. leht 1-st

K: Makk & massilüliti

Postitatud: 05 Jaan 2006 21:05
Postitas GTA
probleem järgmine: nagu teada, tahavad enamik makke saada akult pidevat plussi (kollane juhe), et mälu säiliks. mul on plussid veetud õigesti, kollane otse akult ja punane läbi süüteluku. nüüd kui lülitan välja massilüliti, kaob igasugune vool kogu autost ja mälu tühjeneb. kui aga vedada ka miinus otse akult ja punane juhe ka otse akult (proovitud), läheb miinus kuidagiviisi massi, läbi maki. väljendub selles, et kui lülitan nüüd massi välja, ei kao vool autost, vaid näiteks esituled tõmbuvad tuhmiks ja laadimise signaallamp hakkab hästi tuhmilt põlema...

seega kas saan akult miinust makini vedada nii, et massilüliti funktsioon toimiks? siis kui too anomaalia tekkis, oli makk (auto)kerest isoleeritud, seega (maki) kere kaudu too kindlasti massi ei läinud. kas võib abi olla näiteks dioodi pidevale plussile vahele panemisest (juhib voolu vaid ühes suunas, nagu ma aru saan)? ise olen elektriasjas võõras, seega paluks nüüd sellel kohal targematelt abi...

ette tänades, gta

Postitatud: 05 Jaan 2006 21:33
Postitas GhostRider
võta maki toide akult (+/-) ja kontroll juhe pane releega süüte lukku nii et relee üks osa on kontrolli ja aku + ühenduses ja relee teine osa süüte lukuga :P siis ei tohiks kuskilt tekkida valet vooluringi:=?:puzzled

Postitatud: 05 Jaan 2006 23:39
Postitas napster8
See varjant on jah kõige parem kuna siis + ja - alati ühenduses ja remote ühendab süütelukust. Ise tegin kah sõbra siksil niimodi millel oli kah masslüliti.

Postitatud: 06 Jaan 2006 15:42
Postitas ben
Raadiost jookseb sul keresse miinus läbi antennikaabli sest kaabli teine ots kinnitub kere kylge. Kaablil on varjestus ju miinus.

Postitatud: 06 Jaan 2006 18:17
Postitas napster8
No kui selline probleem on siis tuleb ültse see masslüliti ära võtta, ega see nii tähtis asi ka ei ole, või siis koguaeg sees hoida. Või teha ka antennivarjestuskaabel, see mis makist antenni läheb, kah lülitist sisse lülitavaks, nagu koos masslülitiga.

Postitatud: 06 Jaan 2006 19:01
Postitas Laurimetall
NB!! Selliste katsetuste käigus võib kergesti auto põlema panna.

Postitatud: 06 Jaan 2006 19:20
Postitas olaaf
no kuulge.. tehasest tulid ladad ikka ilma massilülitita välja.

kui auto korras pole seda vaja..
kui siis ainult pättide eksitamiseks..

enamusele ladadest on paigaldatud massilüliti selleasemel et lekkevoolude põhjustaja üles otsida - mis omakorda viib selleni et varem või hiljem midagi kas enam edasi ei tööta või põleb auto vaikse raginaga maha kuskil valgusfoori taga.

teine põhjustaja on 05 generaator mille tableti rikke tõttu jääb ergutuspinge peale ka süüte väljalülitamisel..
jällegi on enamuse valikuks massilüliti.. :(