1. leht 1-st
elektrimured tühikäigul (auto kipub välja surema)
Postitatud: 22 Dets 2005 09:16
Postitas leinz
Paar kuud tagasi oli kõik korras. Siis hakkas pinge järjest rohkem kõikuma (lõpuks kõikus 11 ja 17 voldi vahel ning selle peale kulus 3 pirni). Koos pinge vahe suurenemisega hakkas ka mootor tühikäigul välja surema (pinge langes seejuures 11-12 voldi peale).
Nüüd vahetasin lõpuks pingeregulaatori ära ja pinge on normis 12-14 volti (eile siis). Sõitsin mõnikümmend kilomeetrit ühe jutiga ära kuid linnas foori taga kippus ikka seisma jääma (mõtlesingi, et aku vajab natuke laadimist sõitmisel). Täna hommikul sõitsin maanteel auto soojaks (6 km umbes) ning linnas esimese foori taga vaatasin, et pinge püsib isegi rohelisel alal ilusti. Järgmise foori taga pidin kauem seisma ja pinge vajus seismise lõpuks valgele alale ja auto kippus ära surema.
Tundus, et tühikäigul võetakse suurem osa voolu akult ja see koormab poole minutiga akut sedavõrd, et pinge langeb ja auto tahab ära surra.
Kas tühikäigul ei peaks generaator piisavalt voolu tootma või on mingi jama veel? Või tuleks akut korralikult laadida?
Postitatud: 22 Dets 2005 09:26
Postitas mess
Aku laadimine ei tee iseenesest paha, aga kui sa igal hommikul eriti praeguste ilmadega auto omal jõul käima saad, siis ei tohiks probleem akus olla. Viga tundub ikka kas genekas või pingeregulaatoris olema. See, et uus ei pidada tähendama, rahvasuu räägib, endal küll kogemus puudub selles osas.
Postitatud: 22 Dets 2005 20:17
Postitas olaaf
kindlasti vaata üle harjad
Postitatud: 23 Dets 2005 00:27
Postitas motamees
Elektroonilise pingeregulaatoriga on keelatud ilma akuta mootorit käivitada.
Postitatud: 24 Dets 2005 18:09
Postitas Laurimetall
Kui pinge juba niipalju kõigub ,siis kahtlustan ikkagi pingeregulaatorit.
Postitatud: 25 Dets 2005 17:50
Postitas leinz
Sõites on püsivalt 13-14 voldi vahel ja võrreldes eelnevaga, on pinge vägagi stabiilne. Tühikäigul on pinge alguses 13 volti, kuid poole minuti jooksul langeb 11-12 voldi vahele. Tegin pikemait sõite ja jälgisin mootori pöördeid tühikäigul. Pinget näitas 13 volti, kuid mootori pöörded näitasid ikka 0'i... ilmselt oleks natuke oodates pinge jälle langema hakanud.
Soovitati üle vaadata ka juhe, mis karburaatorisse läheb. See oli natuke õrnalt kinni küll, kuid peale pigistamist paremaks ei läinud. Kas keegi seletaks, mis juhe see on (mingi tühikäigu juhe minu teada), kust ta tuleb ja mida ta teeb?
Postitatud: 25 Dets 2005 20:04
Postitas arvejomm
See juhe mis sul karpasse läheb on selline kaval juhe mis olles mitte voolu all sulgeb kütuse voolu. endal oli juhus et see elektrinklapp hakkas otsi andma ja siis ei läinud pukt alla 12 voldi enam üldse klapp lahti. Vaata äkki sul sama nöök
Postitatud: 25 Dets 2005 20:47
Postitas PuZuP
Algselt postitas: arvejomm
...kaval juhe mis olles mitte voolu all sulgeb kütuse voolu...
Vot sellist juhet tahaks minagi näha

Tegelikult on jutt magnetklapist, mida juhtmest läbi jooksva elektriga juhitakse: vool peal(süüde sees) - klapp lahti...vool katkestatud(süüde väljas) - klapp kinni...
Klappi saad kontrollida lihtsalt voolu peale andmisega...muidugi klapi korpuse pead maandama...kui käib klõps siis klapp liigub...ja ka tõenäoliselt töötab...
Ja muideks, ei mõista ma mida puutub see magnetklapp ja tema juhe üldse laadimisse?
Postitatud: 25 Dets 2005 21:12
Postitas leinz
Oli lihtsalt üks kord juhus, et auto suri tühikäigul kohe välja - tuli välja, et olin selle juhtme ühendamata unustanud. Mõtlesin, et äkki mingi sarnane viga ja oli lootus, et viga polegi generaatoris. Aga ilmselt peab ikkagi kuidagi need harjad üle vaatama - kas keegi teab lihtsat moodust selle töö teostamiseks (kui põhja kaitset just maha ei ürita võtta, siis peaks kuidagi peegliga mässama)?
Postitatud: 25 Dets 2005 23:39
Postitas PuZuP
No aga kas selle poripleki mahavõtt on siis nii raske töö?
Asi rohkem kättevõtmises ju...kokku oli minu mälu järgi 8 polti/kruvi millega see kinni on...geneka kättesaamiseks kaks mutrit lahti keerata ja üks polt välja lüüa...seda kas karterikaitse ette jäi, ei mäleta...
Raske töö see nüüd külle ei ole...
P.S. Kui magnetklapi juhe lähti, siis loomulikult mootor ei ole nõus koostööd tegema...mina ka tühja kõhuga eriti koostööaldis pole

Postitatud: 28 Dets 2005 17:19
Postitas puukas
See poriplekk on karterikaitse taga, ma mõtlen seda, et kui karterikaitset eest ära ei võta ei saa ka poriplekki eemaldada.

Postitatud: 28 Dets 2005 17:50
Postitas leinz
Probleem lahendatud. Puhastati küünlaid, jagajat; vahetati üks küünlasse minev juhe välja ja oligi kõik jälle hästi.
Postitatud: 28 Dets 2005 18:30
Postitas Rocky
Äkki oskab veel keegi enne teema lukku panekut öelda milles probleem, kui tühikäigul(enne foori pidurdades) tekib järsku pingelangus (makist kaob hääl ja pilt, sooja puhur töötab aeglasemalt jne...) Kuna ka lisa pidurituled, siis sellest saaksin aru, aga probleem selles, et tahhomeetri seier hakkab samal ajal kah seinast seina käima ja pöörded langevad pisut.
Postitatud: 01 Jaan 2006 22:11
Postitas Laurimetall
Selline tunne ,et sul ei anna autol aku hästi ühendust ( vaata aku klemmid üle ja puhasta need ära ja kinnita korralikult) Lisaks võid pinget aku klemmidel mõõta ,kui auto käib tühikäigul .