1. leht 1-st

K: plokisoojendus

Postitatud: 04 Nov 2005 17:14
Postitas moosmoosik
kui panna plokisoojendus juhe stepslisse ning autol on külm mootor siis kui kaua ajaliselt võiks plokisoojendus töötada?
ei tahaks midagi sissekõrvetada.

kas on normaalne plokisoojendusega kaasnev praadimist meenutav heli (seda ainult külma mootori puhul,soojale mootorile plokisoojendust järgi pannes seda heli ei tule)?

avastasin et tööl parklas on pistikud. no milleks raisata bensiini kui on olemas plokisoojendus. andke mulle siis palun nõu aga mu töö lõppeb kell 18.00 (nii et on kiire)

Postitatud: 04 Nov 2005 17:41
Postitas IceStorm
Minu masinal seesugune plokisoojendus, mida tuleb vähemalt pool tundi enne sõidu alustamist sees hoida. Pole küll ise proovinud, aga asjal pidi olema seesugune funktsioon, et kindla temperatuuri saavutamisel lülitub soojendus ise välja. Seega ei tohiks ülekuumenemisohtu olla...
Vaevalt, et neid plokisoojendusi Ladale mitut liiki tehtud, aga kes teab:puzzled

Postitatud: 04 Nov 2005 18:39
Postitas moosmoosik
selge. ka ise ka uurisin ja öeldi et kui tund on sees siis ok. homme proovin ka kohe seda.

Postitatud: 04 Nov 2005 20:07
Postitas motamees
Soojendus võib olla taga kasvõi ööpäevläbi ja nii järjest aastaid. Ei lülitu ta välja ega midagi (on ka anduriga soojendusi. Need aga ei asu plokis). On lihtsalt arvestatud selline võimsus, et hoiab temperatuuri 40 kraadi kõrgemal ümbritsevast keskonnast.
Ka just sõidust tulnud mootorile (90kraadi) võib pistiku taha susata. Keema ei lähe. Lihtsalt jahtumine on suurem, kui 550w jõuab anda.
Praadimise hääl on loomulik. Seal ju toimub spiraaliga vedeliku soojendamine.

Tosooli tuleks reeglipäraselt vahetada. Väga vana (saastunud) tosool ei mõju kütteelemendile (kogu jahutussüsteemile) hästi. Võib tekkida elemndi peale praetud sade. Sademe paksenedes võib elment läbi põleda.

Postitatud: 04 Nov 2005 20:42
Postitas moosmoosik
kas seda elementi on võimalik plokist ka kuidagi lihtsalt kätte saada puhastamise eesmärgil?
kui ma nüüd õigesti aru sain siis ma võin hommikul tööle jõudes juhtme järgi panna ja 8 tunni pärast, hakates koju sõitma ,ta sealt ära võtta?
et siis päev otsa võib juhe vooluvõrgus olla?

andke mulle andeks et ma nii juhm olen.... :D

Postitatud: 05 Nov 2005 00:11
Postitas Indy
Elemendi kättesaamise kohta plokist on varem juttu olnud...Pane otsingusse plokisoojendus ja saad vajalikud tekstid kätte...
_________________________________
Inimene õpib kogu elu...:D

Postitatud: 05 Nov 2005 00:18
Postitas moosmoosik
Algselt postitas: Indy
Pane otsingusse plokisoojendus ja saad vajalikud tekstid kätte...
_________________________________
Inimene õpib kogu elu...:D
no seda ei väsi te mulle siin mitte ära nähvamata jätta.küll ma tean kuidas foorumit kasutada (oman kogemusi). saan oma asjad teada ja kustutan selle teema siit ära nii et Indy-ÄRA PÕE

Postitatud: 05 Nov 2005 08:59
Postitas motamees
Elementi on võimalik kätte saada - koputamise, loksutamisega.
Jah sa said õieti aru - lähed hommikul tööle ja pistad juhtme seina. Vajadusel, mistahes ajal, lähed sooja autoga liikuma. Ise niimoodi pidevalt toimetanud (firmas tööl olles) ja ka Defa spetsialistid pole sellele vastu olnud (koolituse ajal küsisin).

Postitatud: 20 Jaan 2006 09:56
Postitas Rocky
Kuna selline teema olemas oli ei hakka foorumit risustama. Küsimus elektrikele: Kas plokisoojenduse elemendist võib mingisugune vool ka mootoriplokki ja keresse minna, või peab see päris isoleeritud olema ja vooluleke tähendab katkist elementi ja elemendi vahetuse vajadust. Täpseid numbreid ei mäleta, ent leke siiski on. Mida võib sellise elemendi sisselülitamine kahjustada ja kuidas seda vältida, või ainsaks lahenduseks ongi elemendi väljavahetamine?

Postitatud: 20 Jaan 2006 11:12
Postitas logman
Ma olen leket kontrollinud 220V indikaatoriga ,millega nulli-faasi seinakontaktist kindlaks tehakse. Pole küll lampi hõõguma saanud.
Soojendusel on 0 ,faasi ja maanduse otsad ,lisaks veel peenike must juhe auto keresse minekuks ,mis peaks kere maandama. Mul see juhe lahtine ,aga ikka ei leki.
Kui element lekib ,võid ühel hetkel masina kerest lihtsalt pinge poolt raputatud saada.
Lekkima hakkab mu arust vaid siis kui elemendis auk ,millest vedelik sisse pääseb ja nulli või faasini ulatub.

Üks hea vahend plokisoojenduse asemel on väike madal elektripliit. Kopikal sai talvel pidevalt see mootorile alla lükatud ,hoidis mootori soojema küll ,seda isegi õues. Palju pole vaja kuuma keerata. Remonti tehes hoidsin pliidil mutrivõtmeid - hääd soojad olid kätte võtta.

Postitatud: 20 Jaan 2006 11:33
Postitas Rocky
Mul null faas ja maandus, aga mingit peenikest auto keresse ei ole. Nii suur see leke vast ei ole, et selle lambi põlema paneb!
muidugi võib ka sellega otsida (enne mõõtsin testriga takistust). Kas see leke mingeid elektriseadmeid autol ei kahjusta? Vee keetjal põhimõtteliselt samasugune element ja seal pole mingisugust leket mitte mingil "null komadega astmel" plokisoendusel mõõtes pistikust maanduse ja faasi vahelist või faasi ja mootoriploki vahelist siis mingil astmel takistus tuleb!

Postitatud: 20 Jaan 2006 12:21
Postitas logman
Mõõtsin just kõik otsad üle megaoomidega.
Kõik on korras ,st. vaid maanduse ja mootori vahel on ühendus olemas.
Samuti nulli ja faasi vahel ,aga see peabki olema ,sest muidu oleks element läbi.
Suht sõnatuks võtab see Sinu juhtum.... Kui võimalust ,proovi indikaatoriga.
Kahjude kohta ei oskagi midagi öelda ,peaasi ,et eluohtlikuks ei muutuks.
Muide ,selle indikaatorlambiga saab toaseinalt kuulojuhtmelt (vist kirjutatakse nii...) väljast kestalt mõõtes lambi kenasti särama ,aga näpu külge ei hakka. Induktsioonilekked näitab ära.

Postitatud: 20 Jaan 2006 13:05
Postitas AaClub
Küsimus selline, et kus poest või firmast võiks saada plokisoendusele juhtmeid. Mootorist tuleb spiraali kolmene otsik aga pistikuga juhtmeid pole :sein?
Ja mis selle orjenteeruv maksumus võiks olla?
Ette tänades AaClub :spin

Postitatud: 20 Jaan 2006 13:33
Postitas motamees
Täpne maksumus juhtmekomplektil 620eek (Defa, 2,5m välisjuhtmegaja) 720eek 5m välisjuhtmega. Calics'il on juhtmekomplekt 634eek (2,5m). Pead aga enne otsimist selgeks tegema, mis firma soojenduspunn sul on. Eri firmad kasutavad erinevaid ühendusviise.
Soojenduspunn ei tohi lekkida (ei voolu ega tosooli). Suurimas ohus on su oma elu. Teised asjad selle kõrval pisiasjad.

Postitatud: 20 Jaan 2006 14:04
Postitas samara_i

Postitatud: 20 Jaan 2006 15:55
Postitas logman