1. leht 2-st

K: Akude vastupidavus/kestvus.

Postitatud: 17 Mai 2005 17:43
Postitas kriisa
Kaua teil autoakud kestnud on. Täna ostsin uue aku ja sellele anti garantii 2 aastat, imestasin selle üle, pisut palju tundus, eks näis kas töötabki nii kaua.
Vana aku oli muide umbes 10 aastat vana mersu originaalaku ja nüüd ütles töölepingu täiesti ülesse.
Veel tean ühte venda kelle hainina bemmil on akuks 13 aastat vana kuivelement aku. Need kaks tunduvad ekstreemsused, et nii kaua kestab.

Postitatud: 17 Mai 2005 17:58
Postitas moosmoosik
ostsin tallinna moto poest suht odava 55Ah aku.firma nimi oli (on) Ista (selline puanse valgega). 2 aastat tagasi.küll oli paljusid kes asja maha laitsid aga ma ise olen küll rahul. selle vähese raha eest ei ole 2 aastat mitte ühtegi jama olnud. isegi päev läbi makki (kõvasti)kuulates läks auto pärast käima.

Postitatud: 17 Mai 2005 18:02
Postitas kriisa
Siis on hea asi. See mille täna ostsin on RAYLITE ja 55 aH mahtuvusega ja oli ka soodne, alla 500 krooni pisut.

Moos kle aga kas sa oled akut vahepeal kuidagi hooldanud ka, lisanud dest. vett näiteks?

Postitatud: 17 Mai 2005 18:25
Postitas moosmoosik
mitte midagi pole teinud selle akuga. ainult kui ma ta ostsin siis panin juhtmetele uued klemmid kah (ei salli neid tinaklemme vms).
ja siis muidugi ka see et kui ikka auto on jäänud seisma kauemaks kui no umbes nädal siis olen klemmid maha võtnud.

dest. veega ja akuhappega ei oska midagi peale hakata. :D

Postitatud: 17 Mai 2005 19:31
Postitas kriisa
Garantiitalongi peal on kirjas, et paar korda aastas tuleb kontrollida elektrolüüdi taset, tase peab olema 5-15 mm üle plaatide ülaservast. Vajadusel lisada dest. vett, MITTE ELEKTROLÜÜTI. Ärge üle täitke.
:D

Postitatud: 17 Mai 2005 20:41
Postitas zikz
mul minig power super aku pidas 7 aastat, ja oleks veel aint auto jaoks vastu pidand, kuid muusika süsteemile jäi lahjaks

Postitatud: 17 Mai 2005 21:02
Postitas kriisa
Mõni tuttav on rääkinud, et kahe aastaga on aku olnud nii läbi, et külmaga käivitada ei jõua. Pean silmad just neid uusi kaasaegseid akusid.

Postitatud: 18 Mai 2005 17:20
Postitas GTA
minul on 65ah aku olnud auto peal pea 10 aastat (isa ta sinna pani) ja peab siiani. julgen väita et korras laadimise ja hea käivitumisega auto korral peavadki akud niikaua vastu. seda vähemalt lada puhul milledel on (aku õnneks) pea olematu elektrivarustus ja kui kõva helisüsteemiga ei koorma siis peab teine samuti. elektrolüüdi tihedust tasub muidugi aeg-ajalt kontrollida, akule võib teha "trenni". enne kusjuures oli auto peal "strepca" aku, mingise sotsmaa toodang mis samuti oli ca 10 aastat kestnud.

Postitatud: 18 Mai 2005 20:31
Postitas punk
ostsin poest suht odava auto 112ne.2002 aastal.järgmist talve se aku üle ei ela:ylbe.

Postitatud: 18 Mai 2005 21:54
Postitas jinx
Minu lada 110 originaalaku pidas vastu 4 aastat ja 4 kuud. Ca 85 000 Km. Praegu on peal Oboron aku. Tundub päris korralik.

Postitatud: 18 Mai 2005 22:19
Postitas rene07
Eks oleneb ka kuidas akut hoitakse ja kasutatakse!? Aga normaaltingimustes on 2 aastat täisti normaalne aeg

Postitatud: 18 Mai 2005 23:04
Postitas motamees
13 aastat akudega tegelemise (igapäevatöö, põhiliselt vene akud) kogemust näitab aku keskmiseks tööeaks 3 aastat. Üle selle on nagu kingituseks antud. Kolme aasta vanuse aku plussplaadid ikka väga pudedad juba (miinus plaatidest sai uue aku kokku panna).
Olen ka rääkinud meestega, kel 7aasta vanused akud. Juttu täpsustades tuleb ikka välja, et aeg-ajalt ei jaksa starterit vedada ja paari päevase seismise järel tuleb enne käivitamist laadida. No mis aku see ikka enam on?
Ka ise sõitnud nii vanade akudega.
Ükskord maale minnes (jäin kälimehe juurde ööseks) ei saanudki teise hommiku käima. Kodus polnud enne ega pärast probleeme (kodus plokisoojendus alati sees). Nii nende vanade akudega ongi.

Postitatud: 19 Mai 2005 10:41
Postitas arvi100
Fulmen akud kestavad ka.Omal pidas see aku vastu 7 aastat.Kuuendal
talvel 20-ne kraadi juures käivitus masin korralikult.Auto seisab väljas.Suvel soojaga peab
jälgima aku kõige radiaatori poolsemat purki,sest sealt kipub destvesi kõige
rohkem välja aurustuma.
Praegune aku on Autosil"Silver" 60 Ah,aasta vana.

Postitatud: 20 Mai 2005 09:59
Postitas olaaf
fulmenit julgen ise ka kiita..
mina sõitsin temaga 2a ja enne mind sõitis üks teine sell veel 4a.
mina mingit hoolet peale vee valamise ei teinud..
aku tervisele mõjub väga kehvasti ülelaadimine seega tasuks generaatorid ja laasimissüsteem üle vaadata.

oli juhus kus tuttaval genekas ei laadinud korralikult ja arvas et aku tuksis, ostis siis uue aku ja poole aasta pärast hakaks jälle uut akut ostma kuna mootor ei tahtnud käivitada, laadimispinge oli 13V kui 2000rpm juures mõõta.. lülitades põlema tuled langes pinge 12,5v ni..
üle 14,8v akule pidevalt anda ei tohi!

Postitatud: 20 Mai 2005 10:11
Postitas chp
Endal hea kogemus Delphi akudega, Nivale sai ka see aasta uus Delphi 80 ah peale ostetud.Nendest 500 eegustest akudest muidugi 2 korda raskem ja 3 korda kallim, aga ma pigem hindan kvaliteeti ja vastupidavust. PS: Garantiid jagati 3 aasta jagu.
Samas endal veel vana Delphi aku, mis dislat enam talvel käima ei vedanud, aga bensuka paneb veel ikka iga ilmaga tuksuma. Jäta või terveks ööks tuled põlema ja raadio/puhur tööle. :cool:

Postitatud: 10 Juul 2005 14:54
Postitas Sage
Minul esimene originaal pidas 3 aastat...järgmiseks sai ostetud eelpool mainitud Power Super see pidas 8 aastat ja nyyd s6idan Varta 60aH akuga ja viies aasta juuba poole peal :)

Postitatud: 11 Juul 2005 12:22
Postitas heiki.k
Endal ka plaanis uus aku osta ja siit küsimus:
Kellel on siin peal 55Ah ja kellel 60Ah ja kellel 65Ah. Originaalis peaks jälle olema 55-ne aku. Endal vana ka 60-ne. Ei teagi kumba kasuks otsustada. Võimsamaga võimsam käivitusvool aga kas ta jälle genekale hea jne....
Spetsid pange sõna sekka;)

Postitatud: 11 Juul 2005 13:10
Postitas logman
Heiki.k.-le:
Genekale ei tee suurema mahtuvusega aku midagi. Laeb ilusti täis ja siis hakkab pingeregulaator nõkutama nagu iga teise akugagi.
Et äkki ei jõua korralikult laadida või laeb liiga kaua ja küpseb omas töös? - Jama jutt! Genekas on tegelikult võimeline välja lajatama kuskil 80V tuuri ,piirab seda asja pingeregulaator.
Amprid? - Ka ampritega on asi korras ,pane ampermeeter vahele ja veendu ise.

Postitatud: 02 Sept 2005 13:17
Postitas heiki.k
Tänud vastuse eest!
Ja nüüd ka üks teine akuga seotud küsimus. Kas ka see mõjutab aku tööiga ja käivitamist jne. kui aku klemmid on tinast aga juhe vasest otsaga- et nagu erinevad el. juhtimise omadused jne? Võibolla rumal küsimus aga ehk teab keegi tõtt!

Postitatud: 02 Sept 2005 15:46
Postitas motamees
Ei mõjuta aku tööiga ega käivitamist. Peaasi, et ühenduskoht puhas oleks.
Võib-olla mõjutab erinevate metallide kokkupuude klemmi kestvust. Selle vastu aitab korrapärane hooldus (puhastamine ja määrimine).
Vanasti sai kasutatud klemmide oksüdeerumise vastu mistrast välja lõigatud seibi. Seibi panin aku ja klemmi vahele (vahetult klemmi all). Sinna sai tilgutada peale õli, mis imbus mistra sisse. See hoidis altpoolt happe klemmile imbumist.
Tänapäevastel akudel see lekkeoht väiksem.