1. leht 1-st

Relee udutuledele!!!

Postitatud: 17 Mär 2005 12:32
Postitas berg
Üritasin kasutada otsingut, aga nagu ei leidnud konkreetsele küsimusele midagi... nimelt et anda voolu udutuledele kasutatakse releed, et lüliti kontaktid ära ei kooleks... võtame siis kõige tavalisema relee, mida vooluallikate jaoks kasutatakse... peaks vist olema 4 otsaga! nii et paluks et keegi seletaks ära, et kuidas ühendada, kust tuleb tugev vool, kust ta edasi läheb, ja kuhu mass ja kuhu lülitist tuleb nõrk signaal!?!?!?! aitüma!

Postitatud: 17 Mär 2005 20:04
Postitas berg
palun kas sa võiksid lihtsale lollile ka ära seletada, et mis numbri alla mis tuleb, ja mis numbri alt välja läheb! AITÄH!:spin

Postitatud: 17 Mär 2005 21:25
Postitas Laurimetall
ok asi siis suht lihtne. On sul relee olemas? siis parem ,kui ta olex 5 klemmiga ,siis on kindlam ,kuid võib ka neljaga olla. Soovitatav mõni relee lada omadest või mõnest uuemast autost ,sest relee klemmidel on kah ju voolutugevuse piirang. Kõigepealt tuleb teha kindlaks ,millised 2klemmi on relee toited. Seda saab teada katseeksitus meetodil ,kuid hästi ettevaatlikult ,et lühist ei tekita ja releed põlema ei pane. Parem olex ,kui suu relee olex sarnane ,või seal olex sarbaseid tähiseid nagu paar postitust tagasi oleval lingil seal näiteks on relee toide 85 ja 86 klemm . Kui need klemmid toitega ühendad peax releest kostuma klõpsakas. Kui see käes ,siis tuleb ühendada relee selle tule lülitiga nii ,et lüliti hakkab releed sisse-välja lülitama. Tulede juhtmed tuleb ühendada relee klemmidele nii ,et kui releel toide sees ,siis tuled põlevad, selleks tuleb ühenda üx juhe ühega ülejänud klemmidest ,kui sul on mingi märge seal ,siis 30 nd klemmi külge ja siis vaadata teise juhtmega mis klemmil tuled süttivad. Kui sul on seal mingi märge ,siis 87 või 87a klemm.

Postitatud: 17 Mär 2005 22:28
Postitas berg
asi hakkab arusaadavaks muutuma... udutulesid ei taha ühegi teise tulega paraleelitada, vaid eraldi lülitist! ehk siis klemm 85 jääb tühjaks! tänud!

Postitatud: 17 Mär 2005 22:31
Postitas k1a9l6e3v
Algselt postitas: berg
asi hakkab arusaadavaks muutuma... udutulesid ei taha ühegi teise tulega paraleelitada, vaid eraldi lülitist! ehk siis klemm 85 jääb tühjaks! tänud!
siis ei funka see asi sul:lol

Postitatud: 18 Mär 2005 00:48
Postitas berg
ei ole vahet mis see LE ütleb! tegu on sõidu tuledega, millal peal u märgistus! ja ma ei taha neid ühegi teise tulega paraleelselt panna! tegin postile pealkirja udutuledest, et kõigil oleks kergem aru saada asjast!

Postitatud: 18 Mär 2005 00:54
Postitas berg
kuna väidetavalt ei hakka asi tööle, kui 85 klemm tühi on, siis palun veel üks kord, enne kui lootusetu tunne tekib... seletage alloleva pildi põhjal mulle ära, millise klemmi peale tuleb, + 15A kaitsme läbi vool otse akult, kust läheb see + vool edasi tuledesse, kuhu klemmi alla - (loe: miinus) ja kuhu klemmi alla signaal + mis tuleb lülitist??? TÄNUD!!!

Pilt

Postitatud: 18 Mär 2005 01:25
Postitas zajetz
1 Jääb vabaks
2 miinus ( - )
3 Toide akult
4 Toide lülitist
5 tuledesse
nii peaks olema

Postitatud: 18 Mär 2005 09:39
Postitas rene07
Ei usu et ilma releeta midagi juhtub!!!! Mul lisa-kaugtuled otse tõmmatud ja töötavad ilusti ning ei kõrveta ka midagi:lol. Pane lihtsalt eraldi lüliti vahele ja asi mutt. Ja südame rahuks võid panna lihtsalt kõvema kaitse sinna vooluringi mille alt sa voolu võtad.

Postitatud: 18 Mär 2005 11:37
Postitas Mahno
Rene, sa enda masinas võid jah panna suurema koormuse ja kõvema kaitse, aga normaalsed inimesed nii ei tee. Esiteks sellepärast et tuledelüliti klemmid põlevad ära. Teiseks sellepärast et kui sa oma tulesid peenikeste juhtmetega toidad läbi viletsate kontaktide, siis tekib pingelang ja tuled ei põle täisvõimsusel ega anna võimalikku maksimaalset valgust. Lisaks halogeenpirni eluiga alapingega töötades lüheneb. Suht mage on, kui kuskil kodunt kaugel tuled ära kustuvad pimedal ajal. Olen seda testinud ... jube jama on :P

Ja kui otse aku pealt voolujuhe tõmmata tulede relee peale siis ei tohi unustada kaitset vahele panna. Kaitse peab olema aku klemmile nii lähedal kui võimalik, et kaitsmata juhtmeosa oleks võimalikult väike.

Postitatud: 18 Mär 2005 12:26
Postitas berg
rene07: mul on lülitiks DP lüliti, mis on 250V ja 3A seega loogiliselt ta ei pea vastu seda!
Oxecot: äkki palun seletad siis joonise järgi kuidas asi töötab!
Zajetz: tänud, proovin kindlasti ka sinu kaalutud variant :)

Postitatud: 18 Mär 2005 17:07
Postitas motamees
Algselt postitas: berg
ei ole vahet mis see LE ütleb! tegu on sõidu tuledega, millal peal u märgistus! ja ma ei taha neid ühegi teise tulega paraleelselt panna
Vabandust, et ikkagi peale surun: Ka päevatuled (RL märgistusega) peavad põlema koos tagumiste gabariitidega.
Oma autol panin päevatuled põlema ainult koos tagumiste gabariitidega. Ükski muu tuli nendega koos ei põle (ka mitte numbrituli). Nii on päeval sõites lisakoormus genekale ainult 52w ja LE nõuded peaaegu täidetud.

Postitatud: 18 Mär 2005 18:38
Postitas berg
oxecot suur suur tänu!
mota: soov oli lihtsalt läbi lüliti panna... pargid põlevad nagunii :)