1. leht 1-st
Abi vaja: lada/niva pooltuled
Postitatud: 20 Veebr 2005 20:01
Postitas xim&jeep
jama siis selline, et möödunud nädala jooksul on kaks komplekti H4 tüüpi halogeen pirne läbi põlenud. läbi põlevad just pooltuled (lähituled) ja kuumus mis tekib, on nii võimas et pirni klaas sulab ja allapoole tekib "klaasist tilk".
tundub nagu pirnid saaksid mingi tohutu voolu ülekoormuse. äkki on viga tulede relees, kui selline asi ladadel eksisteerib.
kellegil ei ole äkki midagi sarnast juhtunud?
lihtsalt ei jõua nädalas korra pirne vahetada.
Postitatud: 20 Veebr 2005 20:27
Postitas chp
Releed on tuledel olemas ikka, kuid releel pole ju tuledesse suunata suuremat pinget kuskilt kui parasjagu akust/generaatorist tulemas on. Seega mõõda laadimisvool ära kui ülepinget kahtlustad.
Endal ka Nival tuledega mingi gotermann sees....mis muud kui aga juhtmed-releed-lülitid-kaitsmepesad üle vaadata....
Postitatud: 20 Veebr 2005 20:52
Postitas logman
Ega äkki ole kangemad lambid kui ette nähtud?
55/60 W ei tohiks küll seda trikki teha ,isegi 06-e pisikestes silmakestes mitte.
Või oled sattunud mingile odavale praagile...
Postitatud: 20 Veebr 2005 20:58
Postitas Ardi Soovik
Äkki on mingi vooluahela viga kus pool- ja täistuled korraga põlevad.Ja siis annavad esmalt otsad peenemad niidid e.pooltuled.
Postitatud: 20 Veebr 2005 21:19
Postitas xim&jeep
tänud ardi vaatan kontrollin seda asja
pirnid on kah 55/60W osram silverid läksid viimasena ennem olid mingid venemaalt pärit cool blued sees.
ainukene asi, mis praegu ette tuleb, et aku ampertunnid on vähe suuremad kui peaks. omme mõõdan siis vähe testriga kuigi el. süsteem on mu kõige nõrgem koht.
tänud teile.
Postitatud: 20 Veebr 2005 21:41
Postitas logman
Ampertunnid ei koti sinna mitte üks raas.
A/h näitab aku mahtuvust e. siis maakeeles seda kui võimas või kõva või "pikaltkäiatav" on aku. Voolutugevuse või pingega A/h-l pistmist pole.
Testriga saad mõõta pinget küll ,mis töötava mootoriga üle 14,8V olla ei tohiks. Üldjuhul annab ülelaadimisest märku ka aku keemine ja häppehais.
Ardil muidugi hea idee ,sest tean rullnokki kel kaugtulede lülitades samal ajal kä lähituleniidid järgi ühendatakse. Sellist võimsust loomulikult lambid pikalt ei talu.
Postitatud: 21 Veebr 2005 08:46
Postitas xim&jeep
mõtlesin eile natukene selle asja üle ja kui mõlemad nii pool kui kaugtuled põleksid, siis jääks ju peale pooltule niitide läbipõlemist kaugtuled põlema aga ei jää. kui pooltuled läbi lähevad, siis on ees pimedus ja kui kaugtulede peale lylitada siis nood põlevad.
kas tõesti siis ei olene Ah? ise mõtlesin nagu loogileslt, et kui aku on suuremate ampertundidega kui lubatud siis genekas ei lae teda ju kunagi täis ja ta laeb ja laeb ja süsteemis on kogu aeg laadimispinge sees.
Postitatud: 21 Veebr 2005 09:21
Postitas chp
Suurema A/h aku laetakse täis küll kuid aeglasemalt kui väiksema A/h aku puhul. Mina soovitaks sul laadimispinge ära mõõta. See ju poole minuti tegevus. Kui sellega korras siis saad muude asjade peale mõtlema hakata, kui ei ole korras siis ongi viga/üks vigadest leitud.
Postitatud: 21 Veebr 2005 10:51
Postitas petz
Mul tekkis ka yks idee.....proovi j2rgi ega sul esituled ei logise.....pirni klaasi sulamine viitaks just nagu sellele.
Postitatud: 21 Veebr 2005 20:13
Postitas xim&jeep
asi korras
sõbraga mõõtsime pingeid ja seisva mootoriga oli akus 14,..V
kui mootori käima panin tiksus pinge 19,..V'ni. sai siis siksi raamatuid uuritud ja kontrollisime pingeregulaatorit. võtsime kaane maha ja vajutasime selle mähise peal oleva kontakti teise asendisse ja pinge aku peal langes ilusti 13,6V peale. selge siis poodi ja sealt uus pingeregulaator. maksis 100eeq ja on selline väga moodsa välimusega umbes 5x5x1cm.
tänud kes viitsisid kaasa mõelda ja aidata.
Postitatud: 22 Veebr 2005 09:51
Postitas Landy
Algselt postitas: Xim&Jeep
selge siis poodi ja sealt uus pingeregulaator. maksis 100eeq ja on selline väga moodsa välimusega umbes 5x5x1cm.
Need uued ei pidvat kuigi pikaelised olema. Endal õnnestus leida veel üks uus vanatüübi kobaks.

Postitatud: 22 Veebr 2005 10:39
Postitas xim&jeep
ära ytle nii
ma olen selle auto peale niigi tige ja kui ma nyyd selle regulaatoriga ka veel pange panin siis
aga sellel junni on 12 kuud (vist) garantii, niiet ma loodan, et ta enne selle aja läbi saamist saba annab.
Postitatud: 22 Veebr 2005 19:08
Postitas xim&jeep
seda kyll jah
mul ka oli yks takisti läbi põlenud ja selle oleks ka korda saanud teha aga olin juba uue ära ostnud kui avastasin.
Postitatud: 23 Veebr 2005 09:55
Postitas olaaf
uutel pole viga midagi aga jubedalt kardavad ülekoormust väljundis..(mõeldes transistori ehitusele on se täiesti loomulik..)
vanad PP370 tüüpi pingeregulaatorid enam tänapäeval ennast ei õigusta, kuna kipuvad ikka üle laadima, kontaktid kipuvad mustuma ning keegi ei viitsi tavaliselt kontaktivahet seada nendel..
elektroonilised hoiavad kindlalt ikka 14,2 - 14,5 vahemikus seda pinget suurelt olenemata mootori pööretest
