1. leht 1-st

tõmberelee vist?

Postitatud: 17 Jaan 2003 17:45
Postitas zigullivend
Nende lögaste ilmadega ei taha enam auto soojast peast käima minna. Keerad süüdet, on kuulda pendiksi keerlemist, kuid hammasvöösse teda ei suruta.
Eriti nõme on minna poodi ja siis tagasi tulles passi mingi 1,5h ja katseta enne kui käima saab. Tõmberelee märjaks saanud lompidest läbi kimades? Mis peaks tegema, sest auto jäi praegu poe parklasse :)

Postitatud: 17 Jaan 2003 19:25
Postitas olaaf
Mõtle positiivselt. Ise olen Prisma parklas vihmase ilmaga starteri autol maha võtnud.. päris lõbus oli:lol

Soovitan panna uus tõmberelee, maksab kunderis 250.- kadakalt vist veelgi vähem.

Endal pidas uus tõmberelee vastu peaaegu pool aastat :mad:

probleeemiks on sul ilmselt see, et starteri mootor rakendub liiga vara..
Seda saab kontaktrõnga kaugusega (tõmberelees) reguleerida..

-jõudu.

Muide uus starter maksab 1250.- :(
kvaliteet samuti teadmata..

Postitatud: 17 Jaan 2003 19:44
Postitas Ardi Soovik
Kasutatud starter 350kr.Aga see näit viitab pigem pendiksi veale.St.pendiksi viskab küll hammasvöösse kuid hooratast ringi ei vea.

Postitatud: 17 Jaan 2003 19:52
Postitas olaaf
Ardil õigus ikka. Kui vahel harva ainult veab mootorit edasi siis ilmselt pendiks. Muide neid on ka mitut sorti. Eelmine omanik andis mulle koos autoga ühe pendiksi kaasa mis selle starteriga mis peal on üldse ei sobinud. Samas tuttava sigullile läks nagu niuhti.

Postitatud: 17 Jaan 2003 20:16
Postitas Ardi Soovik
ladal startereid ka 4-5 erinevat sorti + fiati omad.
Enamlevinumad on 2 liiki nn vana tüüp,harjad liiguvad tsentri suunas ja uus tüüp harjad suunatud ettepoole.

Postitatud: 18 Apr 2003 20:06
Postitas edur
Mul vist sama jama nüüd - starter ühendub mootoriga ainult korraks ja alates 4-5ndast käivitamisüritusest töötab ainult elektrimootor. Samas, kui starter on korraks ühendunud, on kuulda ka sellist ebaharilikult suurt krõbinat/kõrinat. Et mis arvate kas relee viga või on see hammasratas puruks/kulunud. Mainin veel korra, et kui auto on seisnud no u. 15 min siis võtab starter esmakäivitamisel jälle momendiks mootori taha. Aga kui kohe ei käivitu siis ega edaspidi ka ei läe, sest siis ei ühenda enam ära.

Abiks oleks ka juhend starteri maha võtmiseks - et kas läheneda sellele alt või ülalt ja mis kindlasti veel operatsiooni käigus tuleb eemaldada.

Vabandage minu võhiklikkust aga mida ikkagi mõista bendixi all - kas tõmberelee ja siis see nö. sidur kokku?

Postitatud: 20 Apr 2003 07:07
Postitas ussloom
starteri maha kakkumine on kergelt teostav

täiendavate asjade ära kakkumine on omal valikul, mina võtsin õhupuhastaja ära

kõige raskem on kolmanda -kõige alumise poldi lahtikeeramine, ülejäänud polte saab kenasti püsti seistes keerata

ja siis polegi muud

sumpsi torude ja salongi kere vahel on suht suur auk, et saab starteri ylalt välja nikerdada

kui starter käes siis alles kakud kaablid ära

et igaks juhuks võid omale varuda paari sõrmkindaid ka sest starter on tavaliselt väga sitane :)

Postitatud: 20 Apr 2003 10:06
Postitas Ardi Soovik
Starteri alumist polti pole küll mõtet sisse keerata.Piisab ka kahest ülemisest.Pendiksi veast saab teada kui proovida mahavõetud starteril hammasratast edaspidi-tagurpidi keerata.Kui ta edaspidi keeramisel ka järgi annab(tagurpidi keeramisel ta seda tegema peabki),siis on viga pendiksis.Vanal vene ajal sai neid isegi parandatud.Pendiksis on 3 rulli mis edaspidi liikudes kinni kiiluvad ja tagurpidi liikudes vabaks lasevad.Mõnikord juhtub ,vedrud mis neid rulle hoiavad keeravad end ise rullide vahele,seega deformeeruvad.Seda just seetõttu,et vedruotsa kübarad on kulunud.Vedrusid saab teha vanadest välgumihkli vedrudest.Aga tänapäeval on lihtsam see jubin osta.

Postitatud: 20 Apr 2003 10:47
Postitas jeejee
ja kui hakkad starteriga või üldse elektri asjadega midagi jamama, siis võta kindlasti aku juhe maha. kurvad kogemused :mad:

Postitatud: 20 Apr 2003 15:04
Postitas edur
Ok tänan vihjete eest - väljas ilus ilm, läen vaatan, mis teha suudan.

Postitatud: 20 Apr 2003 18:05
Postitas edur
No nii, mõned tunnid uurimist ja pusimist ning generaator ja starter mõlemad eemaldatud. Nüüd vaja aint kindlaks teha, mis neile ei meeldi.

Postitatud: 20 Apr 2003 20:40
Postitas edur
kuidas teha kaindlaks kas relee on korras?
Läbi ta mul pole, takistus on olemas, mõõtsin testeriga. Aga kuidas oleks hea lihtne kontrollida kas ta töötab?

Ses suhtes, et kui skeemi uurida, siis selgub, et ega starterimootor ilma tööle ei saa hakata ka kui relee ei töötaks - relee tõmbumisel ühendatakse alles mootri kontaktid.

Et siis mida arvata?

Postitatud: 28 Apr 2003 18:03
Postitas edur
Nüüdseks olen starterit ja generaatorit maha ja peale juba 2x monteerinud - nii et võin seda lausa aja peale teha ;) Vaatamata sellele, et olen vahetanud nii starterisiduri kui ka tõmberelee, ei saa aga siiski autot lükkamata käima :( Järgmisena siis mootor maha ja hooratas või mis targemad mehad arvavad?

Vähemalt generaatori pinge sain selle operatsiooni käigus stabiilseks :)

Postitatud: 29 Apr 2003 14:40
Postitas olaaf
mootori mahavõtt jäägu ikka viimaseks abinõuks..

Parem kirjelda mida täpselt auto praegu teeb ja kas starter muidu omapäi töötab??


kui kui käega katsudes silmaga vaadates hoorattal veel hamkasid on pole mõtet lammutama hakata..

PS! Kui viga on tõesti hoorattas siis mul vedeleb üks täidsa korralik annaks 50.- nega ära (hea põhjendusega ka veidi odavamalt.)

Postitatud: 05 Mai 2003 00:04
Postitas edur
no hambad on millegi pärast ühe koha pealt kulunud - see vist pidigi nii olema, et kuluvad samast kohast kogu aeg.

starterit proovisin toas akuga - töötas ja liigutas ka seda siduvat hammasratast samuti. Mul ka nii see nö sidur kui ka tõmberelee vahetatud - põhimõtteliselt nagu uus starter juba.

aga kas selle hooratta vahetuseks ei piisa aint käigukasti ja siduri eemaldamisest?