elektronsüüde

elektronsüüde

Audio, elektrisüsteem, turva
c
crusader
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

elektronsüüde

Postitus Postitas crusader »

Ma tahaksin panna 2101 mootorile elektronsüüdet. Kas sllisel asjal on mõtet ja kuidas seda teha?
Kas 2108 jupid sobivad selleks? Mida ma peaksin ostma / ümber tegema?
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

[....endal lihtsalt el.süüde peal, kuid olen kuulnud et 08-süüte variant pidi parem olema, kuid mis seal täpselt teha tuleb...!?

Keegi elektrik võiks siin abiks olla!?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Täiselektronsüüde on peal pritsungimootoritel,digi-solex karbussidega mootoritel käivad komplektis kontaktivabad jagajad,samad on vist ka 08-tel.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
c
crusader
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas crusader »

Ma leidsin http://www.ladaclub.hu/muszaki/musz_elk ... di_en.html (inglise keeles) õpetuse kontaktide poolt tüüritava elektronsüüte ehitamiseks. Siiski ma mõtlen, et äkki tasuks ikkagi panna 2108 jagaja, kuna sellel on Halli andur ja viimane peaks andma parema süütestabiilsuse.
Niisiis küsimused:
1) kas 2108 jagaja sobib 2101 mootori otsa?
2) kuidas 2108 jagaja külma ja niiskust talub?

Tänud juba olemasoleva info eest!

--
Crusader
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

elektronsüüde

Postitus Postitas ruudi »

08 jagajat sa ära nüüd küll aretama hakka sinna see oleks mõtetu vaev on olemas ju 1500-le mootorile tehtud jagajad ka halli anduriga ja täitsa töötavad poest ostes uus maxab u 500 kr kasutatud - alla poole sellest. Ainuke asi mis teha vaja on kui sul on 1,3 ne või 1,2 ne mootor on seib jagaja alla sest 1,5 sel plokil on jagaja võll pikem.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Praegu müüakse poes Halli anduriga jagajaid nii kõrgematele kui madalatele plokkidele. Hind on neil sama. Tartus ühes poes oli 600.- (või 620) Juurde pead ostma veel süütepooli (uuena ca. 100.-) ning süüte kommutaatori, mis muidu maksab ka mingi üle 600 so. vene oma aga tolle võid võtta lammutusest. Soovitatavalt mõne karpaga Audi pealt Boschi oma, peaks sõltuvalt kohast saama 200 - 400.-
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

uus 08 süütepool tallinnas oli 160 kr. 08 kommutaator kuskil 250 kr.
c
crusader
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas crusader »

Kas keegi on katsetanud, kui suur vahe on erinevatel süüdetel? Kui palju kütusekulu vähenemist/võimsuse kasvu annab kontaktide poolt juhitav elektronsüüde ja Halli anduriga süüde?
Ja siis mind huvitaks veel, mis on kommutaator - kas see on see elektroonika, mis vastavalt Halli anduri poolt antud impulssidele reaalselt süütevoolu katkestab?

Aitäh vastamast!
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

Kütusekulus nüüd vaevalt märgatavat vahet on, lihtsalt käima läheb paremini ja käib ühtlasemalt halli anduriga süütesüsteemi korral. Kommutaator on jah tõesti see mis saab impulsid halli andurist ja siis katkestab süütepooli voolu. Kütusekulu väheneks kui panna täiselektrooniline süüde nii ,et jagaja läheks ka minema ja igal silindril oleks oma süütepool ja süütehetke reguleerimine läheks elektrooniliseks (täpsemaks).
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Kütuse kulu on otseselt seotud sekundaar
pingega ehk siis, kui vihane laks silindrisse lendab. 08 süütepool annab välja umbes 24kW võrreldes kontaltidega pooli puhul 12kW. Kütuse kulu väheneb seetõttu, et segu saab lahjemaks keerata ja mootorb käib ikka ühtlaselt. Seda ma panin tähele esmalt kui kontaktidega junni mootorilt maha kakkusin. Praegu otsin veel vihasemat süütepooli.
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

Tahad ka panna 60 000 voldist (60 KV) süütepooli nagu üks scorpamees ta pärast kurtis et üle lööb see väljendus siis selles et kui pimedas töötava mootoriga kapott lahti teha siis oli jagaja ümber näha sinine helendav ring :rolleyes Minumeelest oleks mõtekas panna igale silindrile oma süütepool ntx 08 oma kasvõi saaks üldse jagajast lahti ja süütepinge võiks olla kasvõi see 60 KV iseasi on muidugi selle asja maksumus kes teeks või kust saaks sellise elektroonika mis suudaks juhtida 4 süütepooli ?
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

tüürimine pole mingi probleem isegi mingid vene transid kõlbaks kui midagi paremat pole käepärast samas päris huvitav oleks katsetada IGBT trantse see loogika pole ka probleem et mis impulss kuhu minema peab probleemiks on minujaoks jah tõesti selle eelsüütehetke reguleerimine.
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

teema on vääga huvitav ja leidlik siin kuid kahjuks eip oska kaasa rääkida, kuid jagaja ära kaotamine ja täis-elktroonse
süüte aretamine vaz'le on väga hea plaan, proovin ka asja uurida:)

jätkake samas vaimus!
k
killercop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 26 Nov 2002 20:06
Asukoht: hiiumaa jne
Autod: 2101 72.

Postitus Postitas killercop »

palju võix umbes see elektronsüüte värk kokku maksma minna 1,3 sele mootorile..annax see jõudu ka juurde. või on kellelgi kogu see elektronsüüte värk müüa???
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Originaali postitas killercop
palju võix umbes see elektronsüüte värk kokku maksma minna 1,3 sele mootorile..annax see jõudu ka juurde. või on kellelgi kogu see elektronsüüte värk müüa???
Äkki kannataksid natuke kuna sellega veel tegeletakse!
Kuid kui asja saab, on see kõik väga leidlik ja sobilik IGALE ladale!
c
crusader
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas crusader »

No nii, ma peale pausi jälle küsimas :)

Kas on mingit märkimisväärset vahet, et kas osta uus või kasutatud kontaktivaba jagaja? Kas seal jagaja võll kulub ruttu (kontaktidega jagajal see kulub aeg-ajalt ära)?
Kas tasuks hankida 08 süütepool või hoopis äkki mingi lääne auto oma (sel juhul siis sama auto oma, millelt kommutaator pärineb)?

Olen vahepeal niipalju uurinud, et Tallinnas Tehnika tänava poes on uus kontaktivaba jagaja 445 krooni.

Aitäh!
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

kui on kasutatud siis kontrolli üle et jagaja võlli lõtk ei oleks ülemäära suur ja ega seal muud polegi. Kontakte seal ju pole mis saaks kuluda. Muidugi seda võiks ka kontrollida kas andur üldse funkab need halli andurid lähevad ka läbi vahest. Ma usun et esialgu on 08 oma täiesti piisav sama ka kommutaatoriga 08 süütepool pidi ikkagi 25 000 volti välja andma ju päris hea latakas võrreldes tavalise süütepooli 12 000 voldiga.
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

uurisin siin seda süütevärki...
08 poolid ja muu satff pidi hästi sobima,
kuid kuidas täpselt pole veel teada...et pinge kõrgem jne.

kas siin äkki olaafil selgust saanud!?
Ok, edasi uurida:)
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »

Mis sa ikka leiutad. Katse aeg sõltub ikka enamasti sõidust. Kiirematel puskadel ju 1 süütepool (teine tagavaraks). Hallianduriga jagaja annab ju ka laksu kätte.
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Originaali postitas sigle
Mis sa ikka leiutad. Katse aeg sõltub ikka enamasti sõidust. Kiirematel puskadel ju 1 süütepool (teine tagavaraks). Hallianduriga jagaja annab ju ka laksu kätte.
noh jah, täitsa päri, kuid kõikidest väikestest asjadest algavad SUURED.... ja ma arvan, et Sina ei ole õige mees ytlema, mis kellelgil mootori südames tuksub jne. no see on näide....
samas ei vaidle vastu et mõni SÕIDAB lihtsalt kiiremini, ka kehva masinaga,
kuid kui minu tulemusi silmas pead, siis anna andeks aga kogemusi napib ja trenni ei ole raha teha, seega panen oma viimsedgi säästud tehnika arengule....süütepoole jõuan ikka osta:)

see kõik nüid OT, aga kaudselt ikkagi:)
Vasta