1. leht 2-st

P: säde nõrk

Postitatud: 15 Okt 2004 19:51
Postitas GTA
andke andeks, ilmselt TÕESTI väga rumal küsimus minu poolt, ehk põhjus selles, et seni pole mul mingeid tutvusi olnud vaja teha elektrisüsteemiga, kuna see on laitmatult töödanud:(

ok, asjast ka. süütepoolilt tulevalt juhtmelt massi sädet proovides (süüde sees, juhe süütepoolilt klapikambrikaanest natuke eemal ja kontakte torkides plastikorgiga, nii et sädet annaks)on säde õnnetu, ca 0,5 cm pikk ja kollakas. samuti sädelevad kontaktid hirmsat moodi. milles võib olla viga. ise suutsin mõelda niipalju, et ehk kondensaator:puzzled

ühesõnaga, oleksin abi eest vägagi tänulik...

Postitatud: 15 Okt 2004 19:53
Postitas Arno
ilmselt kondekas jah kuna kontaktid sädelevad hirmsat moodi
vaheta ära

Postitatud: 16 Okt 2004 19:38
Postitas GTA
niisis: kondekas vahetatud, kontaktide sädelemine kadus ära KUID säde on ikkagi kollakas (mitte korralik sinine) ja suht lühikesevõitu. samuti panin tähele, et iga kord ta seda nagu ei annagi:puzzled

Postitatud: 16 Okt 2004 23:34
Postitas hullmaks
tean ka et sinine säde peaks ok olema ja oransh näitama viletsat kondekat, ometi töötab auto praegu juba pikemat aega normaalselt oranshi sädemega, hiljuti sai ühel kundel ka uus kondekas ja kontaktid pandud, omti jäi säde endiselt oranshiks, ootaks ka kellegilt targemalt võimalusel kommentaare

Postitatud: 17 Okt 2004 00:33
Postitas Arno
järgmiseks tuleks kõik ühendused üle kontrollida, oksiidist puhastada. Viga võib olla ka jagajakaanes või kõrgepinge juhtmetes ja nende ühenduses.

Postitatud: 17 Okt 2004 19:22
Postitas doris
vaheta kontaktid!

Postitatud: 18 Okt 2004 18:02
Postitas GTA
tänud kõigile kes aitasid, võtted, millega sain asjast jagu (tänu soovitustele):

1)kondekas oli pekkis
2)jagajakaas oli ka pekkis
3)kõrgepingejuhe oksudeerunud (pekkis:D)
4)juhe jagajast süütepooli vajas ka vahetust
5)kontaktivahe õigeks
6)süüde õigeks
7)juhmete otsad (mis süütepooli ja jagajaga kokku puutusid) oksiidist puhtad

...ja voila, külm auto läks paugust käima:)
btw, säde läks tõesti elektrisiniseks ja oli ca 1- 1,5 cm pikk

mis siin muud, esimeste külmadega tulevad kõik süüte vead välja, kui suvel pole avastanud...

Postitatud: 07 Nov 2004 17:52
Postitas Marcuz
Mul selline probleem, et jagaja kondekas küpseb ruttu läbi ja säde kaob. Hiljuti sai ostetud uus jagaja(vanal oli laager läbi). Üks hommik auto ei käivitunud, lõpuks jõudsin niikaugele, et kondekas tahtis vahetust. Ok, panin uue, juhtub. Nüüd paar nädalat hiljem tahhoka seier veidi hüppab. Sõidan edasi.. tahhoka seier hakkab järjest rohkem hüppama, mootor jätab vahest natuke vahele. Parkisin poe ette auto ära, poest välja tulles jälle ei käivitu. Õnneks oli pagassis üks vana, aga korras kondekas olemas, vahetasin poe ees ära ja jälle töötab. Aga nüüd jõudsin koju ja tahhoka seier paar korda jälle hüppas. Tähendab, et varsti on uuesti oodata tee äärde jäämist. Voltmeetri järgi on pinge korras. Vaikselt aga hakkab tahhokas hüppama ja mootor jälle ei käivitu. Minul mõistus otsas.:(

Edit: to GTA: küünlad ja juhtmed on korras ja õiged.

Postitatud: 07 Nov 2004 18:36
Postitas GTA
mis küünlaid kasutad? teoreetiliselt, kui küünlad või küünlajuhtmed on ettenähtust suurema takistusega (raadiohäire vastase takistusega ntx), võib süütepool läbi kärsata. ehk sellest tingitud kondensaatori lühike eluiga? see vaid oletus, endal kogemus puudub ja targemad, palun lükake see väide ümber kui see vale on. ei taha kasutute lisakulude eest vastutust endale võtta:rolleyes

Postitatud: 08 Nov 2004 21:34
Postitas Marcuz
Kas tõesti keegi ei oska aimata, miks kondekas nädalaga läbi läheb? Muidu kaa on vahest tunda, et säde nagu jätab vahele. Gaasi ei puutu, aga augud/jõnksud tulevad sisse.:puzzled:puzzled:puzzled

Postitatud: 12 Nov 2004 16:59
Postitas Marcuz
Täna läks jälle uus kondekas peale.. kas keegi ei oska soovitada mõnda autoelektrikku või kohta, kus elektriseadmeid kontrollitakse jne.... tõsine probleem on selle kondekaga.. :(:(:(

EDIT: chatis sain juba abi.. läheb kondeka ehitamiseks :cool:

Postitatud: 12 Nov 2004 18:01
Postitas tiit
räägi ikka teistele ka mis kamm on

Postitatud: 13 Nov 2004 14:13
Postitas Marcuz
Algselt postitas: tiit
räägi ikka teistele ka mis kamm on
Siksi originaal kondekad ei pidanud kõige õigemad ja vastupidavamad olema.. et parem oleks osta odavalt Tevalost kondekas andmetega 0,22mF ja 100V ning külge monteerida.

Postitatud: 13 Nov 2004 22:31
Postitas GTA
Algselt postitas: Marcuz
Algselt postitas: tiit
räägi ikka teistele ka mis kamm on
Siksi originaal kondekad ei pidanud kõige õigemad ja vastupidavamad olema.. et parem oleks osta odavalt Tevalost kondekas andmetega 0,22mF ja 100V ning külge monteerida.
huvitav... lada kondekad peavad ju vastu küll minumeelest, suht haruldane kui ta läbi läheb. minu autol oli peal veel originaalkondekas aastast '82 mis kahjuks läbi läks. viga peaks ikka kusagil mujal ju olema. kahjuks ei oska ma öelda kus:( praegune lahendus tundub nagu a'la "kaitse läks 10x järjest läbi ja ma panin kroonise mündi vahele, nüüd põles auto maha ei-tea-miks-see-juhtus":rolleyes

muidugi ei vaadanud ma nüüd pimedas enam, mis andmetega see lada kondekas on, kui ta täpselt sama on siis ärge näkku lööge... aga kui teised andmed siis selgitage mulle ja teistele, mis teadus see nende kondekatega on, kes Marcuzelegi soovitasid seda nippi:puzzled

Postitatud: 13 Nov 2004 22:56
Postitas Marcuz
Midagi peab ikka lahti olema jah, panin enne linnas uue kondeka ja vedas et koju sain. Ühendasin tahhoka lahti, pinda käib selle pendeldamine. Muretsen talle korraliku juhtme kaa, preagu kolmest jupist kokku pandud ja murdub ära koguaeg. Muu tundub kõik ok niiet mina aru ei saa mis jama on. Muidugi ostan ka selle teistsuguse kondeka Tevalost ja proovin ära.

Postitatud: 14 Nov 2004 14:13
Postitas tarmo65
Marcuz mul oli oma 06-ga täpselt sama pull, et kondeks kogu aeg läbi, ja tahokas hakkas hüppama, väga rõve oli sõita kartuses, et võib olla juhtub jälle sama moodi. Ning mul oli alati varuks 2-3 kondekat kaasas. Üks õhtu ma lihtsalt võtsin aega, ja asusin seda jagajat uurima, et mis viga võib seal olla. Korrigeerisin kontaktide vahet, puhastasin kontaktid, kontrollisin ühendusi ja ka seda kui korras on see kondeka ühendus mutter. Minul oli vähemalt sellest abi, nüüd ei ole 2 kuud kondekat vahetanud. Ptui ,ptui, ptui sülitan kolm korda üle vasaku õla.

Postitatud: 15 Nov 2004 11:28
Postitas olaaf
Kunagi eelimisel aastal sai sooritatud katse omaenda rahakotil, ostsin kolmest tallinna autokauplusest kondeka

kunderi 25.-
veerenni 35.-
torrero 30.-

asudes neid mõõtma polnud mahtuvused isegi normi lähedal

lada kataloogis on nõutud mahtuvus 0,22 - 0,26 mF seega päris täpselt ära määratud..

täiesti uutel kondekatel otse poest olid kahel mahtuvus 0,19 ja kolmandal 0,35 mF.
võiks arvata et säärane kõrvalekalle on tühine kuid asja teeb keeruliseks veel kondeka teine omadus, nimelt läbilöögipinge, seda on nõutud 100V

kõik poe omad kärssasid juba 76v peal (rohkem mõõtestend välja ei andnud :) )

Loo lõpetuseks toon näite et panin endal kondeka stendis paika (sellesama tevalost või ükskõik kust mujalt el kauplusest ostetud) olen sõitnud 44000km, poe kondekas kestis tavaliselt nädala kuni kuu ei aidanud ka süütepooli vahetus, kontaktivahe oli õige, kontaktidki said vahetatud.

El kaupluses maksab kondekas maksimaalselt 4-8 krooni
Lada poes maksab originaal min 20.-

isegi kui kondekas sama kiirest läbi põleb on kokkuhoid ikkagi märgatavalt suur :D

Postitatud: 21 Nov 2004 23:08
Postitas Marcuz
Ostsin uue süütepooli. Kondekas ikka jamab. Nüüd mõne päeva pidas vastu, ja siis jälle tahhokas hüppab natuke, järgmine kord enam ei käivitu. Sain pikapeale tööle kuidagi, ajasin sooja garaazhi, seisis nädalavahetuse seal. Pärast seda läks sama kondekaga ilusti tööle. Samas vahepeal jälle andis tunda, et säde jääb vahele, vahepeal töötas ilusti. Muide proovisin uuesti seda õigete andmetega Tevalo kondekat. Samamoodi nagu esimenegi - ca 1 min peab vastu. Kõik asjad on välja vahetatud ja üle vaadatud. Mina ei tea mis kamm on :kuri

Edit: parempoolne esituli on hakanud viimasel ajal tumedaks minema. Kui natuke tulesid lülitada, läheb jälle normaalselt heledaks. Hakkasin mõtlema, et kuidas mul tahhokas pandud on, voolu talle võtsin äkki armatuuri all tulede juhtmest. Ei tea kas tuli jamab külma või massi pärast. Äkki on mingi massi puudus kusagil ja siis tahhokas laseb kõik peeneks??

Postitatud: 22 Nov 2004 19:26
Postitas Marcuz
Kuulsin, et ühel oli sama probleem olnud ja viga oli mootori ja kere vahelises massi ühenduses. Kus see siksil on? Kataloogist ei leidnud.

Postitatud: 22 Nov 2004 20:01
Postitas olaaf
kahtlen et selles viga, aga see on 05 -l siduri töösilindri lähedal :)
tavaliselt siis ka kehva käivitada.