1. leht 1-st
Pardapinge
Postitatud: 04 Okt 2004 11:26
Postitas Mahno
Heip,
Mis pööretel tuleb ladal pardapinget mõõta ja mis võiks olla normaalne pinge?
Kas on normaalne et tühikäigul muutuvad tuled tuhmimaks, ventikas jääb aeglasemaks ja voltmeeter kukub rohelise ala alumisele piirile või valge ala algusesse?
Postitatud: 04 Okt 2004 12:35
Postitas olaaf
oleneb mis generaator peal on, soovitatav tühikäigul ikka skaala keskel kui nii silmaga võtta mõõdetuna siis üle 12,5V
Postitatud: 04 Okt 2004 12:36
Postitas Mahno
Vahva....räägime edasi siis, millised generaatorid võimalikud on. Mootor on 2105, 1300cm3 ja rihmaga. Genekas eeldatavasti originaal aastast 1989.
Postitatud: 04 Okt 2004 18:22
Postitas olaaf
siis on sul tabletiga generaator (geneka küljes on pingeregulaator ehk nn tablett) sellisel juhul peaks ka koormusega tühikäigul pinge olema ca 13,2V..
mõõdan endal täna täpselt ära, tegin just hiljuti genekale kap-rem seega laeb viimane nüüd väga ilusti

Postitatud: 12 Okt 2004 11:39
Postitas Mahno
Deem...mul tuhikäigul pinge aku pealt mõõdetuna 11,95 volti
Talvel nii sõita vist ei saa

Postitatud: 12 Okt 2004 11:43
Postitas olaaf
Algselt postitas: Mahno
Deem...mul tuhikäigul pinge aku pealt mõõdetuna 11,95 volti
Talvel nii sõita vist ei saa
järelikult tühikäigul genekas ei lae..
Postitatud: 12 Okt 2004 11:48
Postitas Mahno
Njah...sellest ma saan aru. Kui pöörete kasvuga (kõrva järgi, tahhokat pole) 1500 pöördeni tekivad need 13 volti kopikatega...kas ma peaks eeldama, et asi on siiski pingeregulaatoris?
Lisaks üks põhimõttelisem küsimus...leidsin genekat vaadates selle küljes lahtiselt juhtme otsas kõõlumas valge karbi, mis on geneka küljes ühe punase juhtmega. Ma eeldan et see ongi see pingeregulaator. Arvestades et ta massi ei saa...siis kuidas ta pinget reguleerib? Selle klotsi metallist külje vastu massi panemine ei muutnud ümmarguselt midagi.
Postitatud: 12 Okt 2004 13:24
Postitas motamees
Algselt postitas: Mahno
Lisaks üks põhimõttelisem küsimus...leidsin genekat vaadates selle küljes lahtiselt juhtme otsas kõõlumas valge karbi, mis on geneka küljes ühe punase juhtmega. Ma eeldan et see ongi see pingeregulaator. Arvestades et ta massi ei saa...siis kuidas ta pinget reguleerib? Selle klotsi metallist külje vastu massi panemine ei muutnud ümmarguselt midagi.
See ei ole pingeregulaator. Valge kõõluv karp on ilmselt raadiohäirete kondensaator. Kondekas ise on ühe kruviga massis ja teine ots läheb geneka väljundplussile.
Geneka viga?
Postitatud: 04 Veebr 2005 19:03
Postitas IceStorm
Probleem selline, et autos on vool väga nõrk. Pimedas sõites häirib asi eriti, kaugtuled on vaevalt tugevamad kui (tuhmid)lähituled, kelladelt on võimatu midagi välja lugeda ja klaasipuhastid töötavad "aegluubis." Aku ei saaks ka tühi olla, auto käivitub normaalselt ja tahhomeetril tuli ei põle.
Ise pakun, et midagi genekaga.
Oskab keegi midagi arvata?
Postitatud: 04 Veebr 2005 21:46
Postitas logman
To Ice Storm:
Viska aku klemmidele tester mootori töötades peale ,mis näitab?
min. 12,8V veel sobib.
norm. üle 13V.
Kui gen. laadimistuli ei põle ,aga pinge ikkagi lahja ,otsi dioodidest. Mõni võib kutu olla. Ja muidugi loeb harjade-rootori puhtus ning olukord.
Viga elimineeritud
Postitatud: 05 Veebr 2005 17:27
Postitas IceStorm
Mootori töötades näitas tester 13.2, mida ikkagi vähe oli. Sai siis harjad ka vahetatud ja kõik sai korda. Voolutugevus nüüd, nagu varem. Tänud!:lol
Postitatud: 12 Apr 2005 18:35
Postitas kriisa
Palju üldse on Lada normaalne laadimispinge. Üks vanem mees ütles mulle, et peaks olema 14,1, et siis normaalne. Mul on aga umbes 13,5 ja kui tarbijad taga kõik, siis langeb alla 13 voldi. Aku on ka üsna vana, kas on võimalik, et vana aku ka seda mõjutab?
Postitatud: 12 Apr 2005 19:31
Postitas motamees
Normaalne on 13,5.......14,6V.
Alla ja üle selle normi töötab ka aga teatud tingimustel võib teele jääda.
Eriti hävituslik on ülelaadimine akule.
Alalaadimisega lihtsalt käivitusraskused. Pikaajalisem toime mõjub ka akule halvasti.
Postitatud: 12 Apr 2005 22:40
Postitas kriisa
Mingi viga peab olema mu masinal. Äkki mootori ja kere vaheline mass on kehva, mõtlen seda juhet mis käigukasti juurest kere külge läheb. Nõrga laadimise probleem oli ka varem. Stendis andis genekas 14,1 V aga auto peal ainult 13,5. Äkki mingi lühis vms, kuid kas vana aku ei saa seda põhjustada kuidagi?
Postitatud: 13 Apr 2005 00:04
Postitas Ardi Soovik
Akulaadimine viib geneka pinge alla.On ta vana või uus vahet peaaegu pole,küsimus kui täis või tühi on aku.
Postitatud: 13 Apr 2005 10:57
Postitas kriisa
Kui aku on vana, siis järelikult ta mahutab vähem ja tühjeneb ka kiiremini.
Siis võibki probleem olla liiga tühjas/vanas akus. Proovin leida kellegi teise aku ja enda autole panna ja siis proovida uuesti mõõta.