Xenoni seaduslikus...?

Xenoni seaduslikus...?

Audio, elektrisüsteem, turva
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

okok rahu ainult rahu :D
võib siis teema lukku panna kuna sain pmtslt vastuse kätte
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

tore kui abi said
Kasutaja avatar
siim789
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
Asukoht: Rapla, Alu
Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a

Postitus Postitas siim789 »

Xenoneid pakutakse siin üsna hea hinnaga:
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 15&t=83255

Ja xenoni installi puhul minu teada on pirni soklid täpselt samad nagu tavaline H4, H1 jne. Niiet reflektoril ei pea midagi muutma, pirni tulev vool jõuab sinna ainult läbi juhtbloki.
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

väga õige siim keerulisust selles pole midagi
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

Algselt postitas: corrado
Aga miks mul on tunne et 01 tuled sellised on hirmkallid?
masuurik tellis vist vabsjee saksamaalt:yllatunud
ta ei tellinud sealt Xenon tulesi. ta tellis Hella kataloogi alusel lihtsalt uued tuled kopikale, Hella vabrik on aga teatavasti Saksamaal, seega pidid need tuled kah saksast tulema. xenonid ostis eestist ja pani ise külge. eestis pannakse Xenoneid juba rolleritele, asi neid siis kopika tuledesse keerata, eriti kui komplektid saab juba kommiraha eest kätte.

pakun et julgelt üle 50% ise xenonid paigaldanud autodest ei vasta nõuetele, pole pesureid ega midagi. pannakse valuveljed alla ja spoilad külge, ka need on ju keelatud - ikka tehakse.

[Muudetud: 10-3-2008 CozmonauT]
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

valuveljed ja spoilad pole keelatud kui vastavad reegltele :D
aga ok, sain oma inffi kätte ja tõesti võib teema lukustada nüüd, suured tänud vastajatele;)
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

Vaevalt vaidlen vastu pole siin keelatud midagi tuleb lihtsalt seadusest välja lugeda ja oma õigusi teada vot.

[Muudetud: 10-3-2008 dasf]
k
Kutsa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 176
Liitunud: 15 Veebr 2004 09:34
Asukoht: Keila
Autod: MB W123, BMW e46,e30 ja GAZ 24
Kontakt:

Postitus Postitas Kutsa »

Sõber sõitis minu autoga ja taheti trahvi teha xenon tulede eest ,kuigi mul olid superwhite pirnid sees ja paistavad mingi nurga alt sinakad.
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

Eks ametnikke on erinevaid ja autoalane harimine ka erinev.:kuri Päris paljudel sõpradel on paigaldatud xenonid ja auto vanus kõvasti üle 15 aasta pole probleemi olnud ,sest meie õigussüsteem töötab ikka seaduste järgi. Ja kui te ennast harida tahate siis lugege riigiteatatajat.
o
oxecot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 05 Sept 2003 08:26
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas oxecot »

Kui kõik ksenoonlaternate komponendid omavad eurosertifikaati siis võib neid ka paigaldada. Tihti unustatakse, et H pesaga ksenoonpirnidel eurosertifikaat puudub.

Omades nii tehase poolt paigaldatud ksenoonlaternatega kui ka halogeenidega autot pean mainima, et isiklikult eelistan korraliku reflektoroptikaga halogeenpirnidega laternaid kuna neil ei ole silmi väsitavat selget valguse ja pimeduse vahelist piiri. Kusjuures korralik ümar reflektor nagu 01-l on minu arvates parim, neid küll uutel autodel enam ei ole. Samas on viletsaimad läätsoptikaga halogeenpirnidega laternad kuna väikseimgi mustus tuleklaasil muudab nende valgusjõu olematuks.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: dasf
Eks ametnikke on erinevaid ja autoalane harimine ka erinev.:kuri Päris paljudel sõpradel on paigaldatud xenonid ja auto vanus kõvasti üle 15 aasta pole probleemi olnud ,sest meie õigussüsteem töötab ikka seaduste järgi. Ja kui te ennast harida tahate siis lugege riigiteatatajat.
Sa rõhud koguaeg sellele Riigiteatajale. Äkki tuled inimestele vastu ja tood välja, millisteel seaduse lõikudele toetudes Sa oma masinale ksenoonid ette panid, tagumise stange ning ukselingid ära kaotasid? Ilma faktideta on ka Sinu jutt lihtsalt soe aur, ei muud. Huvi pakub ka esiuste klaaside läbipaistvusprotsent. Sportrool, -istmed vist olid samuti selle Ladal olemas. Kas ise lisatud tagumisel stab. vardal on vajalikud sertifikaadid olemas?

Ei midagi isiklikku.

[Muudetud: 10-3-2008 Moss]

[Muudetud: 10-3-2008 Moss]
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

ma räägin antud teemas ainult tuledest :kuri
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

to Moss: loe ja õpi Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;

[RTL 2007, 96, 1605 ? jõust. 21.12.2007]

3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: dasf
Mina panin ka oma autole xenod ja riigiteatajas on olemas punkt kus tohib paigaldada sõidukitele gaas valgusteid. Rahvakeeli Xenoneid sõidukitele mis on väljalaske aastaga 2000 ja vanemad ei pea olema tulede automaatset reguleeringut ja pesureid. niiet lugege seadust ja siis oskate oma õiguste eest seista. Vot:kuri Mida te tühja siin tõmblete
Lisaks siia juurde Dasfi poolt kirjutatule ka hetkel kehtivast määrusest https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328 kaks tähtsat punkti, mida tasub silmas pidada, et kõik oleks korrektne:

Kood 224.
...
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.

Aga ei tasu kunagi unustada seda, et....

Grupp 2
Valgustusseadmed
....
2) laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud lampidest, optilistest elementidest ja hajutiklaasidest

ja

....
6) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki lähi- ja kaugtule laternate optilised elemendid peavad vastama E-reeglile nr 1, nr 5, nr 8, nr 20, nr 31, nr 98, nr 112, nr 113 või direktiivile 76/761/EMÜ. Laternates kasutatavad lambid peavad vastama E-reeglile nr 37 või nr 99. ARK võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigutus vastavad nõuetele.

Need lisatud punktid võivad anda põhjuse norimiseks ja võimalikeks vaidlusteks teel korda pidavate ametnike ja TÜV-d läbiviivate töötajatega.
Harigem end ja olgem siis selleks kõigeks valmis.
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

ah tehke mis tahate. muidugi saan aru, et peab enda õigustele kindlaks jääma, aga fakt on see, et kui politsei (enamus siiski jah) tahab, siis nad väänavad millegi eest ikka ära. ja need kes on enda õigustele kindlaks jäänud, on saanud trahvi, ei ole hiljem seda vaidlustama hakanud, sest EP ei viitsi või ei taha nende asjadega ikka tegeleda, mistõttu ei jõua me nii kuskile. ning eesti seadused on kah kõik sellised kahe otsaga asjad kus iga asja saab mitmeti tõlgendada.

minu teemavälise arutluse lõpp

/me paneb enda autole lähiajal Xenonid külge kuna mul on niigi ükspuha
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Nõnnaviisinii....

Peab tegema endale asjad selgeks, muidu ei tule varsti teedel liiklemisest midagi välja :cool:
Kõik, kes lugenud pealiskaudselt Riigi Teatajast eelpool lingitud osa (lingin veel ;) ) https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328 ja teinud, kordan, pealiskaudse lugemise põhjal järelduse, et nüüd võib oma 19xx aasta x-rimakale esilaternatesse pookida turult sebitud suvalised gaaslahendusel töötavad nn. Xenon lambid, siis kahjuks panete kõvasti oma mõtlemisega pange/ämbrisse.

Esmalt tasub näha natuke vaeva ja uurida, millest autode esilaternad koosnevad. Alustada võiks klaasist ja sellest, mis sinna klaasi peale kirjutatud on. Ma arvan, et kui see osa enesele selgeks teha, siis juba hakkab kuskilt midagi koitma ja edasine uurimine ei pea tingimata vajalik olema ning palju raha jääb teie taskusse paremaid päevi ootama.

Tavalise laterna klaasilt leiame kindlasti sellise asja nagu laterna tunnustähe. Enamustel ladadel peaks olema C ja R täht.
Tõlgime tolle koodi nüüd lahti:
C - lähituli.
R - kaugtuli.
Avastasime, et selles laternas on ühes ja samas elemendis ühildatud lähi- ja kaugtuli.
Vaz-2106 ja -03 sisemistel laternaklaasidel peaks olema loogiliselt võttes ainult R ja välimistel klaasidel nii C kui ka R.
Lisaks on kindlasti olemas ringi või ristküliku sees täht E koos pisikese numbriga.
See tähendab, et latern omab vastavust E-reeglile (reeglite loetelu ei hakka siia kirja panema - jube pikk) ning tüübikinnitust ja number näitab, milline EÜ riik sellisele laternale "õigused andis".
Numbrid tähendavad:
1 Saksamaa
2 Prantsusmaa
3 Itaalia
4 Madalmaad
5 Rootsi
6 Belgia
9 Hispaania
11 Ühendkuningriik
12 Austria
13 Luksemburg
17 Soome
18 Taani
21 Portugal
23 Kreeka
IRL Iirimaa

Lisaks on selle E tähe juures veel üks pisike neljakohaline numrikombinatsioon, mis asub ristküliku või ringi lähedal ning mille ees on kaks numbrit tähistamaks EÜ tüübikinnituse andmise kuupäeval direktiivi 76/761/EMÜ asjakohases lisas tehtud viimase olulise tehnilist laadi muudatuse järjenumbrit. . Kogu kombinatsioon tähendab tüübikinnituse numbrile vastavat baaskinnitusnumbrit.

E tähe juures asub veel üks suur kahe- või kolmekohaline number. Näiteks 17,5 ; 20 jne. See on kaugtule laterna referentsarv. Ka sellel numbril on kindel tähendus.
30 näiteks tähendab, et laterna kaugtule maksimaalne valgustugevus on vahemikus 86250-101250 cd (kandelat). Tugev, jaaa...
20 jälle, et kaugtule maksimaalne valgustugevus on vahemikus 52500-67500 cd. Ka päris tugev, on-on...
Olgu siinkohal öeldud, et kõikide sõiduautole paigaldatud laternate (mõeldud just lisakaugtelede paigaldamisel) referentsarvude summa ei tohi ületada numbrit 75.

Toonitan, et referentsarv annab tootjapoolse garantii selle kohta, et see kindel latern ei anna välja suuremat valguskiirgust, kui laternal märgitud. See garantii kehtib vaid ja ainult juhul, kui laternas kasutatakse täpselt ja ainult ettenähtud valgusallikat.

Millist valgusallikat siis kasutada?
Ka see, millist lampi millises laternas võib kasutada, et õiged kandelad kehtiksid, on laterna klaasil kirjas.
Siin nad on, need kurjad ja kuulsad tähed, millede tõttu korraliku koolituse saanud liiklusjärelvalve või TÜV läbiviija teile valede lampide kasutamise eest n.ö. koti pähe tõmbab.

S - mootorsõidukite esilamplaternad, mis kiirgavad asümmeetrilist lähituld või kaugtuld või mõlemat

H - mootorsõidukite esilaternad, mis kiirgavad asümmeetrilist lähituld või kaugtuld või mõlemat ja mis on varustatud H1, H2, H3, HB3, HB4, H7 ja/või H8 kategooria halogeenlampidega

HS - mootorsõidukite halogeenlamplaternad, mis kiirgavad asümmeetrilist lähituld või kaugtuld või mõlemat

D - mootorsõidukite esilaternad, mis on varustatud gaaslahendusvalgusallikatega

Kõik need laternatüübid peavad veel ise omakorda vastama väga keerulistele tehnilistele tingimustele. Ma ei hakka neid siia eraldi välja tooma, sest see enam suurt juurde ei anna ega olukorda ei muuda.


Pika ja keerulise jutu lõpetuseks, head xenonite ihkajad ja kasutajad, vaadake järgi, kas teie autol olevate põhikaugtule laternate referentsarvud on summalt kokku >60 või kas latern omab laterna liigi märgistuse kombinatsiooni, milles sees D täht. DRC näiteks...
Kui ühte või kumbagi neist tingimustest pole täidetud, siis pidage liigeldes hinge kinni, sest vaatamata haledatele palkadele võib politseionu saada ühel päeval pisut targemaks ja vaba aja tekkimisel juhuslikult süveneda euroseaduste ja -direktiivide rägastikku täpselt nii nagu mina juba paar päeva teinud olen.
Kasutaja avatar
corrado
Foorumi kasutaja
Postitusi: 805
Liitunud: 27 Veebr 2006 08:28

Postitus Postitas corrado »

aga pmtslt nagu ma aru olen saanud siis ladale müüa neid D märgistusega tulukesi?
kas võivad olla sama hinnaga mis tavalised tuled vms?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kuule sina, D-märgistusega tuluke. Loe tähelepanelikumalt ja tee ükskord lambil ja laternal vahet.
Ütle mulle pood, kust saad sa osta 2101-le üks-ühele sobiva D-märgistusega laterna, kuhu võib paigaldada gaaslahendusel töötava lambi ehk xenoni.

Näe, panen siia ühe nigela pildi mitsu maasturi vasakpoolsest esilaternast, millel markeering, et saab kasutada nii H4 kui ka xenon lampi. Viimast muidugi juhul, kui see masin on võetud kasutusse varem kui 01. oktoober 2000, sest automaatset kõrguse regulaatorit konkreetsel masinal pole, samuti puuduvad tulede pesurid.

H4 - vist ei vaja selgitamist (loe eestpoolt, kui aru ei saa)
D2R - biksenon keelatud, ksenon võib olla ainult kaugtulena kasutusel.

[Muudetud: 11-3-2008 logman]Pilt
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 482
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Enda masinatelt leidsin ,siis järgmised kombinatsioonid laternatelt
Lada (Hella) r.r.arv 20 AHR HC/R
Vectra (Hella) r.r.arv 20 HC/R A
BMW E39 (Hella) r.r.arv 25 HC HR DC
Seega vaid viimane legaalne.Loodan ,et ei jää korrakaitsjate hambusse,peab hoidma madalat profiili!
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Vasta