Küsimused aku pagasnikusse paigaldamisega
Küsimused aku pagasnikusse paigaldamisega
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Ega ta sõitmise ajal soojaks ei lähegi, soojeneb ikka siis kui suur tarbimine on, st pakasega käivitamisel.Algselt postitas: karel
endale ostsin eelmine aasta 25mm2 keevituskaabli. Mingi 45 eeki oli meeter. Pole mul kordagi sellega probleeme olnud, kuumaks ka pole läinud, hoolimata sellest, et talvel sai 140Ah traktoriakuga mõni aeg ringi sõidetud.
Igatahes oleks parem lahendus näiteks väiksema ja kergema aku paigaldamine ettenähtud kohale. ja kaalu ühtlustamiseks kasutada tagaosas kasvõi lisaraskust kui see tõesti nii oluline on.
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
Ega sellel mingit praktilist eesmärki polnudki, aga uus aku seisis niisama jõude ja tuli mõte rallikale pagassi visata, sest tagaots oli ka liiga kerge. Soojenemist mainisin sellepärast, et ka käivitamisel ei läinud juhe kuumaks, kuigi selle aku käivitusvool on 1040 amprit. Hästi ajas lada mootorit ringi küll, peaks mainima:D
1040 Amprit?:yllatunudAlgselt postitas: karel
Ega sellel mingit praktilist eesmärki polnudki, aga uus aku seisis niisama jõude ja tuli mõte rallikale pagassi visata, sest tagaots oli ka liiga kerge. Soojenemist mainisin sellepärast, et ka käivitamisel ei läinud juhe kuumaks, kuigi selle aku käivitusvool on 1040 amprit. Hästi ajas lada mootorit ringi küll, peaks mainima:D
Lower your standards and you'll never be disappointed!
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Kusjuures käivitusvool võib sõltuvalt tingimustest ka kordi erineda, st teatud tingimustel võib 1 KW'ne starter ka 4KW tarbida.
Kes minu juttu ei usu see proovigu ntx 2,5mm2 kaabliga starterit käivitada. Olen sattunud põlevaid autosid korduvalt kustutama, seetõttu soovitaks enne ikka tõsiselt mõtelda kui selliseid aretisi tegema hakata.
Edit: Lühise korral imetaksegi akust see maksimaalne käivitusvool ja kui kaitset vahel pole (põhimõtteliselt ei ole hea starterile kaitset vahele panna) siis on pahandust omajagu.
[Muudetud: 25-1-2007 Laada]
Kes minu juttu ei usu see proovigu ntx 2,5mm2 kaabliga starterit käivitada. Olen sattunud põlevaid autosid korduvalt kustutama, seetõttu soovitaks enne ikka tõsiselt mõtelda kui selliseid aretisi tegema hakata.
Edit: Lühise korral imetaksegi akust see maksimaalne käivitusvool ja kui kaitset vahel pole (põhimõtteliselt ei ole hea starterile kaitset vahele panna) siis on pahandust omajagu.
[Muudetud: 25-1-2007 Laada]
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nagu Laada juba seletas, tuleb arvestada kordi suurema tarbimisega, kui tavaoludes.
On olemas autode elektriseadmete kontrolltester. Põhimõtteliselt mõõdab ta starteri korrasolekut amprite järgi. Korras starter tarbib kuskil 170A. Kui ampreid vähem, siis tuleb viga otsida akust, ühendustest, juhtmest (võib ka olla liialt peenike). Kui ampreid rohkem, siis on starteris lühiskeerud, puksid läbi, või mujal raskendatud liikumine (talvel paksu õliga). Lühiskeerde ei pruugi juht üldse tajuda. Alles siis saab tunde järgi aru, kui tarbimine juba liialt suureks läheb (viga süveneb). Tunde järgi arvatakse siis aku nässus olevat. Sellisel puhul võib amperaas olla oluliselt suurem. Halvimal juhul (juhe kuumeneb, isolatsioon sulab ja juhe läheb lühisesse) tulebki Laada teie masinat kustutama.
Korraliku lühise puhul (juhe läheb punaseks ja terves pikkuses) ei päästa ka lisaisolatsioon (mingi plastik kõri) teie autot.
Kui ikka tõesti vaja aku pagassi panna, siis olgu parem juhe jämedam ja aku väiksem. Väiksem aku lihtsalt ei saa juhtmest jagu.
On olemas autode elektriseadmete kontrolltester. Põhimõtteliselt mõõdab ta starteri korrasolekut amprite järgi. Korras starter tarbib kuskil 170A. Kui ampreid vähem, siis tuleb viga otsida akust, ühendustest, juhtmest (võib ka olla liialt peenike). Kui ampreid rohkem, siis on starteris lühiskeerud, puksid läbi, või mujal raskendatud liikumine (talvel paksu õliga). Lühiskeerde ei pruugi juht üldse tajuda. Alles siis saab tunde järgi aru, kui tarbimine juba liialt suureks läheb (viga süveneb). Tunde järgi arvatakse siis aku nässus olevat. Sellisel puhul võib amperaas olla oluliselt suurem. Halvimal juhul (juhe kuumeneb, isolatsioon sulab ja juhe läheb lühisesse) tulebki Laada teie masinat kustutama.
Korraliku lühise puhul (juhe läheb punaseks ja terves pikkuses) ei päästa ka lisaisolatsioon (mingi plastik kõri) teie autot.
Kui ikka tõesti vaja aku pagassi panna, siis olgu parem juhe jämedam ja aku väiksem. Väiksem aku lihtsalt ei saa juhtmest jagu.
C
-
sSage
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 68
- Liitunud: 11 Apr 2005 13:08
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: Lada 21063, Honda Civic 4d&Type-R
alla 35mm2 kaabli pole arukas panna...kui ikka plaan korralikult teha siis ikka 50mm2 või suurem siis asi kindel et juhe 'hüppama ei hakka'
endal Hondas (originaali kutsutakse patareiks kuna on niiiii väike
) aku pagassis 50mm2 kaablid ja platinum ühendused (Rockford Fosgate) ja asi toimib ideaalselt. Põhimõtteliselt soovitataksegi 170A voolu korral vähemalt 35mm2 kaablit (pikkus 6m) siis jääb pingelangus 0.5V juurde...kuid see rohkem audio teema

