eletriventilaator ei tööta

eletriventilaator ei tööta

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
o
onkel85
Suletud kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

eletriventilaator ei tööta

Postitus Postitas onkel85 »

Sõitsin eile autoga maalt koju, kui üks hetk vaatasin, et jahutusvedeliku temperatuuri seier hakkas kahtlaselt punasele lähenema, pidasin siis auto kinni, et vaadata kas ventilaator ikka töötab- ei töödanud, liigutasin siis neid juhtme otsi mis radika klemmide külge lähevad ja vent hakkas tööle. Sain siis paar kilomeetrit edasi sõita, kui temperatuur jälle kõrge, egas midagi jälle autoga tee äärde ja ventilaatorit kontrollima, mis jälle muidugi seisis, kuid seekord ei aidanud ka juhtmete liigutamine, kontrollisisn siis kaitsmeid- kõik korras lõpuks jõudsin järeldusel et ei anna kusagilt voolu läbi kuigi klemmid ja juhtme otsad puhtad, viimases hädas siis võtsingi kätte ja tegin ühe kõlari juhtme lühemaks ja ühendasin selle abil klaasipesumootori juhtmed ventilaatori omadega ning nii kui juhtmed sellise süsteemiga radiaatori klemmide külge tagasi ühendasin hakkas vetilaator tööle.
Siit ka palve, et järsku keegi tarem oskaks nõu anda, kust
viga otsida, sest ise ennast autoeletroonikas kodus eriti ei tunne.
Autoks siis 05 03-e mootoriga
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Ehk andis andur otsad.
Kasutaja avatar
Marek
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 26 Mär 2005 19:25
Asukoht: Tallinn/Haabersti
Autod: MB 300E w124 89a & UAZ 469, MB Sprinter,
Kontakt:

Postitus Postitas Marek »

Otsi kuskilt tester ja kontrolli juhtmed ning andur üle
Kaitsme plokk on ka neil 05 ja 07 ebakindel asi. Seda tasuks ka kontrollida.
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

võta anduri juhtmed ära ning ühenda kokku, kui vent tööle siis hakkab siis on andur peetis..mul on nii et käivitamisel ühendan juhtmed lahti ja kui auto käib siis panen juhtmed kokku tagasi, et vent tööle hakkaks, aga teen ka lülitiga, ei viitsi sinna kapotialla ronida koguaeg... ennem seda tegin ventika külge minemvate juhtmete otsad puhtaks ning panin juhtmetele uued "emased" otsad..
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kritseldasin ühe võimalikest skeemidest el.ventika juhtmete ühendamiseks.
See ei ole lada originaalskeem! Soovituslikult neile ,kel plaanis taoline ventilaator masinale installida.
Kaitstud ja lülitid ei põle maha.Pilt
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Mul ka lülitiga,lihtsalt vaja veidi rohkem jälgida...
Aga originaalskeem on selline:Pilt
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

aga kas nii lihtsalt ei saa, et need anduri 2 juhet viia pikendusega salongi lüliti külge ?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Saab küll. Kõige tähtsam on töötava relee olemasolu ,sest muidu põleb lüliti maha. Vendi mootoril päris suur koormus.
Releeks P4 Indy pildil.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Mul nii ongi tehtud,salongist on veetud juhtmed ja ühendatud termoandurisse minevate juhtmete külge,andur on ka korras aga pole vaevaks võtnud ühendada (pole vajadust ka).
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

aga milline see relee olema peab ja kust ma ta leida võin...

mul on 05 kaitsmeplokist mõned releed üle igasugused...sealt ei sobi mõni :D
(autoelektrooniga pole minu eriala)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... nr=615-105

Mina kasutan selliseid. Pildil küll viie klemmiga (üks jääb lihtsalt tavaliselt ülearuseks) ja kui uurid minu joonist ning skeemi releel ,saad aru ,kuidas töötab.
Mähisest lased lülitiga voolu läbi (nimetame tinglikult "väikseks vooluks") ,mähises tekkiv magnetjõud tõmbab klemmid kokku (tinglik "suur vool" läheb läbi kontaktide el. mootorisse).
Selline relee kaitseb lülitit järgiühendamisel tekkiva sädeluse ja koormuse eest. Koormus käib läbi releekontaktide ja sädelus on väiksem ,sest magnetjõud ühendab kontakte kiiremini ,kui sinu käsi seda lülitit plõksides teeks.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Muuseas...
Mul pole veel kordagi õnnestunud temperatuuri nii üles saada,et ventilaatorit vaja oleks olnud,sõidutuulega jahutab niigi maha.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Paralleelselt, ehk rööpselt tähendab seda, et ventilaatori mootorisse on võimalik voolu juhtida kahel teineteisest sõltumatul viisil, ehk siis kas automaatse termoanduri, või sinu poolt salongist lülitatuna.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
o
onkel85
Suletud kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas onkel85 »

Tuleb välja, et peale anduri veel kusagil mootoris jama, arvasti jahutussärk kusagilt umbes(kuna endal polnud ega sellel nädavahetusel kodus käia tuleb lähtuda ema ütlustest),sest peale seda ema oli autoga maakodus käinud helistas ta mulle ja rääkis, et mootor läheb ikka kuumaks, nimelt kui ta oli maale sõitnud püsis temperatuuriseier punase lähedal kuid keema ei läinud, kuid linna tagasi tulles oli mootor keema läinud,kuigi ventilaator töötas:o
Nüüd kirun ka ennast et eelminkord kui see jama oli ei olenud aega enam autot korralikut üle vaadata kuna oli vaja rongile jõuda:kuri
Ise kardan kõige rohkem et veepump läbi ja kuuma tõttu sai nüüd plokikaan kannatada, ise ei tea ka kui hästi siguli plokikaas kuuma kannatab.
Eks kõige selgema ülevaate saan kui ikkagi ise koju lähen ja asja üle vaatan.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Tavaliselt sureb ikka termostaat. Veepumbal juhtub tõenäoliselt ikka kõike muud (leke, laagrid) enne kui ta pumpamise lõpetab. Loomulikult võib ka radikas või mõni muu osa jahutussüsteemist umbne olla, eriti kui on vesi süsteemis olnud pikemat aega
o
onkel85
Suletud kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas onkel85 »

jahutsvedeliku vahetasin alles enne talve ära, nii et ei ütleks et see kaua sees oleks olnud
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Ma ei mõelnud et jahutusvedelik kaua sees, vaid et selle auto elu jooksul eelnevalt on VESI pikemat aega sees olnud
o
onkel85
Suletud kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas onkel85 »

jõudsin siis ka lõpuks täna koju plaaniga auto korda teha(kusjuures koju jõudes"rõõmustas" ema mind uudisega et auto oli lisaks veel vett võtma hakanud:kuri)
Lõppkokkuvõteks järeldan mina et plokiaas ja plokikaanetihend on tuksis, kuna peale termostaadi vahetust ja veesärgi läbipesu kaob vedelik radiakst ja õli tase on poole kõrgem:( ja sumbutist tuleb hulgaliselt valget suitsu, vahepeal kui vett juurde lisasin tuli sumpast niipalju suitsu et tuli niisugune tunne peale et ma üritaks nagu taga sõitjatele suitsukatet teha.
Arvan, et lihtsam odavam lahendus on panna peale maal olev 1,2 mootor mis alles 2 aastat tagasi sõitis, kuid millel veepump vajab vahetust.Olen sellisel arvamusel, sest uus plokiaas ei ole vist kõige odavam ja kui präegu peal olev mootor lahti võtta, tuleks teha juba korralik kapitaalremont, mis ei ole vist kõige odavam? Järsku osakb keegi ligikaudset hinda korralikul mootri remondil öelda, eriti kui tuleb see kellegi lasta teha(kuna kergemate remondi töödega saan hakkama aga mootori lahti lammutama remontimise eesmäriga pole seni julgenud hakkata)?
Vähemaltl -säästaks aega ja raha...:(
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Võtsin mingi vana teema...
Tekkis selline küsimus et mis olex präägusel ajal normaalne mootri töö temperatuur ? Endal kipub sinna 90c juurde minevat :yllatunud Tundub kuidagi suur temperatuur olevat. Eriti kui sellisel talvisel ajal. Eks vahepeal on ka alla 90c. Pole üle 90c veel läinud. Ei ole mootorit piinanud kah nii ,et kuumemaks peaks minema. Salongi tuleb väga sooja õhku. Pigem juba tulist. Ja tundub olevat täis ringel vms.. Kas termostaat ei lase piisavalt äkki läbi vms ? :rolleyes
p
Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 615
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Samara 2108 Baltic

Postitus Postitas Priidic »

Algselt postitas: grimes
Võtsin mingi vana teema...
Tekkis selline küsimus et mis olex präägusel ajal normaalne mootri töö temperatuur ? Endal kipub sinna 90c juurde minevat :yllatunud Tundub kuidagi suur temperatuur olevat. Eriti kui sellisel talvisel ajal. Eks vahepeal on ka alla 90c. Pole üle 90c veel läinud. Ei ole mootorit piinanud kah nii ,et kuumemaks peaks minema. Salongi tuleb väga sooja õhku. Pigem juba tulist. Ja tundub olevat täis ringel vms.. Kas termostaat ei lase piisavalt äkki läbi vms ? :rolleyes
normaalne ongi 90C, nii et kõik korras, anna ainult minna :)

*salongis olemas selline kang(hoob) millega saab salongi temperatuuri reguleerida, kui sa varem ei teadnud:spin
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:
Vasta