Vaz 21063 rooliluku probleem

Vaz 21063 rooliluku probleem

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 717
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063
Kontakt:

Vaz 21063 rooliluku probleem

Postitus Postitas Tony_2106 »

Mõnda aega tagasi, hakkas masinal Vaz21063, mis on väljalaskeaastaga 1990, streikima süütelukk. Esmalt arvasin, et viga võib olla starteris, kuid enne uue starteri soetamist, tellisin uue süüteluku. Vahetasin süüteluku ära ja nüüd pole enam käivitamisel probleeme, võtit keerates käivitub masin ilusti. Paar päeva tagasi ilmnes aga probleem, nimelt roolilukk jääb peale, kuigi mootor käib. Esimesel korral sain rooliluku suure raksuga lahti, kuid nüüd oli tükk tegemist, et rool lukust vabaneks.

Milles võib olla uba?
Kas kellegil siinsetest kasutajatest on ilmnenud ka sama probleemi, peale süüteluku vahetamist?
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Vaz 21063 rooliluku probleem

Postitus Postitas Jass »

Süüteluku kontakte liigutav nukk on kas kulunud või halvast kontaktist tingituna üle kuumenenud ja sulanud – viga tekib kõige rohkem starteri juhtahelas. Eriti hull on olukord siis, kui autol pole starterireleed. Tervet süütelukku pole vaja vahetada - tavaliselt on probleem süüteluku kontaktplaadis. Pane vana lukk uue plaadiga tagasi.

Süüteluku kohta otsing: Блокировка рулевой колонки / замок зажигания ВАЗ-2106
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 717
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063
Kontakt:

Re: Vaz 21063 rooliluku probleem

Postitus Postitas Tony_2106 »

Mul on juba uus lukk peal masinal, kuid nüüd on jama roolilukuga, mis aktiveerub rooli keerates, kui võtit pole süütelukus.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Vaz 21063 rooliluku probleem

Postitus Postitas Jass »

Vene allikast:
Механическая часть
Зачастую отказ замка зажигания по механической части провоцируют:
• тугое проворачивание ключа зажигания;
• заклинивание в одном из положений. Как правило, такая неполадка приводит к облому ключа зажигания, что, в свою очередь, требует дополнительных растрат на приобретение новой детали.
В основном данные проблемы возникают из-за плохой сборки замка зажигания от недобросовестных производителей. Дабы изделие не приходилось часто менять, нужно установить надежную и долговечную деталь.

Mehaaniline osa (süüteluku)
Sageli on süüteluku mehaanilise rikke põhjuseks:
süütevõtme raske keeramine;
kinnijäämine ühes asendis.

Reeglina viib selline probleem süütevõtme purunemiseni, mis omakorda nõuab täiendavat kulu uue osa ostmiseks.
Põhimõtteliselt tekivad need probleemid hoolimatute tootjate süüteluku halva kokkupanemise tõttu. Et toodet ei peaks sageli vahetama, peate paigaldama usaldusväärse ja vastupidava osa.

Vanasti oli probleeme ainult süüteluku kontaktidega. Neid sai ikka vahetatud. VAZ-2101 polnud ka starterireleed ja kontaktidest käis ca 30A tõmberelee vool läbi. Pärast esimese kontaktide plaadi vahetamist VAZ-2101-l panin relee vahele ja rohkem probleeme ei esinenud.

Süüteluku mehaanilise osaga tekkis probleeme siis, kui autot oli üritatud ärandada ja rooli proovitud suure jõuga pöörama saada. Süüteluku mehaanilise osa keel läheb roolivõlli soone sisse juhul, kui võti on väljas ja rooli pöörata max 0,5 pööret. Kui võti on sees, siis selle pöörates tuleb keele osa võlli soonest välja ja rool pöörleb vabalt. Vahel tuleb vabastamiseks ka veidi rooli pöörata õiges suunas.
Jõuga pöörates lukustatud asendis purunes lukukeele kinnitus ja keel jäigi soonde. Tollal oli keel tehtud tugevast, sitkest materjalist ja seda ei õnnestunud praktiliselt katki keerata.

Aga millest ja millise kvaliteediga tänapäeval lukuosa detaile tehakse?
Vasta