K: Massilülitist auto välja suretamine

K: Massilülitist auto välja suretamine

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

K: Massilülitist auto välja suretamine

Postitus Postitas joonaskala »

Tere tere,

Siuke mure tekkis siis nn massilülitiga, et oleks ju megahea kui ralliautol sureks massilüliti välja keeramisel mootor välja. Aga kuidas seda saavutada?

Point ka selles et mul aku taga pagassis ja massilüliti on toodud käe alla keskkonsooli ja mitte pole miinus juhtme vahele pandud massilüliti, vaid + juhtme vahele. Ehk siis tagant tuleb aku pealt paks + juhe ühte massilüliti klemmi ja teine paneb otse edasi starterisse.

Mure siis selles et, igatpidi on ju massilülitil vool peal kui genekas laeb. Sest genekast jookseb vool starterisse, kustpidi ta otse läheb seda samat paksu juhet massilülitisse ja käib seda ringi, niiet midagi selle kaudu ju katkestada ei saa.
Teiselpool massilülitit on aku vool koguaeg peal, niiet mõlemal otsal pidev vool peal kui genekas laeb. Kui genekas ei lae, saab vooluahela küll katkestada.

Mida teha? Sellist varianti väga ei ole enam võimalik teostada et - juhtme alla masslüliti panna! Niiet seda pole mõtet pakkuda.

Tänud,
Joonas
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Ei ole miinusjuhtme vahele ühendamisest ka kasu. Tuleb parem lüliti hankida. Mina kasutan vana võidusõiduosa, kus on veel kaks eraldiseisvat klemmi süüte katkestamiseks.
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Jajah, kui Raplas autopoes käisin, pakuti ka spets ralli lülitit millel lisaklemmid auto väljasuretamiseks..aga see maksis nii jubedat hinda et kohe ei mõtle ka sellise asja peale :(

Aga tõesti, siis vist ei jäägi muud üle kui lihtsalt süütelülitist auto välja suretada, ja siis masslüliti ka välja, et mingit tarbijat ja elektristik voolu alla ei jääks.

Ja muud võimalust siis ei ole? Kui aint lisaklemmidega masslüliti?

Mis otsad sinna lisaklemmide alla lähevad üldse, mis sealt katkestatakse, et mootor ära sureks?
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Klemm 15 katkestada ehk süütepooli plussklemm.
t
Tambet
Foorumi kasutaja
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Mai 2013 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tambet »

Generaatorile ja starterile pead eraldi juhtmed vedama massilüliti alt. Generaatorile vead otse juhtme kus koguaeg vool peal ja starteri oma võtad katkestuse alt, sama klemmi alt võtad ka kogu ülejäänud süsteemide elektri. Kui nüüd lülitist voolu välja keerad kustub kogu auto vool ära( süüde, geneka ergutus, bensiinipumbad juhul kui elektrilised).
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Selle lüliti eesmärk ei ole mitte ilupärast vaid ikka ohutuse!!! Et saaks kõik auto voolud välja lülitada ühest lülitist. Kui auto välja ei sure kui seda lülitit keerata siis ei ole sellel lülitil väga mõtet! (odavam on aku klemmi maha võtta)
Ning ralli autot ei olegi odav ehitada:)


Aga ära pead sa katkestama peavoolu lülitii lisa klemmidega generaatori ergus ahela. Generaator enam ei lae ja akust voolu ei tule, selle tulemusena mootoril voolu enam ei ole ja sureb välja. Ise ergutaval genekal (08 ja 100 seerjad) raske teha kuna tuleb geneka seest juhtmed välja tuua aga klassika genekal väga lihtne.

Teine võimalus süütepoolile minevat voolu katkestada. Süüte pool ei saa toota kõrgepinget, sädet silindris ei ole ja mootor sureb välja.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

 
Tambet kirjutas:Generaatorile ja starterile pead eraldi juhtmed vedama massilüliti alt. Generaatorile vead otse juhtme kus koguaeg vool peal ja starteri oma võtad katkestuse alt, sama klemmi alt võtad ka kogu ülejäänud süsteemide elektri. Kui nüüd lülitist voolu välja keerad kustub kogu auto vool ära( süüde, geneka ergutus, bensiinipumbad juhul kui elektrilised).
Sellisel juhul jääb genekale pidev vool peale akult! Kui genekas tuksis siis sööb aku ikka tühjaks, ning lüiti ei täida oma eesmärki. Ei aku katkestamise kui ka ohutuse!
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Nojaa, seda küll, aga kuidas ma saan katkestada üldse midagi massilülitiga mis koguaeg voolu all on?
Üks ots on aku pealt pideva voolu peal, ja teine ots on pideva voolu peal kui genekas laeb.

Ergutus annab genekale voolu, genekas käib ringi, toodab voolu juhtmega starteri klemmile mille küljes paks akujuhe(tuleb masslülitist), lükkab sealt voolu kõik uuesti ringlusesse, masslüliti alt võetud tarbijate jms kaudu.

Et noh, täitsa probleem siis, ju tuleb siis lisaklemmidega masslüliti leida.:P
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Mis seal nüüd siis nii keerulist on ???

Võimsuslüliti pannakse peaplussi kaabli alla. Väljundist võetakse ka ergutuse jaoks pluss, mis läbi süüteluku jookseb. Kõik - finito.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Vasta