K: Massilülitist auto välja suretamine
K: Massilülitist auto välja suretamine
-
jjoonaskala
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 137
- Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
- Asukoht: Rapla
- Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
- Kontakt:
K: Massilülitist auto välja suretamine
Tere tere,
Siuke mure tekkis siis nn massilülitiga, et oleks ju megahea kui ralliautol sureks massilüliti välja keeramisel mootor välja. Aga kuidas seda saavutada?
Point ka selles et mul aku taga pagassis ja massilüliti on toodud käe alla keskkonsooli ja mitte pole miinus juhtme vahele pandud massilüliti, vaid + juhtme vahele. Ehk siis tagant tuleb aku pealt paks + juhe ühte massilüliti klemmi ja teine paneb otse edasi starterisse.
Mure siis selles et, igatpidi on ju massilülitil vool peal kui genekas laeb. Sest genekast jookseb vool starterisse, kustpidi ta otse läheb seda samat paksu juhet massilülitisse ja käib seda ringi, niiet midagi selle kaudu ju katkestada ei saa.
Teiselpool massilülitit on aku vool koguaeg peal, niiet mõlemal otsal pidev vool peal kui genekas laeb. Kui genekas ei lae, saab vooluahela küll katkestada.
Mida teha? Sellist varianti väga ei ole enam võimalik teostada et - juhtme alla masslüliti panna! Niiet seda pole mõtet pakkuda.
Tänud,
Joonas
Siuke mure tekkis siis nn massilülitiga, et oleks ju megahea kui ralliautol sureks massilüliti välja keeramisel mootor välja. Aga kuidas seda saavutada?
Point ka selles et mul aku taga pagassis ja massilüliti on toodud käe alla keskkonsooli ja mitte pole miinus juhtme vahele pandud massilüliti, vaid + juhtme vahele. Ehk siis tagant tuleb aku pealt paks + juhe ühte massilüliti klemmi ja teine paneb otse edasi starterisse.
Mure siis selles et, igatpidi on ju massilülitil vool peal kui genekas laeb. Sest genekast jookseb vool starterisse, kustpidi ta otse läheb seda samat paksu juhet massilülitisse ja käib seda ringi, niiet midagi selle kaudu ju katkestada ei saa.
Teiselpool massilülitit on aku vool koguaeg peal, niiet mõlemal otsal pidev vool peal kui genekas laeb. Kui genekas ei lae, saab vooluahela küll katkestada.
Mida teha? Sellist varianti väga ei ole enam võimalik teostada et - juhtme alla masslüliti panna! Niiet seda pole mõtet pakkuda.
Tänud,
Joonas
-
jjoonaskala
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 137
- Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
- Asukoht: Rapla
- Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
- Kontakt:
Jajah, kui Raplas autopoes käisin, pakuti ka spets ralli lülitit millel lisaklemmid auto väljasuretamiseks..aga see maksis nii jubedat hinda et kohe ei mõtle ka sellise asja peale 
Aga tõesti, siis vist ei jäägi muud üle kui lihtsalt süütelülitist auto välja suretada, ja siis masslüliti ka välja, et mingit tarbijat ja elektristik voolu alla ei jääks.
Ja muud võimalust siis ei ole? Kui aint lisaklemmidega masslüliti?
Mis otsad sinna lisaklemmide alla lähevad üldse, mis sealt katkestatakse, et mootor ära sureks?

Aga tõesti, siis vist ei jäägi muud üle kui lihtsalt süütelülitist auto välja suretada, ja siis masslüliti ka välja, et mingit tarbijat ja elektristik voolu alla ei jääks.
Ja muud võimalust siis ei ole? Kui aint lisaklemmidega masslüliti?
Mis otsad sinna lisaklemmide alla lähevad üldse, mis sealt katkestatakse, et mootor ära sureks?
Generaatorile ja starterile pead eraldi juhtmed vedama massilüliti alt. Generaatorile vead otse juhtme kus koguaeg vool peal ja starteri oma võtad katkestuse alt, sama klemmi alt võtad ka kogu ülejäänud süsteemide elektri. Kui nüüd lülitist voolu välja keerad kustub kogu auto vool ära( süüde, geneka ergutus, bensiinipumbad juhul kui elektrilised).
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
Selle lüliti eesmärk ei ole mitte ilupärast vaid ikka ohutuse!!! Et saaks kõik auto voolud välja lülitada ühest lülitist. Kui auto välja ei sure kui seda lülitit keerata siis ei ole sellel lülitil väga mõtet! (odavam on aku klemmi maha võtta)
Ning ralli autot ei olegi odav ehitada:)
Aga ära pead sa katkestama peavoolu lülitii lisa klemmidega generaatori ergus ahela. Generaator enam ei lae ja akust voolu ei tule, selle tulemusena mootoril voolu enam ei ole ja sureb välja. Ise ergutaval genekal (08 ja 100 seerjad) raske teha kuna tuleb geneka seest juhtmed välja tuua aga klassika genekal väga lihtne.
Teine võimalus süütepoolile minevat voolu katkestada. Süüte pool ei saa toota kõrgepinget, sädet silindris ei ole ja mootor sureb välja.
Ning ralli autot ei olegi odav ehitada:)
Aga ära pead sa katkestama peavoolu lülitii lisa klemmidega generaatori ergus ahela. Generaator enam ei lae ja akust voolu ei tule, selle tulemusena mootoril voolu enam ei ole ja sureb välja. Ise ergutaval genekal (08 ja 100 seerjad) raske teha kuna tuleb geneka seest juhtmed välja tuua aga klassika genekal väga lihtne.
Teine võimalus süütepoolile minevat voolu katkestada. Süüte pool ei saa toota kõrgepinget, sädet silindris ei ole ja mootor sureb välja.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
Sellisel juhul jääb genekale pidev vool peale akult! Kui genekas tuksis siis sööb aku ikka tühjaks, ning lüiti ei täida oma eesmärki. Ei aku katkestamise kui ka ohutuse!Tambet kirjutas:Generaatorile ja starterile pead eraldi juhtmed vedama massilüliti alt. Generaatorile vead otse juhtme kus koguaeg vool peal ja starteri oma võtad katkestuse alt, sama klemmi alt võtad ka kogu ülejäänud süsteemide elektri. Kui nüüd lülitist voolu välja keerad kustub kogu auto vool ära( süüde, geneka ergutus, bensiinipumbad juhul kui elektrilised).
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
-
jjoonaskala
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 137
- Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
- Asukoht: Rapla
- Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
- Kontakt:
Nojaa, seda küll, aga kuidas ma saan katkestada üldse midagi massilülitiga mis koguaeg voolu all on?
Üks ots on aku pealt pideva voolu peal, ja teine ots on pideva voolu peal kui genekas laeb.
Ergutus annab genekale voolu, genekas käib ringi, toodab voolu juhtmega starteri klemmile mille küljes paks akujuhe(tuleb masslülitist), lükkab sealt voolu kõik uuesti ringlusesse, masslüliti alt võetud tarbijate jms kaudu.
Et noh, täitsa probleem siis, ju tuleb siis lisaklemmidega masslüliti leida.
Üks ots on aku pealt pideva voolu peal, ja teine ots on pideva voolu peal kui genekas laeb.
Ergutus annab genekale voolu, genekas käib ringi, toodab voolu juhtmega starteri klemmile mille küljes paks akujuhe(tuleb masslülitist), lükkab sealt voolu kõik uuesti ringlusesse, masslüliti alt võetud tarbijate jms kaudu.
Et noh, täitsa probleem siis, ju tuleb siis lisaklemmidega masslüliti leida.
