09 suunatuled
09 suunatuled
-
pplant88888
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 52
- Liitunud: 01 Sept 2010 01:07
- Asukoht: viimsi
- Autod: 09- sputnik
09 suunatuled
Probleem siis järgmine, kas 09-l on normaalne, et vasaku suunatule vilkumisega koos hakkab põlema vasak parktuli ning parema suunatule vilkumisega hakkab parem parktuli põlema, see juhul kui tuled on väljalülitatud ning süüde sees.
Uurisin elektriskeemi ja sealt tundus, et selline asi täiesti võimalik, aga samas võin olla ka potentsiaalne vea tekitaja- armatuur, tulemüüri äärne vaip, rool: kõik käis maas ja nüüd tagasi pannes avastasin sellise imeliku värgi.
Uurisin elektriskeemi ja sealt tundus, et selline asi täiesti võimalik, aga samas võin olla ka potentsiaalne vea tekitaja- armatuur, tulemüüri äärne vaip, rool: kõik käis maas ja nüüd tagasi pannes avastasin sellise imeliku värgi.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ei, see pole normaalne ja kuskil on kindlasti mingi viga sees.
Samaaridel nimelt on kasutusel süsteem, mis võimaldab parkimisel jätta põlema vastavalt teepoolele, kuhu ta pargitud, kas parem- või vasakpoolsed ääretuled.
Kahtlustan, et sellest süsteemist saab ka too eelpostitaja kirjeldatud anomaalia alguse.
Mu masinal täpselt sama kala juures, millesse pole viitsinud süveneda, sest masin seisab.
Samaaridel nimelt on kasutusel süsteem, mis võimaldab parkimisel jätta põlema vastavalt teepoolele, kuhu ta pargitud, kas parem- või vasakpoolsed ääretuled.
Kahtlustan, et sellest süsteemist saab ka too eelpostitaja kirjeldatud anomaalia alguse.
Mu masinal täpselt sama kala juures, millesse pole viitsinud süveneda, sest masin seisab.
-
pplant88888
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 52
- Liitunud: 01 Sept 2010 01:07
- Asukoht: viimsi
- Autod: 09- sputnik
Huvitav on asja juures veel see, et kui kangi lükata ainult natukene allapoole e vasaku suuna poole, siis saab ta ka sellisesse asendisse kus ainult suunatuli vilgub, aga kui päris lõppu, siis ühineb ka parktuli. Võtsin suunatulelüliti mehanisimi ka laiali- tundus kõik vägagi ilus. Ja nüüd mõtted täiesti otsas.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Pargid ei vilgu, need põlevad samal ajal kui suunda näitad.
Kahjuks pean ütlema, et tegin seda vaid teooria tasandil (raamat) ja nii ülitargaks, et öelda - "vaat seal on viga", otse loomulikult ei saanud.
Aga natuke ehk on minust tolku ikkagi.
Tegemist nähtavasti ennem '88 a. valminud masinaga.
Kopeerisin kaks erisugust el. skeemi. Kaks sellepärast, et enne '88.a. masinatel ongi paigaldatud selle imeviguriga tuled, et tahad jätad parempoolsed gabariidid põlema, tahad teistmoodi, jätad vasakpoolsed. Lülitatakse seda suunatule kangist kui süüde väljas, võti III-s asendis (stojanka).
*Skeemid siin, kuid hoiatan ette, et ilma vene keele oskuseta võib hätta jääda.
vana: http://www.janka.planet.ee/Samara%20skeem/gabenne88.jpg
uuem: http://www.janka.planet.ee/Samara%20ske ... eale88.jpg
suunatuled: http://www.janka.planet.ee/Samara%20skeem/suunad.jpg
abiks juhtmete värvid: http://www.janka.planet.ee/Samara%20ske ... varvid.jpg
ja veel abiks suunatule kangi asendid, et millises asendis millisele klemmile vool peab tulema: http://www.janka.planet.ee/Samara%20ske ... lemmid.jpg
Enesele üllatuseks vaatasin, et uuel ja vanal skeemil on tulede pealüliti erineva sisuga (vana skeem pos.10, uuel pos.8).
Võib olla algabki jama sellest, et vanale masinale on paigaldatud uus lüliti. Pead ei anna ja autot, millel kontrollida, hetkel käepärast pole.
Teine osa on suunatule lüliti. Tuleks lahti võtta ja kontrollida üle klemmidele jooksvad voolud.
Selle tabeli ( http://www.janka.planet.ee/Samara%20ske ... lemmid.jpg ) "zamknutye kontakty" veerus on kahe tärniga märgitud kontaktid (P-58L ja P-58R), milledest peavad minema eraldi voolud vasakusse ja paremasse gabariidilaternasse (tabelis seletusi järel pole, need olid järgmisel lehel, mida polnud mõtet kopeerida).
Kui seda asja korda ei saa või ta tõeliselt häirib, siis võiks nendest P-58L ja P-58R lähtuvad juhtmed läbi hammustada. See pole loomulikult õige lahendus ja jäägu viimaseks õlekõrreks.
[Muudetud: 25-9-2010 logman]
Niih, sai siis tiba tutkitud selle asjandusega.Algselt postitas: plant88888
Probleem siis järgmine, kas 09-l on normaalne, et vasaku suunatule vilkumisega koos hakkab põlema vasak parktuli ning parema suunatule vilkumisega hakkab parem parktuli põlema...
Kahjuks pean ütlema, et tegin seda vaid teooria tasandil (raamat) ja nii ülitargaks, et öelda - "vaat seal on viga", otse loomulikult ei saanud.
Aga natuke ehk on minust tolku ikkagi.
Tegemist nähtavasti ennem '88 a. valminud masinaga.
Kopeerisin kaks erisugust el. skeemi. Kaks sellepärast, et enne '88.a. masinatel ongi paigaldatud selle imeviguriga tuled, et tahad jätad parempoolsed gabariidid põlema, tahad teistmoodi, jätad vasakpoolsed. Lülitatakse seda suunatule kangist kui süüde väljas, võti III-s asendis (stojanka).
*Skeemid siin, kuid hoiatan ette, et ilma vene keele oskuseta võib hätta jääda.
vana: http://www.janka.planet.ee/Samara%20skeem/gabenne88.jpg
uuem: http://www.janka.planet.ee/Samara%20ske ... eale88.jpg
suunatuled: http://www.janka.planet.ee/Samara%20skeem/suunad.jpg
abiks juhtmete värvid: http://www.janka.planet.ee/Samara%20ske ... varvid.jpg
ja veel abiks suunatule kangi asendid, et millises asendis millisele klemmile vool peab tulema: http://www.janka.planet.ee/Samara%20ske ... lemmid.jpg
Enesele üllatuseks vaatasin, et uuel ja vanal skeemil on tulede pealüliti erineva sisuga (vana skeem pos.10, uuel pos.8).
Võib olla algabki jama sellest, et vanale masinale on paigaldatud uus lüliti. Pead ei anna ja autot, millel kontrollida, hetkel käepärast pole.
Teine osa on suunatule lüliti. Tuleks lahti võtta ja kontrollida üle klemmidele jooksvad voolud.
Selle tabeli ( http://www.janka.planet.ee/Samara%20ske ... lemmid.jpg ) "zamknutye kontakty" veerus on kahe tärniga märgitud kontaktid (P-58L ja P-58R), milledest peavad minema eraldi voolud vasakusse ja paremasse gabariidilaternasse (tabelis seletusi järel pole, need olid järgmisel lehel, mida polnud mõtet kopeerida).
Kui seda asja korda ei saa või ta tõeliselt häirib, siis võiks nendest P-58L ja P-58R lähtuvad juhtmed läbi hammustada. See pole loomulikult õige lahendus ja jäägu viimaseks õlekõrreks.
[Muudetud: 25-9-2010 logman]
-
pplant88888
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 52
- Liitunud: 01 Sept 2010 01:07
- Asukoht: viimsi
- Autod: 09- sputnik
Suur aitäh logman, üritan homme süveneda ja vaadata kas leian probleemile lahenduse.
Otseselt viga ei häiri, aga nagu teada, siis vead elektrisüsteemis võivavad põhjustada suuremaid ja natukene ebamugavamaid jamasid: nt kõigi lemmik tulekahju:D
Natukene teemast välja, kuid keegi tark võib äkki abi saada vea leidmisel, nimelt võtmest süüdet väljakeerates ei lõpeta mootor igakord väga otseselt tööd, vaid jääb detoneerima. Süüteluku vea alla seda ei loeks, kuna värskelt ostetud uus süütelükk.
Seetõttu mõtlen praegu, et viga võib üleüldiselt olla ;kuskil;
elektrisüsteemis. Sest detoneerimine võib olla tingitud ainult: kehvast kütusest ja lõpetamata elektriahelast???.
[Muudetud: 25-9-2010 plant88888]
Otseselt viga ei häiri, aga nagu teada, siis vead elektrisüsteemis võivavad põhjustada suuremaid ja natukene ebamugavamaid jamasid: nt kõigi lemmik tulekahju:D
Natukene teemast välja, kuid keegi tark võib äkki abi saada vea leidmisel, nimelt võtmest süüdet väljakeerates ei lõpeta mootor igakord väga otseselt tööd, vaid jääb detoneerima. Süüteluku vea alla seda ei loeks, kuna värskelt ostetud uus süütelükk.
Seetõttu mõtlen praegu, et viga võib üleüldiselt olla ;kuskil;
elektrisüsteemis. Sest detoneerimine võib olla tingitud ainult: kehvast kütusest ja lõpetamata elektriahelast???.
[Muudetud: 25-9-2010 plant88888]
-
pplant88888
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 52
- Liitunud: 01 Sept 2010 01:07
- Asukoht: viimsi
- Autod: 09- sputnik
Käisin uurisin asja veelgi, nimelt tekkis hulga uusi küsimusi ja ilmnes veelgi rohkem anomaaliad või ütleme nii mitte väga vägevaid omadusi.
Võtit pole sees, lülitan tulede nupust sisse tuled, ning kangist lülitan sisse suunatuled- süüde läheb sisse. Proovisin kas lähevad sisse ainult süüte tuled ( näiduploki tuled) või kogu krempel. Sisse läheb kogu krempel.
Mootor töötab, lülitan sisse tuled, suunatule ning keeran süüte välja, võtan võtme välja.. mootor töötab ikka edasi- detoneerimise viga on ühesõnaga leitud.
Nüüd küsimused: Kas 09-l saab ilma võtmeta panna sisse gabariit tuled, või see on minu auto omapära. Nimelt mõtlen, et kõik ( vasak plus parem) gabariidikad tööle läheksid.
Kas ilma võtit sisestamata, ehk ilma süüteta ega mingi süüteluku asendita saab panna suunatuled tööle ( enne tuleb sisse lülitada tuledenupust tuled).
Nendest vigadest, eeldan, et vähemalt üks neist on viga, saab järeldada, et süüteluku, tulede lüliti ja suunatulede lülitite vahelises juhtmetes on midagi tõsiselt mäda- tundub, et tuleb elektriskeem ette võtta ja selle järgi kõik juhtmed ülevaadata.
Võtit pole sees, lülitan tulede nupust sisse tuled, ning kangist lülitan sisse suunatuled- süüde läheb sisse. Proovisin kas lähevad sisse ainult süüte tuled ( näiduploki tuled) või kogu krempel. Sisse läheb kogu krempel.
Mootor töötab, lülitan sisse tuled, suunatule ning keeran süüte välja, võtan võtme välja.. mootor töötab ikka edasi- detoneerimise viga on ühesõnaga leitud.
Nüüd küsimused: Kas 09-l saab ilma võtmeta panna sisse gabariit tuled, või see on minu auto omapära. Nimelt mõtlen, et kõik ( vasak plus parem) gabariidikad tööle läheksid.
Kas ilma võtit sisestamata, ehk ilma süüteta ega mingi süüteluku asendita saab panna suunatuled tööle ( enne tuleb sisse lülitada tuledenupust tuled).
Nendest vigadest, eeldan, et vähemalt üks neist on viga, saab järeldada, et süüteluku, tulede lüliti ja suunatulede lülitite vahelises juhtmetes on midagi tõsiselt mäda- tundub, et tuleb elektriskeem ette võtta ja selle järgi kõik juhtmed ülevaadata.
-
pplant88888
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 52
- Liitunud: 01 Sept 2010 01:07
- Asukoht: viimsi
- Autod: 09- sputnik