1. leht 1-st
econ
Postitatud: 06 Dets 2003 15:08
Postitas kopec
aretasin omale kah okonomeetri külge,nüüd on siis näha palju ta mingil hetkel rüüpab(kuigi seda saab ka gaasipedaali järgi otsustada;)see on 1,6-se ritmo pealt,kuidpole veel teada kas ta minu 1,3-se peal ka õigesti näitab?ehk on kellelgi kogemusi jagada!
Postitatud: 06 Dets 2003 21:35
Postitas motamees
Õkonomeeter ei näita palju ta parasjagu rüüpab vaid kui suur on hõrendus kollektoris. Need kõigil samad nii et sobib iga asja oma. Kui vaakum liiga suur (mootoriga pidurdades) rüüpab palju. Kui vaakum liiga väike (segusiiber liiga lahti {gaas põhjas}) jälle palju. Õkonomeetri seier peaks enamuse ajast asuma kusagil keskel. Selleks on paljudel näitajatel roheline tsoon.
Postitatud: 06 Dets 2003 21:52
Postitas Laada
Esialgne postitaja motamees
Õkonomeeter ei näita palju ta parasjagu rüüpab vaid kui suur on hõrendus kollektoris.
Aga mida see hõrendus kollektoris siis teeb? Ikka bensiini imeb segukoonusest ju??? Nii, et kui kiirenduspump sunniviisiliselt ei pritsiks siis saaks ju vaakumiotsa õige paigutuse puhul teoreetiliselt üsna täpselt kulu arvestada. Kahjuks küll vaid kulu mingis ajaühikus.
Postitatud: 06 Dets 2003 22:16
Postitas motamees
Laada sul ses suhtes õigus et hõrendus kollektoris on penakuluga seoses. Aga liitreid sinna ikka kirjutada ei saa. Ta ju erinevate mootorite jaoks tehtud. Selle järgi saab lihtsalt õkonoomsemalt sõita. Muideks selle hoidmine seal rohelises skaalas on päris raske. Tuleb sõitma hakata penskari moodi. Aga kasu on tast ka noorele mehele. Tänu seieri nägemisele jääb alateadlikult nii mõnigi kiirenus tegemata.
Mul oli kunagi selline Mosse peal ja sinna peale ta ka jäi. Vend oli aga targem ja võttis omal maha. Kinkis selle nädal aega tagasi mulle (ma natuke küsisin ka). Ilmselt panen selle 02 peale.
Postitatud: 09 Dets 2003 22:06
Postitas uudopyvi
nii
mul on vaz 2103 1500 mootoriga ja peal 2107 karbuss et kuhu ma sinna selle asja ühendan?
Postitatud: 09 Dets 2003 22:52
Postitas motamees
See ükskõik kuhu. Peasi et allpoolsegusiibrit.Vanasti oli econiga kaasas voolik ja spets stuts. Puuriti auk sisselaske kollektorisse ja keere (6) järgi. sinna keerati see stuts sisse. Stutsil on imepisike auk keskel. Muidu hakkab hirmsasti kargama seier. See nõelasuurune auk leevendab seda järsku liikumist.
Postitatud: 09 Dets 2003 22:59
Postitas uudopyvi
nii et löön lihtsalt puuri kuhugi kollektorisse ja korras?
kas sellele economeetrile mingit voolujuhet ei pea vedama?
Postitatud: 09 Dets 2003 23:34
Postitas olaaf
ekonomeeter nn klassikaline manomeeter. hõrenduse toime suunatakse seieri liikumiseks ilam toiteta.
ps! toidet võib vajada ekonomeetri taustavalgustus

Postitatud: 09 Dets 2003 23:43
Postitas uudopyvi
ühesõnaga et kui ma seda kuskil kadaka autoturul otsin endale siis oluline on et see voolik seal küljes oleks terve....
Postitatud: 10 Dets 2003 00:37
Postitas motamees
Oluline on et näidik ise oleks terve. Vooliku võid ju osta apteegist või kus iganes sinna taha. Stuts tuleb ka siis teha.
Parem muidugi kui kõik komplektis.
Postitatud: 10 Dets 2003 09:24
Postitas olaaf
NB! Ärge siis unustage motamehe juttu, et see nn "stuts" peab olema pisikese auguga. Muidu hakkab see econ meeter näitama millal kütesegu tõmmatakse

edasi - tagasi.
see on äärmiselt oluline, et oleks pisike auk kuna siis on liikuvatel gaasidel suurem inerts
Postitatud: 10 Dets 2003 15:01
Postitas PuZuP
Hmm...mul kollektori küljes selline imepisike toru ja kõver kah selline...et kas tegu võib siis olla sama asjaga, ehk siis see ''stuts''...?
Postitatud: 10 Dets 2003 15:19
Postitas motamees
See on selleks et bena saaks väljalaske kollektorist mööda voolata. Kui sa täis pumpad või niisama üle ujutab sisselaske kollektori.
Postitatud: 10 Dets 2003 15:29
Postitas PuZuP
Hmm...nojah..selge...aga siis veel selline küsimus, et kui nüüd siis on vaakumiga jagaja ja see ökonomeeter, siis kuidas neid ühendatakse...jagajast läheb see toru ja siis vaakumi toimel süüde varasemaks, ning see ökonomeeter kah vaakumiga töötab...kas nad mõlemad siis ühendatakse eri kohtadesse?:yllatunud
Postitatud: 10 Dets 2003 15:46
Postitas olaaf
Miks eri kohtadesse.
vaakumi absoluutväärtus on ju sama..
otseselt pole kolmikuga proovinud, kuid midagi halba ei tohiks ju juhtuda.
PS! oleks ka ökonomeetrist huvitatud

Postitatud: 10 Dets 2003 16:02
Postitas motamees
Mul pole kusagilt praegu vaadata aga minuteada jagaja vaakum tuleb segusiibri taspinnalt või ülevalt poolt.
Econi peab tulema kollektorist. Altpoolt siibrit. Näiteks vaakumvõimendi vooliku koha pealt või sealt kõrvalt kusagilt.
Seal on segusiibri tagasitõmbe vedru polt kollektori pandud. Vint sees ja puha. Sinna lasta treida vastav stuts ja voolik külge. Stutsi taha saab ka vedru panna. Põhja tuleb ka väike auk sisse lasta. Või lihtsalt puurida väike auk selle vedruhoidja sisse ja siis sinna torujupp sisse lüüa või tinutada. Siis pole treialit vaja.
Postitatud: 10 Dets 2003 22:45
Postitas PuZuP
Aga palju see stutsi augu läbimõõt peab olema...nõelajämedune on selline suhteline mõiste...

...aga kas neid komplekte ka üldse enam müüakse kuskil...
Postitatud: 10 Dets 2003 23:00
Postitas zar
mulle pole küll probleem econ. rohelise pial hoida, muidugi kiirenduse peal on see võimatu. Aga maanteel 85-90-ga on mul econ poole peal

Postitatud: 10 Dets 2003 23:07
Postitas motamees
To PUZUP: Auk 1mm
To ZAR: sellest probleemist ma rääkisingi. Tegelikult on ka kiirendada võimalik rohelise skaala peal.
Postitatud: 13 Dets 2003 14:44
Postitas kopec
jagaja vaakum tuleb ülevalt poolt segusiibrit,seda kasutada selleks ei saa.