1. leht 11-st
Auto värvimine
Postitatud: 28 Mai 2004 13:27
Postitas Laurimetall
Kuna on plaanis hakata autot värvima ,siis paluks juhtnööre selle tegemiseks. Pahtel ,värv ja matistamine jne Kuidas asi tegelikult käib
Postitatud: 02 Juun 2004 20:05
Postitas allah
Siin värvimis õpetus
Ja ma soovitaks triibud kleepsudest teha. Kui pärast selgub, et ei meeldi või ära tüütavad siis on alati võimalik need eemaldada.
Postitatud: 03 Juun 2004 00:53
Postitas berg
kummardused allahile... lõpuks ometi keegi räägib õiget juttu! elu sees ei värvita triipe auto peale! sa ei saa teibi ääri nii sirgeks kui vaja, ja mingil määral, jäävad ääred karvased, nii et kleeps abiks! NB!!!! ja mitte isoleer teip, vaid võtad 100 krooni, lähed adamsoni tn 18 asuvasse reklaamibüroosse, ja lased vennal täpselt nii pika ja nii laia kleepsu lõigata, kui vaja!
Postitatud: 06 Juun 2004 14:49
Postitas laizk
kas keegi tark inimene ütleks nüüd, millised etapid sellest õpetusest
http://www.hot.ee/talituli/eeltoo.htm on ühe korraliku Lada värvimisel vajalikud. kui kõik etapid läbi teha, siis on möödunud 1 aasta ja auto hind 4-kordistunud:yllatunud
kas nii ei saa hea tulemust:
1) silikon pesu
2) vana värvi lihvimine tuhmiks
3) rooste eemaldamine traatharjaga
4) söövitav krunt
5) pahtel nendele kohtadele, mis võeti plekini välja (et jääks ühtlane pind)
6) silikon pesu
7) metallikvärv
Postitatud: 06 Juun 2004 17:20
Postitas motamees
Ei ole tähtis mis autot värvitakse - Zapperit või Volvot. Kvaliteetne värvitöö kõigil üks. Kui ollakse nõus vähema kvaliteediga on ka kõik muud võimalused võimalikud. Olen ka näinud lihtsalt värvirulliga üle keeratud autotosid.
Kui nüüd võtta Laiza tööjärjekord siis on täiesti mõttetu enne matistamist silikonipesu teha. Enne värvimist peab olema kõik ühtlaselt krunditud. Puhast pahtlit ei tohi värvi alla jääda. Sinna koha peale jääb "maakaart".
Ka lihtsustatud variant ei lähe nii libedalt kui kirjas on. Tekivad igatsugu ekstsessid. Mõne koha pealt hakkab vana värv kobrutama ja kusagile jääb kindlasti "maakart" näha. Rääkimata mõnest jooksukohast värvimisel.
Kõik on aga parandatav ja töö käigus inimene õpib.
Tegu on ka oma autoga ja mõned vead tuleb lihtsalt alla neelata. "Kunde" ju kvaliteedi pärast eriti ei mõlise ka. Ja kui hakkab kangesti vinguma viita töö odavuse peale.
Postitatud: 06 Juun 2004 18:05
Postitas laizk
ma saan aru, et pole vahet, kas värvida volvot või zapperit. küsimus on hinna ja kvaliteedi suhtes. rõhutasin ladat seepärast, et tahaks kogu töö 3000 krooniga ära teha (metallikvärv 2100 eeki+kõik muu). samas on vist mõttekam esimene kord katsetamiseks mitte nii palju värvile kulutada, vaid osta tavaline värv ja lasta hoopis teadjal mehel 1000 krooni eest masin korralikult ära värvida?
aga põhimõtteliselt on siis nii:
1) vana värvi lihvimine tuhmiks
2) rooste eemaldamine traatharjaga
3) söövitav krunt
4) pahtel nendele kohtadele, mis võeti plekini välja (et jääks ühtlane pind)
5) krunt pahtlile
6) silikon pesu
7) metallikvärv
Postitatud: 06 Juun 2004 18:23
Postitas motamees
No see asi on norm. Esimese ja teise punkti võiks ümber tõsta.
Veel soovitaks mitte kasutada metallikut. Metallikut on palju raskem värvida kui tavalist.
Kulude hulka tuleb arvestada ka kõvasti lahustit. Seda läheb peaaegu samapalju kui värvi. Värvi terve auto ülevärvimiseks MIN 4kilo.
Ja jõudu tööle. Tee ikka ise. Ükskord on kõigil esimene värvimine.
Postitatud: 06 Juun 2004 22:51
Postitas Jonx
Kyssa veel selline et kas terve auto pean lihvima matiks? Ja kas pahtel ainult mõlkidele ja nendele kohtadele mis plekini lihvitud. Aga kui plekini ei lihvi, et kas siis sinna ka pahtlit vaja....
Loll nagu ma olen...

Postitatud: 06 Juun 2004 23:31
Postitas Marcuz
Algselt postitas: Jonx666
Kyssa veel selline et kas terve auto pean lihvima matiks? Ja kas pahtel ainult mõlkidele ja nendele kohtadele mis plekini lihvitud. Aga kui plekini ei lihvi, et kas siis sinna ka pahtlit vaja....
Jah, terve auto on ikka vaja üle käia liivakaga, et uus värv peale jääks. Pahteldada tuleb üldjuhul need kohad, mis plekini lihvitud ja mõlgid, põhiline on ju see, et kõik tasane oleks ja kui pole mõlki ega muud lohku siis pole pahtlit vaja, vastasel juhul peaksid ju terve auto üle pahteldama...
Postitatud: 07 Juun 2004 00:05
Postitas motamees
Pahtel on ainult ebatasasuste jaoks. Plekki (siledat) kaetakse krundiga.
Postitatud: 07 Juun 2004 00:41
Postitas motamees
Mina teen põhjaga nii:
1. Korralik survepesu.
2. Kõik mis pleki küljest lahti andnud maha kraapida (kenasti kinni olev kaitse võib jääda).
3. Kruntida.
4. Roostetõrje õli (ML või midagi taolist).
5. Põhjapigi (parem oleks pritsiga).
Muud asjad värvi alla. Võib ka sama pigiga üle lasta.
Põhjapigi müüakse spets pritsi pudelites. Umbes 60eek kilo. Olen pannud ka vene paksu põhjamastiksit. See siis eelnevalt lahustiga vastavasse konditsiooni vedeldatud pritsi jaoks. Väga paksult pole mõtet panna. Parem on mõne aasta pärast kaitset uuendada.
Postitatud: 13 Juul 2004 00:19
Postitas motamees
Mingi värvifirma oli teinud katsetuse. Profi töökojas valmistati auto ette ja pandi värvid-asjad valmis. Siis võeti suvaline 12 aastane poiss ja näidati talle ette, kuidas värvimine käib. Edasi värvis poiss auto üle. Lõpptulemus oli olnud korraliku kvaliteediga. Sellega oli firma tõestanud, et inimesel seal juures ei ole väga suurt tähtsust, vaid head riistad tagavad hea tulemuse. Sitemate riistadega peab inimfaktor imet tegema.
Kui mõni nüanss ei klapi selles jutus, siis andestage mulle. Kuulsin seda juttu sõbralt, kes tegeleb värvimisega.
Postitatud: 21 Juul 2004 22:15
Postitas erkiauta
kes teab mida teha siis kui värv hakkab voolama.kas jätta puutumata ja hiljem mingi vildiga ää hõõruda.
tnx
Postitatud: 21 Juul 2004 23:24
Postitas hullmaks
teoorias ostad lihvpastat, peenikest liivapaberit(2000 soovitati poes) ja kui värv on kuivanud, paberiga ajad siledaks ja poleerpastaga läikima, Ise olen proovinud, aga ei jäänud rahule, paber läks kiiresti "täis" ja jämedama paberiga jäid kriimud näha. Tõele au andes, ega ma kaua ei viitsinud jamada, tahtsin lihtsalt proovida. Olen näinud jooksma läinud ja siis lihvitud kohti, ega nad kenad pole aga samas, ega nad hobujõude või lõppkiirust ka maha ei võta;) Ära lihvida ja siis uuesti värvida annab parima tulemuse mu meelest.
Postitatud: 12 Mär 2005 23:32
Postitas grimes
Kui kellegil on huvi siis saab auto 1000lr värvitud hina sisse on ka arvestatud ka värvi hind.Kokku läheks umbes 1200 kui ukse ääred ja kapoti alused ära värvib.Aga eeltööd peab ise ära tegema.Ta on ise tegelenud selle tööga juba 10aaastat.Kui on huvi selle vastu siis võid küsida.Ise ta asub Tallinnas.

:D:D
Postitatud: 15 Mär 2005 12:21
Postitas Ronn
Küsimus siis selline. Metall haljaks ja kui katta tsinkiga? Millised on miinused ja millised plussid.
Postitatud: 15 Mär 2005 14:25
Postitas Kert
Siin peab kindlasti jälgima seda et sellele tsingile võib pahtlit ja muud värvi peale kanda. Endal on kogemus aerosool tsingiga. Pahtel tuli lahti ja töö oli vaja uuesti teha.
Soovitan konsulteerida mitte poes myyatega (nemad ei tea tavaliselt midagi) vaid kogenenud autovärvijatega. Viimased juba teavad, mis ained omavahel kokku sobivad.
Postitatud: 15 Mär 2005 15:56
Postitas Ronn
Ja mis filma tsingiga tegu oli?
See, et pahtel tuli lahti võis olla tingitud sellest, et tsingi peal oli tolmu. Või siis kehv pahtel!?
Postitatud: 29 Aug 2005 00:39
Postitas nivamees66
Algselt postitas: grimes
Kui kellegil on huvi siis saab auto 1000lr värvitud hina sisse on ka arvestatud ka värvi hind.Kokku läheks umbes 1200 kui ukse ääred ja kapoti alused ära värvib.Aga eeltööd peab ise ära tegema.Ta on ise tegelenud selle tööga juba 10aaastat.Kui on huvi selle vastu siis võid küsida.Ise ta asub Tallinnas.

:D:D
tallinn suur ja lai. telefoni numbrist oleks huvitatud
Postitatud: 29 Aug 2005 13:13
Postitas grimes
Algselt postitas: nivamees66
Algselt postitas: grimes
Kui kellegil on huvi siis saab auto 1000lr värvitud hina sisse on ka arvestatud ka värvi hind.Kokku läheks umbes 1200 kui ukse ääred ja kapoti alused ära värvib.Aga eeltööd peab ise ära tegema.Ta on ise tegelenud selle tööga juba 10aaastat.Kui on huvi selle vastu siis võid küsida.Ise ta asub Tallinnas.

:D:D
tallinn suur ja lai. telefoni numbrist oleks huvitatud
Küsi M.I.R -i käest ta värvis ja lasi seal teha.ma sovitasin teda.Ma ei ta kas mir jäi rahule või ei.Küsi talt täpsemat infi.Kui numbri üles leian võin anda hetkel e tea kus on.
