1. leht 1-st

Esiklaasi eemaldamine.

Postitatud: 08 Jaan 2010 19:31
Postitas masuurik
Uuriks siin inimestelt ,kes esiklaase ära võtnud,et mis nippe teie kasutate .Lada esiklaas kipub kergesti katki minema.Teema ajendatud mitte oskamatusest vaid teiste kogemustest ning sellest,et ise pean ka varsti varsti selle maha võtma.Olete mõne ära ka lõhkund eemaldamisel,paigaldamisel?
Pole ta nii kerge teha kui tagaklaas.
Kuidas siis läinud on?

Postitatud: 08 Jaan 2010 20:01
Postitas pedrox
Sama huvitaks ka mind. Pole veel kokku puutunud selle teemaga, aga eks varsti on vaja. Eemaldasin liistu ning proovisin välja suruda, aga kuskilt maalt puges jänes püksi ning lõpetasin kartuses katki teha.

Postitatud: 08 Jaan 2010 20:02
Postitas france2
kruvikeerajad ja muud terariistad hoia eemale!! Mina sain omal klaasid eest ikka surudes. Olen ise kah mitu klaasi lõhkund kuid kõigeparem on ikka vaikselt suruda (enne eemaldad ikka stopper riba).

Postitatud: 08 Jaan 2010 20:03
Postitas lada
Olen nii esi- kui ka tagaklaasi enda autolt maha võtnud ning midagi erilist seal polegi, eks kõige tähtsam on see et mitte ainult ühest otsast kangutada, vaid ikka võrdselt. Ise tegin nii, et kiil küljest, ja siis käega tagudes ülemine osa klaasist hakkab kergelt tulema ning siis taod võrdselt ülemist osa et ainult ühest nurgast ei rabistaks ja nii ta kätte saabki.
Tagasipaneku kohta tean ainult teooriat, ehk siis tihend ümber klaasi, kiil sisse, mingi nöör ajada tihendi soone sisse nii et otsad välja jäävad, klaas oma kohale ja siis seespoolt hakkad ühtlaselt neid nööriotsi tõmbama, nii et siis tirib tihendi serva üle pleki ääre.

Postitatud: 08 Jaan 2010 20:34
Postitas reiner
Kiil tihendi vahelt ära, siis tuleb kuidagi mugav asend endale autos leida, selili, et saab mõlema jalaga võrdselt vastu klaasi suruda ja nii ta tuleb.. vähemalt ise olen nii teinud ja on toiminud.

Postitatud: 08 Jaan 2010 20:40
Postitas masuurik
Me võtame kahekesi ikka.

Postitatud: 08 Jaan 2010 20:48
Postitas IceStorm
Lisaks eelpool kirjutatule võiks enne klaasi välja surumist salongi poolt tihendi serva plekist korraks eemale tõmmata, tihti on kumm raami külge kleepunud. Akna alla jäävat tihendi osa pole vaja puutuda. Tihend eemaldub lihtsamini ja surve seega klaasile väiksem.
Nööriga tagasipanekul panna tihendile silikooni, nöör libiseb paremini. Kui tagaklaas tehtud, siis esiklaasiga peaks hakkama küll saama.

[Muudetud: 8-1-2010 IceStorm]

Postitatud: 09 Jaan 2010 19:21
Postitas lada772
peopesaga klaasi ülemisse serva lüües tuleb ilusti lahti

Postitatud: 09 Jaan 2010 19:42
Postitas Tegija
Klaasi saab tervelt kätte kasutades lameda otsaga kruvikeerajat.Muidugi ETTEVAATLIKULT, et klaasi ei kriibi ja tihendit ära ei rapi! Kõige ohutum viis klaasi mitte katki teha on hakata selle tihendit salongist üle nö serva nokkima kruvikeerajaga. Nokkimist alusta vabalt valitud klaasi Ülemisest! nurgast ja noki tihendi ülemine osa selliselt u40% ulatuses üle serva. Nüüd kui nokitud võta sõber appi ja suruge ühe käega seestpoolt ja teisega samalajal väljast toetades ülemistest nurkadest klaasi väljapoole. Lihtne! Jalad ees varjant lõhub 70% :lol

Postitatud: 11 Jaan 2010 14:01
Postitas ats97
Olen ise vahetanud lada klaase päris mitmeid - ka tervelt eemaldanud. Esimese asjana eemaldada tihendikiil seejärel tõmmata läbi klaasi ning tihentivahelt lapiku ümardatud servadega kruvikaga. Seejärel selili istmetele ning pehmetallaga jalatsitega suruda klaas ülaltpoolt klaasi tsentrit eest(kapotile soovitan üksi tehes paigutada pehme tekk/puhvaika). Igasugused koputamised ning toksimised on hea algus pragudele. Klaasi ette pannes alustada tihendi klaasi külge paigaldamisest ning tihendikiil ka kohe sisse. seejärel tõmmata tihendisoonde sisse 3-4mm libe punutud nöör(ise olen kasutanud kalameestele tuttavat muttide küljes kasutatavat) nii, et nööri otsad jääks alumistest nurkadest välja(alumine serv siis topelt). Tõstke klaas tihendiga ette asetades alumine tihendi setv oma pessa ning suruge klaasi tihendiga allapoole niipalju, kui läheb(mõistliku kerge jõuga ikka mitte vägisi), jälgige et klaas ilusti ava tsentris paikneks, muidu võib klaasi ära lõhkuda või peab lihtsalt uuesti alustama. Seejärel hakata nööri servast tihendit paika tõmbama - võib abistada eelnevalt mainitud kruvikat vajadusel. Tihendi paikatõmbamisel pressida lahtise käega väljastpoolt samale kohale. Igasuguseid silikoone ja mökse pole vaja kasutada, kui tihend ning tihendiserv korras on. Töid teostada soojas ruumis.
Jutt pikk ning keeruline, kuid töö ise lihtne. Hõlpsam teha kahekesi, kuid olen teinud seda korduvalt ka üksi.
Jaksu!

Postitatud: 11 Jaan 2010 17:08
Postitas Peep063
Ennem esiklaasi ära võttes, vaata vastu päikest palju kivitäkkeid ja kriipse täis klaas on? et kas on ülse mõtet tervelt ära võtta. lööd jalaga vana puruks ja ostad uue. Ma vahetasin enda vana klaasi uue vastu, peale värvimist. kuna vana oli juba kulunud. Vastu päikest ei näinud mitte midagi välja. Uus ei maksa muidu palju, veerennis tallinnas oli mingi 500.- kanti.