1. leht 1-st

K: Dinitrol ML.

Postitatud: 18 Mär 2008 20:10
Postitas logman
Jäi täna poes minu näppu esmakordselt selline pudel.
Tean, et motamees on kõik omad kenad masinad sellega töödelnud.
Lugesin pudelilt, et möks jätab vett hülgava korrosioonikaitse kihi.
Olen ka siitsamast foorumist lugenud, et mota on seda kasutanud auto põhja juures enne mastiksiga katmist.

Võtaks siia uuesti ja korralikult kokku kogemused ja tähelepanekud Dinitrol ML-iga töötades. Et kuidas ikkagi see asi käib, kiht-kihilt ja kas nimetatud vahend on ka ülevärvitav.

Ma oleks võinud seda ka motalt otse telefoni teel küsida, aga arvan, et kogu siinsele seltskonnale on seda samuti kasulik teada.

Postitatud: 18 Mär 2008 20:37
Postitas Kytt
tõmmasin ML-iga auto põranda üle, nädal-poolteist hiljem oli põrand ikka veel niiske ja õlijas
ülevärvimist see kyll ei kannata

Postitatud: 18 Mär 2008 20:40
Postitas viaccess
Ega see ML kunagi ei kuiva vist.... vähemalt viamobile bagasnikus ta endiselt niiske, aga kus toda rohkem lausa voolab :)

Postitatud: 18 Mär 2008 20:59
Postitas motamees
Minu kogemused ei pea olema püha tõde. Räägin nii, kuidas olen asjast aru saanud.
ML segusid võib kanda ka otse haljale plekile. Võib kanda ka roostele (eelnevalt lahtine maha hõõruda). Värvile kandmisest pole muud kasu, kui värviaukude turvamine (kui on nähtvad/nähtamatud kriimud ja kivitäkked).
Ei tohi panna kusagile nii palju, et jääb mittekuivav kiht (näiteks panen küljekarbid täis - mida rohkem seda uhkem). Lõppkiht peaks ikka ära kuivama. Igastahes nii lugesin välja Movili (ka ML segu) spetsifikatsioonist. See pidi olema lausa kahjulik.
Mitteabrasiivsetes kohtades (seal, kus ei ole rataste alt tulevat "liivapritsi") võib jääda nii nagu on. Abrasiivsetes kohtades oleks tungivalt soovitav katta mingi tugevama kattega (näiteks põhjamastiks).Kattega katmiseks peaks laskma taheneda mõned päevad. Kohesel katmisel puhub mastiksikiht vedela ML segu katte eest ära (proovitud). Kui tahetakse mastiksit MLi peale panna pintsliga, siis peab laskma taheneda kauem (ei tea, kui kaua - pole kogemust). Mingi aja möödudes on igastahes ML kiht kuivanud päris kõvaks (aga siiski elastne).
Kindlasti saab tahenenud ML katet ka üle värvida. See aga tuleb sealt iga mehhaanilise puute peale maha (nagu värv toore krundi peal). Nii, et kindlasti tavaolukorras mittemõttekas tegevus.
Uksepleki valtse leotasin natuke vedeldatud ML seguga. Valasin lihtsalt portsu segu ukse sisse ja siis keerutasin ust ringiratast, iga kandi peal lastes segul vajuda valtside vahele. Ülejäägi valasin pärast välja. Eelnevalt olin muidugi vee drenaaziaugud sulgenud plastiliiniga. Pritsiga ei taha segu valtside vahele minna. Eriti nurkadesse. Seal tekivad õhukeerised. Nurka surve all lastud õhk tuleb ju tagasi ka. Tagasi tulles toobki ta enamuse segust jälle välja. See kogemus on saadud värvipritsiga värvimisel. Võid lasta värvi osades kohtades jooksma, aga nurk on ikkagi värvimata. Sellepärast tulebki keerukaid sisepindu värvida pintsli ja pritsiga (läks väheke OTeks kätte ära). Kui saab pritsi toruga vahetult vastu valtsi minna, siis olena lasknud hästi väikse ML kogusega õhu suhtes. Muidu hakkab kõik leemetama, aga valtsi vahele pole veel jõudnud. väikse kogusega ja kauema hoidmisega saab rahuldava tulemuse. Nõrgemate valtside vahelt pressib teiseltpoolt välja. Siit ka järeldus, et tuleks valtsida plekke väheke nõrgemalt. Mitte päris "üheks tükiks" kokku lüües. Rooste seisukohast on nii parem.
ML segu halb omadus on see, et ta ei roni mööda pinda edasi. Sellepärast tuleb pritsides olla eriti hoolikas. Parem teha kaks korda väheste kogustega, siis kaetakse teisel korral ehk ka esimese katse puudujäägid.
Igastahes teete, kuidas teete, kasu on tööst igaljuhul.
Kui mul jäi midagi kahe silma vahele (näiteks nina ;) ) eks siis küsite. Kui oskan, siis vastan.

Postitatud: 05 Okt 2009 19:37
Postitas lada
Algselt postitas: motamees[/i]
Kui mul jäi midagi kahe silma vahele (näiteks nina ;) ) eks siis küsite. Kui oskan, siis vastan. [/quote]
Ma tahaksin teada kui palju kulub dinitrol ml“i või movilit (kumb oleks parem põhja all?) ja selle peale mastiksit klassiku põhjale kui kõik ära katta,rattakoopad kaasaarvatud? Ei tahaks niisama liiga palju ka osta ja liiga vähe on samuti jama.
Ja selline küsimus on ka, et kuidas peaks tegema kui lahtine ja pindmine rooste on pleki pealt eemaldatud ja roostemuundruriga üle tehtud, kas siis on üldse mõtet kruntida, sest mingi rooste alge on ikka ju olemas, või siis peaks sinna kohe ml segu peale panema?

Postitatud: 05 Okt 2009 22:41
Postitas motamees
Terve auto korrosioonitõrjeks kulub minul umbes 3 liitrit ML segu. Dinitrol või Movil - see su oma valik. Mõlemad on väga head.
Mina ei krundiks. Nii ei pääse ML plekile oma tööd tegema. Krunt ja värv jäägu ikka sellistesse kohtadesse, kus pleki saab ideaalselt puhtaks teha.
Ei usu mina elades, et keegi saab auto põhja ideaalselt puhtaks. Ja need kohad, mida saab hästi põhja all puhastada, nagunii ei roosteta hullusti. Roostetavad just mehhaanilisele töötlusele kättesaamatud kohad. Seal siis ongi abiks igatsorti spetspritsid.

Postitatud: 05 Okt 2009 22:57
Postitas lada
Algselt postitas: motamees
Terve auto korrosioonitõrjeks kulub minul umbes 3 liitrit ML segu. Dinitrol või Movil - see su oma valik. Mõlemad on väga head.
Mina ei krundiks. Nii ei pääse ML plekile oma tööd tegema. Krunt ja värv jäägu ikka sellistesse kohtadesse, kus pleki saab ideaalselt puhtaks teha.
Ei usu mina elades, et keegi saab auto põhja ideaalselt puhtaks. Ja need kohad, mida saab hästi põhja all puhastada, nagunii ei roosteta hullusti. Roostetavad just mehhaanilisele töötlusele kättesaamatud kohad. Seal siis ongi abiks igatsorti spetspritsid.
Ok, tänan. Aga kui palju kulub mastiksit selle ml“i kihi kaitsmiseks?...mõtlesin midagi sellist kasutada: http://avsk.ee/tdetail.php?cat=70&de=1852

Postitatud: 05 Okt 2009 23:21
Postitas motamees
Usun, et ühe pütiga saad hakkama. Seda peab ju kõvasti lahustama.
Ega sul ei jäänud eelnevast jutust kahe silma vahele, et pintsliga ei saa lisakihti alla panna.
Kasutuvalmis pigi läks umbes 2liitrit. Kõik oleneb ju sellest kuipalju kusagile lasta. Logarite alla pole erilist mõtet ju lasta, kui taotleda ainult roostevastast kaitset.

Postitatud: 05 Okt 2009 23:33
Postitas lada
Algselt postitas: motamees
Usun, et ühe pütiga saad hakkama. Seda peab ju kõvasti lahustama.
Ega sul ei jäänud eelnevast jutust kahe silma vahele, et pintsliga ei saa lisakihti alla panna.
Kasutuvalmis pigi läks umbes 2liitrit. Kõik oleneb ju sellest kuipalju kusagile lasta. Logarite alla pole erilist mõtet ju lasta, kui taotleda ainult roostevastast kaitset.
Aitäh, nüüd palju targem.;)
Ei jäänud kahe silma vahele see, et ml segu on liiga vedel selleks et pintsiliga mastiksit pärast peale kanda aga movili puhul oli nii, et proovisin seda mõni aeg tagasi ühe plekitüki peal ning umbes kuu aja möödudes (või natuke vähem) oli see küllaltki tugev minumeelest, et saaks ka pintsliga mastiksit peale kanda.
Aga tänud vastuste eest.:)

Postitatud: 05 Okt 2009 23:51
Postitas motamees
Algselt postitas: lada
... aga movili puhul oli nii, ...
Ka Dinitrol kuivab kuu aja jooksul umbes samuti.

Postitatud: 31 Dets 2009 00:57
Postitas Blue-Neoon
kui siin juba midagi sihukest teemat on , siis küsiksin korraga ära , et palju läheb mastiksit auto põhjale ja kuidas seda sinna kanda???

Postitatud: 31 Dets 2009 02:58
Postitas Kytt
Algselt postitas: Blue-Neoon
kui siin juba midagi sihukest teemat on , siis küsiksin korraga ära , et palju läheb mastiksit auto põhjale ja kuidas seda sinna kanda???
nii palju läheb, kui paksu kihi tahad panna
vastus teisele osale: pintsliga, ikka pintsliga;)

Postitatud: 31 Dets 2009 12:22
Postitas Peep063
Minul kulus Dinitroli mastiksit terve auto põhja jaoks kuskil 2,5L. Väga paksu kihti ei tõmmanud.

Postitatud: 14 Jaan 2010 23:43
Postitas Blue-Neoon
suured tänud:)