1. leht 2-st

spidoka näit

Postitatud: 25 Mai 2003 10:00
Postitas siilike2
ma sain sebisin endale Datsuni spidoka ja tahhoka...aga sellel pidi külgepanekuga jama olema...ei pidanud õieti näitama...ja kuidas saab panna nii et ta õigesti näitax? kas siis see numbrite leht ära vahetama???

Postitatud: 03 Juun 2003 23:23
Postitas tamps19
arvata võib jah:puzzled

Postitatud: 03 Juun 2003 23:58
Postitas Ardi Soovik
Lada spidomeetril 1 trossi pööre= 1meeter
1km =1000 pööret .60km/h kiirusega sõites sõidetakse maha 1km 1 minutiga,seega pöörleb tross kiirusel 60km/h 1000 p/m

Postitatud: 04 Juun 2003 08:34
Postitas hellzix
To:Ardi.Mida Sa küll sööd et Sult selliseid väärt vastuseid tuleb :lol .Aga kas Sul kummi kõrguste ja spido näidu kohta ka mingeid valemeid on?

Postitatud: 04 Juun 2003 22:08
Postitas Ardi Soovik
Kui rehv on originaalmõõtudest kõrgem näitab spidomeeter tegelikust väiksemat kiirust,madalamate rehvide puhul on vastupidi.Sain kunagi 135/60 13 rehvidega 21011-l spidomeetrile Jõelähtme kandis 150km/h.Tegelik kiirus oli kindlalt alla 140.Kõikidele küsimustele ei tea keegi vastata,kuid eks me kõik üritame.Siin on teisigi ja targemaidki nt Tuhajuhe,mitmed ralli alal tegutsejad jne.
Muide spidonäidule avaldavad mõju lisaks rehvi kõrgusele ka tema kuluvus,rehvirõhk,koormusindeks jt. väiksemad pisiasjad kuni pidurite ja kokkujooksu korrasolekuni välja.
Üldjuhul saab valemi kätte põhikooliharidusega matematikaoskaja kuna tegemist on ringiümbermõõdu omavahelise suhtega.

Postitatud: 04 Juun 2003 22:15
Postitas mess

Postitatud: 04 Juun 2003 22:22
Postitas hellzix
suured tänud !!! väägade asjalik tabel.

Postitatud: 05 Juun 2003 22:48
Postitas PuZuP
Kiiduavaldused härra Soovikule...
Siit ka küsimus, et kas ja kui palju mõjutab kiirem tagasild spidomeetri tegelikku näitu?

Postitatud: 06 Juun 2003 01:22
Postitas Ardi Soovik
Spido hakkab näitama tegelikkusest väiksemat kiirust.Vastavalt
4,1(orig)/3,9 vastu 100(näitab)-105(tegel)
4,3(orig)/4,1 vastu 100(näitab)-105(tegel)
4,3(orig)/3,9 vastu 100(näitab)-110(tegel)
Samad vahed vastupidiselt on kui asendada käigukast kiirülekandega autolt(07) aeglasema omaga(nt.05)

Postitatud: 24 Sept 2003 11:44
Postitas Pets
kõige täpsema näidu saab elektooniliselt spidolt, ntx. jalgratta spido, tuleb ainult õige ratta raadius sisestada ja seda mõõdetuna ratta keskkohast kuni kummi protektorini, osadel rattaspidokatel saab seda kõrgus väga täpselt seada ja nii tuleb näit ka täpne, kuid spidokad mis näitavad rohkem kui 99km/h maksavad ka pisut rohkem

Postitatud: 31 Dets 2003 13:19
Postitas andi
Panin taha naelkummid mille kõrgus on 80:spin
spidokas nüüd kindlasti valetab, tahaks teada palju, aga sellejaoks on vaja teada tehase poolt antud kummide kõrgust. KAs keegi teab?
uurin ühte lada raamatut, aga siin on ainult laius antud.

Autoks on 21011

Postitatud: 31 Dets 2003 14:16
Postitas Laada
Ei ole mina kohanud veel masinat mille spido näitaks tegelikku väärtust. Ja ei olegi mõtet seda spido reguleerimisega taotlema hakata. Reeglina kipub spido näitama u 10% tegelikust rohkem. Kummi mõõdust tulenev erinevus on tavaliselt nii väike, et seda ei ole eriti mõtet arvestada. Ei tule ju kellelgi pähe mõtet paigaldada näiteks ladale kumme 135/55/13 või 225/80/15 ?? Kõige lihtsam on oma spido kontrollida ja tegelikud näidud meelde jätta. Kilomeetripostid on paigutatud reeglina täpselt ja nende järgi teostatud kontroll ka seega kõige täpsem.

Postitatud: 31 Dets 2003 14:45
Postitas uudopyvi
On kellelgi kogemusi ka jalgrattaspidoka autole installimiselt?
Mul on hetlel üks hea Sigma spido niisama üle mis näitab ka üle 99 km /h

Postitatud: 02 Jaan 2004 00:22
Postitas Pets
jalgratta spido paigaldamise juures on kõige raskem anduri(herkooni) ja magneti paigaldamine, nad peavad yksteisest paari millimeetri kauguselt mööduma, et toimiks, kui originaalveljed all pole probleemi esiratta pidurisuport ongi ligi paar milli veljest eemal. magneti saab velje külge kas liimida või siis mingi kronsaga. anduriga on sama lugu, kindlasti on vaja ka juhet pikendada, tavaline kahesooneline juhe on ok, vahet ei ole mis pidi ühendad. tähtsuselt järgmine on seada õige ratta läbimõõt(spidoga peaks olema kaasas tabel jalgratta rataste läbimõõtudega, mõõda ära auto ratta läbimõõt, alate mustrist, soovitatavalt nii et ratas on auto all ja koormus peal) siis otsi tabelist vastav arv ja sisesta spidosse kui kõik õigesti tegid peaks kompuuter näitama täpsemalt kui mistahes mehhaaniline spido.

Postitatud: 02 Jaan 2004 03:50
Postitas motamees
Magnetiks kasutage originaali asemel laste mänguasja mikromootori magnetit. See on tugevam ja võtab kaugemalt. Tal vist üks ots võttis kõige kaugemalt. Seda peab ise katsetama milline kõige parem külg.
Magnet liimige kahepoolse teibiga velje sissepoole. Nii et tsentrifugaaljõud teda minema ei viskaks. Liim ei võta magnetit hästi.
Mõõt ja tabel on ainult esialgne timm. Hilisemad korrektuurid teha 10km läbimisel kilomeetriposti järgi. Kui on juba piisavalt täpne kontrollida 50km läbimist.

Postitatud: 02 Jaan 2004 08:31
Postitas mess
Ainult väike idee tuli, kui eesmärgiks ainult kontrollimine, mitte statsionaarne näidik.

Äkki oleks lihtsam nii, et võtad jalgrattalt esiratta alt ära koos kahvliga ja ühendad tagastange külge korralikult ning vead siis näidiku autosse.

Juhe peab siis päris pikk olema muidugi.

Postitatud: 02 Jaan 2004 12:31
Postitas motamees
Ega see nii lihtne polegi. Autol ju vedrud. Kui paned jäigalt stange külge siis väänab midagi ära. Kui kiigega siis peab ju mingi vedru+amort olema mis teda vasta maad surub pidevalt. See juba spetsehitus. Parem juba siis statsionaarselt külge panna. Vähem tööd ja asi koguaeg kontrolli all.

Postitatud: 02 Jaan 2004 13:56
Postitas Laada
Esialgne postitaja mess
Ainult väike idee tuli, kui eesmärgiks ainult kontrollimine, mitte statsionaarne näidik.
Veelkord siis: kontrolliks palju lihtsam ja mugavam ju kilomeetriposte kasutada. Ning täpsem ka.

Postitatud: 02 Jaan 2004 14:35
Postitas effekt
kilomeetri postid nüüd küll täpsed ei ole. mõõda neid vahesid natuke. sõida ühe posti juurest teiseni ... igal maanteel on postide kaugus erinev... eriti need mis vene ajal paigaldatud.

Postitatud: 02 Jaan 2004 15:12
Postitas motamees
Esialgne postitaja effekt
kilomeetri postid nüüd küll täpsed ei ole. mõõda neid vahesid natuke. sõida ühe posti juurest teiseni ... igal maanteel on postide kaugus erinev... eriti need mis vene ajal paigaldatud.
Sellepärast tulebki pikemad vahemaad võtta.