1. leht 2-st
K: Millist "roostesurma" ja kuidas kasutada?
Postitatud: 04 Apr 2005 16:03
Postitas kriisa
Ilmad hakkavad soojaks minema ja seega hakkavad ladaomanikud laastava talve tagajärgi likvideerima. Rooste vajab eemaldamist ja mõned kohad ka värvimist.
Uurisin ka motamehe korrosioonikaitse teemat
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4327 aga sellest oma küsimusele ühest vastust ei saanud.
Saan aru, et roostene koht tuleb puhtaks lasta rellakaga ja siis tahaks sellele kohale ka mingit roostekaitse vahendit panna, enne kui pahteldama, värvima või kruntima hakata.
Näiteks Buvanol, paneks selle peale. Aga mis edasi? Kas ta tuleb sinna alla jättagi või peale toimimist pind uuest puhastada, pealegi on Buvanol ju roostemuundur.
Olen leidnud poodidest ka minged tsinkvärve, need võivad ka päris head kaitset pakkuda. Kui värvi alla panna.
Postitatud: 04 Apr 2005 18:31
Postitas motamees
Rostesurmadel (Buvanol või muu) täpne kasutamise õpetus pakendil.
Postitatud: 04 Apr 2005 18:48
Postitas Raxo
Endal ka ulatuslikud keretööd käsil.
Roostemuunduriks/surmaks mõtlesin kasutada Dinitrol RC 900. On kellelgi selle kohta kommentaare?
Postitatud: 04 Apr 2005 18:53
Postitas kriisa
Olen näinud ka mingit aerosoolpakendis roostesurma, mida võis lasta otse roostele ja sinna ta võis jättagi. Ühes töökojas seda nägin, kahjuks nime ei mäleta ehk olete ka sellise asja kohta midag kuulnud. Tootsa oli CRC kui ma ei eksi.
Postitatud: 04 Apr 2005 19:39
Postitas mess
Mina olen mingit Dinitroli aerosooli kunagi kasutanud. Täpset marki ei mäleta kahjuks. Tundus täitsa asjalik vahend olevat. Sellise tuntava kaitsekihi moodustas metalli peale kohe. Mees, kes mulle seda kasutada andis mainis ainult kiidusõnu, ütles et kasutab seda ise u aasta otsa - olevat tema sõnul siiani parim vastavatoimeline vahend, mis pihku juhtunud. (Mees tegeleb juba aastaid valdavalt keretöödega)
Vahend ise on äärmiselt mürgine, nii et manitsen ettevaatusele kinnises ruumis töötades. Mina tegin auto tagumist ust seest poolt sellega ning minutike või paar tossutamist suures garaa?is, millel isegi uks lahti, tahtis katust ikka vägisi ära sõidutada.
Postitatud: 04 Apr 2005 21:04
Postitas Zero
Üldiselt väljast tehes oleks vast kõige parem niimoodi, et lased roostekoha puhtaks. Seejärel krundid selle koha ära, siis pahtel, siis uuesti krunt ja siis värv.
Postitatud: 04 Apr 2005 21:11
Postitas kriisa
Enne krunti peaks ikka roostesurma panema, sedasama Dinitroli näiteks millest mess rääkis. Eriti veel siis kui traatketast kasutada rooste eemaldamiseks. Siis jah vast pole midagi krundi alla vaja lihvkettaga lasta puhtaks ja viimanegi rooste eemaldatud saab.
Väidetavalt uued pahtlid nõnda head, et nende alla krunti mitte pannes midagi ei juhtu. Ise ka ei pannud viimati kui pahteldasn ja midagi maha koorunud küll pole.
Postitatud: 07 Apr 2005 08:50
Postitas Kert
Juttu läks pahteldamise peale. Käisin ja harisin ennast Mati Leivategija juures ja tema rääkis järgmist: Pahtlit alati panna paljale plekile, ei mingit krunti enne pahteldamist (oht et viskab pahtli lahti). Ja seda viimast eeldusel et alumine pind on roostest puhas. Tema kasutab rooste surmana mingit eesti toodet (kollakas vedelik 0,5l poolläbipaistvas pudelis krt nime ei mäleta enam). Sellega oli ta just üle võõbanud ühe vana volga nö uued plekid, mis olid pindmise roostega. Peale seda väitis ta et lihvib maha selle oksiidi kihi, mis tekib roostega reageerimisel. Kui plekk haljas ja parajalt kare siis hakkab tema pahteldama (isegi pleki karestamine enne pahteldust on ülioluline).
See, et keevituskohtadele klaaskiud pahtlit pannakse on ammu teada kindlasti ka teile kõigile, kuid et seda pahtlit tuleb enne tava pahtliga pahteldamist korralikult karestada oli minule uus (siit ka põhjus miks minu auto hakkas pahtlit maha viskama).
Enda auto koorin vanast värvist ja pahtlist üleni paljaks järgides Leivategija õpetusi. Ehk jääb nüüd värv ja pahtel selga

Postitatud: 07 Apr 2005 14:46
Postitas kriisa
No kui Leivategija õpetas nii, siis ilmselt peaks toimima selline lahendus, tema ju igasuguseid päris kalleid projekte teinud.
Postitatud: 07 Apr 2005 14:57
Postitas grimes
Enda tuttav kes teostab keretöid ,värvib jne ütles et üks parimaid on ikka eest oma ja siis üks läti oma mida ise kasutab kui õieti mäletan nimeks BUVANOLS
Postitatud: 07 Apr 2005 15:03
Postitas kriisa
Lihtsalt Buvanol oli minu teada. Kas saaks keegi ka selle Eesti oma nime välja uurida.
Postitatud: 07 Apr 2005 15:45
Postitas grimes
Algselt postitas: Kriisa
Lihtsalt Buvanol oli minu teada. Kas saaks keegi ka selle Eesti oma nime välja uurida.
Kui teada saan ütlen.Kui kellegil huvi keretööde ja värvimise vastu siis saab seda teenust suht odavalt minu tuttavalt kirjuta mulle ja annan infi.värv ja värvimine läheks kuskil 1200.-kr keretöid ei oska öelda oleneb kere seisust ja tööst.
Postitatud: 07 Apr 2005 18:36
Postitas kriisa
Ma asun Otepääl sa Tln. Keretööd teen ise ja värvimise saaksin umbes 300 krooni eest, see on ainult tööraha. Võib-olla värvin ise, seda veel mõtlen.
Postitatud: 07 Apr 2005 19:27
Postitas Raxo
Ise olen võtnud õpikuks selle -
Link
Postitatud: 21 Mai 2005 00:22
Postitas grimes
AGa kas peab seda roostesurma kasutama.Ja kui siis mis peale selle peale panekut tegema peab.Kas kohe krunt peale ve.
Kas on ka siukest krunti olemas nagu mingi happekrunt miss sööb metalli ennast tugevalt sisse.Sõber ütles et on.
Postitatud: 21 Mai 2005 19:17
Postitas Raxo
Ehk võtaksid vaevaks vaadata linki, mida ma pakkusin...asjatundjate poolt kokkupandud õpetus isetegijale
P.S. Peale 1. juunit see link ei pruugi enam töötada.
Postitatud: 22 Mai 2005 07:58
Postitas visible
Soovitan kasutada Buvanol'i.
Väga efektiivne asi, tuleb kanda pintsliga roostele, oodata mingi 10- 15 mintutit ( juhendil täpselt kirjas ) ja siis krunt peale.
Postitatud: 26 Mai 2005 10:10
Postitas k2rbez
kunagi oli hästi saada yx eesti enda roostemuundur selline kollane vedelik (nime ei tea) läti punasega oli tal sama hind aga töötas kyll palju paremini ....
läti punane ei tee minuarust roostevastu midagi pigem rikub värvi ka veel jättes rõvedad plekid peale....
vilj pole enam seda ““eesti kollast““ kahjux kuskil myygil näinud

:sein:(
oleks tore kui leiax selle asemelmõne hea ja suht odava vahendi millega tegeleda nyyd ja likvideerida autolt talve ““sõjaarmid““:)
siis võix suvi jälle alata

:)
Postitatud: 20 Apr 2007 14:27
Postitas Laada
Algselt postitas: motamees
Rostesurmadel (Buvanol või muu) täpne kasutamise õpetus pakendil.
Kas selle buvanoli peab enne värvimist ja pahteldamist korralikult maha pesema või jääb ta roostekohale? Pläsku pealne õpetus ei ütelnud muud kui võib niisutada veega ja 24 tunni pärast võib värvida?!
Postitatud: 27 Mai 2011 11:14
Postitas karlerik110
Kaevan siis vana teema lahti...
Tekkis üks küsimus roostemuundaja kasutamise alal. Kuna teatavasti on roostemuundaja hape, siis kas seda on vaja peale reageerimist roostega maha loputada ntks. soodalahusega?( leelis) Et hape neutraliseerida. Sõber, kes endal sapika üles taastas, ütles, et mitte mingil juhul ei tohiks hape värvi/krundi alla jääda. Mida soovitavad siinsed roostetõrjujad/ keretööde tegijad ?