1. leht 1-st

K: 05-e tuleklaasi paigaldus

Postitatud: 13 Veebr 2005 02:36
Postitas GTA
kuidas paigaldada purunenud tuleklaasi asemele uus? saab vana liimi veel kasutada? kuidas saaksin vana (roostes reflektoriga) laterna küljest klaasi tervena kätte? kas on lootust klaasi kätte saada, kui kuumutan laternat ntx praeahjus? kuumapüstolit mul pole...

küsin, sest oleks ilmselt õigem kasutada originaalliimi. tuttava 05-el kukkus epoga paigaldatud tuleklaas lihtsalt eest ära:(

Postitatud: 13 Veebr 2005 09:32
Postitas pingvin
Tegelesin eile sama asjaga, sain vana reflektori küljest klaasi lahti nii et lõikusin kartulikoorimisnoaga ümberringi silikooni lahti aitasin ettevaatlikult kruvikeerajaga ka. Soojendasin fööniga ka aga kuumutada ei julgenud, võib ju katki minna. võibolla saab ka plekikääridega korpuse randi maha lõigata, tal on ju klaasi ääre all ka silikooniga ja siis saab ehk paremini noaga ääre alla ligi, igatahes hästi ettevaatlik peab olema . minu arust ongi mingi silikooniga see kokku pandud ja ma panen ka kokku silikooniga . arvan see peab olema mingi kuumakindel silikoon sest täistulepirn annab küllat kõva temperatuuri. kunagi saiümmargusi tuleklaase niimoodi vahetatud ja seisid ees küll, hiljem probleeme ei tekkind. Nii et edu sulle.

Postitatud: 13 Veebr 2005 09:36
Postitas logman
Praeahjus saad ennekõike reflektorist jagu ja siis ... prügikasti!
Aga nõuka ajal sain tuleklaasid ette liimitud ehtsa vene silikoonliimiga (valge või hall ja lõhnab hapukalt).
Soovitan ikkagi ettevaatlikult ,et reflektorit ei vigastaks ,killuhaaval vana klaas maha kakkuda ,reflektor vanast liimist puhastada ja siis uus klaas ette liimida.
Tänapäeval on ju saada igasuguseid hästi kleepuvaid silikoonliime.
Würth tegi isegi reklaami ,kus oli servipidi kokku ühendatud kaks alum.plaadikest nii et nende vahele jäi poole cendi jagu seda liimi ja mida oli võimatu käte vahel puruks rebida.
Parim vahend on muidugi orig. tuuleklaasiliim ,aga pagana kalliks läheb kui vähe kasutad.
NB! On olemas tavalised hermeetikud ja liimhermeetikud nii et arva nüüd edasi ,kummad sinna paremini kõlbavad.;)

Postitatud: 13 Veebr 2005 09:53
Postitas pingvin
Mina kasutasin kunagi seda pruuni värvi kuumakindlat mootori jaoks mõeldut hermeetikut ja väga hea sai, ümmargused tuleklaasid seisid ees ja vett ka sisse ei lasknud. Ääred peab küll puhtaks tegema. SEoses teemaga, mul küsimus kas kellelgi on ära anda 05 prempoolne vana reflektoriga tuli, mul nimelt parempoolne klaas veel puudu, mingi hinna eest muidugi.

Postitatud: 14 Veebr 2005 00:29
Postitas GTA
niisiis, vanal roostes reflektoriga laternal sain klaasi kätte: soojapuhuriga kuumutasin, kuni laternakorpus kuumutatava koha pealt kenasti kuumaks läks. siis see liim kenasti pehmemaks läks ja sain seda noa ja vana peitliga maha kakkuda. aega nõudis kõvasti. eks kui hangin õige hermeetikliimi saab näha, kas ette ka jääb see klaas.

kusjuures huvitav, kuidas ma nii lollile mõttele tulin, et latern praeahju panna:lol

Postitatud: 14 Veebr 2005 08:32
Postitas hullmaks
ma panin ette musta hermeetikuga ja on siiamaani küljes

Postitatud: 15 Veebr 2005 17:54
Postitas GTA
nii üks küsimus veel: millist hermeetikut täpselt kasutada, kas sobib hermeetikliim klaas- ja plastpindadele, mis kannatab kuuma kuni 180 kraadi? või läheb tuleklaas täistulesid kasutades veel kuumemaks. valida oli ka variant mis kuni 1500 kraadi kannatas, kuid see polnud otseselt klaasile vaid metallidele (radikad jms. soojavärgindus)

edit: ise küsin ise vastan, LOOMULIKULT ei lähe klaas üle 180 kraadi soojaks, mitte sinna ligilähedale, ehk võibolla paarkümmend kraadi väliselt, seest ka alla 100 kraadi

Postitatud: 11 Dets 2006 14:19
Postitas Einman1
180 kraadisest on maa ja ilm;)