1. leht 2-st

K: Kuidas saab äravajunud juhiukse jälle õigesse asendisse?

Postitatud: 16 Sept 2004 00:24
Postitas allah
Nimelt siis 30 aasta jooksul on juhiukse hinged kulunud ja uks normaalsest asendist natuke allapoole vajunud. Seda ma märkasin siis kui uurisin, et miks juhiust peab kõvemini kinni lööma. See luku vastuse osa peab siis ukse õigesse asendisse enne tõstma kui uks saab korralikult kinni minna ja selle pärast lähebki uks kehvemini kinni. (vastuse osa ei tasu ka allapoole lasta, kuna siis uks pole enam õieti ees)

Küsimus siis selline, et kas neid uksi saab kuidagi reguleerida ja kui saab, siis kuidas?
Ma ei tahtnud neid hingesid niisama torkima hakata, sest äki lõhun veel midagi ära.

Ärge siis väga pahandage kui rumal küsimus tundub.

Postitatud: 16 Sept 2004 07:39
Postitas leif
Ma arvan, et pane uued tihvtid ukse hingedele.

Postitatud: 16 Sept 2004 08:01
Postitas Kert
Ajutiselt aitab ka paari suurema seibi panek alumisele uksehingele (eeldades et ikka alumine hing kulunud on). Kuid kui sul pole need kruvid 30 a lahti kordagi võetud, siis võib sul sealt uus mure kooruda.

Postitatud: 16 Sept 2004 17:51
Postitas allah
Ei ole neid kruvisid keegi 30 aasta jooksul torkinud. Kõik originaal värvi all.

Postitatud: 16 Sept 2004 19:56
Postitas mess
Endal kõrvalistuja uksega sama jama. Ning nii palju, kui olen ise arusaamisele jõudnud, siis kaks lahendust:
1. Alumisele hingele väike vahetükk (seibid) all - toimib ainult teatud piirides ning on tegelikult iseenda petmine, ehk piinade edasi lükkamine.
2. Tuleb panna uued tihvtid - kuna lisaks tihvtidele on ka pleki osa, mille sees tihvt liigub kulunud (ning kuna tihvte vähemalt Tartus kusagilt saada pole) siis tuleks lasta need treialil teha originaalist veidi jämedamad.

Mõlemad lahendused eeldavad ikkagi ukse hingede kruvide lahti saamist, mis on üks äraütlemata nöök, mistõttu mulgi töö veel tegemata. :(

Postitatud: 16 Sept 2004 20:48
Postitas laizk
üks kiire küsimus: kuidas hinged kere külge kinnituvad? küsimus selles, et hinged vahetati ära, aga üks on veidi kerest eemal nüüd...

Postitatud: 17 Sept 2004 09:40
Postitas olaaf
Algselt postitas: laizk
üks kiire küsimus: kuidas hinged kere külge kinnituvad? küsimus selles, et hinged vahetati ära, aga üks on veidi kerest eemal nüüd...
ilmselt pandi sinna sobitamiseks vahetükk vahele.. sellepärast on eemal ;)

Postitatud: 17 Sept 2004 13:17
Postitas laizk
vaadates seda hinge eraldi, ei saa ma aru kuidas see kinnitub? mingit polti ega midagi seal ei ole... keevitatakse? või taotakse sisse kuhugi vahesse? kas äkki ei anna siis seda hinge sügavamale lüüa?

Postitatud: 20 Sept 2004 22:03
Postitas allah
Kuidas tihvtid välja käivad? (arvatavasti vist haamriga)

Postitatud: 21 Sept 2004 17:15
Postitas asjamees
pole seal mingit keemjat vaja teha, võta üks puu latt pane ukse alla ja tõsta uks paika ,, mitte midagi hullu ei juhtu :):) (no loomulikult kui korralikult teha siis võib ju ka pool autot laiali lammutada ):):):)

Postitatud: 21 Sept 2004 22:11
Postitas allah
Algselt postitas: asjamees
pole seal mingit keemjat vaja teha, võta üks puu latt pane ukse alla ja tõsta uks paika ,, mitte midagi hullu ei juhtu :):) (no loomulikult kui korralikult teha siis võib ju ka pool autot laiali lammutada ):):):)
Mis kohast ta siis kõveraks painutab. Muidu päris hea õpetus:D

Postitatud: 22 Sept 2004 12:39
Postitas asjamees
toetad laua ühe otsa karbi peale ning ukse alla ja siis tõstad ülesse poole küll ta sul õigeks läheb uks annab mitmest kohast mängima. Omal sai VFTS il peale igat rallit uksed niimodi paika painutatud.

Postitatud: 28 Sept 2004 12:41
Postitas asjamees
ei ole see asi ikka midagi nii ,, ja seda ma nüüd küll uskuda ei taha et sa karbi mõlik surud,, see on kõige kergmem varjant , ja tulemus on päris hea

Postitatud: 28 Sept 2004 22:55
Postitas hullmaks
uksepoldid tulevad kergemini maha kui kasutada löökkruvikeerajat, maksab poes natsa üle 100 eegu ja abiks asi ka muude kruvidega teinekord

Postitatud: 06 Nov 2004 19:31
Postitas Marcuz
Ma ei saa aru, kuidas mõned oma siksi uksed kergelt käima saavad? Ise ma reguleerisin nii palju kui sain. Võibolla vaja siis kaa uued tihvtid panna, aga kas mingite kohtade õlitamine ja libestamine ei aita? Just seal ukse väljaspool, see rullik mille pessa lööd näiteks..?

Postitatud: 06 Nov 2004 21:56
Postitas Laurimetall
löök kruvikeeraja ei aita 30 aasta pärast ,enne pexad kruvil pea maha ( mina sain uxe nii lahti ,et lasin trelliga pea maha ja siis keerasin näpitsatega lahti ( muuseas väga kergelt tulevad ,kui pea on maas)

Postitatud: 06 Nov 2004 22:54
Postitas GTA
to Marcuz: kui uksehingi lahti ei saa, siis saab ukse kergemalt käima ainult siis kui lukuvastust väljapoole reguleerida. väheke inetu jääb, kuid külmaga ei pea uksi täiest jõust kinni peksma vähemalt;)

Postitatud: 06 Nov 2004 23:45
Postitas Marcuz
Algselt postitas: GTA
to Marcuz: kui uksehingi lahti ei saa, siis saab ukse kergemalt käima ainult siis kui lukuvastust väljapoole reguleerida. väheke inetu jääb, kuid külmaga ei pea uksi täiest jõust kinni peksma vähemalt;)
Ega nad mul nii raskelt ka ei käi, et hullult peksma peaks, aga kergemaks tahaks küll.

Postitatud: 07 Nov 2004 20:55
Postitas allah
Algselt postitas: Marcuz
Ma ei saa aru, kuidas mõned oma siksi uksed kergelt käima saavad? Ise ma reguleerisin nii palju kui sain. Võibolla vaja siis kaa uued tihvtid panna, aga kas mingite kohtade õlitamine ja libestamine ei aita? Just seal ukse väljaspool, see rullik mille pessa lööd näiteks..?
Aitab natuke kui panna lukuvastuse ülemise ääre all asuvale pidurile (ei tea täpset nime) natuke õli. Ma alguses ei märganud seda seal kuid peale selle õlitamist hakkasid uksed kergemini kinni minema.

EDIT:
Algselt postitas: asjamees
toetad laua ühe otsa karbi peale ning ukse alla ja siis tõstad ülesse poole küll ta sul õigeks läheb uks annab mitmest kohast mängima. Omal sai VFTS il peale igat rallit uksed niimodi paika painutatud.
Ja lõpuks ma painutasingi lauajupiga ja sain ukse ilusti otseks ja julgen teistelegi soovitada kellel sama probleem.

Postitatud: 22 Jaan 2012 20:41
Postitas loonik
Segaseks on mulle jäänud see kulunud uksehingede teema. Tegelikult ei ole uksed mitte vajunud vaid hinged on kulunud ning korralik loks uksehingedes tekitab "vajumise".

1 küsimus. Kas keegi on vahetanud esiuste hingedel difte? Kui on , siis kuidas on need uste küljest välja saadud ja kust uued leitud mis asemele läksid.

2 küsimus. Motamehe teemas keevitati dift otstest kinni ja siis hakkas see liikuma kulumata osast ehk keskelt. Kas seda hirmu ei ole, et uks jääbki ühte asendisse? Üsna kinni võib olla see hing aaststega roostetanud.

3 variant. Osta uus uks asjale mõistliku lahenduse saamiseks?

Ukse poltide lahtisaamine ei ole probleem kui on õiged tööriistad selleks olemas. Suruõhu meislile tegin sobiva ristpeaga otsiku. Sellele varrele keevitasin külge veel nr.19 mutrivõtmele sobiva mutri. Suruõhuvasar põrutab suure löögisagedusega mutrile "pähe" ja lisaks keeran mutrivõtmega otsikut. Siiani on kõik lahti tulnud.