Ise värvisin juunis autot, mitte küll Ladat aga Fordi (kui peaks mingi vahe olema, loodan et keegi nüüd eipahanda et hunnik Sierra pilte nüüd tuleb).
Tegin põhimõtteliselt sellist tööd elus esimest korda, terve auto värvimine. Varem kruntinud, igast detaile värvinud ja värviparandusi teinud küll.
Värvimiseks kulus (suure osa võtsid enda alla ära spoilerid mida oli korduvalt kõveraks sõidetud ja nende sirgeks saamine).
Ca 3-4liitrit tavalist nitrolahustit (värvi vedeldamiseks ja püstoli pesemiseks)
3liitrit autovärvi Sadolin (siin foorumis seda maha ei teha eriti, kuna Motamees värvib sellega...)
Pahtel, polüester, dinitroli toodang, volvo tagatiib veel pildipeal umbes 1kg läks teda siis (ei ehitanud pahtlist, kasutasin viimistluseks)
Kõvendi vist oli HB toodang
Pritspahtel, tootjat ei mäleta kuskil 0.6liitrit teda kulus
Krunt, läks teda vast pool liitrit, tootjaks HB Body, purgipeal pilt Sierra esiotsast
Liivapaberit läks samuti omajagu.
Kokku kulud läksid noh umbes 1600kr. (ei viitsi täpsustada)
Värvisin odava värvipüstoliga.
Töökäik.
Kõigepealt siis keevitamine, pole mingi proff keevitaja, kuid pikkamisi hakkab see vaikselt paremini välja tulema. Kasutasin loomulikult CO-keevitust.
Peale keevitamist sai kõik buvanoliga ““igaksjuhuks““ üle tehtud. Seejärel tsinkisin need kohad sprei tsingiga. Sprei tsingi matistasin kergelt ning kandsin peale krundi. Krundi matistasin jällegi ja hakkasin pahteldama. Pahtlit tore lihvida tald lihvijaga. Kasutasin lihvimisel ““tavalist kollast““ liivapaberit mida on müügil pea igas poes. Jämedus-tihedus kuidas seda nimetatakse oli 240. Pahteldamist mõttetu kirjeldada, eks igaüks näeb ikka ise kuidas ja mis sealt välja tuleb. Arvestada tuleks aga sellega, et kui käega katsudes ja esmapilgul täiesti norm, siis seda mis seal tegelt on näed alles siis kui oled kas kruntinud selle koha või värvinud. Noh pahtlit ja pritspahtlit ja päris hea sai see värk.
Nüüd mõned pildid:
Näha auto peale pritspahteldamist, ei näinud mõtet plätserdada tervet autot sellega ära. Kandsin seda ainult sinna, kuhu pidasin vajalikuks.
Vaikselt tuli hakata matistama tervet kere vesiliivakaga. Kahjuks ei mäleta selle numbrit, vist oli 1000? Igatahes kui kedagi väga huvitab siis võin järgi vaadata. Samalajal olin ka auto ära katnud enamvähem. Kasutasin katmiseks tavalist maalriteipi ja vanu ajalehti.
Niivisi, kui olin päevotsa vesiliivakaga nühkinud, ise üleni punase ollusega koos siis puhastasin kogu pinna. Selleks kasutasin kõigepealt suruõhku (kompressori kummipumpamise püstolile siksi karburaatori puhastamis otsik otsa ja puhkusin sodi maha). Seejärel puhastasin kogu pinna 2korda nitrolahustilise kaltsuga (nagu kaltsupeale lahustit panin ja hõõrusin kõik tolmujäägid ära kaltsusisse).
Siis lükkasin auto õue ja tegin veel korra puhastust, kastsin ka ümbruskonna, seal liiv et väga ei lendaks. Siis otsisin välja kaks kehva olemisega kanistrit, ajajooksul väga puretud olemisega, värv aga täiesti töökorras 20liitrised kanistrid. Neid kasutasin et harjutada kuidas püstol jookseb, samas said ka nad ilusa punase värvikihi omanikuks (nüüd kohe parem ka neid vaadata

).
Värvisingi teda sealsamas. Alustasin katusest ja liikusin allapoole. Värvikihte sai 2. Sitikaid satikaid eriti külge ei jäänud, mis jäid need puhkusid sõna otseses mõttes ära. Ah et plätserdis ? Ei jäänud plätserdis.
Värv peal, sai tõmmatud nööriga auto garaazi kuivama.
Mõned pildid peale värvimist.
Niisiis ja jäigi ainult üle vidinad külge keerata. Lõpptulemus jäi selline
Niisiis arvan et sai päris normaalne. Kindlasti oleks võinud parem olla tulemus. Samuti töökeskkond ja vahendid pole kindlasti polnud kõige paremad. Samas profesionaalne värvimine spetsipoolt maksab kah kõvasti rohkem.
Loodan, et sellest oli mõnele isehakkajale kes suudab teha rohkem kui teemal nullkuue armakas+valged kellad kasuks.
Ahjaa, kellel huvi suuremate piltide vastu (eihakand neid toppima, muidu mõnel terve monitor neid täis) siis
http://tamar.relibet.ee/index.php?cat=3
Ja häid jõule kõigile minupoolt
[Muudetud: 21-12-2007 Zetec]