Auto värvimine

Auto värvimine

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Vasta
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

natuke värvimisest

Postitus Postitas hautz »

Panen siia mõned leheküljed raamatust AUTODE REMONT.

Esikaan on selline ramatul:Pilt
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Leheküljed on pildistatud sellese halb kvaliteet,aga kui tahta saab midagi aru ikka.Pilt
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

2Pilt
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

3Pilt
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

4Pilt
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 482
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

See info pärineb ilmselt eelmise sajandi keskpaigast. Ei usu ,et neid matrjale enam saadaval oleks ja veelvähem ,et keegi viitsiks nendega jännata.
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: Tarts
See info pärineb ilmselt eelmise sajandi keskpaigast. Ei usu ,et neid matrjale enam saadaval oleks ja veelvähem ,et keegi viitsiks nendega jännata.
'

Materjalid saab ju mõttes uutega asendada ja tehnoloogijat saab ka edasi arendada ,aga mingi alge on siin sees ju.

Selles raamatus on põhiliselt zil ja gaz-id:D
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
m
martvl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 238
Liitunud: 15 Dets 2005 16:41
Asukoht: Karinu küla;Rakvere
Autod: Vaz 21051,Gaz 21R vw golf 2,Kawasaki ninja

Postitus Postitas martvl »

nii mul selline küsimus et kust otsast värvimist alustada ?
kui eel tööd tehtud !
katusest ?
kuna sinna kõige raskem juurdepääs !?
ehk keegi oskab aidata ...
nii kah ei taha et hakkad värvima,ja avastad siis et,katus värvimatta või mõni piilar vms....

||loll pole see kes küsib, loll on see, kes küsimatta jätab ||
üks õige Ladafänn ehitab ka külmaga oma autot :D
v
visible
Foorumi kasutaja
Postitusi: 251
Liitunud: 19 Jaan 2005 20:30
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2101 '72

Postitus Postitas visible »

Algselt postitas: martvl
nii mul selline küsimus et kust otsast värvimist alustada ?
kui eel tööd tehtud !
katusest ?
kuna sinna kõige raskem juurdepääs !?
ehk keegi oskab aidata ...
nii kah ei taha et hakkad värvima,ja avastad siis et,katus värvimatta või mõni piilar vms....

||loll pole see kes küsib, loll on see, kes küsimatta jätab ||
Loogiliselt võttes peaks jah alustama katusest ning järjest allapoole liikuma värvimisega, kuna ei kujuta hästi ette kuidas sa seda katust värvid kui ülejäänud auto värske värvi all, paratamatult võib midagi vastu minna.
m
martvl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 238
Liitunud: 15 Dets 2005 16:41
Asukoht: Karinu küla;Rakvere
Autod: Vaz 21051,Gaz 21R vw golf 2,Kawasaki ninja

Postitus Postitas martvl »

tänud visible :)
samas saaks ka väga edukalt aulstada eest või tagant :)
aga hoolikalt tuleb teha :)
homme õhtal saab siis proovida :)
üks õige Ladafänn ehitab ka külmaga oma autot :D
Kasutaja avatar
Zetec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 128
Liitunud: 30 Mär 2007 21:32
Asukoht: Tartu
Autod: Ziguliidest 75a 2101, 85a 2106

Postitus Postitas Zetec »

Ise värvisin juunis autot, mitte küll Ladat aga Fordi (kui peaks mingi vahe olema, loodan et keegi nüüd eipahanda et hunnik Sierra pilte nüüd tuleb).
Tegin põhimõtteliselt sellist tööd elus esimest korda, terve auto värvimine. Varem kruntinud, igast detaile värvinud ja värviparandusi teinud küll.
Värvimiseks kulus (suure osa võtsid enda alla ära spoilerid mida oli korduvalt kõveraks sõidetud ja nende sirgeks saamine).
Ca 3-4liitrit tavalist nitrolahustit (värvi vedeldamiseks ja püstoli pesemiseks)
3liitrit autovärvi Sadolin (siin foorumis seda maha ei teha eriti, kuna Motamees värvib sellega...)
Pahtel, polüester, dinitroli toodang, volvo tagatiib veel pildipeal umbes 1kg läks teda siis (ei ehitanud pahtlist, kasutasin viimistluseks)
Kõvendi vist oli HB toodang
Pritspahtel, tootjat ei mäleta kuskil 0.6liitrit teda kulus
Krunt, läks teda vast pool liitrit, tootjaks HB Body, purgipeal pilt Sierra esiotsast :D
Liivapaberit läks samuti omajagu.
Kokku kulud läksid noh umbes 1600kr. (ei viitsi täpsustada)
Värvisin odava värvipüstoliga.

Töökäik.
Kõigepealt siis keevitamine, pole mingi proff keevitaja, kuid pikkamisi hakkab see vaikselt paremini välja tulema. Kasutasin loomulikult CO-keevitust.
Peale keevitamist sai kõik buvanoliga ““igaksjuhuks““ üle tehtud. Seejärel tsinkisin need kohad sprei tsingiga. Sprei tsingi matistasin kergelt ning kandsin peale krundi. Krundi matistasin jällegi ja hakkasin pahteldama. Pahtlit tore lihvida tald lihvijaga. Kasutasin lihvimisel ““tavalist kollast““ liivapaberit mida on müügil pea igas poes. Jämedus-tihedus kuidas seda nimetatakse oli 240. Pahteldamist mõttetu kirjeldada, eks igaüks näeb ikka ise kuidas ja mis sealt välja tuleb. Arvestada tuleks aga sellega, et kui käega katsudes ja esmapilgul täiesti norm, siis seda mis seal tegelt on näed alles siis kui oled kas kruntinud selle koha või värvinud. Noh pahtlit ja pritspahtlit ja päris hea sai see värk.
Nüüd mõned pildid:

Pilt

Näha auto peale pritspahteldamist, ei näinud mõtet plätserdada tervet autot sellega ära. Kandsin seda ainult sinna, kuhu pidasin vajalikuks.

Pilt

Pilt

Vaikselt tuli hakata matistama tervet kere vesiliivakaga. Kahjuks ei mäleta selle numbrit, vist oli 1000? Igatahes kui kedagi väga huvitab siis võin järgi vaadata. Samalajal olin ka auto ära katnud enamvähem. Kasutasin katmiseks tavalist maalriteipi ja vanu ajalehti.

Pilt


Pilt


Pilt


Pilt


Pilt

Niivisi, kui olin päevotsa vesiliivakaga nühkinud, ise üleni punase ollusega koos siis puhastasin kogu pinna. Selleks kasutasin kõigepealt suruõhku (kompressori kummipumpamise püstolile siksi karburaatori puhastamis otsik otsa ja puhkusin sodi maha). Seejärel puhastasin kogu pinna 2korda nitrolahustilise kaltsuga (nagu kaltsupeale lahustit panin ja hõõrusin kõik tolmujäägid ära kaltsusisse).
Siis lükkasin auto õue ja tegin veel korra puhastust, kastsin ka ümbruskonna, seal liiv et väga ei lendaks. Siis otsisin välja kaks kehva olemisega kanistrit, ajajooksul väga puretud olemisega, värv aga täiesti töökorras 20liitrised kanistrid. Neid kasutasin et harjutada kuidas püstol jookseb, samas said ka nad ilusa punase värvikihi omanikuks (nüüd kohe parem ka neid vaadata :D).

Pilt


Pilt


Pilt


Pilt


Pilt

Värvisingi teda sealsamas. Alustasin katusest ja liikusin allapoole. Värvikihte sai 2. Sitikaid satikaid eriti külge ei jäänud, mis jäid need puhkusid sõna otseses mõttes ära. Ah et plätserdis ? Ei jäänud plätserdis.
Värv peal, sai tõmmatud nööriga auto garaazi kuivama.
Mõned pildid peale värvimist.


Pilt


Pilt


Pilt


Pilt

Niisiis ja jäigi ainult üle vidinad külge keerata. Lõpptulemus jäi selline


Pilt


Pilt


Pilt


Niisiis arvan et sai päris normaalne. Kindlasti oleks võinud parem olla tulemus. Samuti töökeskkond ja vahendid pole kindlasti polnud kõige paremad. Samas profesionaalne värvimine spetsipoolt maksab kah kõvasti rohkem.
Loodan, et sellest oli mõnele isehakkajale kes suudab teha rohkem kui teemal nullkuue armakas+valged kellad kasuks.

Ahjaa, kellel huvi suuremate piltide vastu (eihakand neid toppima, muidu mõnel terve monitor neid täis) siis http://tamar.relibet.ee/index.php?cat=3

Ja häid jõule kõigile minupoolt :) ;)

[Muudetud: 21-12-2007 Zetec]
m
martvl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 238
Liitunud: 15 Dets 2005 16:41
Asukoht: Karinu küla;Rakvere
Autod: Vaz 21051,Gaz 21R vw golf 2,Kawasaki ninja

Postitus Postitas martvl »

plastik vidinad nagu : õhuvõtu avad,peeglid jne tuleb elraldi värvida ikka ?
kui külge jätan jääb kole ?
suured suured tänud piltide eest :)



martvl soovib kõigile häid jõule ja parimat uut !

[Muudetud: 21-12-2007 martvl]
üks õige Ladafänn ehitab ka külmaga oma autot :D
v
visible
Foorumi kasutaja
Postitusi: 251
Liitunud: 19 Jaan 2005 20:30
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2101 '72

Postitus Postitas visible »

Algselt postitas: martvl
plastik vidinad nagu : õhuvõtu avad,peeglid jne tuleb elraldi värvida ikka ?
kui külge jätan jääb kole ?
suured suured tänud piltide eest :)



martvl soovib kõigile häid jõule ja parimat uut !

[Muudetud: 21-12-2007 martvl]
Plastdetailid tuleks küll eraldi värvida ja kruntimiseks soovitatakse kasutada spets plastiku krunti kui tegu on mingil määral paiduva plastikosaga.
k
kirikuisa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 125
Liitunud: 12 Juul 2006 17:04
Asukoht: Altja kõrts
Autod: NONE

Postitus Postitas kirikuisa »

Kuid ehk oskab keegi soovitada mingit esmaklassilist vahendit maalriteibi eemaldamiseks auto kinnikaetud osadelt?
Olude tõttu on nad mul lausa üle kuu aja peal olnud.
Elus on juhtunud ikka sedasamust...
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Paha, kui liiga kauaks teip peale jääb. Tõmbad paberi ära küll, aga liim on juba rohkem kere külge kleepunud.
Täna pikad küüned ja mingi lahusti, millega toimetades peab väga ettevaatlik olema, kevadel võib juba väga tõhusalt askeldada kuuma vee (50-60 kraadi) ja survepesuriga.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Teibi ja teibiliimijääkide ohutuks eemaldamiseks on hea kasutada universaalõli WD-40.
Pihustada soovitud kohta, lasta mõjuda mõnda aega ja pärast puhta lapiga ära pühkida. Vajadusel korrata toimingut.
Ise olen kasutanud päikesekäes kinnikuivanud teibi eemaldamiseks ja toimis suurepäraselt.
f
france2
Postitusi: 543
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

Postitus Postitas france2 »

Kas on olemas ka sihukesi asju millega likvideerida kivitäkked (sügavad tsingitud autol plekini välja) olen kuulnud, et kusagilt peaks saama sihukest ainet mis on auto värvi ja tõmbad augu täis ja pärast poleerid ära ning näha ei jää midagi. Kas antud info vastab tõele ning kust sellist asja saaks. Juhi uksel kivi täkked ei tahaks selle pärast tervet ust värvida.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: france2
...kusagilt peaks saama sihukest ainet mis on auto värvi ja tõmbad augu täis ja pärast poleerid ära ning näha ei jää midagi. ...
Vahapliiats peaks see olema - lihtsalt paks auto värvivaha.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Turtle Wax'iga oli taoline pliiats kaasas. Pole suurem asi tegija :regan
a
Alfist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 349
Liitunud: 03 Okt 2007 20:36
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 21011,Audi 100 2.3E -89,Alfa Romeo 166 3.0 Twin Spark

Postitus Postitas Alfist »

Huvitaks selline asi,et kui sinist värvima hakkan,siis mis värvi firmat te soovitate kas DuPonti valikust midagi?Ning kas DuPonti värvivalikus on midagi Helesinist põhitoonis või on vaja lasta segada see toon?Ning kas Hammerite kruntvärvi võib autot kruntides kasutada?
Ettetänades Reijo!

[Muudetud: 4-2-2008 Alfist]
"Alfa Romeo ei ole lihtsalt autotehas... See on nagu haigus... Või eluviis... Seda ei saagi defineerida. See kuulub tunnete ja kirgede valda, allub südame, mitte mõistuse kontrollile".
Insener ja disainer Orazio Satta Puglia
Vasta