Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

Väike uurimustöö korrosiooni kaitsest.

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Katse küljekarbi vaheplekil.

Postitus Postitas motamees »

Katse sai ette valmistatud 2006 aasta 8 jaanuaril.
Plekilt näha kenasti kasutatud ained.
1 sektor addinol - spetsiaalne roostevastane vedelik (ML segu)
2 sektor movil - vene ajal hästi tuntud roostevastane vedelik (ML segu)
3 sektor estocada - suvaline poest ostetud roostevastane vedelik
4 sektor dinitrol - dinitroli firma ML segu
5 sektor universal - saksa DV firma Karipol autovaha (sama firma tootis ka grafiitõli)
6 sektor õli - mingi suvaline täissünt mootoriõli
7 sektor grafiitõli - saksa DV firma Karipol toode (vene aegne müügihitt).

Sellisel kujul sai katselapp ka auo alla seotud.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Katse küljekarbi vaheplekil.

Postitus Postitas motamees »

Pilt tehtud 5 veebruaril 2006 auto all.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Katse küljekarbi vaheplekiga.

Postitus Postitas motamees »

Eelmiselt pildilt näha, et juba kuu aja möödumisel on tavalise õliga kaetud pind veidi roostes.

Täna võtsin pleki auto alt ära. Katse kestis veidi üle aasta (kaks talve).
Pesin kaitsekihid mootoripesu ainega maha.
Huvitav tähelepanek. Addinol on reageerinud vildikaga. Vildikaga kirjutatud kiri "addinol" on roostes.
Vahejooned võivad olla roostes vildika pärast. Pigem siiski kaitsekihtide pealekandmisest. Näpuga vahasid plekile laiali hõõrudes, püüdsin mitte määrida vahejooni (kartsin, et ajab liali).
Lõpptulemus enam vähem sama, mis eelmise katse puhulgi.
Aga pildil ju hästi näha. Igaüks saab ise otsustada, millega roostet tõrjub.:rolleyesPilt
C
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Küsimus motamehele: kas plekilt ainete pesemisel mõni neist suuremat vastupanu ka pakkus?meie teedel leidub ju kloriidide kõrval ka muud keemiat!n,tilkuvad kamaz-id jne.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: SexSix
kas plekilt ainete pesemisel mõni neist suuremat vastupanu ka pakkus?
Ei mäleta, et oleks. Pole sellele tähelepanu pööranud.
Nii hullusti nüüd need Kamazid ka ei tilgu. Ja eks need keemiad mõjusid kahe talve jooksul kõigile tõrjeainetele. Katse ei olnud ju kuntstlik, vaid reaalsed teeolud. Ka katseplekk on just auto küljekarbist.
C
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Algaja ehitaja küsimus, kuid nt kui vahetada karpe ja need on ära võetud võiks seest kõik puhtaks teha ja seal õliga kõik kokku määrida. Oma Ladal oli esitiibade alla mootori ruumi seinale pandud. Õhuke õli kiht ja mitte ühtegi auku.

Testi järgi oleks Movil hea, kuid Motamees mida soovitaksid just auto remondi puhul.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Enne plekkide paika panemist pole mõtet korrosioonitõrjet teha. Keevitus nullib asja ära.
Roostetõrje tuleb teha peale värvimist. Siis ei ole värvimise ajal selle väljaimbuva õliga probleeme.
Movil on minu meelest väga hea kasutada, ka Dinitroli toodang.
C
m
mammi2105
Suletud kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mammi2105 »

loll küsimus aga kas movilit on saada ka veel ja kui on,siis mis hinnaga?
Kasutaja avatar
Zetec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 128
Liitunud: 30 Mär 2007 21:32
Asukoht: Tartu
Autod: Ziguliidest 75a 2101, 85a 2106

Postitus Postitas Zetec »

Movilit on saada. Mina ostsin viimati kohalikust träni poest. Hinnaga 32kr pudel. Kehva teda pudelist kättesaada, lõpuosa. Mina lõin pudelil kaela maha selleks et kättesaada ka lõpuosa.

Ehk soovitaks vaadata veneauto varuosadega tegelevatest poodidest
l
LadaNiva
Foorumi kasutaja
Postitusi: 151
Liitunud: 31 Dets 2007 19:29
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: Lada Niva'78 (kap rem. 2001)

Postitus Postitas LadaNiva »

Küsiks vahelduseks seda, et kui kasutan autot vaid suvekuudel nn "pühapäeva" autona, ja kui ta talveks seisma jätan st et ei liigi lumiseid ja soolatud teid mööda, siis peaks ju ikka kasu olema kui talveks õlitan auto karbid seest põhja ja teen üldse tehasejuhendi järgse rooste tõrje õliga, kasutan seda mingit multi oil-i vms, siis peaks mingi kasu ju ikka olema? Või ajab just roostetama seisva auto?
Niva- see ongi vene ime!
v
visible
Foorumi kasutaja
Postitusi: 251
Liitunud: 19 Jaan 2005 20:30
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2101 '72

Postitus Postitas visible »

Algselt postitas: LadaNiva
Küsiks vahelduseks seda, et kui kasutan autot vaid suvekuudel nn "pühapäeva" autona, ja kui ta talveks seisma jätan st et ei liigi lumiseid ja soolatud teid mööda, siis peaks ju ikka kasu olema kui talveks õlitan auto karbid seest põhja ja teen üldse tehasejuhendi järgse rooste tõrje õliga, kasutan seda mingit multi oil-i vms, siis peaks mingi kasu ju ikka olema? Või ajab just roostetama seisva auto?
Puhas õli ei tohiks küll mingit kahju teha, küll aga ei ole mõistlik mootoris töötanud õli kuhugi pritsida, kuna bensiini põlemisel tekivad vääveloksiidid ja samuti on vanas õlis ka veidi vett. Seega leidub töötanud mootoriõlides peaaegu alati väävelhapet, mis vastupidiselt auto kere kaitsmisele, võib hoopis soodustada roostetamist.

Üldiselt ise arvan, et kas see Multi Oil ( mingi mootoriõli ? ) liiga vedelaks ei jää roostetõrje jaoks ? Ise olen teinud nii, et seganud mingit soomlaste põhjavaha TAD-17'ga ja seda lasknud vajalikesse kohtadesse - jääb selline ühtlane kiht tervele pinnale vastupidiselt vedelale õlile, mis valgub ühte nurka ja ülejäänud pinnane jätab imeõhukese kihi.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

silikon ja makro

Postitus Postitas motamees »

Olen kuulnud räägitavat, et happelise silikoni ja vahuliste ainete (makro või peno, misiganes) keemiline koostis sisaldab rooste tekkeks väga "magusaid" ained, siis otsustasin seda kontrollida.
Katse tulemustest panen üles kõige näitlikumad pildid. Neid on veidi rohkem küll, aga foorumi maht hakkab pitsitama varsti meid kõiki. Kusagile mujale ma neid riputada ei mõista ja ei tahagi. Vanad teemad on piltidest tühjad. :kuri Ainult siia pandud pildid on nähtavad.
19.10.2008 võtsin kätte rellaka ja lasin plekitüki haljaks. Sinna peale määrisin kahte erinevat tüüpi silikoni. Mõlemad haisesid tugevalt äädika järgi.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

9.11.2008 hakkasin kahtlema oma katse adekvaatsuses. Nimelt ei tahtnud eelnev plekitükk (kaubiku küljest lõigatud)kuidagi rooste minna. Isegi mitte vähese niiskuse käes.
Võtsin siis mingi suvalise, väga roostes plekitüki. Lasin selle jälle rellakaga haljaks ja määrisin erinevaid silikone sinna peale. Meenus ka vahu "halb" koostis. Lisasin ka vahutriibu.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Silikon ja makro.

Postitus Postitas motamees »

Garaasis ei tahtnud kumki plekitükk hästi roostetama hakata. Viisin nad siis õue.
No lõpuks ometi hakkas rooste tekkima. :rolleyes
Täna tõin nad tuppa ja tegin pildid ära. Kaubiku tegemiseks kasutatud materjal on oluliselt suurema roostekindlusega. Ju siis on mingi eriplekk.
See aga ei seganud katset. Tulemus on ikkagi näha.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Silikon ja makro.

Postitus Postitas motamees »

Piltidelt panin tähele, et üks silikoni triip on mingil ajal lisandunud. 14.11.2008 kuupäevaga pildil on lisatriip juba olemas. Meenus, et tõin siis koju silikoni juurde ja lisasin veel ühe sordi.
Makro ja punase silikoni (mootori tihendite tegemiseks) eemaldasin, et näha all toimuvat. Teistega on niigi asi selge.
Punane silikon oli väga tugevasti kinni. Ei hakanudki kõike püüdma.Pilt
C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Nüüd paluks samasugune katse värvitud plekitükkidega ooteajaga nii 2...3 aastat ;)
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Ikkagi.. Kui panna uued karbid, siis seest ei tohiks õlitada (keevitus rikub). Uued karbid peal ja kui siis otsast õli sisse lasta (Movil näiteks), kas siis saavad ikka kõik augud ja ääred kaitstud? Või kuidas käituda?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Suska
... kas siis saavad ikka kõik augud ja ääred kaitstud?
Seda teab vaid jumal taevas ... või sina ise, kui hästi hoolikalt teed.
Sellepärast tasubki teha kaks korda, väikeste vahedega. Kui esimene kord midagi vahele jäi, siis ehk teisel korral näkkab just sinna.
Oma bussil tegin esimest korda "roomava" õliga. Paari kuu pärast lasin ML seguga teist korda üle. Selleks ajaks oli "roomav" kenasti ära tilkunud.
C
m
matzz
Postitusi: 329
Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
Asukoht: Saue vald
Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
Kontakt:

Postitus Postitas matzz »

Väga korralikud katsed sul, mul on aga küsimus, kui kere on mõnest kohast roostes ( värv on maha tulnud jne) siis kas soovitad mõnda ainet millega ennem pahteldamist/värvimist peaks üle käima ? või tõmban lihtsalt lihvpaberiga üle ?
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Eks see oleneb ikka asukohast ja roostekahjustuse suurusest.
Värvi alla tehti ikka roostemuunduriga üle. Ise olen kasutanud ainult Buvanoli. Mitte, et see oleks parim, vaid see oli lihtsalt kättesaadav/harjumuslik.
C
Vasta